PowerShell commando uitvoeren na opstarten Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb een NUC met Windows 10 en gebruik NFS om bestanden af te kunnen spelen via KODI op een Xbox One.
Ik gebruik hiervoor PowerShell met commando:
D:\NFS\WinNFSd.exe D:\Video /xonex
Nu ben ik geen held in programmeren, maar zou graag willen dat bij het opstarten van Windows dit meteen wordt uitgevoerd zonder het iedere keer handmatig te moeten doen.

Dus de bedoeling is dat bij het opstarten van Windows:
- PowerShell (of PowerShell ISE) opstart
- Het commando D:\NFS\WinNFSd.exe D:\Video /xonex wordt uitgevoerd
- PowerShell op de achtergrond draait.

Is dit überhaupt mogelijk? En ook niet onbelangrijk, is dit erg ingewikkeld, want ik ben dus echt een noob wat programmeren betreft.

Bij voorbaat heel hartelijk bedankt voor de input! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Gebruik taskscheduler of zet hem in je startup folder. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:19
Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Zo, dat is snel! Dank jullie wel, ik ga meteen aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Helaas heb ik geen van de aangedragen oplossingen kunnen proberen omdat ik tegen een UAC probleem aan ben gelopen. Zie dit topic: UAC niet toegankelijk
Zodra ik dit heb opgelost laat ik meteen weten of het is gelukt. Nogmaals bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-09 12:08
michelono schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:36:
Helaas heb ik geen van de aangedragen oplossingen kunnen proberen omdat ik tegen een UAC probleem aan ben gelopen. Zie dit topic: UAC niet toegankelijk
Zodra ik dit heb opgelost laat ik meteen weten of het is gelukt. Nogmaals bij voorbaat dank!
dat kan je makkelijk op google vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Tiagoo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:58:
[...]

dat kan je makkelijk op google vinden :)
Nou dat dacht ik ook, maar voorlopig ben ik al twee uur bezig zonder enig succes helaas. Werkelijk bij alles dat ik probeer popt het UAC scherm op. Take Ownership installeren werkt ook niet, want ook dan popt dat graf scherm op.
Ben nu maar een backup aan het maken voor de zekerheid en heb nog steeds geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Erick81 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:53:
Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.
Deze is iig veel te ingewikkeld voor mij en voelt als abracadabra. |:(

Ik ga de task scheduler proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Gelukt om via tastsceduler een taak aan te maken en deze te laten opstarten als gebruiker zich aanmeld (dat was ook de bedoeling). Een ietwat vreemde soort van bug zag ik wel en dat was dat het lettertype van PowerShell veel groter is dan normaal. Wellicht omdat het opstart voordat Windows helemaal geladen is of iets dergelijks?

Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is om het te verbergen. Het blauwe PowerShell scherm popt naar voren en kan ik vervolgens wel minimaliseren, maar dan bevindt het zich nog steeds op de taakbalk van Windows. Is er ook een manier voor om dit te verbergen?

Wellicht dat het mogelijk is om automatisch “WinNFSd.exe” uit te voeren met deze gegevens: “ D:\Video /xonex” en deze te verbergen? Of gewoon als programma in taskscheduler niet PowerShell te openen maar winNFSd.exe met de gewenste parameters?

[ Voor 18% gewijzigd door michelono op 29-03-2018 17:34 ]

Pagina: 1