Ik weet alleen dat als je rijk wil worden dat je een goddelijk salaris kan verdienen in Dubai en omstreken.
Daar kan je morgen gelijk aan de bak als je wil.
Maar dan kom ik op het punt wat ik wilde maken, je woont wel in Dubai. Wil je Nederland en alles en iedereen die daarin in zit opgeven voor enkel en alleen geld.
Verder weet ik dat er ZZP-IC verpleegkundige zijn die naar Marokko afreizen en dat is niet voor liefdadigheid.
Het Nederlandse verpleegkundig niveau schijnt behoorlijk hoog te zijn in vergelijk met omliggende landen.
Persoonlijk vind ik zelf dat we als verpleegkundige soms teveel op de stoel van de dokter zitten en zelfs de wetgeving in dit land vind dat we daar mogen zitten.
Dit noemen ze "verlengde arm" in juridische termen. Wat inhoud dat wij onder de aansprakelijk van de arts allemaal handelingen uitvoeren die eigen van de dokter zijn.
Omdat we hiervoor ook opgeleid worden hebben ze de wet aangepast en zijn verpleegkundige aansprakelijk te stellen. Logisch natuurlijk, als je iets doet moet je hier ook aansprakelijk voor te stellen zijn. Je bent bevoegd en bekwaam.
Echter zit er keerzijde aan, we dus opgeleid tot een deel van het niveau van een arts. Dus als wij een direct opdracht uitvoeren van een arts waarvan
aangenomen mag worden dat de verpleegkundige weet dat deze opdracht niet goed is. En de verpleegkundige voert hem toch uit want, "De dokter zegt" ben je als verpleegkundige toch aansprakelijk.
Dit maakt het werk soms niet makkelijker als je een IC/SEH pleeg bent met 20 jaar werk ervaring die een opdracht krijgt van een net gediplomeerde arts.
Ik denk niet dat je dus Nederlandse verpleegkundige makkelijk kan vergelijken met collega's in zeg maar Italië.
Dichter bij huis, in België rijden op de Ambulance "Ambulanciers" rond. Deze hebben het opleidingsniveau van een Nederlandse dokters assistent.
In Nederland was de eis dat de verpleegkundige op de Ambulance eigenlijk naast verpleegkundige ook de opleiding tot IC en/of SEH en misschien CCU gedaan heeft.
(al door de extremen te korten moeten ze dit bijstellen)
Dus nog een reden om in Nederland te blijven wonen in plaats van Dubai, als je daar met je dikke salaris een Ferrari tegen een palmboom aan zet is maar de vraag wat het opleidingsniveau van die persoon is.