Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een UPS gekocht voor mijn Synology NAS (en eventueel router). Ik wil de NAS vooral beschermen tegen mogelijke blikseminslag en stroomstoringen (kortsluiting van andere apparaten).

In de handleiding van de UPS (Eaton Ellipse ECO 650) staat dat je 'm moet aansluiten op een geaard stopcontact. Logisch. Maar... in de buurt van de NAS/router is geen geaard stopcontact aanwezig.

Wat gebeurt er als ik de UPS op een niet-geaarde outlet aansluit? Is de apparatuur dan nog steeds beschermd tegen blikseminslag?

[ Voor 1% gewijzigd door sOid op 28-03-2018 12:33 . Reden: Vraag verduidelijkt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sluit de UPS aan op de wall socket. Plug een radio in de UPS. Trek de stekker van de UPS uit de wall socket. Kijk wat er gebeurt. (Radio zal ongetwijfeld gewoon doorspelen)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:23:
Sluit de UPS aan op de wall socket. Plug een radio in de UPS. Trek de stekker van de UPS uit de wall socket. Kijk wat er gebeurt. (Radio zal ongetwijfeld gewoon doorspelen)
Ha, creatief idee. De accu zal inderdaad gewoon opladen en werken wanneer dat nodig is. Daar ben ik niet zo bang voor.

Ik vraag me vooral af of de aangesloten apparaten beschermd zijn bij blikseminslag. En dat kan ik natuurlijk niet zo makkelijk testen ;)

Edit: stom, ik had eerst ff zelf moeten zoeken. Slechte nacht gehad :/ In dit draadje staan veel antwoorden: UPS aansluiten op niet geaard stopcontact

[ Voor 13% gewijzigd door sOid op 28-03-2018 12:52 ]