Low budget race stuur.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tendmex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 10:25
Hallo,

Ik ben op zoek naar een low budget race stuur voor de pc. Mijn budget ligt rond de 100 euro, mag iets meer zijn, maar liever niet.

Nu heb ik zelf een beetje op pricewatch rond zitten neuzen en kwam ik uit op:
Deze stuurtjes uit:
https://tweakers.net/pric...222;353156;694971;714109/

De games die ik ermee wil spelen zijn Euro Truck Simulator, F1 (2017, maar ook in de toekomst) en af en toe wat NFS. Kwa merk heb ik geen voorkeuren, alleen wil ik absoluut geen trust. Verder is de enige eis dat er wel een gas en rem voet-pedaal bij zit.

Dus nu is mijn vraag: Welke moet ik nemen? Een van die 4 (zo ja, welke) of een totaal andere (dan wel een voorstel)

Beste antwoord (via tendmex op 30-04-2018 00:01)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31
Heb je ook een tweedehandse Logitech G25 of G27 overwogen? Zijn volgens mij goed op te pikken voor rond de 100 euro. G27 zal wel iets duurder zijn maar volgens mij is dat wel een goed stuur.

Uit je post leid ik af dat het om de PC gaat?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31
Heb je ook een tweedehandse Logitech G25 of G27 overwogen? Zijn volgens mij goed op te pikken voor rond de 100 euro. G27 zal wel iets duurder zijn maar volgens mij is dat wel een goed stuur.

Uit je post leid ik af dat het om de PC gaat?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Tweedehands heb ik nog niet overwogen, ben meestal niet zo dol op tweedehands omdat je niet weet wat er mee gebeurt is, het staat vaak niet zomaar te koop. Maar zal is rondneuzen op marktplaats.

Het gaat inderdaad over pc, dacht dat ik dat erin gezet had maar schijnbaar niet. Zal het even aanpassen.

Toevoeging: Het stond er dus wel al in. :)

[ Voor 7% gewijzigd door tendmex op 27-03-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Ik heb 10 jaar geleden een 2ehands g25 gekocht, welke nog steeds werkt, g25 en g27 zijn beide tanks en kun je gerust 2e hands kopen. De latere modellen zijn er wat op achteruit gegaan met bouwkwaliteit.

Veel goedkoper heeft weinig zin, G serie van logitech is al erg instapmodel (ligt een beetje aan of je echt wil gaan simmen met het stuurtje of meer simcade games wil spelen)

[ Voor 11% gewijzigd door junneh op 29-03-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tweedehands Driving Force GT is ook leuk, nog wat goedkoper dan een G25 of G27, maar dan heb je bijv. geen H-shifter, wat wel zo leuk is in ETS2.

Die dingen zijn net als G25's en G27's niet kapot te krijgen, de reden dat ze weggaan is vaak omdat het heel leuk lijkt, maar veel mensen gebruiken hun stuur toch niet zo heel veel. Ik heb nu al bijna 3 jaar een DFGT, ik denk dat ik 'm hooguit 100 uur gebruikt heb.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
De g25, g27 en Driving Force GT zijn alle 3 niet te koop hier in de buurt.

Of ik moet op een andere buiten markplaats kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Racestuur gezocht

Praktisch hetzelfde als jouw vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Ja, die had ik zelf ook gevonden. Alleen is dat voornamelijk TS posts, een de tip om naar de 2e hands markt te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Ik heb markplaats en wat plaatselijke gameshopjes nog een afgezocht naar de Logitech G25/27/29 en de Driving Force GT.

Maar ze zijn niet te koop. Zijn er nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Zou toch even wachten tot er wel aanbod opduikt op Marktplaats. Probeer anders ook Facebook Market, daar staan ook wel veel spullen op vaak. Nieuw voor 100 euro heb je echt wat meer budget spul, terwijl je tweedehands voor 100-150 je wel mooi spul kan scoren.

Wat je ook kan doen als je een beetje handig bent is de G27 Shifter en pedalen los kopen (die worden weleens los aangeboden, vaak een stuk goedkoper in verhouding dan een hele set) en dan dit bouwen: https://github.com/functi...on/G27_Pedals_and_Shifter dan kan je de pedalen en shifter van de G27 als losse apparaten gebruiken met elk random stuur. Zo heb ik een tijdlang rondgereden totdat ik een G27 stuur tegenkwam.

Bij ETS2 is een shifter namelijk wel iets wat wat toevoegd. En ook de vele knoppen van de G27 zijn erg welkom bij dat spel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendmex
Is dat gewoon een soort hupje voor de set? Dat is wel een interessante optie. Wat zou zo'n hubje kosten om te maken in tijd en geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Nou ja het is een controller die van de shifter en schakelpook individuele apparaten maakt. Ik denk dat je zo'n 5 a 6 euro kwijt bent. Je hebt zo'n Arduino nodig zoals genoemd op die site, wat van die female en male connectoren voor die d-sub achtige aansluiting en wat draad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tendmex
Wie over een tijdje dit topic terug vind met dezelfde vraag:

Ik heb inmiddels een 2e hands g27 op marktplaats voor €100 gevonden en gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Nette prijs hoor! Gaat doorgaans voor de helft meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nette prijs wel. Ik heb ooit eens voor 150 euro een G27 met Wheelstand Pro gekocht. G27 heb ik inmiddels verkocht en op de Wheelstand staat nu een Thrustmaster T500RS. Die heeft me overigens maar 25 euro gekost samen met het geld wat ik nog terug kreeg voor die G27.

Was een superdeal! ;)
Pagina: 1