Racestuur gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.253 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zoek voor Dirt 4 rally en Euro Truck Simulator 2 een niet te duur maar aangenaam race stuur.
De prijs mag ongeveer zijn tot MAXIMUM 100 euro, meer wil ik er niet aan uitgeven aangezien ik nieuw ben bij het racen ;) . Sturen die ik al gevonden heb waren: Speedlink OZ, Speedlink blackbolt enz... Maar deze stuurtjes zagen er kwalitatief zeer slecht uit.
Ik had er al enkele gevonden maar geen waarvan ik echt overtuigd was. Het is voor op de PC. Als er hier iemand is die al ervaring heeft of tips heeft voor een goed racestuur, zou ik het heel hard appreciëren.

Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 17:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor die prijs zou ik me op de 2e-hands markt richten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:56:
Ik had er al enkele gevonden maar geen waarvan ik echt overtuigd was.
En als je dan even zegt welke en waarom die niet goed waren, dan weten mensen tenminste wat je zoekt, en hoeven ze daar niet meer mee te komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:56:
De prijs mag ongeveer zijn tot MAXIMUM 100 euro (...)
Dan kom je al gauw uit bij een Thrustmaster T80 of T100, beiden onder de 100 euro.
Daar de T80 geen force feedback heeft en dit wel een must is voor een racestuur zou ik voor een T100 gaan.
Grote kans dat je je, zoals @Room42 al zegt, op de tweedehands markt zult moeten richten omdat de T100 vrijwel niet meer te verkrijgen is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Absoluut 2e hands of nog even doorsparen.

Ik heb vorig jaar een relatief eenvoudig stuurwiel van onder de €100 aangeschaft puur om eens te ervaren wat het is om te gamen met een stuurwiel. (Uberhaupt om eens rij en race-sims te spelen. Had ik nog nooit serieus gedaan en ETS/ATS leken me erg aantrekkelijk.)

Eind vorig jaar een Logitech G29 met shifter en Wheelstand Pro gekocht.

Wereld van verschil. Het goedkope wiel was prima voor de 1e ervaring en om te weten dat ik uberhaupt het spelen met een stuurwiel leuk vind. De G29 is een nieuwe ervaring. (En voor mij een goed compromis tussen redelijke prijs en redelijke kwaliteit. Het kan altijd beter, duurder, mooier, luxer maar daarvoor ben ik te zeer een casual gamer die af en toe eens een spelletje speelt dus nóg duurder en luxer hoeft niet.)

(Voor de lol trouwens even op Marktplaats gekeken maar dat is niet écht leuk. Die G29's worden voor meer dan €200 aangeboden, terwijl ze nieuw inclusief shifter onder de €300 blijven.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
Op amazon is nu de g29 ongeveer voor 180 te krijgen op amazon.
Soms te vinden voor 150,-

Dat is veel stuur voor dat bedrag. En als je voor 100 euro nu iets goedkoops haalt geef je over een maand de rest wel uit aan een g29 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THRUSTMASTER Stuurwiel Ferrari legend editie vond ik er wel goed uitzien. Is deze ook redelijk om mee te beginnen of eerder brol?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 19 maart 2018 @ 02:08:
[...]

En als je dan even zegt welke en waarom die niet goed waren, dan weten mensen tenminste wat je zoekt, en hoeven ze daar niet meer mee te komen.
Speedlink black bolt, speedlink OZ, ... Maar deze zagen er zeer goedkoop uit en hadden ook slechte reviews / weinig opties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kneusteun schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:10:
Op amazon is nu de g29 ongeveer voor 180 te krijgen op amazon.
Soms te vinden voor 150,-

Dat is veel stuur voor dat bedrag. En als je voor 100 euro nu iets goedkoops haalt geef je over een maand de rest wel uit aan een g29 of iets dergelijks.
Ik betwijfel het aangezien ik nieuw ben bij het racen enz. Ik zou eerst eens willen zien als het mij wel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:09:
Absoluut 2e hands of nog even doorsparen.

Ik heb vorig jaar een relatief eenvoudig stuurwiel van onder de €100 aangeschaft puur om eens te ervaren wat het is om te gamen met een stuurwiel. (Uberhaupt om eens rij en race-sims te spelen. Had ik nog nooit serieus gedaan en ETS/ATS leken me erg aantrekkelijk.)

Eind vorig jaar een Logitech G29 met shifter en Wheelstand Pro gekocht.

Wereld van verschil. Het goedkope wiel was prima voor de 1e ervaring en om te weten dat ik uberhaupt het spelen met een stuurwiel leuk vind. De G29 is een nieuwe ervaring. (En voor mij een goed compromis tussen redelijke prijs en redelijke kwaliteit. Het kan altijd beter, duurder, mooier, luxer maar daarvoor ben ik te zeer een casual gamer die af en toe eens een spelletje speelt dus nóg duurder en luxer hoeft niet.)

(Voor de lol trouwens even op Marktplaats gekeken maar dat is niet écht leuk. Die G29's worden voor meer dan €200 aangeboden, terwijl ze nieuw inclusief shifter onder de €300 blijven.)
Welk had je dan vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:58
Er is hier een mooi topic voor:

Racesturen, servo's en pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Uit een hele andere hoek wellicht, maar ik heb jarenlang een Microsoft SideWinder FFB Wheel gehad. Denk nieuwe gekocht in 2003, en doet het onder Windows 10 nog steeds goed.
Die dingen zijn wel op te pikken voor 10-20 euro en naar mijn ervaring behoorlijk stevig dus grote kans dat die nog wel goed zijn. Kun je goedkoop kijken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Verwijderd Gelieve voortaan niet 4x onder elkaar te posten, maar je eerdere bericht te editen

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Speedlink black bolt, speedlink OZ, ....
Dat is dan ook wel echt speelgoedzooi eerste klas... Maar voor dat budget zou ik ook voor tweedehands gaan. Kijk of je ergens een tweedehands Logitech G27 uit kunt halen, dan heb je tenminste wel wat kwaliteit. Lukt dat niet voor dat budget, zoek dan een Driving Force GT. Altijd beter dan de crap die je voor minder dan 100 euro kunt kopen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Welk had je dan vorig jaar?
Ik dacht deze:
pricewatch: Trust GXT 288 Zwart

Die heeft maar 2 pedalen en geen 3, maar omdat er enkel een sequentiële shifter op zit is dat niet erg.

Mijn huidige wiel heeft wel 3 pedalen én een H-shifter. Dan is het fijn. Zeker met ETS/ATS waar je 18 versnellingen te bedienen hebt. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zoals je hopelijk ondertussen wel weet, is het niet de bedoeling omm 4 posts achter elkaar te plaatsen @Verwijderd. Liever zien we dat je je vorige bericht aanpast met de aanpasknop rechtsboven in je bericht.

Verder geef je aan al meerdere sturen te hebben gevonden, maar geef je niet aan welke en waarom ze niet voldoen. Dit maakt het nogal moeilijk voor andere mensen om je te helpen met het vinden van een goed stuur.

Het is hier geen helpdesk, eigen inzet word verwacht en als dat (blijft) ontbreken gaat dit topic, helaas, dicht. Daarnaast valt dit beter in HSA, dus het topic staat nu daar.

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 19-03-2018 13:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.