Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-11 18:09
Mijn inmiddels 13 jaar oude Nefit ketel begint kuren te krijgen en gezien zijn leeftijd ben ik niet van plan om hem nog te voeden met geld.
Ik kan simpelweg een nieuwe ophangen maar dat is me te makkelijk , ik wil mijn gas verbruik verminderen.
We hebben een vrijstaand huis uit 2005 met vloer/wand/dak isolatie hr++ glas , helaas hebben ze geen vloerverwarming aan laten leggen destijds .
Ik verwarm de woning momenteel met een aanvoertemperatuur van 48 graden . (we stoken ook complete dagen met de houtkachel )

Een electrische cv ketel valt af , idioot stroom verbruik .
Nieuwe cv ketel op dit moment ook.
Hybride warmtepomp ? alsnog cv...

Ik twijfel of een warmtepomp ons huis in de winter met de warm kan houden , mede omdat we geen vloerverwarming hebben .
En om nou de plavuizen eruit te hakken en vloerverwarming te laten leggen 8)7

Concreet : Is er momenteel een goed alternatief voor verwarming en tapwater? Uiteraard tegen fatsoenlijke prijs ?

12 x 330WP | Oost/west

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:27
Er zijn toch warmtepomp oplossingen die gas kunnen bijstoken voor als het echt koud is? Wellicht is dat een idee?

Helemaal van gas af kan misschien wel, maar moet je als het echt koud wordt hout bijstoken gok ik. En das een beetje jammer als je wilt stoppen met verbranding voor verwarming.

Zoiets?

Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-03-2018 19:48 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Verwarming en tapwater moet je los zien. Het is juist uniek aan een CV ketel dat het gecombineerd is, maar zo vanzelfsprekend is het niet.

Voor je warme water kun je dus een warmtepompboiler kiezen. Voor verwarming zou je zo'n hybridepomp kunnen gebruiken juist met het hout als backup. Dat is dus andersom als @NiGeLaToR , maar de mate waarin je je houtkachel wil gebruiken is eigenlijk wel de beslissing die je zelf zult moeten nemen. Voor een hybride warmtepomp kun je ook gewone radiatoren gebruiken mits ze groot genoeg zijn. En mocht je de plavuizen een beetje zat zijn is vloerverwarming nog niet zo'n slechte keuze.. het is wel erg lekker namelijk en je hebt dan direct een goed excuus voor een nieuwe vloer.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-11 18:09
@Yucon Een warmtepompboiler heb ik genoteerd , ga ik me in verdiepen
Blijft de verwarming over , we stoken zoveel mogelijk op hout ! op een luie dag drukken we net zo gemakkelijk de cv aan.

Vloerverwarming klinkt aantrekkelijk ! maar voor 160m2 laten frezen + nieuwe vloer + bovenverdieping gaat me een krappe 12.000 kosten ..
Zo ver ben ik nog niet helaas .

Ik heb net 4000wp aan panelen laten leggen , met een overschot aan kWh zodat we gerust nog kunnen investeren met verhoging van stroomverbruik.

@AUijtdehaag Die atlantic ziet er interessant uit ! Maar zelf installeren sta ik niet om te springen.

12 x 330WP | Oost/west

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Elahkneh
Dan vraag je koevlaas2
(maar serieus, het zijn 2 slangen aansluiten per warmtepomp...en een voedingskabel)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1