Toon posts:

Macbook 2012 strandbal en vastlopen bij updates

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem gehad met mijn macbook pro 2012 die 5 jaar oud is inmiddels. Ik heb toen om gestuurd naar reparatie maar die snapte er ook niks van. Die hebben toen me laptop opnieuw geïnstalleerd. Dat werkte helaas nog niet. Toen vroeg ik om advies op een macforum. Die zeiden dat ik een SSD van 500 erin moest doen. Ik heb namelijk 500 HDD erin zitten en had 4 GB geheugen. Ik heb dus SSD van 500 GB gekocht en geheugen van 8 GB. Helaas mocht dat ook niet baten. De SSD kon er zelfs niet eens in. Het formatteren lukt niet. Mijn laptop bleef hangen op de 50% en anders gaf die een rare foutmeldingen. Intussen heb ik een nieuwe laptop. Ik was het gezeur met die laptop zat. Had eerder al een kapotte schijf die vervangen moest worden en de kabel van de schrijf in maar 3 jaar tijd. Als ik updates wil doen blijft het vastlopen. Ik kan dus helemaal geen updates meer doen. Zelfs na opnieue installeren gaat de update mis.

Ik draai 3D programma's en heb sims spellen erop staan. Word en Photoshop en Sketchup hadden enorme problemen. Bij elk programma dat ik wilde opstarten gaf dat strandballetje. Terwijl mijn laptop dat eerder helemaal niet deed. Bij word kon ik niet eens meer normaal typen zonder dat strandballetje constant in mijn beeld. Sims draait de laptop wel maar enorm traag natuurlijk. Zelfs als ik de opstartschijf wil openen dan laat die het strandballetje zien. Het lijkt alsof mijn laptop veel moeite heeft met het verwerken van de taken. Mijn laptop wordt snel erg warm en zelfs met het laden van de internetpagina's en YouTube filmpjes heeft die moeite om het te laden (wachten op cache). Ik had dit probleem nooit eerder gehad, alleen toen me schrijf stuk was. De reparateurs zeiden ze dat het misschien aan de moederbord zou kunnen liggen. Ik ben er nog niet achter wat het probleem is. Sommige zeggen dat het softwarematig probleem is, maar zou een nieuwe installatie dan niet moeten werken?? en waarom kan ik die SSD dan niet installeren? Ik had geen nieuwe updates gedaan toen mijn laptop raar deed. Pas toen die problemen er waren wilde ik een update doen en dat ging ook mis. De update stond steeds vast op 24 min en ging dus niet verder met laden. Heel de dag en nacht gewacht.

Mijn laptop werkte prima. Ik kon met gemak alle programma's draaien. Ik heb niks verandert aan me laptop toen die problemen kwamen. Het enige wat er recent ervoor is gebeurt is dat de kabel van de schijf was vervangen. Ik heb gecontroleerd of die er goed in zit en die zit goed. De 8 GB geheugen verandert ook niks aan het probleem. Die HDD is nog maar 2 jaar oud, omdat die vervangen was toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een topic is wel genoeg. Je kunt verder gaan in Waar ligt dit probleem aan? strandballetje voortdurend.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.