Het is al weer een maand geleden dat ik dit topic had geopend over het concept "hybride versterker". Daar is dan ook na te lezen wat een hybride versterker inhoud.
Mijn versterker is dan nu tot een succesvol einde gekomen
En net als een trotse Case-Modder wil ik jullie pic's van mijn nieuwe ampje niet onthouden.
De voorkant (ja ik hou nou eenmaal van 19" cases
):

De koeling bestaat uit 4 "kleine" koellichamen geplaatst op een stuk aluminium van 400x80 met een dikte van 12mm:

De bovenkant, het grootste gedeelte van deze Amp is opgeofferd aan de voeding van de buizen en mosFets. Het bedraden had wel iets netter gekund trouwens

Een beetje buffering kan geen kwaad, dus hier genoeg Elco's met een totale capaciteit van 80.000µF.

De spanningsversterkertrap, deze bestaat uit een buis (PCC-88).

Uiteindelijk moet er toch ergens vermogen vandaan komen, dit wordt geregeld door een stel MosFets. Ik heb het type IRF540/IRF9540, ik hoorde dat ik beter IGBTs had kunnen toepassen van Toshiba. Maar helaas is het daar nu te laat voor en die zijn een stuk duurder
:

En hoe die klinkt: ik vind het goed gelukt. Zeer gedetailleerd, niet schel, mooi vol laag en een goed stereo beeld. Deze versterker is duidelijk de "baas" over de speaker, zelfs met lage impedanties gedraagt ie zich keurig.
Ik zit nu te genieten van dit ampje op mijn verse DM602s2 's.
Oja het uiteindelijk vermogen van dit warmte producerende wonder is 60W
* Vaagharses is zeer te vreden met zijn eindresultaat
Mijn versterker is dan nu tot een succesvol einde gekomen
De voorkant (ja ik hou nou eenmaal van 19" cases

De koeling bestaat uit 4 "kleine" koellichamen geplaatst op een stuk aluminium van 400x80 met een dikte van 12mm:

De bovenkant, het grootste gedeelte van deze Amp is opgeofferd aan de voeding van de buizen en mosFets. Het bedraden had wel iets netter gekund trouwens

Een beetje buffering kan geen kwaad, dus hier genoeg Elco's met een totale capaciteit van 80.000µF.

De spanningsversterkertrap, deze bestaat uit een buis (PCC-88).

Uiteindelijk moet er toch ergens vermogen vandaan komen, dit wordt geregeld door een stel MosFets. Ik heb het type IRF540/IRF9540, ik hoorde dat ik beter IGBTs had kunnen toepassen van Toshiba. Maar helaas is het daar nu te laat voor en die zijn een stuk duurder

En hoe die klinkt: ik vind het goed gelukt. Zeer gedetailleerd, niet schel, mooi vol laag en een goed stereo beeld. Deze versterker is duidelijk de "baas" over de speaker, zelfs met lage impedanties gedraagt ie zich keurig.
Ik zit nu te genieten van dit ampje op mijn verse DM602s2 's.
Oja het uiteindelijk vermogen van dit warmte producerende wonder is 60W
* Vaagharses is zeer te vreden met zijn eindresultaat
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?