Nieuwbouwhuis: CAT6 vs CAT6a

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06-2022
Er zijn hier reeds topics over te vinden.
Bijv: Nieuwbouw UTP Cat 6a,7 of 8?

Echter kom ik er nog steeds niet geheel uit.

Mijn situatie:
We zijn een nieuwbouwhuis aan het bouwen en er komen zo'n 24 UTP punten. Ik wil niet overal in mijn huis switches hebben, dus ga ik op de plekken waar ik veel aansluitingen nodig heb (bijv: TV) zo'n 4 UTP aansluitingen laten leggen (wandcontactdoos) ipv 1 UTP aansluiting met een switch.
Ik wil graag een toekomstbestendig netwerk en 10Gbit snelheden halen.

Als ik CAT6 vergelijk met CAT6a dan:
- Beide 10Gbit. Echter CAT6a tot een afstand van 100m - CAT6 enkel tot ~50m.
Dit lijkt irrelevant omdat ~50m ruim voldoende is voor de afstanden in ons huis.

- CAT6a heeft de dubbele bandbreedte van CAT6 (CAT6a 500Mhz, CAT6 250Mhz), dus zou ik meerdere malen de maximale snelheid over dezelfde kabel kunnen halen.
Dit lijkt voor mij niet belangrijk omdat ik overal meerdere kabels heb liggen en geen plekken hebben waar meerdere apparaten via een switch over dezelfde kabel gaan. Mee eens?

- Om een certificering te krijgen is CAT6a noodzakelijk.
Dit is voor mij niet nodig obviously.

De meerprijs van CAT6a is zo'n €1500,- excl btw (afmonteercomponenten, manuren) en ik zie eigenlijk geen enkele reden om voor CAT6a te gaan gegeven het bovenstaande. Echter wil ik niet in een situatie zitten dat ik over enkele jaren toch alle kabels eruit moet halen en moet vervangen, dus hoop ik op wat nuttige input van jullie kant.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 11:28
Glazenbol:
Er komen in de toekomst nieuwe technieken waardoor er over Cat6a 20Gbit mogelijk is en Cat6 op 10Gbit blijft steken. Dit omdat Cat6a een hogere frequentie ter beschikking heeft.

Nu vandaag is er geen verschil. In de toekomst is er mogelijks een verschil, maar dit is gewoon speculeren.

Maar volgens mij is de snelheid over bestaande kabels ook hoger geworden tegenover de originele specs, (Cat5e) als ik het goed voor heb? Maar ik ben niet zeker.

[ Voor 21% gewijzigd door mastr-dc op 27-03-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik zou het persoonlijk de meerprijs niet waard vinden. Heb je al nagedacht over de switch die je wilt gaan gebruiken? Je hebt het namelijk over 10Gbit, als je dat op alle 24 de poorten wilt, moet je niet schrikken door de prijs van de switch. Heb je daar al bij stil gestaan? Dit gaat namelijk zeer makkelijk over de €1500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:07

Tazzios

..

JaxMcFadden schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:33:
... Echter wil ik niet in een situatie zitten dat ik over enkele jaren toch alle kabels eruit moet halen en moet vervangen,
Beantwoorde volgende vraag en je weet het: Verwacht je binnen enkele jaren meer dan 10gbit nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
Tazzios schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Beantwoorde volgende vraag en je weet het: Verwacht je binnen enkele jaren meer dan 10gbit nodig te hebben?
Het gaat om wat de geaccepteerde standaard snelheid is voor een thuisnetwerk. Nu is iedereen content met een 1gbit netwerk en ik denk dat we aan het begin van de transitie zitten naar 10gbit. Hoeveel jaar het daarna nog duurt voordat 20gbit de geaccepteerde snelheid wordt weet ik niet. Ik verwacht de komende 25 jaar te blijven wonen in het huis.
dehardstyler schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:41:
Ik zou het persoonlijk de meerprijs niet waard vinden. Heb je al nagedacht over de switch die je wilt gaan gebruiken? Je hebt het namelijk over 10Gbit, als je dat op alle 24 de poorten wilt, moet je niet schrikken door de prijs van de switch. Heb je daar al bij stil gestaan? Dit gaat namelijk zeer makkelijk over de €1500...
Ik heb momenteel nog geen 10gbit apparatuur. Ik wilde beginnen met mijn backbone 10gbit te maken (switch, NAS) en vandaaruit in de toekomst uitbreiden. Ikzelf ben wel te spreken over Ubiquiti apparatuur. Wat dacht je van: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 16 XG

[ Voor 45% gewijzigd door JaxMcFadden op 27-03-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:07

Tazzios

..

De meeste huishoudens zijn al jaren content met een 100mbit wifi verbindingen. en er zijn nog zat huishoudens met 100Mbit apparatuur (routers accespoint ed).
Standaarden van tweakers liggen natuurlijk wat anders. }:O

Wat betreft de 'geaccepteerde standaard snelheid' gaat het er om wat jij nodig hebt en niet wat ander er van vinden. Als je over 15 jaar verhuist is het sowieso veroudert en wil de nieuwe bewoner wel meer aanpassingen doen ipv alleen het netwerk.

[ Voor 83% gewijzigd door Tazzios op 27-03-2018 10:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tazzios schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:
De meeste huishoudens zijn al jaren content met een 100mbit wifi verbindingen. en er zijn nog zat huishoudens met 100Mbit apparatuur (routers accespoint ed).
Standaarden van tweakers liggen natuurlijk wat anders. }:O
Doe die 100 mbit maar door de helft.

M.i. is het belangrijker te zorgen dat je nu makkelijk kabels kunt trekken dan dat je daadwerkelijk zo hoog mogelijk inschiet op dit moment. Als je over tien jaar de stap moet maken, kan dat altijd nog.
Voor nu gewoon Cat6 erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 14:07

Predator

Suffers from split brain

Het probleem is meestal niet de prijs van de kabels. CAT6 of CAT6A is niet zo'n gigantisch verschil voor een rol van 100m of 300m. Het zijn de WCD en het patchpaneel waar de prijs vaak snel de hoogte in gaat.
Zeker als je ze ook nog afgeschermd wilt...

Persoonlijk heb ik zelf CAT6A kabel getrokken, en waar het te duur wordt CAT6 WCD of patchpanelen gezet. Dat kan je later altijd vervangen indien nodig :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
mastr-dc schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:39:
Nu vandaag is er geen verschil. In de toekomst is er mogelijks een verschil, maar dit is gewoon speculeren.
In dat geval leg je gewoon direct een enkele glasvezelkabel door je buizen. Is zelfs nog goedkoper dan RJ45:
https://www.fs.com/products/12285.html

Switches met SFP heb je ook al genoeg voor een redelijke prijs.
JaxMcFadden schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:33:
zo'n 4 UTP aansluitingen laten leggen (wandcontactdoos) ipv 1 UTP aansluiting met een switch.
Ik zie nog lang geen TV's, versterkers, mediaspelers verschijnen die baat hebben bij 10gbit. Hier zit er gewoon een dubbele WCD met een zuinige 1gbit switch erna. Ook is het trekken van 4 UTP kabels door een buis een hel. De kans is groot dat je ze er niet doorheen krijgt, of erna er niet meer uit krijgt. 4x CAT6a door een buis gaat je echt niet lukken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
CurlyMo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:53:
[...]
Ook is het trekken van 4 UTP kabels door een buis een hel. De kans is groot dat je ze er niet doorheen krijgt, of erna er niet meer uit krijgt. 4x CAT6a door een buis gaat je echt niet lukken.
Klopt er komen meerdere buizen. Sorry dat dat niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
JaxMcFadden schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:44:
[...]

Ik heb momenteel nog geen 10gbit apparatuur. Ik wilde beginnen met mijn backbone 10gbit te maken (switch, NAS) en vandaaruit in de toekomst uitbreiden. Ikzelf ben wel te spreken over Ubiquiti apparatuur. Wat dacht je van: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch 16 XG
Die prijs valt mij niet tegen zeg! Dat is nog wel goed te doen inderdaad. Maar denk je zelf dat je hier binnen afzienbare tijd gebruik van gaat maken? Voor een NAS snap ik het nog, maar ik kan eigenlijk geen andere doelen bedenken. Dan lijkt 16x 10Gbit redelijk overkill. En dan moet je nog SFP's kopen ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
Ik zit in hetzelfde schuitje (nieuwbouwhuis bekabelen met UTP).

Ik ga voor cat 6 of misschien zelfs voor 5e.
Waarom? Omdat ik de komende jaren geen nut heb aan 10Gb en zowel de apparatuur als de aansluitmiddelen (kabel, patchpanels, dozen, keystones) heel snel veel duurder worden als je naar meer dan cat 6 kijkt.

Over 5 of 10 jaar, wanneer de behoefte aan 10Gb er (misschien) wel is, dan bekabel ik de bende wel even op nieuw. Dan is alle kabel en randartikelen een stuk goedkoper. En misschien is er dan wel een nieuwe standaard (fiber to the desk?) Kost me een zaterdag en dan heb ik mijn hele huis opnieuw bekabeld.

Ik zou ook niet weten waarom je nu een 10Gb switch zou kopen voor veel geld, terwijl die over een paar jaar (wanneer 10Gb de standaard is) waarschijnlijk 5 tientjes kost (zoals nu een 1gb switchje).

Daarnaast... Als je ziet hoe lang we al op Cat5e hebben kunnen werken.. Dat zijn eeuwen in de computer wereld. Ik denk dat ik nog wel een laptopje of 5 verslijt en 2x alle accesspoints vervang voordat ik cat5e zou willen gaan vervangen. En dan nog alleen een paar kabels naar 10Gb, want de rest kan allemaal prima op 1Gb blijven. Dingen als printers, IP-camera's en domotica spul bijvoorbeeld.
Dan ben je er nog niet he. Switch heeft maar 4 ethernet poorten. Moet je nog 12 SFP+ 10Gb modules kopen om de rest van de poorten te kunnen gebruiken. En dan ga je natuurlijk niet voor copper, maar meteen voor glas. Is ook een stuk makkelijker door die buisjes heen te proppen!

Wordt die switch toch al snel 3x zo duur. :P

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 27-03-2018 11:12 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou er idd ook niet zomaar 1500 euro extra voor over hebben als je de extra snelheid nu of zeer binnenkort niet nodig hebt. IT-investeringen 'voor de toekomst' vind ik altijd een beetje twijfelachtig, omdat wat nu hypermodern is over een paar jaar alweer verouderd is.

Wat je misschien wel kunt doen is om de moeilijk te vervangen delen wel in cat6a te doen (de bekabeling), zodat je later altijd nog de wandcontactdozen en patchpanelen e.d. kan vervangen, als dat veel goedkoper is dan 1500 euro. Weet alleen niet of je cat 6a bekabeling kan mixen met cat 6 wandcontactdozen e.d.

Heb zelf laatst ook gewoon cat6 bekabeling gelegd. Alles op 1Gbit, wat voor mij de komende jaren snel genoeg is. Mocht er later behoefte zijn aan iets snellers dan leg ik wel nieuwe bekabeling.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 27-03-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 20:36
my 2 cents is alles wat ooit echt snel moet gaan, zou ik zeker in cat6a of cat7 aanleggen

spreek je over bv de helft van de smartmeuk (smart tv, hue, andere shizzle), dat gaat nog nooit meer dan 1gbit nodig hebben
je bureel daarintegen .... dat kan nooit snel genoeg gaan

ik leg dan ook in mijn "projectjes" gewoon cat5e naar de smarttv en sonos enzo, pc's en kabels tussen switchen zijn allemaal cat7
we hebben nu 10gbit als standaard , met 2.5gbit en 5gbit wat eraanzit te komen voor cat5e

40gbit oid zie ik nog 123 niet naar huis komen hoor , de switchen hebben nu nog onvoldoende rekenkracht om 24x 10gbit te kunnen leveren zonder actieve koeling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:12

Bob

Hierboven al eens aangehaald: kabels in cat6a, daar zouden ze bijna niets extra voor mogen vragen, afwerking in cat6. De dag dat je merkt dat je afwerking niet meer voldoet vervang je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:33
Ik heb loze leidingen besteld en er zelf CAT6A in gedaan, want het verschil in prijs voor de kabels was verwaarloosbaar. Patchpaneel en m'n wcd's zijn allemaal CAT6 want dat vind ik vooralsnog de meerprijs voor beter niet waard. Vervangen van de kabels zelf lijkt me een ellende, wandcontactdoosjes wisselen zou wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxMcFadden
Bob schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:55:
Hierboven al eens aangehaald: kabels in cat6a, daar zouden ze bijna niets extra voor mogen vragen, afwerking in cat6. De dag dat je merkt dat je afwerking niet meer voldoet vervang je die.
Een goede suggestie ja - ik ga dit eens bij de elektricien neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
Het enigste waar ik naar sta te kijken is 1500 euro excl btw |:(.... sorry hoor das 62.50 per aansluiting....

Is onzin dat je voor dat 6a meer uren bezig bent. Keystone blijft keystone. Patchpanel blijft patchpanel of het nou 6 of 6a is. 6a is 1 maling half uurtje meer werk om hem te aarden en dan reken ik al ruim.... vraag me ook af wat je dan al voor 6 betaald als daar nog een keer 1500 bijkomt.

Die elektricien heeft een rolex om zijn polsen zeker...

6a zie ik geen meerwaarde in iig. Je kan ervoor kiezen om 6a kabel te laten leggen met 6 keystones. Maar ga jij de komende jaren meer dan 10 gbit gebruiken ?

Bijv een 4k netflix stream is 25 Mbit/s
Een KPN full hd stream is 16 Mbit/s

Meeste decoders en tv's zijn nog met 100 Mbit kaarten uitgerust.

Het enige waar ik 10 gbit voor zou willen gebruiken de komende 5+ jaar is voor file transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 22:03
JaxMcFadden schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Een goede suggestie ja - ik ga dit eens bij de elektricien neerleggen.
Exact dit! Kabels vervang je niet zo even snel, zelfs al heb je goede leidingen... Dat is zo'n hoop gedoe. Ik zou dus wel degelijk investeren in die kabels, maar al de rest (apparatuur enz) hou je gewoon nog op standaard 1GBit, dat is voorlopig en de komende jaren nog meer dan prima. Maar je bent tenminste dan toekomstgericht geweest: de apparatuur kan vrij eenvoudig vervangen worden moest daar ooit toch de nood toe zijn.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:12

Bob

Commercieel is het wel slim van de elektricien, voor al wie op de prijs let heeft hij zijn 'goedkope' installatie in cat6, voor mensen met geld die gestresseerd worden van het niet hebben van het neusje van de zalm rekent hij even 1500 extra voor praktisch hetzelfde werk. Iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk even los van het netwerk het volgende, verwacht jij binnen de levensduur van die kabel dat je behoefte hebt aan 10GB denk je dat er dan voor jouw betaalbare apparatuur is die nut heeft van 10GB. Want je moet al een hele behoorlijke NAS hebben om die 10GB te voeden. Dan hoe vaak ga je het gebruiken wat kost het dus per saldo per minuut wachttijd verkorten. Denk dat je in een huis situatie zomaar merkt dat je € 2000,- investeerd om 1 uur wachttijd te verkorten. Een uur wat je nuttig had kunnen besteden met aandacht voor je vrouw of kinderen. Als bedrijven het slechts inzetten voor hele drukke backbones in het netwerk waarom denk je het thuis nodig te hebben? Anders natuurlijk dan de hoge pats factor!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Ik heb sinds November de sleutels zijn mijn nieuwbouw woning.
Ik heb er voor gekozen om Cat7 kabels te leggen met CAT6A patch paneel en WCDs.

CAT7 kabel omdat:
- Prijs verschil in kabel was mimimaal
- Kabel vervang je niet zo maar.

CAT6A WCD's omdat:
- Ik heb mijn stopcontacten en patch punten bij elkaar zitten achter 1 afwerk plaatje, er waren voor die serie simpelweg zijn geen CAT7 inbouw doosjes.

CAT6A Patchpaneel omdaT:
- Aangezien de WCD's er nog niet waren in CAT7, vond ik het onnodig om het patch panneel al wel in CAT7 uit te voeren.

Ik heb zelf bij de aanleg genoeg kabel lengte in de meterkast overgehouden zodat ik altijd de WCD en het patch panneel zou kunnen vervangen indien blijkt dat CAT6a niet voldoen is in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voxxie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:52:
Ik heb sinds November de sleutels zijn mijn nieuwbouw woning.
Ik heb er voor gekozen om Cat7 kabels te leggen met CAT6A patch paneel en WCDs.

CAT7 kabel omdat:
- Prijs verschil in kabel was mimimaal
- Kabel vervang je niet zo maar.

CAT6A WCD's omdat:
- Ik heb mijn stopcontacten en patch punten bij elkaar zitten achter 1 afwerk plaatje, er waren voor die serie simpelweg zijn geen CAT7 inbouw doosjes.

CAT6A Patchpaneel omdaT:
- Aangezien de WCD's er nog niet waren in CAT7, vond ik het onnodig om het patch panneel al wel in CAT7 uit te voeren.

Ik heb zelf bij de aanleg genoeg kabel lengte in de meterkast overgehouden zodat ik altijd de WCD en het patch panneel zou kunnen vervangen indien blijkt dat CAT6a niet voldoen is in de toekomst.
toon volledige bericht
Kom je met die CAT7 kabel niet sneller in de knoop met het trekken van de kabels? Neig nu naar 6A, maar das vooral om het gemakkelijker door de buizen krijgen.

Overigens; prijsverschil tussen Cat6a en 7 is toch nog redelijk fors? Euro per meter als ik snel kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Kom je met die CAT7 kabel niet sneller in de knoop met het trekken van de kabels? Neig nu naar 6A, maar das vooral om het gemakkelijker door de buizen krijgen.

Overigens; prijsverschil tussen Cat6a en 7 is toch nog redelijk fors? Euro per meter als ik snel kijk?
Ik heb de CAT 7 kabel in de uitverkoop kunnen kopen, dus was voor die rol (305 meter) evenveel kwijt als ik kwijt zou zijn voor CAT 6a

Ik had het geluk dat ik twee kabels per buis er doorheen kreeg.(tegelijkertijd getrokken)
Soms met wat moeite maar ze zitten ;) (een busje kabel glijmiddel en geduld doet wonderen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-05 18:36
Ik vraag mij af wat verstandig is, ik ben een groot voorstander in nieuwe technieken maar dit is werkelijk overbodig. 1gbit is lokaal al zo verschrikkelijk veel data per seconde. Dat is dik 20x de gemiddelde internet snelheid die mensen hebben. Komende 30 jaar future proof qua snelheid dan. Ik had eind jaren 90tig al 25mbit chello internet en zelfs dat is nu 20 jaar later ruim Schoots voldoende voor een klein huishouden 1 4k stream wat downloaden en browsen. Ik zie het nut er niet van in. Denk dat de snelheid komende jaren afvlakt qua groei. Hetzelfde wat nu gebeurd met mechanische hdd's. Bijna niemand die grotere schijven koopt dan 3 of 4tb terwijl 10tb al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:27
Het heeft ruim 10 jaar geduurd voor we van 100Mb naar 1Gb standaard gingen.
Ik durf te beweren dat de sprong van 1Gb naar 10Gb zeker 20 jaar gaat kosten (we zijn al 8 jaar op 1Gb)
Ik zie eerder gebeuren dat we naar 2.5Gb gaan als standaard.
En de sprong naar hoger dan 10GB gaan we voor thuisnetwerken over koper nooit meer meemaken.

Conclusie Cat6 is ruim voldoende tenzij je in een villa woont met gangen van 50 meter lengte.

Grote nadeel van CAT6A en hoger is dat het veel moeilijker door een buis te trekken is en twee kabel door een buis maar nauwelijks gaat.
Verder moet je het zeer structureel goed doen met de aarding, anders heb je kans op aardlussen die kunnen storen.
Cat7 is alleen zinnig in gebouwen waar grote bundels kabels in kabelgoten liggen en je gevaar op "ALIEN NEXT" storing hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

2,5Gb standaard? Wat voor apparatuur wil je daarvoor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:27
Ga het maar eens googlen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

MikeyMan schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:52:
2,5Gb standaard? Wat voor apparatuur wil je daarvoor gaan gebruiken?
NBASE-T / mGIG?

Overigens is de hele reden waarom NBASE-T is ontwikkeld juist om de horizontale Cat5 bekabeling nog een extra hardware lifecycle te geven.

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 27-04-2018 21:20 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1