[T-Mobile Thuis Glasvezel] Snelheid maar 100 ipv. 750Mbit/s

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:39
Ik heb even een vraag. Sinds woensdag heb ik een 750mb glasvezel abonnement van T-mobile. Nu valt mij de snelheid erg tegen. Ik heb bij een bekabelde verbinding met moeite een snelheid van 100mb/s. Via wifi haal ik slechts 60mb/s. Ik maak gebruik van de ubiquiti Unifi voor de wifi.

Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
F!sher schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:31:
Ik heb even een vraag. Sinds woensdag heb ik een 750mb glasvezel abonnement van T-mobile. Nu valt mij de snelheid erg tegen. Ik heb bij een bekabelde verbinding met moeite een snelheid van 100mb/s. Via wifi haal ik slechts 60mb/s. Ik maak gebruik van de ubiquiti Unifi voor de wifi.

Iemand enig idee?
Je computer heeft wel een gigabit verbinding met je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
F!sher schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:31:
Het lijkt erop dat iets staat ingesteld op 100Mbit/s. Daarnaast vind ik 60Mbit/s ook niet bepaald snel via wifi, is dit op 2,4Ghz of 5Ghz? Welke apparatuur gebruik je om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
rens-br schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Het lijkt erop dat iets staat ingesteld op 100Mbit/s. Daarnaast vind ik 60Mbit/s ook niet bepaald snel via wifi, is dit op 2,4Ghz of 5Ghz? Welke apparatuur gebruik je om te testen?
Dit gevoel heb ik ook. Alles nagekeken en niets op 100 mb/s in gesteld. Met de telefoon op de wifi haal ik bij een speedtest ook circa 60mb. Afhankelijk van waar ik mij bevind in huis. Een hogere snelheid heb ik op wifi nog niet kunnen halen. Ik zit op een 5 Ghz netwerkt. Voor de test gebruik ik de router van Ubiquiti unify. De modem die ik gebruik is de standaard draytek. Bevreemd mij allemaal erg.

Ook wanneer ik mijn laptop rechtstreeks met de kabel op de draytek verbind is de max. snelheid rond de 100 mb/s.
Ik begin sterk het gevoel te krijgen dat ik een 100mb/s abo heb ipv 750 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@F!sher ik heb je posts even afgesplitst van: \[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie, aangezien het waarschijnlijk een wat groter probleem is.

Zou je eens je volledige netwerk setup kunnen posten? Welke apparaten (typenummers) gebruik je allemaal? Hoe staan die ingesteld e.d? Kun je dat toevoegen aan je openingspost?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 26-03-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 16:20
Ik zou idd alle "aansluitpunten" controleren of er niet een op 100mbit staat.

Dus begin met je computer, daarna je router, daarna het modem.
Gebaseerd dat je WIFI ook maar 60Mbit haalt, denk ik dat het bij je router/modem moet zitten.

En uit voorzorg: Modem al herstart ?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-09 13:03
Zelfde probleem hier gehad, 3 a 4 dagen na de aansluiting dacht ik dat het internet slomer was. Speedtest kwam niet hoger dan 150mbps down. Na een reset is het nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:23
Heb je een nieuwe Draytek modem? Welk model Draytek modem heb je? Enkele Draytek modems die tot een paar jaar geleden nog geleverd werden hebben 100 mb/s wan poort(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F!sher
Ik ben verrast door alle reacties, dank! Mijn ICT kennis laat nog veel te wensen over dus aan het posten van mijn netwerksetup etc. brand ik mijn vingers niet.

Ik heb de modem een aantal keren gereset. Inmiddels de laptop van mijn vrouw bekabeld aan de modem gehangen (550mb/s). Blijkbaar heb ik een laptop met een 100mb poort.
Wel blijft de wifi tergend langzaam. Naast de mijn Ubiquiti haal ik max 60 mb/s. Stel ik de draytek weer in als router is dit hetzelfde.

Contact gehad met T-mobile. Wat hebben die een goede klantenservice zeg! Behulpzaam vriendelijk en alle tijd! Gaven aan dat zij graag een monteur wilde sturen. Omdat mijn broertje ICT'er is gaan we eerst zelf maar e.e.a. uitsluiten. Mocht dat niet het gewenste resultaat geven dan kan er alsnog een monteur door T-mobile gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

F!sher schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:17:
Ik heb de modem een aantal keren gereset. Inmiddels de laptop van mijn vrouw bekabeld aan de modem gehangen (550mb/s).
Dat is nog veels te weinig eigenlijk. Hoe test je de snelheid?
Wel blijft de wifi tergend langzaam. Naast de mijn Ubiquiti haal ik max 60 mb/s. Stel ik de draytek weer in als router is dit hetzelfde.
Is de test via 2,4Ghz of 5Ghz? In het eerste geval. Nette snelheid! 60Mbit/s via 2,4Ghz is niet verkeerd. In het tweede geval gaat er wel iets mis. Zou je dit eens na kunnen gaan?
posten van mijn netwerksetup etc. brand ik mijn vingers niet.
Daarmee wordt bedoeld dat je even uitleg hoe alles verbonden is en welke apparaten je gebruikt. Eigenlijk gewoon wat ik hier ook al vraag.
Pagina: 1