De "ze mogen alles van me weten ik heb toch niks te verbergen" - maar dan in een ander jasje?SgtElPotato schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:51:
En dat is altijd al zo geweest en zal steeds meer worden gezien we minder met contact geld gaan doen. De overheid / belastingdienst weet al hoeveel je verdient bij je werkgever etc. Beetje controle lijkt me geen kwaad kunnen als je prima kunt verantwoorden waar het geld vandaan komt?
Iets genuanceerder. We leven in een land waar je belasting betaald over je bezit, dus ook je geld. Dus ze weten al precies wat je hebt en krijgt? Ga je uiteindelijk zelf mee akkoord door in Nederland te wonen?Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:52:
[...]
De "ze mogen alles van me weten ik heb toch niks te verbergen" - maar dan in een ander jasje?
Zucht...
Lekker aardig weerTukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:43:
[...]
Alleen als die dame getraind is in het herkennen van halve waarheden (en dat is ze niet, anders had ze daar niet gewerkt maar een echte baan gehad) heeft zoiets zin. Dit is alleen maar een checklist afvinken om het systeem tevreden te stellen...
En mooi iedereen over een kam scheren!
Ik heb een soortgelijke ervaring, alleen achteraf. Ook 9K gestort. Ging niet vanzelf maar kon de baliemedewerker overtuigen dat dit van een autoverkoop was. Email correspondentie laten zien.
Half jaar later terug voor een kleinere storting (paar honderd euro). Ben ik blijkbaar geflagged vanwege de eerdere transactie. Krijg je een folder mee met hierin een onbereikbaar tel. nummer. Uiteindelijk na 5(!) dagen een reactie per email. Of ik het overschrijvingsbewijs even kon toesturen
Heb ze verzocht maar aangifte te doen van een verdachte transactie en vervolgens alle rekeningen bij SNS opgezegd.
Aangezien je op je SNS rekening stort (je moet je pas én ID overhandigen), kan met zekerheid gesteld worden dat je op je eigen rekening boekt. Het fraude/witwas verhaal is dan niet veel anders dan bij andere banken, en daar doen de interne systemen prima hun werk. GWK schiet hier echt in door.
Half jaar later terug voor een kleinere storting (paar honderd euro). Ben ik blijkbaar geflagged vanwege de eerdere transactie. Krijg je een folder mee met hierin een onbereikbaar tel. nummer. Uiteindelijk na 5(!) dagen een reactie per email. Of ik het overschrijvingsbewijs even kon toesturen

Aangezien je op je SNS rekening stort (je moet je pas én ID overhandigen), kan met zekerheid gesteld worden dat je op je eigen rekening boekt. Het fraude/witwas verhaal is dan niet veel anders dan bij andere banken, en daar doen de interne systemen prima hun werk. GWK schiet hier echt in door.
Hoeft helemaal niet, zolang je maar niet aangemerkt wordt als verdacht...Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:07:
Kennelijk moet je met je billen bloot op het moment dat je 2000 euro (wat stelt dat nou helemaal voor) contant wil storten op een bankrekening.
Dit soort dingen is niet vanuit de overheid ingevoerd, dit de bankensector in samenwerking met de consument die liever 1 cent per jaar uitspaart aan bankkosten dan een lokaal filiaal te hebben (maar wel miepen als je iets niet meer kan)Ik zag opmerkingen van Tweakers die helemaal geen geld meer kunnen storten bij hun bank. Valt 't je op hoe ontzettend ver de overheid ons uitgavenpatroon in haar greep heeft?
Nou jongen dan ga jij toch lekker een miljoen aan 500-euro biljetten smokkelen, kijken wie daar nog zin in heeft...Coupures van 20 piek lenen zich ook niet echt voor misdaad - beetje lastig om een miljoen aan biljetten van 20 euro te smokkelen.
Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:43:
En @Hakulaku - tja - goede vergelijkingen zoeken is lastig...

In mijn ogen is het niet onzinnig. Het is een beperkende maatregel voor de onderwereld op directe toegang tot de financiele markten.Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:43:
Security is niet slecht, maar het moet zinnig zijn. Niet iets doen om maar iets te doen te hebben (of laten zien dat je iets doet). Mensen lastig vallen aan de balie en pro-forma vragen waar het geld vandaan komt. Hoe onzinnig wil je het hebben?
Ik gok dat ze het niet vrijwillig doet... Wat bestempel jij dan als een "echte" baan?Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:43:
Alleen als die dame getraind is in het herkennen van halve waarheden (en dat is ze niet, anders had ze daar niet gewerkt maar een echte baan gehad) heeft zoiets zin. Dit is alleen maar een checklist afvinken om het systeem tevreden te stellen...
Uit jouw verhaal maak ik op dat je liever in een land leeft waar geen controle over je geld is (en dus vrijbaan voor corruptie, witwassen, oplichting en andere criminele activiteiten) dan dat je wat simpele vragen beantwoord?
“They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.”Hakulaku schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:08:
Uit jouw verhaal maak ik op dat je liever in een land leeft waar geen controle over je geld is (en dus vrijbaan voor corruptie, witwassen, oplichting en andere criminele activiteiten) dan dat je wat simpele vragen beantwoord?
- Benjamin Franklin
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:18:
[...]
“They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.”
- Benjamin Franklin
- Douglas Adams
It’s better to go down with your own vision than with someone else’s.Tukkertje-RaH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:18:
[...]
“They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.”
- Benjamin Franklin
- Johan Cruyff
Zucht...
Aangezien dit topic gekaapt is door een offtopic privacy discussie en het meeste toch wel gezegd is, gaat dit topic dicht.
Dit topic is gesloten.