Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Machine voor VM's te draaien

Pagina: 1
Acties:

• Babu-tzc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 13:37
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine moet 20 tot 30 VM's te gelijkertijd draaien. Dat is zijn hoofd functie meer dan dat gaat hij niet doen. De VM's draaien alleen maar een webserver. Daarnaast moet hij makkelijker vervoerbaar zijn. Hij wordt namelijk veel meegenomen

Wat mag het systeem gaan kosten?
zo'n 2000 tot 3500 euro

Wordt er andere hardware meegenomen?
Er is geen hardware wat meegenomen wordtl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende specificaties bedacht.

pricewatch: Intel Core i9-7920X (Boxed)
pricewatch: MSI X299M Gaming Pro Carbon AC
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR
pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB
pricewatch: Raijintek Styx Classic Zwart
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC ( tip van het andere draadje)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur uit gaat naar Intel voor de CPU. Dit is puur omdat ik altijd met Intel heb gewerkt. Verder maakt het merk van de overige onderdelen niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De machine moet makkelijk mee te nemen zijn! Het liefst is de behuizing niet veel groter dan dit. maar als het niet anders is dan moet het groter.

Ga je overklokken?
Hij wordt niet overgeklokt en blijft dus zijn "base" specs behouden

Wat verwacht je van ons?
Graag zie ik van jullie advies, of dit gaat passen. Eventuele andere wijzigingen aan de hardware is ook welkom. Misschien denkt iemand van deze build wil je niet maar een hele andere build bijvoorbeeld.

Bij voorbaat bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, waar is je goede boodschappenlijst?

Sloop die 850 eruit en zet er een PCI-E x4 SSD in met hoge IOPS bij QD16+. Maar dat is een mening omdat ik niet lees "wat" je VM's gaan doen. Gezien je density, vraag ik me ook af waarom je geen exactere requirements / benchmarks hebt gelezen en/of gepost en dus in meerdere topics relatieve "beginner vragen" stelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
20 tot 30vms met 16gb geheugen en een enkele 850 evo? Hoe zie je dat voor je?

[ Voor 44% gewijzigd door Vorkie op 25-03-2018 21:42 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorkie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:41:
30 tot 40vms met 16gb geheugen?
Als een RPi wordt geleverd met 256MB geheugen waarbij je maar 128MB kan/kon alloceren aan de kernel, is het niet onmogelijk met een goede hypervisor dus 62 VM's met die kernel te draaien ;)

Handig is anders vandaar mijn eerdere vragen over de density en requirements.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Babu-tzc
Vorkie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:41:
20 tot 30vms met 16gb geheugen en een enkele 850 evo? Hoe zie je dat voor je?
oh shit.. dat had 4x 16GB moeten zijn 8)7 ... ik ben echt niet wakker
een totaal van 64GB

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 17:34
Tip: Handleiding Pricewatch

Wat zijn de requirements en verwachte belasting (cpu/mem/disk I/O) per vm? Zonder dit kun je op elke gemiddelde pc wel 20 VM's zetten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
Andere cpu koeler voor die stroomslurper pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power en pricewatch: Noctua NH-U14S doen het wat beter op s2066.

Het moederbord heeft meer stroomaansluitingen nodig dan de 4+4 pins cpu van de Antec. Bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

Als videokaartje zou ik de pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC willen adviseren. Heeft tenminste nog een DP.

Van de VM adviezen houd ik mij afzijdig. Daar heb ik geen verstand van.

• Babu-tzc
Uszka schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:28:
Andere cpu koeler voor die stroomslurper pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power en pricewatch: Noctua NH-U14S doen het wat beter op s2066.

Het moederbord heeft meer stroomaansluitingen nodig dan de 4+4 pins cpu van de Antec. Bijvoorbeeld de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W

Als videokaartje zou ik de pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC willen adviseren. Heeft tenminste nog een DP.

Van de VM adviezen houd ik mij afzijdig. Daar heb ik geen verstand van.
Dankjewel! ik ga er naar kijken!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Buiten het hardware aspect vraag ik me af wat je doel is met deze machine?
Mocht het voor demo/educatiefe doeleinden zijn, dan denk ik dat een cloudoplossing wellicht handiger is.

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Is een Supermicro SuperServer niks voor je? Lekker klein, redelijk zuinig kwa elektriciteitsgebruik en neemt makkelijk mee (ook in het vliegtuig). Als je toch alleen maar gaat virtualiseren is dit een prima systeem. Pas kwa prijs prima in je budget.

Kijk eens op de site van Paul Braren (Tinkertry). Zijn site leunt wel erg op VMWare (Hij werkt er sinds een tijdje ook), maar die Superserver draait net zo goed KVM of een andere virtualisatieoplossing.
Pagina: 1