Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine moet 20 tot 30 VM's te gelijkertijd draaien. Dat is zijn hoofd functie meer dan dat gaat hij niet doen. De VM's draaien alleen maar een webserver. Daarnaast moet hij makkelijker vervoerbaar zijn. Hij wordt namelijk veel meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo'n 2000 tot 3500 euro
Wordt er andere hardware meegenomen?
Er is geen hardware wat meegenomen wordtl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende specificaties bedacht.
pricewatch: Intel Core i9-7920X (Boxed)
pricewatch: MSI X299M Gaming Pro Carbon AC
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR
pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB
pricewatch: Raijintek Styx Classic Zwart
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC ( tip van het andere draadje)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur uit gaat naar Intel voor de CPU. Dit is puur omdat ik altijd met Intel heb gewerkt. Verder maakt het merk van de overige onderdelen niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De machine moet makkelijk mee te nemen zijn! Het liefst is de behuizing niet veel groter dan dit. maar als het niet anders is dan moet het groter.
Ga je overklokken?
Hij wordt niet overgeklokt en blijft dus zijn "base" specs behouden
Wat verwacht je van ons?
Graag zie ik van jullie advies, of dit gaat passen. Eventuele andere wijzigingen aan de hardware is ook welkom. Misschien denkt iemand van deze build wil je niet maar een hele andere build bijvoorbeeld.
Bij voorbaat bedankt
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine moet 20 tot 30 VM's te gelijkertijd draaien. Dat is zijn hoofd functie meer dan dat gaat hij niet doen. De VM's draaien alleen maar een webserver. Daarnaast moet hij makkelijker vervoerbaar zijn. Hij wordt namelijk veel meegenomen
Wat mag het systeem gaan kosten?
zo'n 2000 tot 3500 euro
Wordt er andere hardware meegenomen?
Er is geen hardware wat meegenomen wordtl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende specificaties bedacht.
pricewatch: Intel Core i9-7920X (Boxed)
pricewatch: MSI X299M Gaming Pro Carbon AC
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR
pricewatch: Samsung 850 EVO 1TB
pricewatch: Raijintek Styx Classic Zwart
pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC ( tip van het andere draadje)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur uit gaat naar Intel voor de CPU. Dit is puur omdat ik altijd met Intel heb gewerkt. Verder maakt het merk van de overige onderdelen niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De machine moet makkelijk mee te nemen zijn! Het liefst is de behuizing niet veel groter dan dit. maar als het niet anders is dan moet het groter.
Ga je overklokken?
Hij wordt niet overgeklokt en blijft dus zijn "base" specs behouden
Wat verwacht je van ons?
Graag zie ik van jullie advies, of dit gaat passen. Eventuele andere wijzigingen aan de hardware is ook welkom. Misschien denkt iemand van deze build wil je niet maar een hele andere build bijvoorbeeld.
Bij voorbaat bedankt