Ik ben nu dit topic aan het lezen, en heb zelf de HP Omen 880-152nd. Wat ik me nu afvroeg, is bovenstaand probleem bij mij ook het geval, of enkel bij de Pavilions? Zou lullig zijn als ik over een jaar of 2 iets wil upgraden dat dat dan ook niet mogelijk is..
@PatjeB1985 het moederbord heeft geen belemmeringen voor een upgrade. De voeding wel want die is te licht voor een snellere videokaart en zal slechts een enkele 6 pins PEG hebben. Een videokaartupgrade houdt dus ook een voedingupgrade in.
@PatjeB1985, aub geen random topics hijacken met vragen die er maar zijdelings mee te maken hebben. Jouw case heeft een hele andere layout dan die van Videokaart upgraden bij HP Pavilion. Het enige dat ze overeen hebben is het merk.
@Uszka, hoe kan je dat zeggen zonder te weten welke videokaart TS over 1-2 jaar wil? 300W is niet ruim, maar als een midrange GPU (wat de 1060 bij uitkomen was) over 2 jaar gaat echt niet spectaculair meer prik slurpen
.
Met andere woorden, @PatjeB1985, inventariseer dit pas als je zover bent
.
@Uszka, hoe kan je dat zeggen zonder te weten welke videokaart TS over 1-2 jaar wil? 300W is niet ruim, maar als een midrange GPU (wat de 1060 bij uitkomen was) over 2 jaar gaat echt niet spectaculair meer prik slurpen
Met andere woorden, @PatjeB1985, inventariseer dit pas als je zover bent
[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 23-03-2018 16:05 ]
@br00ky ah oke thanks. Maar, de reden dat ik het nu al vraag. Ik zit nog in m'n retour termijn, vandaar dat ik (gezien het probleem van topic Videokaart upgraden bij HP Pavilion) me afvroeg en dubbel checkte of ik eventueel wel kan upgraden, of dat ik ook vast zit met belemmeringen. Zou zonde zijn als ik over een paar jaar iets wil upgraden, en dan net als TS van het andere Topic de gehele PC "voor niks" heb gekocht omdat je vast zit met de onderdelen die er inzitten.
Maar begrijp ik het goed dat dit bij die Pavilion zoals bij het andere topic lastiger wordt omdat het een "compacte" PC is, en de HP Omen een "normale"? Of staat dat er volledig los van?
Alvast bedankt!
Maar begrijp ik het goed dat dit bij die Pavilion zoals bij het andere topic lastiger wordt omdat het een "compacte" PC is, en de HP Omen een "normale"? Of staat dat er volledig los van?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door PatjeB1985 op 24-03-2018 00:07 ]
Jouw pc heeft inderdaad meer ruimte, dus een uitbreiding kan prima. Dubbelcheck tzt wel of het vermogen van je voeding voldoende is.
Ah super, goed om te horen. Bedankt!br00ky schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:49:
Jouw pc heeft inderdaad meer ruimte, dus een uitbreiding kan prima. Dubbelcheck tzt wel of het vermogen van je voeding voldoende is.
Of een upgrade gaat werken is nog maar de vraag. Het kan fysiek misschien wel passen, maar het moet ook ondersteunt worden door de fabrikant. Sommige fabrikanten maken gebruik van een whitelist, waardoor alleen goedgekeurde componenten werken. Of HP dit ook doet weet ik niet.
Maar waarom koop je niet gewoon een zelfbouwpc? Meestal goedkoper en je hebt zelf de keuze welke componenten je gebruikt. Als je dat fijn vindt, kun je ook de PC laten bouwen door een computerwinkel. Daar betaal je overigens wel voor, waardoor het nauwelijks goedkoper is, maar wel beter aan je eisen voldoet.
Pagina: 1