Videokaart upgraden bij HP Pavilion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hey,

Vraagje, ik heb een paar maanden geleden de HP Pavilion 570-p071nd gekocht (linkje). Prima ding, nog steeds over vrijwel alles tevreden. Enige waar ik niet zo over te spreken ben is de videokaart. Zou die graag upgraden naar (volgens internet?) een 1060 of 1070.

Nu heb ik er zelf niet zoveel kaas van gegeten, maar heb me laten vertellen dat dit bij een HP Pavilion niet zo eenvoudig gaat. Klopt dit? En zoja, is er wellicht een andere oplossing om fatsoenlijk te gamen, bijvoorbeeld een nieuw systeem te bouwen en de onderdelen van de pavilion te hergebruiken oid?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Er zijn 3 dingen waar je op moet letten:

-Of er ruimte is voor een langere videokaart
-Of je voeding genoeg vermogen (Watt) levert en de juiste stekker voor de videokaart heeft
-Genoeg koeling

Een 1070gtx zal ongeveer 75Watt extra nodig hebben, bij de meeste Prefab PC's zal dat teveel zijn voor de standaard voeding.

[ Voor 25% gewijzigd door -36- op 20-03-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:03

Nemesizz

Untouchable

Als ik zo de afbeeldingen zie van dat ding (en vooral de binnenkant) is het een SFF behuizing (Small Form Factor). En wat ik zo zie gaat daar geen gewone GTX1060 of 1070 in passen (die zijn te lang, en ook mogelijk te hoog).

Er zijn varianten van voor SFF behuizingen (zogeheten ITX varianten), maar weet ook niet helemaal zeker of die passen ivm hoogte. Qua lengte moeten de ITX varianten wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
En dan de voeding, heeft deze wel een pci-e aansluiting?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:04
Ik heb tijdens de BTW dagen van MM een mooie witte Asus tower overwogen (prijs was leuk), maar 8 GB is voor mijn ding toch wat krap.

Ik heb de kast een rondje laten draaien en kwam een mooie sticker tegen: "Warrenty VOID if broken".
Kast open = einde garantie.

HP heeft daar ook een handje van. Heb je daar al naar gekeken?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
D_Jeff schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:53:
Ik heb tijdens de BTW dagen van MM een mooie witte Asus tower overwogen (prijs was leuk), maar 8 GB is voor mijn ding toch wat krap.

Ik heb de kast een rondje laten draaien en kwam een mooie sticker tegen: "Warrenty VOID if broken".

Die sticker plakt MM er zelf op...

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 01:29
De voeding is maar 180W, Vergeet het maar, daar gaat geen 70-90W reserve opzitten.....
Een 6 pins voor de voeding van de videokaart zit daar ook niet.
Plaats is er ook niet , tenzij je een "enkelslots" en korte 1060 of 1070 kan vinden. Ik heb er nog geen gevonden.

Korte conclusie, vergeet het best maar, deze zijn gewoon niet gemaakt om uit te breiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Maximaal haalbare lijkt mij een 1050 Ti zonder externe voedingsaansluiting. Als ik het moederbord zie https://support.hp.com/sg...110610/document/c05382582 dan zit de ATX stekker lelijk in de weg voor een dubbelslots videokaart en met een enkelslots kaart als pricewatch: Inno3D GTX 1050 Ti (1-Slot-Edition) krijg je ruzie met de front USB3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
D_Jeff schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:53:

Echter heeft zo'n sticker alleen waarde voor fabrieksgarantie, en niet voor de wettelijke garantie die een verkoper moet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Thanks voor de reactie's. Ontzettend balen dat hem dat dus niet gaan worden. Iemand toevallig een ander idee? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een deel van de onderdelen uit de Pavilion wellicht te hergebruiken en in een nieuwe kast te stoppen, zodat ik niet alles opnieuw hoef te kopen? Of is dat echt een no go?

Sorry als ik nu echt een stomme vraag stel, heb er niet heel erg veel kaas van gegeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zo te zien bij de plaatjes van Uszka zijn de schroefgaten in het moederbord niet standaard ATX en gaat niet passen in een normale pc-behuizing. (en zit dus zoals al vermeld ook oa de ATX connector in de weg voor een grotere videokaart)

Eigenlijk zijn dus enkel de cpu, ssd, hdd en geheugen herbruikbaar

Conclusie; Als je de videokaart wilt upgraden is deze pc verkopen en zelf een complete nieuwe samenstellen waarschijnlijk de meest rendabele optie.

[ Voor 49% gewijzigd door -36- op 21-03-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Hmm daar was ik al bang voor. Misschien wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf nieuw systeem.

Stomme vraag misschien, maar zijn er specifieke eisen waar ik op moet letten om in het vervolg zeker te weten dat een desktop uit te bereiden / upgraden is? Een systeem volledig zelf bouwen zit er bij mij namelijk niet in. Ben alles behalve technisch en in mijn omgeving ook niemand die dit eventueel wel kan, hierdoor ben ik dus genoodzaakt om een prebuild desktop PC te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

De Desktop Best Buy Guide van tweakers is een goed uitgangspunt. Neem verder altijd een ruim bemeten kwaliteits voeding dat voorkomt een hoop problemen en gaat meerdere builds mee. Ook kan je je wishlist posten en laten controleren hier op het forum.

Ik denk verder dat (bijna) iedereen die zich een avondje in de materie verdiept een pc in elkaar kan zetten. Het lastigste is misschien nog de juiste hoeveelheid koelpasta zonder te knoeien op de cpu te doen. Verder niks forceren als het niet past en en niet vergeten antistatisch te werken. In het bios word tegenwoordig verder bijna alles automagisch juist ingesteld.

En als je denkt dat het echt niet lukt kan je in de v&a voor een bescheiden vergoeding waarschijnlijk wel een tweaker vinden die je er graag bij helpt. Of bestel bij een webshop die hem in elkaar zet.

[ Voor 14% gewijzigd door -36- op 22-03-2018 06:12 ]

Pagina: 1