Toon posts:

Kan je een gewone box gebruiken als subwoover ??

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een tijdje op zoek geweest naar een Dolby Pro Logic setje maar uiteindelijk op dit systeem gekomen : http://kiki.tte.be/JvcCons/Products/ProductDetail.asp?ProductID=MX-J850R&Country=Nld&Lang=Nl

Pic : Afbeeldingslocatie: http://www2.jvc-europe.com/JvcCons/Products/images/mx-j850r.jpg

En dit alles voor de prijs van 759,- !

Tis echt een geweldige setje,mooi geluid perfecte bass eigenlijk.
Maar nu vond ik een speciale subwoover uitgang op dit ding.

Nu dacht ik he ik heb nog zo'n box : Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/LS-A6%20R.jpg

Zou ik die dan onder mun bureau doen en die als subwoover laten fungeren.

Of bereik ik daar niets mee ??

THANKX.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-04 19:56

Sharky

Skamn Dippy!

voor HiFi en films zal hij denk ik niet genoeg bas produceren, iig niet meer dan je nieuwe set.

This too shall pass

Verwijderd

Topicstarter
Dan heeft het dus helemaal geen zin :?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Misschien wel, alleen als je subwoofer uitgang extra versterkt kan worden. En ik hoop ook dat er al een filter tussen zit anders gaat het echt brak klinken.
Is hij niet versterkt en heeft ie geen filter dan zou je een actieve subwoofermodule moeten kopen (alleen een versterker met ingebouwd filter) en die in die speaker inbouwen.
Hoe groot is die conus eigenlijk, want op dat plaatje is dat niet echt duidelijk. Hij moet toch minimaal 10" om een beetje bass te kunnen weergeven.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het zou op z'n minst een actieve speaker moeten zijn. Dat is die niet. Verder zal het laag niet echt veel dieper gaan dan dat die set doet.

Ow en Sick_nick: wat een complete Bull, dat een subwoofer minimaal 10" moet zijn. |:( Kom desnoods maar eens luisteren naar een sub met 6" woofertjes hierzo. (Mirage Bps100i).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 20:25 schreef JvS het volgende:
Het zou op z'n minst een actieve speaker moeten zijn. Dat is die niet. Verder zal het laag niet echt veel dieper gaan dan dat die set doet.

Ow en Sick_nick: wat een complete Bull, dat een subwoofer minimaal 10" moet zijn. |:( Kom desnoods maar eens luisteren naar een sub met 6" woofertjes hierzo. (Mirage Bps100i).
Ik bedoel dus dan een onversterkte speaker een grote conus moet hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik weet is dit : er zit een 14 cm woover in en een 3 cm grote tweeter.

Er staat echterop 80 watt.
Wat ik nog kan doen : ik heb hiero nog een 80 watt versterker staan,en die alleen voor die subwoover gaan gebruik.

IDee ??

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 14 juli 2001 20:59 schreef stanley het volgende:
Wat ik weet is dit : er zit een 14 cm woover in en een 3 cm grote tweeter.

Er staat echterop 80 watt.
Wat ik nog kan doen : ik heb hiero nog een 80 watt versterker staan,en die alleen voor die subwoover gaan gebruik.

IDee ??
Van mij part doe je het... Als je erop kikt om zoveel mogelijk speakers aangesloten te hebben moet je het vooral doen...

Vind je het niet mooi klinken dan haal je het er weer af...

SIM-PEL :O :Z :z

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk,kan het beste proberen.

Ik zal het wel posten,word wel morgen want vriendin is bij me nu :P !

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Sub-woofer uitgang is normaal gesproken een enkele cinch.

Verwijderd

Topicstarter
KLOPT

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Een 6" woofer kan prima presteren. Maar als je flink hard wilt draaien niet.

Als het een ECHTE 6" is (dus 15cm oppervlak van de conus ZONDER de ophaning) dan kun je ook al flink hard draaien ja.

Als DAT zo is dan kan JvS ook hard draaien.
Als DAT zo is maak je wel een fout, want jij rekend te ophaging niet mee en komt een een conus doorsnee van 6" JvS.

Die 10" woofer is ZONDER ophanging maar ongeveer 8".

Kijk, met een normale 6" woofer kun je gewoon niet blazen, die is zonder ophaning iets van 4.5". En dat trekt niets op flink niveau. Een normale 8" woofer draait al hard zat, en die is eigenlijk 6".

Dus JvS, is het oppervlak ECHT 6" ZONDER ophanging?

Ik heb nl. een 8" woofer (ADA 885) en dies eigenlijk maar 6" (zonder ophanging), en die draait gewoon hard zat (ik draai hem nooit op max volume).

Want dan ben ik het met je eens als hij ECHT 6" is of 2x 6", dat dat zat is om hard te draaien.

Als die vanjou 6" zonder ophanging is, wil je dan gewoon 8" zeggen, want bijna elke speaker/subwoofer fabrikant hanteerd groottes MET ophanging erbij, en de meeste consumenten dus ook. Gewoon om duidelijkheid te hebben.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:54
Als ik zo naar die speaker(s) kijk, krijg ik het gevoel dat je fronts (die dus bij die set zitten) nog beter presteren in het laaggebied dan die andere zwarte. M.a.w. je kunt het proberen, maar het zal ongeveer hetzelfde effect geven als die zwarte speaker parallel aansluiten aan een van de fronts. Wil je echt subwoofergeluid koop dan een subwoofer. Maargoed, dit is dus alleen wat ik vermoed, praktijk leert een hoop.
Is hij niet versterkt en heeft ie geen filter dan zou je een actieve subwoofermodule moeten kopen (alleen een versterker met ingebouwd filter) en die in die speaker inbouwen.
Dat is nog duurder dan een complete subwoofer kopen die gelijkwaardig presteert. Maargoed, het is een optie...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik gemeten heb is van de linkerkant van die rubberen rand naar de rechterkant.
En dat is : 14 cm.

Ow,en mischien als je het al door had : ik ben een geluidsnewby.

EDIT : In die zwarte box zit wel een filter tussen.
Wat ik mischien wel kan doen is met die versterker die ik over heb de 50 en de 200 HZ best ver open doen ( zit ook een kleine equalizer in ).
Zo creer ik wel een aardige dreun met 1 zo'n box !

Ik zal het straks eff proberen ( met versterker en 1 box ).

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 12:15
Tis echt een geweldige setje,mooi geluid perfecte bass eigenlijk.
Maar nu vond ik een speciale subwoover uitgang op dit ding.
Waarom moet er dan met alle geweld nog een extra subwoofer bij als 't al prima klinkt?

Verwijderd

Topicstarter
HEHEH,je hebt gelijk,maar ik vind het zo zonde om die oude speakers niet nuttig te gaan gebruiken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

Bij je ouders in de kamer pleuren?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 juli 2001 12:09 schreef Wekkel het volgende:
Bij je ouders in de kamer pleuren?
KAN.

Maare ik heb net geprobeerd met een normaal kabeltje die speaker rechtstreeks op de subwoover uitgang te doen.
Maar hij doet niets,helaas.

Ik denk dat je er een andere kabeltje voor nodig heb ( monauraal snoertje ) ?

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 15 juli 2001 12:29 schreef stanley het volgende:

[..]

KAN.

Maare ik heb net geprobeerd met een normaal kabeltje die speaker rechtstreeks op de subwoover uitgang te doen.
Maar hij doet niets,helaas.

Ik denk dat je er een andere kabeltje voor nodig heb ( monauraal snoertje ) ?
Hoevaak moet het je dan nog verteld worden? die uitgang is voor een aktieve subwoofer, en een speaker doet het dus niet echt op zo'n uitgang, omdat er nog een versterker tussen moet.

Vergeet het hele concept trouwens toch, je verneukt alleen maar je geluid ermee..

Verwijderd

idd, je kunt op jouw set niet goed een zelfgemaakte subwoofer zetten, ik denk zlefs dat er helemaal geen subwoofer op kan (of wel) op mijn JVC wel, maar das een actieve.
ZIe maar ff wat je doet, anders koop je een subwoofer voor 400 piek :):)

Verwijderd

Tip, koop de Pioneer S-W80S, deze heeft DinoRacer ook, en klinkt volgens hem geweldig.
Ik geloof hem dan ook meteen :)
Pagina: 1