Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb voor mijzelf nu even een nieuw account aangemaakt omdat mijn andere Tweakers account wellicht teveel opvalt en ik niet wil dat mijn nieuwe of huidige werkgever dit bericht ziet.

Ik heb sinds enkele weken geleden te horen gekregen dat ik op sollicitatie mocht komen. Kort daarna kreeg ik te horen dat ik op een arbeidsvoorwaardengesprek mocht komen. Yay! _/-\o_ Tijdens de sollicitatie kwam wel naar voren dat ik niet de leeftijd en de werkervaring heb waar het bedrijf om vraagt. Ik heb er wel eerder gewerkt (stage) dus denk dat ik daarom ook een streepje voor had op andere kandidaten. Nu volgt er op kort termijn een arbeidsvoorwaardengesprek waarover ook het salaris wordt behandeld.

Ik verdien momenteel +- €1500 bruto. In de vacature van het bedrijf wordt gesproken over een salaris van +- €1800 euro. Echter, omdat ik dus niet alle competenties heb weet ik niet wat verstandig is om te doen bij het salaris: ga ik in dit geval mee op het 1e tarief in de betreffende schaal of ga ik ook nu onderhandelen? Kan ik aangeven dat ik bijvoorbeeld tussen de €1700 en €2000 wens te gaan verdienen o.i.d?

Ik hoor graag feedback! Thanks alvast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
Altijd aangeven wat je wilt verdienen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:53
Als je zegt tussen 1700 en 2000 gaan ze natuurlijk nooit meer dan 1700 bieden. Waarschijnlijk zelfs iets eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:06
Even een paar achtergrond vraagjes; wat voor een opleiding heb je gedaan? Hoe oud ben je? Hoeveel werkervaring heb je? En in welke regio wil je gaan werken?

In het Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) topic hebben ze hier handige lijstje voor. Als je deze (zonder al te veel detail) invult kunnen wij je een stuk beter adviseren!
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
• Opleiding:
• Certificaten:
• Werkervaring:
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week:
• Reistijd:
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €
• Vakantiegeld: %
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Als ze jou kiezen, betekent dat dus dat de eisen en competenties die zij verwachten gewoon niet in de markt is.

Ik zou lekker 2000 vragen, see what happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ze bieden salaris aan voor die functie.

Ze willen jou op die functie zetten.

Waarom zou je dan je salariseis lager gaan zetten dan de 1800 die ze bieden? Of je die competenties hebt of niet is niet relevant, je wordt betaald voor een functie, dus als ze jou geschikt achten daarvoor (wat ze doen, gezien je dit gesprek hebt) dan dienen ze daar toch ook gewoon voor te betalen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:15:
Ze bieden salaris aan voor die functie.

Ze willen jou op die functie zetten.

Waarom zou je dan je salariseis lager gaan zetten dan de 1800 die ze bieden? Of je die competenties hebt of niet is niet relevant, je wordt betaald voor een functie, dus als ze jou geschikt achten daarvoor (wat ze doen, gezien je dit gesprek hebt) dan dienen ze daar toch ook gewoon voor te betalen?
Dat je geschikt bent betekend niet dat je daarom ook gelijk net zo geschikt bent als je collega's met eenzelfde functie. Geschikt zijn is geen boolean en in deze markt van tekorten is iemand met eigenlijk te weinig ervaring al snel toch geschikt.

@Verwijderd Ik zou in het gesprek gewoon helder zijn dat je er wel iets op vooruit wil gaan en dat dit geen 1000€ hoeft te zijn, maar dat je wel graag wilt dat zij jou helpen naar het niveau en de ervaring te komen om daar wel te komen (lees, opleidingsbudget). Het is voor een werkgever voordeliger jou 500 euro opleidingsbudget te geven dan 500 euro loon, en iemand die pro-actief op die manier nadenkt zal alleen maar gewaardeerd worden.

Daarbij, een werkplek waar je het naar je zin hebt is ook van belang. Als je ergens anders gaat werken voor €200,- per maand meer (waar na belastingen een goede €100 van overblijft) waar je het niet zo naar je zin hebt wordt je ook niet blij. Je zit daar immers wel 40 uur per week.

Toen ik jou leeftijd had (uitgaande dat jij net klaar bent met je opleiding en je eerste werkplek gaat bemachtigen op een reguliere leeftijd) keek ik ook rond om meer te kunnen verdienen, maar over 20 jaar merk je toch dat er dingen belangrijker zijn dan dat (flexibele werkgever, thuiswerk mogelijkheden, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Dat van @SmurfLink , bedenk ook dat het streepje voor ook te maken heeft met inwerktijd. Je kent de mensen en jouw weg al in het bedrijf en eventuele applicaties die zij intern gebruiken.

Het scheelt hen dus al een hoop tijd/geld, plus dat werkervaring, ze weten wat zij aan jou hebben dus kennelijk hebben zij vertrouwen in je dat je dat gat kunt vullen.

Maar voor de volledigheid, wie heeft wie nu benadert? Hebben ze jou gevraagd om langs te komen out of the blue?

Anyway, hup zet je zinnen op 1900+ en start dan de onderhandelingen. Wellicht eindig je tussen 1800-1900 maar is dat iniedergeval een goede boost!

[ Voor 12% gewijzigd door Fore! op 22-03-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:25:
Ik verdien momenteel +- €1500 bruto. In de vacature van het bedrijf wordt gesproken over een salaris van +- €1800 euro. Echter, omdat ik dus niet alle competenties heb weet ik niet wat verstandig is om te doen bij het salaris: ga ik in dit geval mee op het 1e tarief in de betreffende schaal of ga ik ook nu onderhandelen? Kan ik aangeven dat ik bijvoorbeeld tussen de €1700 en €2000 wens te gaan verdienen o.i.d?
Hoe lang duurt het om die ontbrekende competenties op te bouwen?

Alles onder de 3 maanden en ik zou gewoon voor de volle bak gaan. Dat noemen we inwerken.
Tussen de 3-6 maanden zou je kunnen voorstellen om een gegarandeerde loonsverhoging in het contract n te bouwen.
Als het langer is dan 6 maanden zou ik niet teveel 'willen', maar vooral die competenties gaan scoren. Je wilt meer verdienen dan nu en dat kun je aangeven.

Nog 2 onderhandelpuntjes:
Hoeveel zou je er logischerwijs bij je huidige baan op vooruit gaan? Stel je krijgt aan het eind van het jaar €200 erbij, dan zou je kunnen stellen dat je nu al eerder €1550 dan €1500 verdient.
Wat is het normale beloningsbeleid van de nieuwe werkgevers. Er zijn er genoeg die je als starter/onder aan de ladder flink belonen voor groei, er zijn er ook die helemaal niks doen.
Vraag maar eens hoeveel geld je, als alles goed gaat, zou verdienen over 3 jaar.
Krijg je dan 'mwah, wah, weten we niet'... RUN!
Krijg je dan '€2200-€2400', dan weet je dat zij ook weten dat je nog flink gaat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Als je even vanuit de werkgever kijkt: 1500 euro is het absolute minimum wat iemand mag/kan verdienen. Ongeschoolde startende werknemers krijgen dat ongeveer (fulltime).

Als het niet ongeschoold werk betreft dus altijd hoger inzetten, bijvoorbeeld op 2000, in het slechtste geval op 1800 euro uitkomen en anders wegwezen. Maar goed, vul anders eerst hier het lijstje hierboven van Slavink89 maar eens in, dan is het wat beter te beoordelen want we weten natuurlijk niks over de baan en je achtergrond.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ten eerste: je vorige salaris is niet relevant.

Ten tweede: altijd onderhandelen! Begin bij 2000 maar hou er ook niet te hard aan vast. Je kan bijv. ook op 1800 uitkomen maar dan met de afspraak dat je na 12mnd een vast contract krijgt ipv na 36 mnd (ik noem maar wat), of dat je na 12 mnd 10% erbij krijgt / dan 2000 gaat verdienen. Dan weten zij ook wat ze aan je hebben, en heb je alsnog wat je hebben wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Ze hebben jou verkozen boven de andere kandidaten (die ze zogenaamd ook 1800 zouden bieden) dus die 1800 is op z'n plek. Eerst meer vragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

TS is cloneaccount. Echte naam is bekend bij Tweakers. Dit topic gaat dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.