Tonen vernietigde creditcard bij ophalen huurauto

Pagina: 1
Acties:
  • 9.566 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor een komende vakantie heb ik een huurauto gereserveerd bij Hertz. Deze is ook direct betaald met creditcard eindigend op 1234 (fictief).

Enkele maanden later is er fraude gepleegd met mijn creditcard. Ik heb daarom een nieuwe kaart gekregen met nummer eindigend op 5678 (fictief). Ook de vervaldatum is weer vernieuwd, nu circa 5 jaar geldig. 'Uiteraard' heb ik de oude creditcard eindigend op 1234 vernietigd, volgens mij zelfs verbrand ;)

Nu ik echter een laatste check doe m.b.t. betalingen voor de vakantie stuit ik op het volgende bij de reservering van de huurauto: "Vergeet niet dezelfde credit card mee te nemen bij het ophalen van de auto als waarmee u heeft gereserveerd.". Verder in de voorwaarden: "Houd er rekening mee dat je dezelfde creditcard, die je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke reservering, nodig hebt om te annuleren (zie Annuleringen) en maken van een nieuwe reservering".

Als ik nog verder zoek: "The renter MUST produce the same credit card when picking up the vehicle that was used for the prepaid booking for identification and security reasons. If the card originally used has expired, been lost/stolen, you must produce the replacement card from the same card issuer. The card must be in your name and the issue/expiry dates should correspond to those of the original card."

Ik zit dus met de handen in het haar, omdat die oude kaart er simpelweg niet meer is. Nooit over nagedacht dat zoiets mogelijk was. Ik heb dus naar Hertz gebeld met de vraag wat te doen. Als mijn nieuwe kaart hetzelfde kaartnummer zou hebben als de oude kaart, dan zou er niets aan de hand zijn. Helaas is dit niet het geval. De klantenservice van Hertz adviseert om een bankafschrift mee te nemen, waaruit blijkt dat kaart eindigend op 1234 op mijn naam staat. Dus met naam, adres, en kaartnummer 1234. Want: "ze kunnen heel erg moeilijk doen in verband met fraude".

Dat is tegelijk het volgende probleem. Mijn creditcard heeft geen bankafschriften. Het enige dat mogelijk is om een soort veredeld printscreentje van de transactie te downloaden. Hier staat wel mijn naam met voorletter, maar helaas met het nieuwe pasnummer 5678.

Het enige dat ik wel heb is een betalingsbevestiging van de vlucht (los geboekt) met daarop mijn naam, adres, en creditcardtransctie omschreven als ****1234. Hierop staat de vlucht vermeld naar het vliegveld waar ik op die dag ook de huurauto wil ophalen.

Concrete vraag: zijn hier tips/adviezen hoe te handelen? Wat betreft vakantie ben ik een controll freak, en wil ik zeker weten waar ik aan toe ben. Op dit moment heb ik er geen controle over en ik zou enorm balen als ik straks aan die balie sta, en ik krijg geen auto mee. Of zit ik me nu onnodig druk te maken en zal het niet zo'n vaart lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Control freak of niet, ik kan me je gevoel prima voorstellen. Als het met die auto niet goed gaat geeft het nogal gezeik en over dit soort dingen kan men enorm de hakken in het zand zetten.

Volgens mij kun je bij ing wel op verzoek een bankafschrift laten toesturen. Misschien kun je daar eens induiken, of anders een andere vorm van schriftelijke bevestiging dat het ok is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15
Cheesy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:45:

Concrete vraag: zijn hier tips/adviezen hoe te handelen? Wat betreft vakantie ben ik een controll freak, en wil ik zeker weten waar ik aan toe ben. Op dit moment heb ik er geen controle over en ik zou enorm balen als ik straks aan die balie sta, en ik krijg geen auto mee. Of zit ik me nu onnodig druk te maken en zal het niet zo'n vaart lopen?
Bel de CC-maatschappij even, leg eea uit en vraag ze om een bewijs te geven wat je hiermee zou kunnen helpen. De verhuurder heeft overigens nog een probleem: doorgaans reserveren ze op je cc de borg en evt andere kosten, dat lukt nu uiteraard niet meer op je oude kaart.

1 ding zou ik alleen niet doen: melden bij de verhuurder dat er iets met FRAUDE was met je oude kaart. Want dan zal aan hun kant het begrip wat kunnen afnemen. Meld gewoon dat de kaart er niet meer is en je netjes een nieuwe hebt gehad, alleen met een ander nummer.

Doorgaans als je géén reservering hebt en je neemt je paspoort + cc + rijbewijs mee krijg je ook zo 'n auto mee, dus op zich hoeft dit allemaal niet zo'n probleem op te leveren.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 20:59
Toevallig heb ik zelf nog geen half jaar geleden in een vergelijkbare situatie gezeten, nouja dat zou mogelijk gaan gebeuren. Wat bleek bij aankomst bij de balie in de VS? Maakte geen snars uit met welke creditcard je betaalt/garantie afgeeft. We hadden de auto gereserveerd op creditcard A van persoon A, en aan de balie verteld dat we die niet meer hadden. Dat was geen probleem en we hebben de betaling gewoon op creditcard B van persoon B laten zetten, niet eens op dezelfde naam als degene die de reservering had gemaakt. Dit was toevallig ook bij Hertz, we hadden wel een reservering gemaakt maar moesten evengoed daar aan die balie een half uur lang gegevens invullen en dergelijke, ook bij de andere Hertz vestiging waar we wel netjes dezelfde creditcard als uit de reservering wilden gebruiken.

Ik snap je zorgen, maar de praktijk bij ons (N=2) was dat dit soort zaken totaal niet moeilijk over gedaan wordt. De klantenservice verschilde wel echt enorm per vestiging, daar moet je maar net de juiste persoon treffen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yucon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:54:

Volgens mij kun je bij ing wel op verzoek een bankafschrift laten toesturen. Misschien kun je daar eens induiken, of anders een andere vorm van schriftelijke bevestiging dat het ok is.
Net telefonisch gesproken (top zeg, na 22 uur) en ze sturen mij een bevestiging van de transactie met het oude creditcardnummer _/-\o_
Ik neem zoveel mogelijk bewijs mee, en dan denk ik dat het goed moet komen ;)
NiGeLaToR schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:55:
[...]

1 ding zou ik alleen niet doen: melden bij de verhuurder dat er iets met FRAUDE was met je oude kaart. Want dan zal aan hun kant het begrip wat kunnen afnemen. Meld gewoon dat de kaart er niet meer is en je netjes een nieuwe hebt gehad, alleen met een ander nummer.
Inderdaad, lijkt mij ook verstandig. Het is mij nog steeds een raadsel hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen, ik denk via een derde partij zoals bijvoorbeeld een hotel.

[ Voor 35% gewijzigd door Cheesy op 21-03-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 13:35

KRASH

Juist ja...

Het boeit ze echt niet of je de creditcard van de reservering wel of niet kunt tonen, zolang er fysiek maar een creditcard aanwezig is waar ze de borg op kunnen reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 22:18

Galois

1811 - 1832

KRASH schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:43:
Het boeit ze echt niet of je de creditcard van de reservering wel of niet kunt tonen, zolang er fysiek maar een creditcard aanwezig is waar ze de borg op kunnen reserveren.
Dat zou je denken...
Maar Hertz zegt toch echt anders in wat de TS quote.

Maar hier nog een voorbeeld waarbij het geen probleem was.

Ik had op Sicilië een auto gehuurd met m’n CC. Toevallig verliep deze (regulier) vlak erna en kreeg ik van (ook) ING een nieuwe.

Zonder op de hoogte te zijn van dat je de cc mee moet nemen waarmee je gereserveerd hebt, vroegen ze er wel naar ter plekke. Ik zei dat ik die niet meer had omdat hij verlopen was en een nieuwe van m’n bank gekregen had.
Was geen enkel probleem. Geen aanvullende vragen meer...

Kortom: denk dat ook deze soep niet zo heet gegeten zal worden. Zou dus als ik jou was gewoon deze nieuwe cc overhandigen en als ze ‘lastig’ doen, dan pas met die extra bewijzen komen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hertz kan toch die vestiging vantevoren informeren over de situatie, zo niet, auto annuleren en (elders) opnieuw boeken een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 22:25
Aikon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:50:
Hertz kan toch die vestiging vantevoren informeren over de situatie, zo niet, auto annuleren en (elders) opnieuw boeken een optie?
TS gaf al het volgende aan.
Verder in de voorwaarden: "Houd er rekening mee dat je dezelfde creditcard, die je hebt gebruikt voor de oorspronkelijke reservering, nodig hebt om te annuleren (zie Annuleringen) en maken van een nieuwe reservering".
Dus denk niet dat dat volgens de regels gaat lukken.

Maar mijn ervaring is dat men meestal niet zo moeilijk doet zolang je maar een cc laat zien en de borg er op geboekt kan worden.

Zoals eerder gezegd, je moet het ook maar even treffen met de persoon bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 22:19

Qwerty-273

Meukposter

hugoy schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:02:
Toevallig heb ik zelf nog geen half jaar geleden in een vergelijkbare situatie gezeten, nouja dat zou mogelijk gaan gebeuren. Wat bleek bij aankomst bij de balie in de VS? Maakte geen snars uit met welke creditcard je betaalt/garantie afgeeft.
Het hangt compleet af van de persoon die daar dus staat (achter de balie) en hoe die er mee omgaat.
Vaak is het inderdaad wel mogelijk om alles via een nieuwe cc te doen zonder problemen. Het bedrag is al betaald, en daarnaast kan de reservering gewoon op een nieuwe cc gedaan worden.

Maar, je hebt altijd kans natuurlijk om tegen een persoon aan te lopen die zwart-wit de regels toepast. In de VS heeft men zoveel cc's (je krijgt ze haast gratis bij elk pak cornflakes om te overdrijven) dat het daar door normaal is. In een land/regio waar het exclusief is om een cc te hebben, kan men er heel anders mee omgaan.

Vergelijkbaar is het vliegen met vloeistoffen, in de VS kon ik gewoon met een bijna lege deo bus vliegen (want volgens de checkers gaat het om de daadwerkelijke hoeveelheid vloeistof ipv wat er maximaal in zou kunnen zitten), nou in Frankfurt (DE) heb je een veel strikter regime bij de controle. Alles waar ook maar een beetje vloeistof in zou kunnen zitten, de bak in. Want je zou er maximaal x ml in kunnen doen....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:28
Het zou mij verbazen als men hier moeilijk over gaat doen. Als je een nieuwe CC krijgt heeft deze doorgaans een volgnummer. Bij American Express bijvoorbeeld veranderen dan bijvoorbeeld de laatste paar cijfers. Beide CC's zijn echter wel van 1 CC rekening. Dit krijg je ook als de oude CC is verlopen en je een nieuwe CC krijgt met een nieuwe vervaldatum.

Nummer wijzigt dus iets, je cc rekening is ongewijzigd. bij het swipen van je kaart kan dit ook in hun systeem getoond worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Je geeft aan Hertz gebeld te hebben. Wellicht nog een idee om Hertz digitaal te contacten (via e-mail) waarin je de situatie nogmaals uitlegt en vraag om een schriftelijke bevestiging hoe te handelen. Print je dit uit en neem je het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Heb zelf een auto besteld bij Hertz ooit met mijn CC, daar aangekomen in de V.S. hebben we de CC van mijn vrouw gebruikt. Was geen enkel probleem.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het belangrijkste is dat de auto wordt afgehaald door de persoon die de reservering gemaakt heeft, daar zal voor hen de meeste risico in zitten. Als jij met een credit card op dezelfde naam aan komt dan zullen ze dat doorgaans geen probleem vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

roefje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:55:
[...]

TS gaf al het volgende aan.

[...]

Dus denk niet dat dat volgens de regels gaat lukken.
.
Dat staat toch los van het feit dat Hertz als tussenpersoon kan functioneren en de verhuurmaatschappij die de huurauto uitleverd op de hoogte te stellen? :)

Ik begrijp @Anoniem: 37297 heel goed dat hij zonder zorgen op reis wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon op 22-03-2018 10:12 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 10:05
Als je maar komt aanzetten met een creditcard die (a) van jou is en (b) voldoende kredietruimte voor de authorisatie biedt, zal het ze verder een worst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik weet niet of dit een optie is? maar ik zou die gehuurde auto annuleren of geheel niet ophalen bij hertz en het bedrag dat je hebt betaald claimen bij je creditcard maatschapij deze zijn vaak niet zo moeilijk

en hierna met je nieuwe kaart een nieuwe auto huren desnoods bij een ander verhuur bedrijf?

of zie ik nu iets over het hoofd?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je moet gewoon zo snel mogelijk vertellen wat er is gebeurd en vooral duidelijk aangeven dat je de kaart moet vernietigen van je bank. Hun eisen houden namelijk geen rekening met speciale omstandigheden en dan kan je gewoon vertellen dat je best begrijpt dat ze niet alle speciale omstandigheden kunnen opnemen in hun algemene voorwaarden. Als je 't voor elkaar krijgt dat je een reactie terug krijgt (zwart op wit) dat het goed is dan zit je goed. Wel uitprinten en meenemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:32
Heb je Hertz hier al over gebeld? Lijkt me stap 1.

Verder is het belangrijkste dat de naam op de CC overeenkomt met de huurder. Mijn huurauto is een keer geweigerd omdat ik iemand anders wilde laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:27
Ik heb al meerdere keren een huurauto opgehaald die gereserveerd en betaald is met de cc van een ander. Borg en meerkosten werden dan van mijn eigen cc afgeschreven en gereserveerd. Daar heeft nog nooit iemand iets van gezegd.

Het interesseert ze doorgaans geen zier met welke cc betaald is, als je er zelf maar een hebt om de borg van te reserveren.

Dit soort voorwaarden wordt wel vaker gesteld, maar zo goed als nooit nageleefd. In het "Reizen met het vliegtuig" topic is ook al eens voorbijgekomen dat sommige maatschappijen als voorwaarde hebben dat je de cc waarmee je een ticket geboekt hebt moet kunnen laten zien. Maar daar wordt dus nooit op gecontroleerd.

Geen zorgen maken, gewoon gaan. Het komt echt wel vaker voor dat iemand een nieuwe creditcard krijgt tussen reserveren en afhalen van een huurauto.

[ Voor 14% gewijzigd door Arrne op 22-03-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
Wat ik een beetje mis in het hele verhaal: wat zegt de verhuur maatschappij zelf? En dan bedoel ik natuurlijk niet de voorwaarden, maar gewoon aan de telefoon. Hertz is al tientallen jaren in business, je zal vast niet de eerste zijn met dit probleem. Als je nu belt is de verassing sowieso minder groot, dan wanneer je aan de balie staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Kraay89 op 22-03-2018 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dank voor de reacties. Het leek mij ook geen probleem, maar de klantenservice van Hertz was aan de telefoon echter nogal stellig.

Degenen die hier opperen om de klantenservice eerst te bellen hebben de openingspost volgens mij niet goed gelezen ;)

Ik krijg van de bank in ieder geval een afschrift dat de oude creditcard aan mij toebehoort, dus die neem ik voor de zekerheid mee. Ik ben nu redelijk gerustgesteld dat het goed moet komen. Zo niet dan maar ter plaatse een andere auto huren (kosten worst case scenario ca. 200 euro).

Zodra vakantie geweest is meld ik wel even de afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb in Schotland eind vorig jaar hetzelfde bij Hertz Edinburgh meegemaakt. Maakte uiteindelijk niks uit, als er maar een geldige creditcard werd overhandigd voor boeking en verrekening van eventuele boetes en schades.

Daarnaast kan je toch zeggen dat je oude creditcard afliep als ze er echt moeilijk over gaan doen(Zien ze zelf ook bij de reservering).

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:37
In verschillende reacties zie ik staan dat het in 9/10 gevallen goed gaat en er in de praktijk niet naar wordt gekeken. Helaas zijn er verschillende topics hier op tweakers te vinden waar deze situatie toch echt een probleem is.

Auto gehuurd, creditcard niet aanvaard voor borg

[ Voor 14% gewijzigd door mcsluis op 22-03-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 22:58
Je krijgt, zoals naar mijn weten bij elke creditcard maatschappij, toch netjes een jaaropgaaf? Daar staan al je gegevens volgens mij ook op. Dat zou je dan misschien kunnen tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

mcsluis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:04:
In verschillende reacties zie ik staan dat het in 9/10 gevallen goed gaat en er in de praktijk niet naar wordt gekeken. Helaas zijn er verschillende topics hier op tweakers te vinden waar deze situatie toch echt een probleem is.

Dit is een heel ander geval.

Daar wil men de borg betalen met een creditcard van een persoon die er niet bij is... Dat is echt een heel andere situatie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 10:46
mcsluis schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:04:

Dat is toch niet echt dezelfde situatie, in dat topic komt een andere persoon met de credit card die gebruikt is bij het boeken. In dit topic komt dezelfde persoon met een andere credit card. Dat laatste is veel minder verdacht en een veel minder groot risico voor de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-05 23:58
Wat uiteindelijk belangrijk is is dat bij het afhalen van de auto de hoofdbestuurder aanwezig is en dat de credit card die je op dat moment toont op naam staat van de hoofdbestuurder. Het kan ook eigenlijk altijd een medebestuurder zijn.

We hebben wel vaker een auto geboekt met een willekeurige credit card. Die van mijn vriendin, familie of vrienden, net wie er graag voor de auto wilde betalen. Een ander betaalt dan voor de accommodatie en dergelijke, zo verdeel je een beetje de kosten. In beginsel kan er gereserveerd worden op een compleet andere credit card. Als bij het afhalen het poppetjes en de papieren, paspoort, rijbewijs, credit card (plastic) maar allemaal kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 22:25
Falcon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:10:
Dat staat toch los van het feit dat Hertz als tussenpersoon kan functioneren en de verhuurmaatschappij die de huurauto uitleverd op de hoogte te stellen? :)
Daarom gaf ik al aan dat het ook aan de persoon ligt die je helpt.
De een gaat net wat strikter met de regels om dan de ander.
In de meeste gevallen zal het wel los lopen, maar als je iemand hebt die op de letter zit en moeilijk gaat doen dan wordt je niet blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is het land waarnaartoe je op vakantie gaat? Daar hangt het namelijk voor een groot gedeelte vanaf.

Is dat een rijk westers land dan gaat grofweg het 9/10 wel goed. Is dat hartje Afrika dan zijn er grofweg 2 mogelijkheden : Of het lokale personeel is zo corrupt dat ze alles aanpakken, of het wordt geweigerd omdat het risico in dat soort gebieden te groot is.

Hertz is simpelweg een wereldwijde organisatie waardoor de regels op papier uitkomen op al het rotste wat er op de wereld mogelijk is, terwijl het in de praktijk heel anders gaat. Alleen zouden ze het niet zo in de voorwaarden stellen dan zijn er enkele gebieden waar de klanten gewoon met de auto richting de noorderzon gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Rare gang van zaken..lijkt me geen vreemd scenario

Bij aankomst zal in de meeste gevallen ze het een rotzorg zijn met welke CC je betaald (als er maar betaald wordt)

Ik zou me meer zorgen maken over de garantstelling die gedaan is met de geblokkeerde CC. Op het moment dat ze deze willen maken zal deze nu geweigerd worden omdat de orginele kaart geblokkeerd is.

Bij hotels wordt deze check vaak kort voor inchecken gedaan. Dan ben je afhankelijk van het hotel hoe ze dan met je reservering omgaat als deze geweigerd wordt.

Hoe het met autos zit weet ik niet maar kan me voorstellen dat het principe gelijk is.

Ipv Hertz klantenservice bellen zou je ook direct contact op kunnen nemen met de lokale verhuurder.

[ Voor 7% gewijzigd door descon op 24-03-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zoals beloofd zou ik nog even de afloop laten weten. Inmiddels ben ik namelijk terug.
Wat betreft creditcard was er geen haan die er naar kraaide. Ik heb zelfs ter plaatse verzekering afgesloten (kon online niet) en het is niemand opgevallen dat het een andere kaart was.

Verder was ik iets minder te spreken over Hertz. Ik had online al ingecheckt ("wanneer u aankomt, hoeft u alleen uw rijbewijs en creditcard te laten zien om uw sleutels te ontvangen en u kunt wegrijden"). Toch stond ik in een rij van ca. 6 anderen. Waar elke keer 10 minuten voor uitgetrokken werd. Reken dus uit hoe lang ik moest wachten. :| Toen ik aan de beurt was opnieuw weer allemaal formaliteiten tekenen wat al bij online inchecken gedaan was. Paspoort, visa moest ook getoond worden. Ben maar vriendelijk gebleven alsof het heel normaal is. Dat werkt vaak het beste. 8)
Had klasse Seat Ibiza, kreeg een Honda Jazz :X met een vrij ondermaatse motor en automaat. Reed niet echt lekker in de bergen. Maargoed, je hoort mij niet klagen want we hadden een leuke vakantie en dit heeft de pret niet verstoord.

Nogmaals bedankt voor alles suggesties en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Cheesy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:13:
Zoals beloofd zou ik nog even de afloop laten weten. Inmiddels ben ik namelijk terug.
Wat betreft creditcard was er geen haan die er naar kraaide. Ik heb zelfs ter plaatse verzekering afgesloten (kon online niet) en het is niemand opgevallen dat het een andere kaart was.

Verder was ik iets minder te spreken over Hertz. Ik had online al ingecheckt ("wanneer u aankomt, hoeft u alleen uw rijbewijs en creditcard te laten zien om uw sleutels te ontvangen en u kunt wegrijden"). Toch stond ik in een rij van ca. 6 anderen. Waar elke keer 10 minuten voor uitgetrokken werd. Reken dus uit hoe lang ik moest wachten. :| Toen ik aan de beurt was opnieuw weer allemaal formaliteiten tekenen wat al bij online inchecken gedaan was. Paspoort, visa moest ook getoond worden. Ben maar vriendelijk gebleven alsof het heel normaal is. Dat werkt vaak het beste. 8)
Had klasse Seat Ibiza, kreeg een Honda Jazz :X met een vrij ondermaatse motor en automaat. Reed niet echt lekker in de bergen. Maargoed, je hoort mij niet klagen want we hadden een leuke vakantie en dit heeft de pret niet verstoord.

Nogmaals bedankt voor alles suggesties en hulp.
Normaal kun je dan gewoon de garage ingaan en in auto stappen (sleutels zitten in auto). Waar was die rij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:56
Anoniem: 992889 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Normaal kun je dan gewoon de garage ingaan en in auto stappen (sleutels zitten in auto). Waar was die rij dan?
Dat is niet mijn ervaring bij auto huren. Vaak weer alles laten zien, alles moet weer op een ander papiertje ingevuld worden. Nog een aantal keer tekenen en dan krijg je een sleutel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

LordSinclair schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Dat is niet mijn ervaring bij auto huren. Vaak weer alles laten zien, alles moet weer op een ander papiertje ingevuld worden. Nog een aantal keer tekenen en dan krijg je een sleutel.
Wel als je skip the counter doet zoals hij aangeeft. auto zelf uitkiezen en door naar poort waar je CC moet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 992889 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Dat was mijn verwachting ook, ik kreeg alleen een sms bij het landen: Dear Customer, Hertz team is waiting for you at the counter on level 1 Maakt ook niet uit, want ik moest toch nog die verzekering afsluiten en dat was online niet mogelijk. Sleutels kreeg ik bij de counter mee, alsmede code voor de startonderbreking.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 07-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1108209

Hallo, ik heb via mijn reisbureau een fly-drive geboekt naar Ierland. Wij landen in Cork en kunnen de auto ophalen bij Herz.
Nu heb ik geen creditcard, maar wel een viabuy prepaidcard. Iemand daar ervaring mee?
of zouden we ook een creditcard van familie kunnen overhandigen?
we vertrekken al over anderhalve week en weet nu niet wat we moeten doen.
HELP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Anoniem: 1108209 mogelijk heeft het meer nut even een eigen topic te maken. Dan kan je ook de startpost aanvullen met wat extra gegevens zoals "met welk betaalmiddel de boeking gedaan is", eventuele kleine letters uit het huurcontract waar je extra vragen over hebt, etc.

Je kan ook even het reisbureau bellen; vaak hebben zij kwantum-korting en mogelijk andere afspraken met de verhuurder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
Toevallig hier exact hetzelfde gehad, ook bij Hertz, misschien dat iemand er in de toekomst nog wat aan heeft. Als je een account hebt ff je nieuwe CC toevoegen, en dan bellen dat er met je oude kaart fraude is gepleegd en dat ze de CC gekoppeld aan de boeking moeten omzetten van A naar B.

Werd in mijn geval totaal niet moeilijk over gedaan. :-)

[ Voor 9% gewijzigd door plukke op 24-08-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:19
Anoniem: 1108209 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:53:
Hallo, ik heb via mijn reisbureau een fly-drive geboekt naar Ierland. Wij landen in Cork en kunnen de auto ophalen bij Herz.
Nu heb ik geen creditcard, maar wel een viabuy prepaidcard. Iemand daar ervaring mee?
of zouden we ook een creditcard van familie kunnen overhandigen?
we vertrekken al over anderhalve week en weet nu niet wat we moeten doen.
HELP :|
Het verdergaan ('kapen') met een oud topic is niet zo handig. Mocht bovenstaande tip niet werken, open dan eventueel een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.