Hallo, en tevens mijn allereerste topic op Tweakers na jaren de site te volgen.
Ik zou willen binnen een paar maandjes een toch degelijke pc willen samensteken.Na jaren een HP Pavilion gebruikt te hebben (met een GT 545
) wil ik nu toch eens een degelijke maken! Heb al eens rondgekeken, en heb uiteindelijk beslist om hem toch zelf proberen samen te steken. Zie het niet zitten om 100€ extra te betalen om hem gewoonte laten samen te steken, of te veel uitgeven voor een prebuilt die dan toch op niets zal trekken.
Dit is tevens ook mijn EERSTE eigen build - dus input is zeker geapprecieerd. Laat het me weten als ik hier iet's mis typ/vraag. Ook hoor ik graag waar ik het best al deze onderdelen bestel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gaming PC. Liefst de nieuwste games op ULTRA kwaliteit, en dat deze build nog een paar jaar meekan. een 4K build is zeker niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van 2000€ in gedachten, enkel voor de tower (randapparatuur heb ik al).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Heb een standaard toetsenbord, muis en scherm, die later zullen vervangen worden met tijd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een build met een "minimalistische" case. Heb al veel cases gezien die er toch wat té uitzien, maar ik hoor het natuurlijk wel!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Nvidia en Intel. Hier heb ik al wat ervaring mee (niet qua assemblage, gewoon uit voormalig gebruik). Mijn oude PC had ook een Nvidia en een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van case maakt niet echt veel uit, wel dat er genoeg plaats binnenin is om een degelijke cable management te krijgen. Ook qua volume niveau - liefst niet dat hij héél luid gaat tijdens intense game beurten. Ook om dan in te toekomst misschien met 2 schermen te werken. Waterkoeling heb ik geen kennis van dus liefst niet
Ga je overklokken?
Ik had een i7 in gedachten, dus waarschijnlijk wel. Zolang het maar geen schade zal doen aan mijn build.
Wenslijst
Wat verwacht je van ons?
Heel eerlijk: jullie wijsheid en hulp
. Ik ken wel wat dingen van PC's maar samensteken, parts uitkiezen, samen doen werken, etc heb ik nog nooit gedaan, ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik al een degelijk budget heb om toch maar een degelijke gaming-pc samen te steken die mij een paar jaar plezier zal geven. Ik start hier ook vanaf nul - ik heb nog geen ideen van parts of cases. Gewoon een budget en de moed. Mijn wenslijst heb ik er ondertussen ook bijgeplaatst met onderdelen waarvan ik denk dat die OK zijn. Ik weet nu wel niet of deze passen of zelfs goedkoper kunnen. (wie weet onnodige parts?).
Alvast massaal bedankt!
Arne
Ik zou willen binnen een paar maandjes een toch degelijke pc willen samensteken.Na jaren een HP Pavilion gebruikt te hebben (met een GT 545

Dit is tevens ook mijn EERSTE eigen build - dus input is zeker geapprecieerd. Laat het me weten als ik hier iet's mis typ/vraag. Ook hoor ik graag waar ik het best al deze onderdelen bestel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gaming PC. Liefst de nieuwste games op ULTRA kwaliteit, en dat deze build nog een paar jaar meekan. een 4K build is zeker niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van 2000€ in gedachten, enkel voor de tower (randapparatuur heb ik al).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Heb een standaard toetsenbord, muis en scherm, die later zullen vervangen worden met tijd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een build met een "minimalistische" case. Heb al veel cases gezien die er toch wat té uitzien, maar ik hoor het natuurlijk wel!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Nvidia en Intel. Hier heb ik al wat ervaring mee (niet qua assemblage, gewoon uit voormalig gebruik). Mijn oude PC had ook een Nvidia en een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van case maakt niet echt veel uit, wel dat er genoeg plaats binnenin is om een degelijke cable management te krijgen. Ook qua volume niveau - liefst niet dat hij héél luid gaat tijdens intense game beurten. Ook om dan in te toekomst misschien met 2 schermen te werken. Waterkoeling heb ik geen kennis van dus liefst niet
Ga je overklokken?
Ik had een i7 in gedachten, dus waarschijnlijk wel. Zolang het maar geen schade zal doen aan mijn build.
Wenslijst
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Gigabyte AB350N-Gaming WiFi | € 113,- | € 113,- |
1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G | € 999,- | € 999,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,90 | € 58,90 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 178,95 | € 178,95 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 121,- | € 121,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.084,19 |
Wat verwacht je van ons?
Heel eerlijk: jullie wijsheid en hulp
Alvast massaal bedankt!
Arne
[ Voor 40% gewijzigd door Callewaert op 21-03-2018 15:39 . Reden: Wenslijst toegevoegd ]