Eerste gaming-pc build

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-09 13:16
Hallo, en tevens mijn allereerste topic op Tweakers na jaren de site te volgen.

Ik zou willen binnen een paar maandjes een toch degelijke pc willen samensteken.Na jaren een HP Pavilion gebruikt te hebben (met een GT 545 8)7 ) wil ik nu toch eens een degelijke maken! Heb al eens rondgekeken, en heb uiteindelijk beslist om hem toch zelf proberen samen te steken. Zie het niet zitten om 100€ extra te betalen om hem gewoonte laten samen te steken, of te veel uitgeven voor een prebuilt die dan toch op niets zal trekken.

Dit is tevens ook mijn EERSTE eigen build - dus input is zeker geapprecieerd. Laat het me weten als ik hier iet's mis typ/vraag. Ook hoor ik graag waar ik het best al deze onderdelen bestel.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een gaming PC. Liefst de nieuwste games op ULTRA kwaliteit, en dat deze build nog een paar jaar meekan. een 4K build is zeker niet nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een bedrag van 2000€ in gedachten, enkel voor de tower (randapparatuur heb ik al).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Heb een standaard toetsenbord, muis en scherm, die later zullen vervangen worden met tijd.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Liefst een build met een "minimalistische" case. Heb al veel cases gezien die er toch wat té uitzien, maar ik hoor het natuurlijk wel!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Nvidia en Intel. Hier heb ik al wat ervaring mee (niet qua assemblage, gewoon uit voormalig gebruik). Mijn oude PC had ook een Nvidia en een Intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte van case maakt niet echt veel uit, wel dat er genoeg plaats binnenin is om een degelijke cable management te krijgen. Ook qua volume niveau - liefst niet dat hij héél luid gaat tijdens intense game beurten. Ook om dan in te toekomst misschien met 2 schermen te werken. Waterkoeling heb ik geen kennis van dus liefst niet :+

Ga je overklokken?
Ik had een i7 in gedachten, dus waarschijnlijk wel. Zolang het maar geen schade zal doen aan mijn build.

Wenslijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Gigabyte AB350N-Gaming WiFi€ 113,-€ 113,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 999,-€ 999,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,90€ 58,90
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 83,49€ 83,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.084,19

Wat verwacht je van ons?
Heel eerlijk: jullie wijsheid en hulp _/-\o_ . Ik ken wel wat dingen van PC's maar samensteken, parts uitkiezen, samen doen werken, etc heb ik nog nooit gedaan, ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik al een degelijk budget heb om toch maar een degelijke gaming-pc samen te steken die mij een paar jaar plezier zal geven. Ik start hier ook vanaf nul - ik heb nog geen ideen van parts of cases. Gewoon een budget en de moed. Mijn wenslijst heb ik er ondertussen ook bijgeplaatst met onderdelen waarvan ik denk dat die OK zijn. Ik weet nu wel niet of deze passen of zelfs goedkoper kunnen. (wie weet onnodige parts?).

Alvast massaal bedankt! _/-\o_

Arne

[ Voor 40% gewijzigd door Callewaert op 21-03-2018 15:39 . Reden: Wenslijst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
br00ky schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 14:45:
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.

[...]

Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Bedankt voor de hulp :) heb hem inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:50
Kasten zijn vooral smaak, heb je al hier gekeken? Edit: er staat een kast in de lijst
categorie: Behuizingen
Let op formaat enzo, er zijn moederborden in 3 populaire maten: ATX, micro-ATX en mini-ITX.
Het moederbord dat je nu hebt is mini-ITX, deze zijn meestal wat duurder dan de andere. Je zou deze al snel met een ITX kast en SFX voeding combineren, de SFX voeding is ook wat duurder dan een normale ATX.
Ook hebben ITX moederborden maar 2 RAM slots, dit maakt uitbreiden qua RAM lastiger/duurder.
Als je genoeg plek hebt en hem niet vaak gaat verplaatsen, zou ik micro-ATX of groter nemen.
Heb je Wifi nodig of kan je een kabel trekken?
Het schijnt dat je WIndows goedkoper kan krijgen als je een beetje Googlet.
De 850 heeft een opvolger: de 860, Crucial heeft de MX500, ook een goede keuze.
Heb je benchmarks bekeken mbt i5-8600K en i7-8700K? Deze verschillen nauwelijks qua gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je interesse in overclocken of is het meer omdat je het dan toch zou kunnen, want als je er geen interesse in hebt en denkt dat het zo even makkelijk geregeld is, dan verkijk je je daar op.
Daarbij scheelt een hoop geld om de niet K varianten te kiezen en het scheelt weinig uiteindelijk.

Heb zelf toen een K CPU gekocht, maar nog nooit overclocked. Volgende pc ga ik dan ook de andere kant op.

Je moederbord is trouwens een AMD variant. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 21-03-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z370 Gaming M5€ 182,90€ 182,90
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 1.049,-€ 1.049,-
1Fractal Design Define C TG€ 84,-€ 84,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.119,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
SpeedQber schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:47:
Kasten zijn vooral smaak, heb je al hier gekeken? Edit: er staat een kast in de lijst
categorie: Behuizingen
Let op formaat enzo, er zijn moederborden in 3 populaire maten: ATX, micro-ATX en mini-ITX.
Het moederbord dat je nu hebt is mini-ITX, deze zijn meestal wat duurder dan de andere. Je zou deze al snel met een ITX kast en SFX voeding combineren, de SFX voeding is ook wat duurder dan een normale ATX.
Ook hebben ITX moederborden maar 2 RAM slots, dit maakt uitbreiden qua RAM lastiger/duurder.
Als je genoeg plek hebt en hem niet vaak gaat verplaatsen, zou ik micro-ATX of groter nemen.
Heb je Wifi nodig of kan je een kabel trekken?
Het schijnt dat je WIndows goedkoper kan krijgen als je een beetje Googlet.
De 850 heeft een opvolger: de 860, Crucial heeft de MX500, ook een goede keuze.
Heb je benchmarks bekeken mbt i5-8600K en i7-8700K? Deze verschillen nauwelijks qua gaming.
Van moederborden ken ik vrijwel niets. Natuurlijk is de optie om er later nog RAM bij te steken altijd leuk! Als het minder kan in prijs is het zeker goed meegenomen. Windows heb ik er in gezet omdat ik deze nog niet heb - maar is idd een kwestie van googlen. Wifi is altijd leuk meegenomen als backup, maar er zit al een kabel klaar.
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:50:
Heb je interesse in overclocken of is het meer omdat je het dan toch zou kunnen, want als je er geen interesse in hebt en denkt dat het zo even makkelijk geregeld is, dan verkijk je je daar op.
Daarbij scheelt een hoop geld om de niet K varianten te kiezen en het scheelt weinig uiteindelijk.

Heb zelf toen een K CPU gekocht, maar nog nooit overclocked. Volgende pc ga ik dan ook de andere kant op.

Je moederbord is trouwens een AMD variant. ;)
Overclocken heb ik enkel gedaan voor mijn oude GPU via Afterburner. Heb nog nooit een Processor ge-overclocked en heb geen idee hoe. Ik sta er wel zeker voor open. Als ie geoverclocked is, krijg ik zo veel meer power binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Callewaert Met standaard spullen. Nee. Maar dat zou je dan moeten onderzoeken. De kans met hoe je praat, acht ik het klein dat je ooit echt gaat overclocken en dat je er qua snelheid ook iets mee op schiet.
Volgens mij moet je dan een zwaardere voeding hebben wat ook weer meer kost.

Kom zelf uit op ongeveer dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 289,-€ 289,-
1Asus PRIME Z370-A€ 154,52€ 154,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.045,41

Door een andere GPU te nemen (er zijn er meer die een aardige slok schelen, maar geen Asus zijn en ook gewoon goed) kun je nog besparen.

[ Voor 89% gewijzigd door Arunia op 21-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:57:
@Callewaert Met standaard spullen. Nee. Maar dat zou je dan moeten onderzoeken. De kans met hoe je praat, acht ik het klein dat je ooit echt gaat overclocken en dat je er qua snelheid ook iets mee op schiet.
Ik ken er niets van. Is het dan beter dat ik een goedkopere variant van de i7 neem of direct een i5? Ik ben van plan om redelijk wat strategie games te spelen en misschien later met een 2de scherm - is dit dan niet CPU intensief?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Callewaert Je zou de hoogste i5 kunnen nemen wat voor gamen waarschijnlijk weinig verschil gaat maken. Daar kun je nog mee besparen.
Daarbij ben ik zelf wel fan van de i7, maar daar geen geldige reden voor eigenlijk.
2e scherm zal een combinatie zijn, maar lijkt me dat dat wel mee gaat vallen op zo'n systeem. Meeste komt waarschijnlijk op de GPU terecht.
Je zou 40 euro besparen door de i5-8600k te nemen. Die kan overclocken overigens. Er is namelijk geen i5 non k variant van de 8600. Wel van de 8400 maar dat is ook weer een aantal stappen omlaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 21-03-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:50
Als je alleen gaat gaming zou ik een i5 nemen.
Strategiespellen die goed zijn in multithreaden zouden sneller kunnen runnen op een i7, maar dan zou ik toch echt wat benchmarks bekijken.
Als je nog een paar maandjes te tijd hebt, kan je ook wachten op de budget moederborden van Intel, daar kan je niet mee overklokken, maar ze zijn wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:00:
@Callewaert Je zou de hoogste i5 kunnen nemen wat voor gamen waarschijnlijk weinig verschil gaat maken. Daar kun je nog mee besparen.
Daarbij ben ik zelf wel fan van de i7, maar daar geen geldige reden voor eigenlijk.
2e scherm zal een combinatie zijn, maar lijkt me dat dat wel mee gaat vallen op zo'n systeem. Meeste komt waarschijnlijk op de GPU terecht.
Je zou 40 euro besparen door de i5-8600k te nemen. Die kan overclocken overigens. Er is namelijk geen i5 non k variant van de 8600. Wel van de 8400 maar dat is ook weer een aantal stappen omlaag.
Ik wil gerust een stap lager gaan door die i5 te nemen hoor. Dan kan ik idd misschien later overclocken?

EDIT: zie nu net als ik Win 10 er uit haal dat ik aan een mooie ronde 2000€ zit en dan toch nog die i7 kan houden. Kwestie van future-proof te zijn. Zijn er daarnaast nog dingen die niet kloppen/ mogen veranderen? Ik ben van plan dit rond Mei te bouwen, als alles goed gaat

[ Voor 15% gewijzigd door Callewaert op 21-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Voor de case: Ik ben ontzettend fan van mijn R4 tower, bouwkwaliteit top! De R6 zal nog wel stukje beter zijn (huidige variant). Is wel duurder dan je huidige case in de opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 18:25
Arunia schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 15:57:
Volgens mij moet je dan een zwaardere voeding hebben wat ook weer meer kost.

Kom zelf uit op ongeveer dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 289,-€ 289,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.045,41

Door een andere GPU te nemen (er zijn er meer die een aardige slok schelen, maar geen Asus zijn en ook gewoon goed) kun je nog besparen.
Op dit budget zou ik dat toch voor de K gaan, zeker aangezien je sowieso een (duur) Z370 mobo hebt. De K is standaard iets sneller, en kun je dan altijd nog zelf overclocken of over een paar jaar makkelijker en voor meer geld tweedehands verkopen. Wat betreft SSD zou ik een Mx500 nemen, of de 860 Evo aangezien die de 850 vervangen heeft.
Let ook even op qua PSU. Die Seasonic is in principe prima, maar de 650W variant is beter als je er een 1080TI aan wilt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:23:
[...]

Op dit budget zou ik dat toch voor de K gaan, zeker aangezien je sowieso een (duur) Z370 mobo hebt. De K is standaard iets sneller, en kun je dan altijd nog zelf overclocken of over een paar jaar makkelijker en voor meer geld tweedehands verkopen. Wat betreft SSD zou ik een Mx500 nemen, of de 860 Evo aangezien die de 850 vervangen heeft.
Let ook even op qua PSU. Die Seasonic is in principe prima, maar de 650W variant is beter als je er een 1080TI aan wilt hangen.
Qua GPU/decibels enzo - is dit allemaal oke? Zal dit allemaal in die case passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:32:
[...]

Qua GPU/decibels enzo - is dit allemaal oke? Zal dit allemaal in die case passen?
Het zal prima passen en geen enorme herrie maken. Je kan altijd nog de case fans vervangen voor stillere PWM fans als je de standaard fans wat te veel geluid vindt maken. Bijvoorbeeld Corsair Ml140 Pro 2x voorin, en Ml120 Pro achter als exhaust.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 21-03-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:36:
[...]

Het zal prima passen en geen enorme herrie maken. Je kan altijd nog de case fans vervangen voor stillere PWM fans als je de standaard fans wat te veel geluid vindt maken. Bijvoorbeeld Corsair Ml140 Pro 2x voorin, en Ml120 Pro achter als exhaust.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 999,-€ 999,-
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.024,42

Ik kom voorlopig op dit uit. Ik wil gerust wat vervangen om dan wat stillere fans te hebben. Ik ben het gewend van m'n shitty pc dat die altijd opstijgt bij het gamen... :P Die 25€ buiten budget is geen ramp. Is dan gewoond e kwestie van aan een windows 10 te geraken. Zou een OEM versie lukken?

PS: je mag ook altijd gerust dit lijstje aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in een ander topic '+-1800 euro game build' ongeveer dezelfde specs. Buiten een GTX 1080 ti heb ik een 1080. Lijstje staat daar als laatste antwoord nu. Dus ik volg hier even mee. Ben benieuwd naar het verschil. Ken er zelf namelijk niet veel van :'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:41:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.024,42

Ik kom voorlopig op dit uit. Ik wil gerust wat vervangen om dan wat stillere fans te hebben. Ik ben het gewend van m'n shitty pc dat die altijd opstijgt bij het gamen... :P Die 25€ buiten budget is geen ramp. Is dan gewoond e kwestie van aan een windows 10 te geraken. Zou een OEM versie lukken?

PS: je mag ook altijd gerust dit lijstje aanpassen ;)
Ziet er prima uit. Ik zou alleen de SSD nog even vervangen voor een Mx500 of 860 Evo, aangezien de 850 al wat ouder is.
Qua case heb ik zelf de Meshify Dark TG maar ook de Define C is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Ziet er prima uit. Ik zou alleen de SSD nog even vervangen voor een Mx500 of 860 Evo, aangezien de 850 al wat ouder is.
Qua case heb ik zelf de Meshify Dark TG maar ook de Define C is prima.
Qua case wil ik gerust een pitje lager. Wil gewoon geen overdreven case. Als ik de 650 vervang kom ik weer wat duurder uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:49:
[...]

Qua case wil ik gerust een pitje lager. Wil gewoon geen overdreven case. Als ik de 650 vervang kom ik weer wat duurder uit ;)
Wat voor scherm ben je eigenlijk van plan te kopen? Want afhankelijk daarvan kun je ook voor een 1080 non-TI gaan, dat scheelt natuurlijk weer een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:55:
[...]

Wat voor scherm ben je eigenlijk van plan te kopen? Want afhankelijk daarvan kun je ook voor een 1080 non-TI gaan, dat scheelt natuurlijk weer een hoop.
Op dit moment een Acer G246HLFbid 1920x1080. Geen 4K in de toekomst. misschien later wat groter en waarschijnlijk 2 monitors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:11:
[...]

Op dit moment een Acer G246HLFbid 1920x1080. Geen 4K in de toekomst. misschien later wat groter en waarschijnlijk 2 monitors.
Dan ga je op korte termijn geen profijt hebben van die 1080TI. Daar heb je vooral meerwaarde aan als je naar 4K of 1440P144Hz gaat. Als je dat voorlopig niet van plan bent kun je voor nu dus net zo goed voor de non-TI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:13:
[...]

Dan ga je op korte termijn geen profijt hebben van die 1080TI. Daar heb je vooral meerwaarde aan als je naar 4K of 1440P144Hz gaat. Als je dat voorlopig niet van plan bent kun je voor nu dus net zo goed voor de non-TI gaan.
Oke, maar is leuk dat ik de toekomstigz optie heb, niet? of is een 1080 even goed dan (en goedkoper)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Oke, maar is leuk dat ik de toekomstigz optie heb, niet? of is een 1080 even goed dan (en goedkoper)?
Ligt er Een beetje aan op welke termijn je dat zou doen. Nu een TI kopen is zonde als je pas over 2 jaar naar 1440p144Hz of 4K zou gaan. Dan kun je beter tegen die tijd een GPU kopen die weer een stuk beter is dan een 1080TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:28:
[...]

Ligt er Een beetje aan op welke termijn je dat zou doen. Nu een TI kopen is zonde als je pas over 2 jaar naar 1440p144Hz of 4K zou gaan. Dan kun je beter tegen die tijd een GPU kopen die weer een stuk beter is dan een 1080TI.
True.. zou nu waarschijnlijk een extra 1080p scherm kopen, budget opsparen en dan nieuwe GPU en schermen kopen.. is dit gemakkelijk met deze build - nieuwe GPU? i7 zal ik niet zo snel moeten vervangen denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:38:
[...]

True.. zou nu waarschijnlijk een extra 1080p scherm kopen, budget opsparen en dan nieuwe GPU en schermen kopen.. is dit gemakkelijk met deze build - nieuwe GPU? i7 zal ik niet zo snel moeten vervangen denk ik dan?
Dat is een prima optie. Je build is een hele sterke basis voor de komende jaren. Je kunt ook altijd voor nu een (tweedehands) 1060/RX580 nemen als je die voor een redelijke prijs kunt krijgen, of bijvoorbeeld een tweedehands 970. Daarmee bespaar je nu een paar honderd euro, die je mooi kunt uitgeven aan een nieuwe GPU zodra je je monitors upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:40:
[...]

Dat is een prima optie. Je build is een hele sterke basis voor de komende jaren. Je kunt ook altijd voor nu een (tweedehands) 1060/RX580 nemen als je die voor een redelijke prijs kunt krijgen, of bijvoorbeeld een tweedehands 970. Daarmee bespaar je een paar honderd euro, die je nooit kunt uitgeven aan een nieuwe GPU zodra je je monitors upgrade.
Misschien gaan voor een 1070? Ergens wil ik dan liever “overkill” gaan met die 1080 TI dat ik zeker een eindje safe zit. die schermen zullen er toch wel binnenkort komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Misschien gaan voor een 1070? Ergens wil ik dan liever “overkill” gaan met die 1080 TI dat ik zeker een eindje safe zit. die schermen zullen er toch wel binnenkort komen hoor.
Een 1070 is voor 1080P60 ook al enigszins overkill, dus daarmee kan je op je huidige scherm prima vooruit. Overigens gaat 1440P ook prima, maar dan geen 100Hz met alle settings op ultra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Een 1070 is voor 1080P60 ook al enigszins overkill, dus daarmee kan je op je huidige scherm prima vooruit. Overigens gaat 1440P ook prima, maar dan geen 100Hz met alle settings op ultra..
Ik denk dat ik het bij die 1080Ti zal laten. vindt het nu al een mooie build. Dus alles op dit lijstje past samen enzo? Zal voor rond Mei zijn, dus geen idee of het tegen dan nog goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:58:
[...]

Ik denk dat ik het bij die 1080Ti zal laten. vindt het nu al een mooie build. Dus alles op dit lijstje past samen enzo? Zal voor rond Mei zijn, dus geen idee of het tegen dan nog goed zal zijn.
Het lijstje past zeker prima samen. Volgende maand komt de Ryzen refresh als het goed is beschikbaar, je kan dat nog even volgen en in mei de benchmarks checken om zeker te weten dat jouw lijstje nog steeds de beste keuze is of dat de nieuwe Ryzen CPU's misschien toch interessanter zijn. In dat geval kan je je CPU en moederbord aanpassen,de rest waarschijnlijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 21-03-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:13:
[...]

Het lijstje past zeker prima samen. Volgende maand komt de Ryzen refresh als het goed is beschikbaar, je kan dat nog even volgen en in mei de benchmarks checken om zeker te weten dat jouw lijstje nog steeds de beste keuze is of dat de nieuwe Ryzen CPU's misschien toch interessanter zijn. In dat geval kan je je CPU en moederbord aanpassen,de rest waarschijnlijk niet.
Zie net dat ik maar 500 GB SSD opslag heb. Nog een goedkope HDD oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:58:
[...]

Zie net dat ik maar 500 GB SSD opslag heb. Nog een goedkope HDD oplossing?
Afhankelijk van hoeveel opslag je nodig hebt :
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Ziezo. Dit zou hem dan moeten zijn!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intenso Retail Kit, 2TB€ 53,42€ 53,42
1Corsair Carbide 88R€ 44,99€ 44,99
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,12€ 87,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.004,95

Is dus 2004 euro, plus minus met verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Ziezo. Dit zou hem dan moeten zijn!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intenso Retail Kit, 2TB€ 53,42€ 53,42
1Corsair Carbide 88R€ 44,99€ 44,99
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,12€ 87,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.004,95

Is dus 2004 euro, plus minus met verzendkosten..
Ik zie dat je nu een matx behuizing hebt gekozen. Dan gaan je moederbord en CPU cooler niet meer passen, ook heeft die kast standaard maar 1 fan dus zou je er zeker wel 1 of meer bij moeten nemen.. Ik zou die kast dus weer omruilen voor degene die je hiervoor had gekozen.
Ook heb je nu een kleinere SSD zie ik. Die zal helaas na Windows + een paar games al gauw vol zitten, maar je kunt natuurlijk altijd later een grotere SSD er nog bij nemen of het verder met je HDD doen...
Overigens ken ik de HDD niet die je gekozen hebt, geen idee of dat kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Wekko306 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:30:
[...]

Ik zie dat je nu een matx behuizing hebt gekozen. Dan gaan je moederbord en CPU cooler niet meer passen, ook heeft die kast standaard maar 1 fan dus zou je er zeker wel 1 of meer bij moeten nemen.. Ik zou die kast dus weer omruilen voor degene die je hiervoor had gekozen.
Ook heb je nu een kleinere SSD zie ik. Die zal helaas na Windows + een paar games al gauw vol zitten, maar je kunt natuurlijk altijd later een grotere SSD er nog bij nemen of het verder met je HDD doen...
Overigens ken ik de HDD niet die je gekozen hebt, geen idee of dat kwaliteit is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.107,22

Nog eens gewijzigd. Zo kom ik uit aan € 2.285,62 met verzendkosten enzo.. is dus toch wel weer wat duur..
Wat kan er nog goedkoper? duidelijk die i7 - maar ik ben bang om die te wisselen voor een i5 ivm dat ik zelf niet kan overclocken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Callewaert schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:35:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.107,22

Nog eens gewijzigd. Zo kom ik uit aan € 2.285,62 met verzendkosten enzo.. is dus toch wel weer wat duur..
Wat kan er nog goedkoper? duidelijk die i7 - maar ik ben bang om die te wisselen voor een i5 ivm dat ik zelf niet kan overclocken..
Behalve natuurlijk de GPU zijn er nog wel een paar punten:
- CPU kan naar i5, ik begrijp je opmerking niet helemaal want een 8600K kan je ook overclocken. Zeker als je besluit voor een i5 te gaan kan je moederbord ook wel goedkoper
- Case kan ook naar een Define S met of zonder window, het window is alleen helaas geen tempered glass
- SSD kan naar Mx500, of eventueel de 250GB variant. Je kan altijd later nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callewaert
Met jullie tips:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 66,-€ 66,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15€ 158,95€ 158,95
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 121,92€ 121,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.012,24
en verzending € 2.050,69

Edit: net gezien dat Bytesatwork die niet binnen heeft. Binnen 2 maandjes zal er wel weer stock zijn zeker? is anders direct opnieuw 2.170€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Callewaert
Ziezo! Final build. GPU zal een MSI Geforce 1080TI 11G zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 51,-€ 51,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2L3000C15€ 176,50€ 176,50
1BitFenix Formula Gold 550W€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 119,98€ 119,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.046,90