Ik denk vooral dat de doelgroep simpelweg veel te klein is en dat er véél te weinig gedaan is aan promotie. Wereldwijd heb je in principe twee grote kampen: mensen die nog traditioneel tv kijken en mensen die vooral naar streaming diensten kijken. Dat eerste kamp zal niet snel overstappen naar een dienst als Knippr en het tweede kamp is vaak meer dan tevreden met het streaming-aanbod. Mijn vriendin was voor ze mij kende vooral van het traditioneel televisie kijken. Inmiddels heeft ze Netflix ontdekt en kijkt ze die twee of drie televisie-programma's die ze volgt terug via Kijk of de NPO ofzo. Buiten dat mist ze helemaal niks.
Het grootste hekelpunt van dit soort diensten vind ik zelf dat je een standaard basispakket hebt, en het merendeel van die zenders is juist de reden dat ik geen televisieabonnement meer heb. Ik wilde niet meer betalen voor zenders die ik niet wilde kijken. En ik wilde niet dat ik indirect bij zou dragen aan de ontwikkeling van de vaak hersenloze pulp die je op de commerciële zenders ziet. Knippr was gericht op de wat modernere mensen, die graag met internet-only alsnog tv willen kijken via hun Chromecast of Apple TV, maar een groot deel van die doelgroep is waarschijnlijk al lang en breed overgestapt op andere diensten die het 'kijk wat je wilt, waar je wilt en wanneer je wilt' principe nog meer omarmen, en waar je niet of nauwelijks reclame ziet.
Wat een alternatief betreft: dat is er niet. Er is geen enkele partij die een moderne variant van traditionele televisie kijken biedt zoals Knippr dat doet/deed. Je hebt Kijk, maar dat biedt alleen toegang tot programma's van SBS6, Veronica, Net 5 en SBS9 (?). Dan heb je nog RTLXL, voor RTL4, RTL5 en RTL7 en Uitzending Gemist voor de publieke omroepen. Maar veel andere zenders als National Geographic, Discovery, TLC en weet ik wat nog meer zijn alleen te krijgen bij een traditioneel abonnement.
Mijn advies: probeer het een maandje met wat Kijk en RTLXL gratis aanbieden, of neem desnoods een abonnement, en vul dat aan met een proefabonnement op Videoland of Netflix en kijk hoe dat bevalt.