Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk VPN + Televisie vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Ter illustratie ik woon in een oud huis zonder kruipruimte en andere faciliteiten om eenvoudig kabels te trekken. En voor de veiligheid en om mijn interesses te voeden wil ik het netwerk weer op de schop gooien, zonder de apparatuur te wijzigen.

Wat ik wil:
De Netgear R7000 router weer als router gebruiken en niet als AccesPoint.

De Netgear router als VPN server instellen om naar het thuisnetwerk te verbinden.

De RaspberryPI als uitgaande VPN cliënt instellen en laten verbinden met een betaalde VPN cliënt.

Mijn eigen computer en laptop via de RaspberryPI VPN cliënt naar buiten laten verbindingen. Dit is enkel om mijn interesses te voeden en de snelheid te testen. Misschien dat ik met de komst van bijvoorbeeld RaspberryPI 3B+ of een ander bordje met gigabit ethernet alle systemen in huis wel via deze cliënt laat lopen.

Waar ik tegenaan loop
Blijft de televisie achter mijn Netgear router werken (aangesloten via TV over Powerline)? Ik heb de Experiabox in het verleden vaker in bridge mode gezet, toen deed de televisie achter de router het niet meer. De televisies achter de Experiabox bleven het wel doen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gEEZxx/netwerk.png

Wat zijn in deze situatie de best practices? Wat is jullie advies? Gaat dit werken of help ik het hele netwerk omzeep?

Beste antwoord (via l_braam op 22-03-2018 15:16)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Powerline adapter is inderdaad erg storinggevoelig, ik gebruik het thuis ook voor mijn decoder boven.. maar het blijft altijd fingers-crossed als je wilt kijken.

Dit topic gaat over jouw uitdaging: [KPN iTV] Interactieve TV achter Netgear R7000

Een andere oplossing kan zijn om een switch (met IGMP ondersteuning) tussen de Experiabox en Netgear te plaatsen en de powerlineadapter op de switch. Zo is de powerline-adapter simpelweg rechtstreeks aangesloten op de experiabox en dichterbij de Netgear router locatie waar je powerline-verbinding goed werkt.

Het mooiste is natuurlijk, kabel trekken naar de tv waar je nu de powerline verbinding gebruikt.

@l_braam

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 21-03-2018 11:26 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Alle reacties

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vermoed dat je IGMP Proxy nodig hebt om op deze manier tv te kunnen kijken achter je Netgear router.

Kan je niet deze tv/decoder via powerline rechtstreeks blijven aansluiten op de Experiabox?

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
IGMP Proxy heb ik nog nooit naar gekeken. zal me hier is in verdiepen.

Nee, dat idee had ik ook. alleen dit werkt niet waarschijnlijk door het fase verschil in de groepen. Wat ik ervan begreep.

Acties:
  • Beste antwoord

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Powerline adapter is inderdaad erg storinggevoelig, ik gebruik het thuis ook voor mijn decoder boven.. maar het blijft altijd fingers-crossed als je wilt kijken.

Dit topic gaat over jouw uitdaging: [KPN iTV] Interactieve TV achter Netgear R7000

Een andere oplossing kan zijn om een switch (met IGMP ondersteuning) tussen de Experiabox en Netgear te plaatsen en de powerlineadapter op de switch. Zo is de powerline-adapter simpelweg rechtstreeks aangesloten op de experiabox en dichterbij de Netgear router locatie waar je powerline-verbinding goed werkt.

Het mooiste is natuurlijk, kabel trekken naar de tv waar je nu de powerline verbinding gebruikt.

@l_braam

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 21-03-2018 11:26 ]