Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAPjoris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05-2018
TL;DR: kan ik een KPN Interactieve TV achter eigen router hebben?
-----

Hi allemaal,

Recentelijk een Netgear R7000 gehangen aan mijn Experiabox (KPN); werkt prima voor al mijn apparaten (Consoles, laptops & smartphones), en iTV beneden is via een Switch verbonden met de Experiabox.

Echter, boven is het bereik een stuk minder, dus heb ik een aantal weken geleden een Devolo dLan 1200+ Powerline adapter gekocht. Werkt heerlijk!

Nu het probleem: gisteren een tweede iTV kastje ontvangen voor de TV boven, maar die krijg ik niet werkend via een bekabelde verbinding met de Powerline. Enige manier om hem werkend te krijgen is een UTP-kabel inprikken van 30 meter en die door het hele huis laten lopen, over de trappen etc. naar de Experiabox toe.

U begrijpt 'm waarschijnlijk al: heul lelijk en niet wenselijk. Mijn vraag is dan nu: hoe kan ik een interactieve tv van KPN werkend krijgen áchter mijn eigen router? Bijgevoegde afbeelding is een Paint-like versie van de thuissituatie.

Hartelijk dank alvast!

Afbeeldingslocatie: http://www.jorisvanzandvoort.nl/downloads/tijdelijk/Netwerk-thuis.jpg

Beste antwoord (via CRAPjoris op 30-01-2017 09:15)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat is het doel van die Netgear? Als het alleen om WiFi gaat dan zet je hem in Bridge/AP en is je probleem waarschijnlijk opgelost (mits je IGMP Snooping aan hebt)

Een andere oplossing is om een switch voor de Netgear te plaatsen om daar iTV direct op aan te sluiten.

Een andere optie is om iets met IGMP Proxies the doen op de Netgear, maar ik weet niet precies hoe, en of dit werkt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat is het doel van die Netgear? Als het alleen om WiFi gaat dan zet je hem in Bridge/AP en is je probleem waarschijnlijk opgelost (mits je IGMP Snooping aan hebt)

Een andere oplossing is om een switch voor de Netgear te plaatsen om daar iTV direct op aan te sluiten.

Een andere optie is om iets met IGMP Proxies the doen op de Netgear, maar ik weet niet precies hoe, en of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAPjoris
RobinF schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:13:

Bedankt voor je reactie, Robin.

De Netgear heeft veel uitgebreidere functies en dat is de reden dat ik alles via de Netgear doe en de Experiabox niets laat doen. Zet de Netgear dus liever niet in Bridge-modus.

Als je me verder kunt helpen met IGMP Proxies; graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:37
Kun je de devolo niet op de switch aansluiten? Dan hoeft het verkeer niet eerst door de netgear heen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de stock firmware van de R7000 routed-iptv werkend te krijgen (heb 't geprobeerd). Wel kan je Xvortex flashen waarna je de stappen voor de Asus-wrt firmware kunt doorlopen. Daarna kan de ExperiaBox er tussen uit (alleen nog nodig voor telefonie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAPjoris
Rik. schreef op maandag 30 januari 2017 @ 01:41:
Kun je de devolo niet op de switch aansluiten? Dan hoeft het verkeer niet eerst door de netgear heen...
Nee helaas niet, dan stuurt de Experiabox de Devolo aan toch? En dat is ongewenst.
xh3adshotx schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:56:
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om met de stock firmware van de R7000 routed-iptv werkend te krijgen (heb 't geprobeerd). Wel kan je Xvortex flashen waarna je de stappen voor de Asus-wrt firmware kunt doorlopen. Daarna kan de ExperiaBox er tussen uit (alleen nog nodig voor telefonie)
Oef, jammer zeg. Ik ga zelf liever niet zó ver met Tweaken, zeker daar ik lees dat je er je Experiabox mee naar de tyfus kunt helpen en je dan support van KPN kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAPjoris
Heb inmiddels een oplossing gevonden! Niet technisch, dus helaas geen direct antwoord op mijn vragen.

Maar, in de kamer naast mijn werkkamer is een loze leiding (kamer <-> meterkast waar Experiabox hangt); heb daar de kabel doorheen getrokken en via kabelgoot uiteindelijk bij mijn werkkamer uit laten komen.

Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
CRAPjoris schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:13:
[...]

Nee helaas niet, dan stuurt de Experiabox de Devolo aan toch? En dat is ongewenst.

[...]

Oef, jammer zeg. Ik ga zelf liever niet zó ver met Tweaken, zeker daar ik lees dat je er je Experiabox mee naar de tyfus kunt helpen en je dan support van KPN kunt vergeten.
Je moet ook niet je ExperiaBox flashen maar je Netgear.

Maar mooi dat je al een alternatieve oplossing hebt! :)

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:01
Mij is het wel gelukt om mijn iptv kastjes werkend te krijgen via de Netgear R7000.

Enige dat ik hoefde te doen was IGMP snooping ui te vinken en het werkte. Ook uitzending gemist, netflix, pauzeren etc etc.

Echter heb ik het inmiddels weer teruggezet en de iptv weer via EB laten lopen daar ik niet echt het voordeel ervan in zie het via de Netgear te laten lopen.

Dus als ik gelijk ff het topic mag pikken? Wat zou het voordeel kunnen zijn van je iptv via eigen router te laten verlopen (behalve dat je de verkeersmeter in de gaten kan houden;-))

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Randy21 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:33:
Mij is het wel gelukt om mijn iptv kastjes werkend te krijgen via de Netgear R7000.

Enige dat ik hoefde te doen was IGMP snooping ui te vinken en het werkte. Ook uitzending gemist, netflix, pauzeren etc etc.

Echter heb ik het inmiddels weer teruggezet en de iptv weer via EB laten lopen daar ik niet echt het voordeel ervan in zie het via de Netgear te laten lopen.

Dus als ik gelijk ff het topic mag pikken? Wat zou het voordeel kunnen zijn van je iptv via eigen router te laten verlopen (behalve dat je de verkeersmeter in de gaten kan houden;-))
Zodat je je EB er tussenuit kunt halen.

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:01
Oh oke, nee zover ben ik niet gegaan. Zou trouwens niet weten hoe ik dat dan zou moeten doen met dat dal kabeltje.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Randy21 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:26:
Oh oke, nee zover ben ik niet gegaan. Zou trouwens niet weten hoe ik dat dan zou moeten doen met dat dal kabeltje.
Als je glasvezel hebt kun je gewoon een UTP kabel gebruiken. Indien je xDSL hebt zul je een xDSL modem moeten gebruiken die in bridge mode gezet kan worden. De Draytek Vigor 130 is een leuk voorbeeld maar het is zeker niet de enige optie.
Pagina: 1