Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driver download lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JakeRada
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-02-2021
Mijn vraag

Ik heb zojuist een SSD in mijn laptop vervangen met deze guide.

1, zet alle gebruikersbestanden op een andere schijf (documenten, foto's e.d.
2 maak een lijst van programma's die je gebruikt, om later af te vinken
3 maak m.b.v. de media creator tool een installatie CD of USB voor Windows 10
4 bouw je oude SSD uit en de nieuwe in
5 installeer windows 10
6 installeer alle drivers van de MSI website
7 installeer je programma's
8 zet je data terug

Het probleem is dat het mij niet lukt om alle drivers te downloaden van de MSI site, deze die niet lukken zijn,
- VGA
-Thunderbolt firmware
- ec firmware
en van - Intel rapid storage technologie stonden er 3 ik heb alleen de for AHCI mode gedaan moet ik die andere 2 ook downloaden? (for RAID / V6 driver)

Is er een manier op te checken of ze er misschien al op staan?
kan je computer stuk gaan als je deze niet download?
Alle tips en info welkom, ik durf niet echt meer iets te doen op de laptop haha.

De overige drivers heb ik wel kunnen downloaden Winzip maakt een copy als je ze uitpakt kan je deze gewoon verwijderen?

Mijn laptop is de,

MSI GT72 6QD

Bedankt voor alle hulp alvast :)

Beste antwoord (via JakeRada op 21-03-2018 11:18)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 11:15
Ga eens naar je apparaatbeheer. Zie je daar nog problemen ontstaan? Windows 10 is over het algemeen vrij goed in zelf zijn drivers regelen namelijk.

Alle reacties

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Geen antwoord op je vraag maar een side note:

Met een disk-imaging programma kun je vrij makkelijk de gehele inhoud van je oude schijf naar je nieuwe schijf overzetten. Je hebt dan nodig:
  • Een imaging programma
  • Een externe harde schijf
Ik heb zelf goede ervaringen met Acronis TrueImage. Van horen zeggen denk ik te weten dat Image for Windows ook goed is.
  • Maak een boot CD van het imaging programma.
  • Start daarna op van de boot CD en maak een image backup van je oude schijf. Schrijf deze weg naar je externe harddisk.
  • Vervang de schijf van je laptop voor je nieuwe SSD.
  • Start weer op van de boot CD en zet de gemaakte backup image terug naar je nieuwe SSD. Je hebt al je data, partities en instellingen terug en hoeft niet op zoek naar drivers.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• JakeRada
Bedankt voor je reactie.

Het probleem is een beetje dat mijn pc niet optimaal werkt met mijn oude ssd wat waarschijnlijk komt door een programma dat ik mis / moet updaten maar ik weet niet welke. Daarom wil ik hem eigenlijk ook niet terug in de fabrieksinstellingen zetten omdat ik dan alles weer de oude versies heb.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij heb je al een topic over deze laptop en hoewel dit natuurlijk wel een wat ander onderwerp is denk ik dat het prima in 1 topic had gekund:
SSD vervangen

Terugzetten naar fabrieksinstellingen zet NIET de oude drivers terug. Het zet Windows naar de startpositie, alsof je deze opnieuw hebt geinstalleerd.

• JakeRada
Ah oke, dat wist ik niet. wat ik wel kan doen dan is fabrieksinstellingen en dan de drivers weer proberen te downloaden kijken of het dan wel lukt?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11 14:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

JakeRada schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:06:
Ah oke, dat wist ik niet. wat ik wel kan doen dan is fabrieksinstellingen en dan de drivers weer proberen te downloaden kijken of het dan wel lukt?
Je zegt steeds dat het downloaden niet lukt.
Je moet vanaf elke computer de drivers kunnen downloaden. Of kun je ze niet installeren? Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.

• JakeRada
installeren is het probleem sorry.

Acties:
  • Beste antwoord

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 11:15
Ga eens naar je apparaatbeheer. Zie je daar nog problemen ontstaan? Windows 10 is over het algemeen vrij goed in zelf zijn drivers regelen namelijk.

• JakeRada
Ik zie geen problemen bij apparaatbeheer. Het enige verschil wat ik merk bij de laptop is dat het geluid heel hard en schel is terwijl ik de volumeregelaar op 12 heb.

Intel management engine kan ik alleen nergens vinden. Ik doe de laptop denk ik maar even wegbrengen naar een computer zaak kijken of ze mijn gepruts ongedaan kunnen maken haha.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Wat gebeurd er wanneer je de driver probeert te installeren? Krijg je een foutmelding?

• JakeRada
Intel management engine zegt : onherstelbare fout bij installeren - en dan moet je sluit klikken

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Doe eerst eens alle Windows updates. En probeer dan je drivers nogmaals te installeren. Download je wel de juiste drivers voor je OS? Windows 10 64 bit?

• JakeRada
Windows is up-to-date, alle drivers download ik via de MSI site voor de windows 10 - 64 bit.

Ik breng hem naar een computerzaak heb er teveel aan geprutst.

Erg bedankt voor het helpen, hoe kan ik de post sluiten?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

TheBorg

Resistance is futile.

@faraga Geeft het beste advies. Gewoon zelf geen drivers installeren. In de meeste gevallen is het dan klaar. De Management Engine heb je waarschijnlijk helemaal niet nodig. Waarom zou je dan een driver installeren?

Bovendien gebeurd het dat de drivers van Windows nieuwer zijn dan de drivers op de website van de fabrikant. Vooral bij wat oudere hardware. Dan maak je het alleen maar erger dan het is.

Verwijderd

Mocht je eventueel geen drivers kunnen vinden vanaf de website van je fabrikant.
Er bestaat software zoals DriverEasy die alle onderdelen in je pc/laptop scant.

na de scan kun je zien welke beschikbare drivers je direct kunt downloaden.

Bij een schone Windowsinstallatie eerst windows updaten > Drivers > Daarna pas software erop zetten.
Pagina: 1