Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Naut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-10 13:46
Beste allemaal,
Op 11 maart had ik de vraag wat er mis was met mijn pc, ik werd geadviseerd om de bios te updaten, nadat ik dat gedaan had draaide de computer stabiel. Toen ik echter afgelopen zaterdag mijn pc opstartte kreeg ik de melding dat mijn bios gereset was. Ik schakelde dus de XMP weer in (die stabiel is uit mijn tests van voor zaterdag) en bootte windows. Terwijl ik een progamma aan het draaien was crashte dat progamma opeens en sloot de pc zichzelf af. Toen ik hem weer opstartte werkte niks meer. Ik zal hieronder opsommen wat ik heb gemerkt:

- als ik een progamma probeer te draaien krijg ik of een crash van het progamma of een systeemcrash waarbij de pc zich afsluit.

- de pc sluit zichzelf soms af na 1 a 2 minuten

- soms als ik de pc opstart boot windows, soms krijg ik een melding dat 'een stuurprogramma ontbreekt of beschadigd is.

- als windows boot heb ik flikkeringen in mijn scherm, soms gaat het beeld voor een paar milliseconden op zwart.

Verder lijkt in de bios alles stabiel te draaien en heb ik alle benodigde drivers voor mijn systeem up-to-date.
En scans van windows defender en malwarebytes konden geen virussen detecteren. Ook werkte mijn pc na de bios update voor 5 dagen prima tot hij opeens kuren ging vertonen. Hieronder nog even mijn specs:

- Ryzen 5 1500x
- Gtx 1060 3gb
- Gigabyte ga-ab350 gaming 3
- G.skill ripsaws V 16gb 3200mhz
- Crucial mx500 250gb sata ssd
- Seagate barracuda 2tb sata hdd
- Seasonic M12II evo 520w 80+ bronze
- Nzxt s340
- Bequiet pure rock cpu koeler

Ik hoop dat u mij kunt helpen,
Met vriendelijke groet,
Naut

Beste antwoord (via Naut op 22-03-2018 18:33)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Juist. Mijn ervaring is dat een 2x4Gb kit van dat type probleemloos werkt met Ryzen op diverse AM4 borden maar de 2x8GB constant problemen geeft of helemaal niet werkt. Soms ging het een tijd goed om vervolgens een aantel keer achter elkaar random af te sluiten. Daarom heb ik mijn 2x8 omgeruild voor 2x4. De 16Gb kit zal je op geen enkele QVL van een AM4 bord tegen komen en ook G.Skill gelooft er niet in aangezien ze op de QVL lijst alleen maar Intel borden hebben staan. https://www.gskill.com/en/product/f4-3200c16d-16gvkb

In de beschrijving van het product vermeldt G.Skill overigens:

Ripjaws V series is the newest dual-channel DDR4 memory designed for maximum compatibility and cutting-edge performance with the latest Intel® Core™ processors

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK werkt wel probleemloos op jouw moederbord.

[ Voor 31% gewijzigd door Uszka op 19-03-2018 20:54 ]

Alle reacties

• Uszka
Wat is het exacte typenummer van het geheugen?

• Naut
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Juist. Mijn ervaring is dat een 2x4Gb kit van dat type probleemloos werkt met Ryzen op diverse AM4 borden maar de 2x8GB constant problemen geeft of helemaal niet werkt. Soms ging het een tijd goed om vervolgens een aantel keer achter elkaar random af te sluiten. Daarom heb ik mijn 2x8 omgeruild voor 2x4. De 16Gb kit zal je op geen enkele QVL van een AM4 bord tegen komen en ook G.Skill gelooft er niet in aangezien ze op de QVL lijst alleen maar Intel borden hebben staan. https://www.gskill.com/en/product/f4-3200c16d-16gvkb

In de beschrijving van het product vermeldt G.Skill overigens:

Ripjaws V series is the newest dual-channel DDR4 memory designed for maximum compatibility and cutting-edge performance with the latest Intel® Core™ processors

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-16GVK werkt wel probleemloos op jouw moederbord.

[ Voor 31% gewijzigd door Uszka op 19-03-2018 20:54 ]

• Naut
beste Uszka, ik heb mijn oude ram teruggestuurd en nieuwe ram gekocht en heb nu geen stabiliteitsproblemen meer. hartstikke bedankt voor uw hulp.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per geval is (meer dan) genoeg. Crossposten is op GoT niet toegestaan. Graag verder in je oorspronkelijke topic:
Problemen met PC

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.