Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben met spoed een grotere auto nodig ivm met gezinsuitbreiding . Helaas heb ik momenteel niet de financiele middelen om een fatsoenlijke gezinsauto aan te schaffen . Ben zelf ondernemer geweest en momenteel in loondienst voor 32 uur . Heb nog een KVK nummer aangehouden voor ZZP werkzaamheden in de toekomst . Wat kan ik en mag ik mbt leasen ? Ik wil de auto vrijwel volledig prive gaan rijden maar weet niet of prive wel zo verstandig is , daar het leasen van een auto in de meeste gevallen bij het BKR aangemeld wordt en dit misschien een belemmering vormt bij het aanpassen of nemen van evt kredieten . Heb een tip gekregen dat ik een auto maar gewoon zakelijk moet gaan "aanschaffen " dan wel een marge auto , de maandlasten uit de zaak betaal en het geld vanuit prive weer terug storten op de zaak . Mag dit zomaar en is dit wel betrouwbaar ? Daar ik de maandelijkse kosten zo laag mogelijk wil houden wil ik geen bijtelling en in veel gevallen is het financial leasen van een occasion nog duurder dan een private lease . Wat moet ik doen ? IK weet het echt niet . Ik wil maximaal rond de 240 euro kwijt zijn en dan incl mn belasting en verzekering . Dan heb ik alleen nog garagekosten . Wie geeft me de gouden tip ?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-03-2018 10:12)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33
Overigens, in de Aygo van mijn vrouw past onze Easywalker Harvey precies. Wel hoedenplank uit de auto, en wielen van de kinderwagen eraf. Dan op achterbank de Maxi-cosi, en daarnaast evt. zelfs nog de reiswieg. En dan kan je er ook nog met twee volwassenen voor in zitten.

Heel praktisch is het niet (daar hebben we de Octavia voor...), en je auto zit helemaal vol (zaken als bedje, wipstoel, kinderstoel, etc gaat niet passen). Maar afhankelijk van je doen, zou het dus kunnen passen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
240eu kan je geen grote auto voor rijden, dus als dat je budget is gewoon een occasion zoeken. En die financieren in plaats van leasen is meestal wat makkelijker occasion lease zie je bijna nergens helemaal niet voor grotere gezinsauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

Bij zovel privé als zakelijk dien je bewijs van inkomsten te overleggen.

Bel anders je boekhouder even........

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Spoed en gezinsuitbreiding? Er zit meestal 9 maanden tussen? ;)

Overigens je wil een paar dingen die onverenigbaar zijn.
Grotere auto >>> goedkoop rijden.
Zakelijk kopen >>> alleen privé rijden zonder bijtelling.
Geen eigen geld >>> maar niet lenen.

Afhankelijk van je km/jaar is de instap zo 199 euro voor een Picanto of Up. Zie verder Private Lease - Deel 1

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk of je een Skoda Fabia Combi in de private lease kan vinden voor dat bedrag. Zal wel net iets duurder worden vrees ik, zeker als je wat meer kilometers wilt maken. Maar voor 250 euro een grote auto rijden gaat hem gewoon niet worden als je wilt leasen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha , zal het uitleggen . Ben gestopt met het bedrijf maar rijdt nu nog een citroen C1 waar nog geen kinderwagen in past ( dus met grotere bedoel ik groter dan een c1 , maar dan een middenklasser ) . Deze staat op naam van een gezamenlijke VOF . Deze VOF wordt per 1 april stopgezet en ik weet nog niet wat er met deze auto gaat gebeuren .Kan hem evt inruilen danwel verkopen . Hebben ons tot nu toe gered met deze auto maar dat wordt straks wel een probleem . Er zijn trouwens wel degelijk veel mogelijkheden . Ook al goedkeuringen maar meestal met torenhoge restbedragen of aanbetalingen . Betalen van de maandlasten zal geen probleem zijn , kan alleen geen paar duizend euro aanbetalen . Heb vandaag kontakt gehad met een bedrijf waar ik een auto ( C3 ) kan leasen voor 5 jaar , en dan voor 159 euro per maand met een restbedrag van 1500 euro . Maar dan is het de bedoeling dat ik dit kontrakt afsluit op de zaak ( mijn eigen vof met mijn vrouw ) maar prive ga rijden en de betalingen vanaf de zaak doe en terug stort vanaf prive ? Althans dat is het advies van de lease maatschappij die voor de autohandel werkt . En dat weet ik niet of ik dat wel wil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Is dit geen prima formaat voor een gezin? Of wat heb je nog meer nodig?\
https://www.alphabetpriva...d=48&kleur=Almond%20Green

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip , dit is eigenlijk precies de auto waar ik al voor bij mijn eigen citroen dealer ben geweest . Alleen kwam mij dit totaal op rond de 285 euro en dat is eigenlijk net boven mijn max . Plus dat ik mogelijkheden heb om een krediet te wijzigen qua rente danwel over kan sluiten . Dan kan het zijn dat als de private lease aangemeld wordt bij BKR mij dit weer ongunstig uitkomt mbt het krediet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoek het toch in de gebruikte autos , dan ben ik incl de vaste lasten wat goedkoper klaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:11
Genoeg auto's te vinden onder de 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:53:
Maar dan is het de bedoeling dat ik dit kontrakt afsluit op de zaak ( mijn eigen vof met mijn vrouw ) maar prive ga rijden en de betalingen vanaf de zaak doe en terug stort vanaf prive ? Althans dat is het advies van de lease maatschappij die voor de autohandel werkt . En dat weet ik niet of ik dat wel wil .
Als ik het goed begrijp doe je verder niets meer met de VOF? Dan mag je er ook geen auto mee kopen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25
Volgens mij moet je toch elk kwartaal BMW-aangifte doen? Je accountant is duurder dan die auto.

Ik zou een occasion kopen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat heb je wel? Je wil geen krediet, maar hebt ook geen eigen geld. Dan kom je al snel bij clubs uit die je nieren verkopen als je niet betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

DiedX schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:02:
Volgens mij moet je toch elk kwartaal BMW-aangifte doen? Je accountant is duurder dan die auto.

Ik zou een occasion kopen.
Alleen voor BMW rijders ? :+

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem , dat lukt momenteel nog niet omdat ik ook nog niet weet hoe het zakelijk gebeuren van mijn oude bedrijf er uit komt te zien . Vof wordt nu nog niet gebruikt maar ga wel ZZP werkzaamheden uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25
Dan is het juiste antwoord gegeven ; vraag het aan je accountant.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33
Overigens, in de Aygo van mijn vrouw past onze Easywalker Harvey precies. Wel hoedenplank uit de auto, en wielen van de kinderwagen eraf. Dan op achterbank de Maxi-cosi, en daarnaast evt. zelfs nog de reiswieg. En dan kan je er ook nog met twee volwassenen voor in zitten.

Heel praktisch is het niet (daar hebben we de Octavia voor...), en je auto zit helemaal vol (zaken als bedje, wipstoel, kinderstoel, etc gaat niet passen). Maar afhankelijk van je doen, zou het dus kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zolang ik maar ruimte heb , ben zowat twee meter lang en er een kinderstoeltje achter me past ben ik al tevreden . Pas nu ook in een C1 maar dan kan er nog geen kratje bier achterin haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die past sowieso niet in de kofferbak van een c1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:05:
Dat is het probleem , dat lukt momenteel nog niet omdat ik ook nog niet weet hoe het zakelijk gebeuren van mijn oude bedrijf er uit komt te zien . Vof wordt nu nog niet gebruikt maar ga wel ZZP werkzaamheden uitvoeren
Als je toch zakelijk wel wat doet en je auto op de zaak zet moet je rekening houden met bijtelling en btw prive correctie.

Facts don't care about your feelings

Pagina: 1