Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Misschien zitten hier ook tweakers met verstand van auto’s, dus ik waag het erop.
Als ik de motor van de auto uit zet blijven de koplampen branden. Uiteraard is de schakelaar op het dashboard in de uit stand. Ook alleen de koplampen branden. Verder niets. Soms als ik een paar keer even grootlicht opzet dan gaan ze wel uit, maar een minuut later zijn ze weer aan. Het koplamp relais maakte ook een zoem geluid, dus daar heb ik vanmiddag een andere voor gehaald op de sloop. Het leek toen opgelost, maar nu is het euvel weer terug. Ik heb het relais er nu tussenuit gehaald zodat de accu niet leeggetrokken wordt, maar da’s geen optie natuurlijk. Accu en de lampjes zijn ook al vervangen. Helpt beide ook niet.
Wat kan dit nog zijn? Of is misschien het relais van de sloop ook niet ok?

Dit omschrijft het probleem en de auto in kwestie is ook dezelfde: http://forum.retro-rides....4/headlight-relay-problem.

[ Voor 7% gewijzigd door rimave op 17-03-2018 14:17 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Schakelaar zelf? Zoemt het nieuwe relais ook?

Mocht je ook lampen in de kofferklep hebben: controleer even de bekabeling daarnaartoe op de scharnierende punten. Klinkt raar, maar als je eens wist wat voor rare shit dat kan veroorzaken..

[ Voor 92% gewijzigd door S_Chief op 17-03-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
Misschien ook handig om te posten om wat voor auto en bouwjaar het gaat in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het gaat om een Starlet uit 97.
Nieuwe relais zoemt niet. Wat mij wel opviel is dat een stukje kabelboom bij dat relais kastje met blauwe tape omwikkeld is terwijl de rest van de kabelboom zwart is. Misschien dat daar iets geprutst is door de vorige eigenaar...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bekabeling nakijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Dan moest ie maar even bij de garage langs, want daar heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 15:20
Mijn gok is de lichtschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
MEN-O schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:25:
Mijn gok is de lichtschakelaar.
Inderdaad

je kan even bij de schakelaar/relais meten of die ook daadwerkelijk uitgaat.
en de tape weghalen kijken wat daaronder zat :P

Heb het gezien dat zelfs mensen bij de draden van de injectie naar de boord computer aan het prutsen waren, en ja de auto draait zo slecht... |:(

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:19

World Citizen

FreeReef.nl

Kan dit niet een algemeen topic worden :)

Je moet eens weten wat er met de mijne gebeurt. Maar ik ben te lui om het uit te zoeken....

____

Als je dit echt serieus goed hebt getest:

"Soms als ik een paar keer even grootlicht opzet dan gaan ze wel uit, maar een minuut later zijn ze weer aan."

En je kunt dat echt reproduceren, dan ben ik bang dat je ergens kabel schade hebt. Dit is een heel vaag symptoon en maakt het geheel erg lastig te achterhalen. Als dit echt het geval is dan is het geen zekering of simpele connector die los zit.

Maar dan neem ik de analyse hierboven wel heel letterlijk. Test dat nog eens door..... eventueel.

Als het de lichtschakelaar is dan heb je geluk. En dat zou de logische Simpele verklaring zijn. Gezien het een toyota is...

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 20-03-2018 22:53 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:11

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1