Hoe blokkeer ik gedwongen updates van windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.081 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe kan ik de automatische updates van windows 10 blokkeren? Ik heb de update service al uitgeschakeld en ook bij het opstarten blijft die uit, maar toch blijf ik steeds van die popups krijgen waar ik de update dan met 1 uur kan uitstellen.

Hoe kan ik die voor 100% blokkeren/uitzetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waarom zou je dat willen doen? Over welk OS hebben we het?

Zijn genoeg opties om te blokkeren en je kunt ook gewoon de ethernet kabel eruit trekken.
Maargoed, zie hier totaal geen voordelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 27-09 17:47
Als je windows update services niet runt kan je geen updates krijgen. Weet je zeker dat hij is gestopt?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Welke windows versie hebben we het over?
7/8/10? Home/Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
Dat had ik er even bij moeten zetten, Windows 10 gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik denk dat hij hetzelfde wil als ik dat als ik smorgen's mijn monitor aanzet dat ik zie dat die alles heeft herstart waar die mee bezig was snachts als ik slaap. erg irritant.

ik heb windows 10 btw

[ Voor 12% gewijzigd door Toerq op 16-03-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:18:
Dat had ik er even bij moeten zetten, Windows 10 gaat het om.
En dan Home of Pro?

Bij Pro is er vaak meer af te regelen (te blokkeren) via de Group Policy Editor (gpedit.msc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
HKLM_ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:17:
Als je windows update services niet runt kan je geen updates krijgen. Weet je zeker dat hij is gestopt?
Ik zie hem niet draaien bij mijn processen, maar toch krijg ik een popup waar ik de update elke keer met een uur kan uitstellen, na een aantal keer uitstellen gaat hij gewoon uit zichzelf updaten zonder enige waarschuwing.

Super irritant, hiervoor had ik windows 7 compleet geblokkeerd qua updates en dat liep prima voor jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
Iva_Bigone schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:20:
[...]

En dan Home of Pro?

Bij Pro is er vaak meer af te regelen (te blokkeren) via de Group Policy Editor (gpedit.msc).
Ik heb Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Ik zie hem niet draaien bij mijn processen, maar toch krijg ik een popup waar ik de update elke keer met een uur kan uitstellen, na een aantal keer uitstellen gaat hij gewoon uit zichzelf updaten zonder enige waarschuwing.

Super irritant, hiervoor had ik windows 7 compleet geblokkeerd qua updates en dat liep prima voor jaren.
Kijk eens onder je services of hij toch niet stiekem gestart is.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 21:02
Je pc stond dan dus niet uit, dus die kan je ook niet 'aanzetten'... Als je hem in slaapstand zet dan zal hij inderdaad snachts updaten, terug inloggen, je applicaties terug starten en daarna weer Kockengen en terug naar slaapstand. Dit is echter nieuw en er zijn wat applicaties die daar inderdaad niets van snappen. Hopelijk komt dat snel, want dat snachts updaten ben ik wel voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:04
http://www.majorgeeks.com...oy_windows_10_spying.html

Het heeft nadelen, Defender werkt niet als je alles blokt. Ik draai een ongeactiveerde Win 10 op een mining rig en die geeft de melding "kan niet updaten", maar sluit niets af en laat alles doorlopen. M'n Win10 game PC met een student edition licentie, klaagt nergens over. Via wsusoffline zijn updates prima te installeren op het moment dat je wil, al moet je erna wel dws weer draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Probeer de suggesties op deze pagina eens:

https://www.easeus.com/to...automatically-update.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
ik zit in de Groepsbeleidsobjecteditor te neuzen maar daar staan er veel tussen die er denk ik iets mee te maken hebben. welke moet ik aanpassen als ik wil dat hij als ik niet achter mijn pc zit maar toch aanstaat met de monitor uit niet zijn eigen gaat updaten en herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Service uitschakelen zou het 100% moeten uitschakelen.
"Windows Update" gaat het om en die moet echt op disabled staan, niet op manual.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
twannnn schreef op Friday 16 March 2018 @ 19:21:
[...]

8)7 Dus jij draaide een OS wat je nooit hebt bijgewerkt (qua updates) en dat wil je nu weer..? Waarom in hemelsnaam? Of update jij je Android/iOS mobiel en/of Linux machine ook nooit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 16:57

Shunt

Boe

twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Dit is werkelijk een van de domste dingen die je kunt doen met je os. Waarom denk je dat die updates er zijn? Die zijn er echt niet om jou te vervelen maar om je os veilig te houden en jouw data veilig te houden.

Als je geen updates wilt hebben installeer lekker Windows XP dan heb je hoe dan ook geen updates meer want daar komen er geen meer voor uit.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
Shunt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Dit is werkelijk een van de domste dingen die je kunt doen met je os. Waarom denk je dat die updates er zijn? Die zijn er echt niet om jou te vervelen maar om je os veilig te houden en jouw data veilig te houden.

Als je geen updates wilt hebben installeer lekker Windows XP dan heb je hoe dan ook geen updates meer want daar komen er geen meer voor uit.
Ging prima met windows 7, gewoon goed opletten wat je download en waar je op klikt dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:14
twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:19:
[...]

Ging prima met windows 7, gewoon goed opletten wat je download en waar je op klikt dan is er niks aan de hand.
Geen sloten op je deuren doen kan ook jaren goed gaan, maar toch is het geen goed idee.

Wat denk je te bereiken door geen updates te installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 16-03-2018 21:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 14:56
JackSparrow schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:40:
[...]

8)7 Dus jij draaide een OS wat je nooit hebt bijgewerkt (qua updates) en dat wil je nu weer..? Waarom in hemelsnaam? Of update jij je Android/iOS mobiel en/of Linux machine ook nooit...
Windows updates gaan af en toe vreselijk mis.

Ik heb zelf ook Windows Update uitstaan en zet het om de maand aan en update dan.
Maar niet voordat ik een backup heb gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 19:25
[...]

Hoop ik niet dat je bv ook je bankzaken etc via die pc doet.
Heb je dezelfde instelling ook met je telefoon/tablet etc?

Zou je ook met je auto kunnen proberen, wat beveiligingsopties uitschakelen.
Remmen, gordel, airbag etc.... want als je gewoon goed oplet is er niets aan de hand.... :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
polli_ schreef op Friday 16 March 2018 @ 21:24:
[...]

Windows updates gaan af en toe vreselijk mis.

Ik heb zelf ook Windows Update uitstaan en zet het om de maand aan en update dan.
Maar niet voordat ik een backup heb gemaakt.
Eh...we hebben het over Windows 10 1709? Wat doen jullie dan voor 'gekke dingen'. Ik draai altijd de laatste Insider Fast builds en heb nooit issues met updates....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:14:
Hoe kan ik de automatische updates van windows 10 blokkeren? Ik heb de update service al uitgeschakeld en ook bij het opstarten blijft die uit, maar toch blijf ik steeds van die popups krijgen waar ik de update dan met 1 uur kan uitstellen.

Als je die updates nou eens installeert, dan krijg je die popups ook niet meer. 8)

Als je die popups krijgt, dan betekent dat dat er al 3 dagen een update binnen is en dat je alleen nog maar even hoeft te rebooten. Windows heeft dus al 3 dagen gewacht. Daarnaast krijg je ééns per maand updates binnen dus je gaat me niet vertellen dat je niet eens per maand even tien minuten hebt voor een reboot.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik ben zelf gelukkig van Windows af, maar als ik bij ons op de zaak de pc's wel eens zie dan wordt je er ook niet altijd goed van. Het is zelden even opstarten of afsluiten.
Heel vaak kan je weer eens wachten omdat er updates aan het installeren zijn.

Maar neemt niet weg dat je het beter maar meteen kan doen zodra je ziet dat ze er zijn.
Je kan het maar gehad hebben.

Edit: en meteen zie ik een update opkomen van mijn Chromebook :D :+
Ach ja, dat is ook zo gebeurt :P

[ Voor 12% gewijzigd door Ad de Jong op 16-03-2018 21:37 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 27-09 16:57

Shunt

Boe

[...]

Je weet hopelijk toch wel dat er niet altijd een interactie vanuit jouw kant nodig is om een kwetsbaarheid te misbruiken. Er zijn zo maar dan ook zo ontzettend veel vormen van kwetsbaarheden die volledige toegang zouden kunnen verschaffen zonder enige vorm van interactie met de gebruiker.

Vroeger had je het beste voorbeeld Blaster, als test hadden wij op school een testopstelling gemaakt welke bestond uit een totaal verse windows xp installatie (pre service pack) zonder enige vorm van patches. Binnen het half uur was dit systeem geïnfecteerd zonder enige vorm van gebruikersinteractie. Het enige wat er nodig was om geïnfecteerd te raken was een werkende internet verbinding en voldoende andere Blaster wormen op het internet. Nu is er veel gebeurd sinds Windows XP (pre SP) op het gebied van veiligheid, maar voordat jij straks een crypto-worm op je PC hebt en jij lekker anderhalve bitcoin over mag maken om je userdata terug te krijgen zou ik gewoon lekker de patches op set tijden / datums toepassen zonder dat het je werk beïnvloed. Het heeft maar een kleine aanpassing nodig in je werk schema en je voorkomt er zo veel potentiële kopzorgen mee.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
[...]

Riiight... Want remote execution exploits heb je sowieso nooit last van. Ook is natuurlijk jouw PC al immuun voor Spectre en Meltdown.

Waarom denk je in godsnaam dat Microsoft het je zo moeilijk maakt? Omdat het gros van de gebruikers de verantwoordelijkheid zelf niet willen nemen maar als ze dan slachtoffer worden van een lek, schreeuwen ze moord en brand want "OMG Microsoft wist van deze exploit, SCHANDE?!!!". Niet heel gek dat Microsoft zegt "slikken die updates nou".

Je hoeft echt niet 'gewoon goed opletten wat je download' - genoeg remote exploits voor een ongepatchte Windows 7 bak.

Zo zijn er voldoende Ransomware gevallen geweest waar de exploit al weken, dan niet maanden was gepatched.... maar het 'slimme IT neefje' had de update service uitgeschakeld "want wat is het toch godkutirritant als je wil gaan slapen en je zet de PC uit maar die wil eerst nog 5494984 updates installeren"... god laat toch gewoon doen en ga slapen, een computer verbruikt een paar eurocentjes aan energie als die een nachtje doordraait....

imo heb je 2 opties:
-Gewoon updaten je zooi. Doe gewoon effe verantwoord en volwassen. Dat jij jezelf wil blootstellen aan gevaren, ik en iedereen anders kunnen er geen fuck om geven. Maar je maakt jezelf zo ook een gevaar voor anderen (besmettingsbron), en dat recht heb je niet.
-knip je coax/koperpaar door. Jij hebt je niet op het internet te begeven met die lekke PC van je.

Zelf ben ik voorstander om nalatigheid op dat vlak wettelijk strafbaar te maken als je eigen PC door hem niet te updaten deel uitmaakt van een botnet.. Ongepatchte systemen zorgen voor VEEL meer ellende dan jij ooit zult ervaren tijdens of na het installeren van updates.

[ Voor 7% gewijzigd door Tokkes op 16-03-2018 21:40 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 14:56
JackSparrow schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:26:
[...]

Eh...we hebben het over Windows 10 1709? Wat doen jullie dan voor 'gekke dingen'. Ik draai altijd de laatste Insider Fast builds en heb nooit issues met updates....
Af en toe zitten er fouten in de updates.

nieuws: Microsoft brengt update uit om problematische Spectre-patch terug te ...

nieuws: Gebruikers Windows 10 klagen over problemen met functioneren na update

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Mwah, bij het gebruik van illegale versie's is het niet ongebruikelijk om de update service uit te zetten. Voordat je het weet begint windows weer te miepen dat je geen legitieme versie hebt... :+

Dat is eigenlijk de enige reden die ik mij kan bedenken...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannnn
ChojinZ schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:42:
[...]

Mwah, bij het gebruik van illegale versie's is het niet ongebruikelijk om de update service uit te zetten. Voordat je het weet begint windows weer te miepen dat je geen legitieme versie hebt... :+

Dat is eigenlijk de enige reden die ik mij kan bedenken...
Jij snapt hem, ik denk ik breng het een beetje anders voordat dit topic gelijk wordt gesloten.

Ik maak wat emoties los aan de reacties te lezen hahah, rustig maar mensen dat kleine risico dat er wat kan gebeuren neem ik voor lief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Ach zo te zien wil je het risico gewoon niet snappen omdat je illegale software gebruikt ;w

Microsoft heeft het de afgelopen jaren zo makkelijk gemaakt om een legale windows te krijgen. Dan snap ik echt niet waarom je voor deze weg en risico’s kiest.

[ Voor 47% gewijzigd door HKLM_ op 16-03-2018 21:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tokkes
Klein, acceptabel risico voor jouw misschien. Maar zoals ik al aanhaalde in mijn post: jij hebt gewoon het recht niet om een risico/gevaar te zijn voor anderen, of reeds bestaand gevaar/risico te vergroten. En dat ben/doe je dus wel.

Daarbij, doe eens effe normaal... Een OS gebruik je elke dag, meerdere uren, gedurende meerdere jaren. Als jij het al teveel vindt om eenmalig (Windows 10 is een rolling release, er komt niet heel snel een 'Windows 11' waar je weer mag voor betalen) ergens tussen 20 en 100 Euro uit te geven voor zo'n software....

edit: Hier dan: https://elementary.io/. Kost je geen drol. Tenzij je dat zelf wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Tokkes op 16-03-2018 22:27 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Tokkes schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:54:
Klein, acceptabel risico voor jouw misschien. Maar zoals ik al aanhaalde in mijn post: jij hebt gewoon het recht niet om een risico/gevaar te zijn voor anderen, of reeds bestaand gevaar/risico te vergroten. En dat ben/doe je dus wel.

Daarbij, doe eens effe normaal... Een OS gebruik je elke dag, meerdere uren, gedurende meerdere jaren. Als jij het al teveel vindt om eenmalig (Windows 10 is een rolling release, er komt niet heel snel een 'Windows 11' waar je weer mag voor betalen) ergens tussen 20 en 100 Euro uit te geven voor zo'n software....
Verstand komt met de jaren ;)
De meeste van ons zijn zo begonnen....

Maar zo te horen heeft ie nog heel wat jaren te gaan voor hij zover is :+

Windows 3.1 diskettes gekopieerd ... check
Windows 3.11 diskettes gekopieerd ... check
(ik wed dat ik ze nog ergens heb liggen..... :D )
Windows XP.... 1 van die versies is mijn eerste legale geweest, nooit spijt van gehad. Heerlijk gewoon onbekommerd installeren en updaten.... Windows 7 was mijn laatste Windows.
Overgestapt naar Linux en die staat inmiddels al een half jaar niet eens meer aangesloten sinds ik de Chromebook heb :P _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 21:00
Ad de Jong schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:36:
Ik ben zelf gelukkig van Windows af, maar als ik bij ons op de zaak de pc's wel eens zie dan wordt je er ook niet altijd goed van. Het is zelden even opstarten of afsluiten.
Heel vaak kan je weer eens wachten omdat er updates aan het installeren zijn.
Dat ligt dan niet aan Windows maar aan het patchmanagement op de zaak. Windows updates zijn redelijk voorspelbaar en zeker zakelijk volledig tot in de puntjes te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 16:30
Ramon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 21:32:
Als je die popups krijgt, dan betekent dat dat er al 3 dagen een update binnen is en dat je alleen nog maar even hoeft te rebooten.
"Alleen maar even"... Duurt alleen een kwartier of een half uur.

Grootste probleem wat ik met "Update and shut down" heb is dat het dan alleen de eerste 3% van de updates installeert; tot aan de eerste reboot. Morgenochtend kun je dus koffie drinken terwijl de overige 97% wordt geïnstalleerd.

Ik wil best updates installeren, en ik doe het ook (ik heb geen reden om het niet te doen en veel redenen om het wel te doen), maar wel graag wanneer het MIJ uitkomt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
Ad de Jong schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:03:
[...]

Verstand komt met de jaren ;)
De meeste van ons zijn zo begonnen....

Maar zo te horen heeft ie nog heel wat jaren te gaan voor hij zover is :+
...
Overgestapt naar Linux en die staat inmiddels al een half jaar niet eens meer aangesloten sinds ik de Chromebook heb :P _/-\o_
Als fervent gamer kan ik (helaas) niet onder de Windows uit. En omdat ik niet graag reboot, draai ik eigenlijk meestal een Linux VM full screen voor mijn dev/cloud werk. Merk meestal zelfs niet eens dat het niet native draait :P. >:)
Paul schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:12:
[...]
"Alleen maar even"... Duurt alleen een kwartier of een half uur.

Grootste probleem wat ik met "Update and shut down" heb is dat het dan alleen de eerste 3% van de updates installeert; tot aan de eerste reboot. Morgenochtend kun je dus koffie drinken terwijl de overige 97% wordt geïnstalleerd.

Ik wil best updates installeren, en ik doe het ook (ik heb geen reden om het niet te doen en veel redenen om het wel te doen), maar wel graag wanneer het MIJ uitkomt.
Ik zie mezelf als best een power user en het gros van mijn (vrije) uren spendeer ik ook op die desktop van me.

En afgezien van soms eens een grote feature update, heb ik in een 2-tal jaartjes met Windows 10 nog nooit in de door jouw beschreven situatie gezeten.
Geef Windows 10 gewoon even een kans. Zooi wat met je active hours instellingen enzo. Je komt er wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Tokkes op 16-03-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het gebrek aan controle ook irritant. Je kunt de update service gewoon blocken met de outgoing firewall en deze af en toe uitzetten en windows laten updaten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Dennism schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:05:
[...]

Dat ligt dan niet aan Windows maar aan het patchmanagement op de zaak. Windows updates zijn redelijk voorspelbaar en zeker zakelijk volledig tot in de puntjes te managen.
Klopt, ik weet er alles van maar bij ons ( 6 pc's) is het gewoon "de gebruiker komt binnen, zet pc aan... doet wat er moet gebeuren, sluit pc af en gaat naar huis"
Geen idee wat er overdag gebeurt, ik ben chauffeur en zie het getob in de ochtend en middag wel eens aan en bemoei me er niet mee. Voorheen wel eens tips etc gegeven. Als ze er niets mee doen....
Niet dat ik er zo geweldig meer mee uit de voeten kan (heb er bewust afscheid van genomen) maar het kan beter dan dat het nu gaat dat weet ik wel.

Ik weet wel dat het verre van gebruikersvriendelijk is als je naar bv Apple of Chrome kijkt.
Zelfs Linux heeft het op dat punt beter voor elkaar dus het kan wel.
Heb je er een beetje verstand van dan kan je zeker een hoop beter instellen. Maar als je totaal geen interesse daarin hebt dan kan ik me voorstellen dat het allemaal veel te ingewikkeld overkomt.
(mijn moeder van bijna 70 op mijn Chromebook die het gewoon opvalt dat er nooit meldingen komen over updates etc... normaal op haar laptop vraagt ze een paar keer per week waar die melding van is, of wat die andere melding is en of het kwaad kan etc etc.. ik weet wel wat haar volgende laptop wordt :P )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
twannnn schreef op Friday 16 March 2018 @ 21:46:
[...]

Jij snapt hem, ik denk ik breng het een beetje anders voordat dit topic gelijk wordt gesloten.

Ik maak wat emoties los aan de reacties te lezen hahah, rustig maar mensen dat kleine risico dat er wat kan gebeuren neem ik voor lief.
Pfff...ik begrijp oprecht niet waarom je een illegale versie van Windows 10 zou willen installeren. Je hebt ruim de kans gehad om je Windows 7 en/of Windows 8.1 devices gratis te voorzien van Windows 10 en als je dan niet doet, dan heb je ook gewoon een enorme plaat voor je hoofd. Daarnaast heb je, als je je pc nieuw hebt gekocht (of zelf samengesteld), gewoon geen argument om daar niet een legale Windows versie bij aan te schaffen. Je gebruikt dat OS elk moment dat je pc aan staat....en voor meerdere jaren (nouja, Windows 10 wordt elk half jaar gratis voor je bijgewerkt naar een nieuwe versie) dus dat kost je minder dan een 50 cent per dag.

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 16-03-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Tokkes schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:12:
Zooi wat met je active hours instellingen enzo. Je komt er wel.
En dan? Gaat Windows dan niet meer uit zichzelf rebooten? Als het zo simpel zou zijn dan zouden er niet zoveel websites / forumposts over dit onderwerp gaan.

Je hebt nog nooit "Update and shutdown" gebruikt? Want na het de volgende dag weer opstarten van de computer nog niet klaar zijn is gewoon standaard. En ook het ongevraagd rebooten als ik niet snel genoeg ben is standaard, het internet staat er vol over...

De ENIGE manier (zonder met group policies of andere verborgen opties te gaan spelen) om geen ongevraagde reboot te krijgen is door op tijd "Ja" te zeggen als Windows er om vraagt, en DAT is (samen met het weghalen van de optie "Restart without update" en "Shut down without update") waar mensen over vallen.

Je komt er wel...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap de problemen met updates sowieso niet. Alleen een grote update kost een hoop tijd. Iedere kleine update is enorm snel gedaan. Ik heb hier helemaal niets instelt qua updates en dat bevalt prima.

Kreeg van de week wel een melding die aangaf dat de PC binnen een half uur of nog wat wou rebooten voor een update. Kan mij voorstellen dat zoiets irritant is voor sommige mensen. Dat Windows die update bij het uitschakelen pakt zou wat handiger zijn geweest. Ik was bij die update zelf wat dingen aan het doen en heb de update 1x uitgestelt. Daarna de boel gereboot en binnen 1 minuut was het klaar. Ik installeer zelf gewoon altijd iedere update op Windows en ook voor Android doe ik hetzelfde. Heb er zelf geen probleem mee dat ik even moet rebooten en dat het 1 minuut kost. Ben het er wel mee eens dat die melding in Windows 10 dat ie nu wil installeren wat onhandig is. Die paar uur maakt dan ook weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Paul schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:37:
[...]

Je hebt nog nooit "Update and shutdown" gebruikt? Want na het de volgende dag weer opstarten van de computer nog niet klaar zijn is gewoon standaard. En ook het ongevraagd rebooten als ik niet snel genoeg ben is standaard, het internet staat er vol over...
Inderdaad. Dat heb ik nog nooit :) Mijn 'active hours' staan ingesteld tussen 17.00 en 03.00 en mijn PC staat zo goed als 24/7 gewoon 'aan'.
Ik kom na werk thuis en merk gewoon niets, meestal (Creator's updates daargelaten). En het bakkie is lekker up to date, gereboot, en klaar om weer te zwichten voor de taken die ik erop afvuur.

Wil je je computer niet 24/7 laten aanstaan? Ook geen probleem. Zet ook weer je Active Hours goed, zet je notificaties aan als er een reboot pending is. En die reboots kan je ook schedulen!

[ Voor 6% gewijzigd door Tokkes op 16-03-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Tokkes schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Inderdaad. Dat heb ik nog nooit :)
Nogal wiedes dat je er dan geen last van hebt... Kijk, "Update and reboot" heb ik niet zo'n last van, die is tenminste klaar als je enige tijd later terug komt bij je PC. Update and shutdown daarentegen, dan wil je je PC gaan gebruiken en dan moet je eerst gaan wachten tot hij klaar is.

En het kan best dat het meestal maar kort duurt, maar het heeft in het verleden regelmatig zo lang geduurd dat ik het nu dus niet meer vertrouw.
En die reboots kan je ook schedulen!
Ik heb niks aan een reboot als de PC uit moet :P Bijvoorbeeld omdat het een laptop is en je deze mee moet nemen... Als MS het nu gewoon fixt dat "Update and Shutdown" daadwerkelijk pas een shutdown geeft als het klaar is met updaten ipv de eerste de beste reboot in de hele procedure omklust naar shutdown (zodat het de rest van de updates lekker gaat installeren als je de PC wil gaan gebruiken), dan zijn we al een heel eind.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sinds dat Windows updates zijn eigen gang soms gaat en gewoon doodleuk reboot (pc heb ik ook 's nachts vaak aanstaan met intensieve (kopieer) taken) en de volgende dag kom je en staat er een fantastische mededeling waardoor ik eigenlijk de hele pc wel door de wc kan trekken of Windows eraf wil slopen, dat je pc is geupdate. Dus sindsdien daaag met die hele windows update. ik zet de hele service gewoon uit en ik update wanneer ik dat wil en niet wanneer MS denkt, nou we gaan weer eens fijn iemand pesten en weer eens een leuke update uitvoeren waardoor je pc zijn taken niet gaat uitvoeren. ik laat niet voor de fun mijn pc aanstaan, want volgens mij denkt MS zo wel erover want ik vind dit niet serieus nemen van een besturingssysteem. Ik ben er echt klaar mee met die updates. Het moet, ik weet het maar ik bepaal en die irritante meldingen steeds over updates, ben daar zo klaar mee. Ik hoef niet dat irritante venster te zien met dat updates klaar staan, noodzakelijk zijn of niet geïnstalleerd kunnen worden. Dan verlang ik zo terug naar NT4/W2000/XP. Back to basic en het werkt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Met windows 10 is het updaten zo goed dat ik soms even moet kijken of ie wel bijgewerkt is want meestal merk ik er niks van dat ie een update heeft gehad.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tokkes
itsalex schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:04:
Sinds dat Windows updates zijn eigen gang soms gaat en gewoon doodleuk reboot (pc heb ik ook 's nachts vaak aanstaan met intensieve (kopieer) taken) en de volgende dag kom je en staat er een fantastische mededeling waardoor ik eigenlijk de hele pc wel door de wc kan trekken of Windows eraf wil slopen, dat je pc is geupdate. Dus sindsdien daaag met die hele windows update. ik zet de hele service gewoon uit en ik update wanneer ik dat wil en niet wanneer MS denkt, nou we gaan weer eens fijn iemand pesten en weer eens een leuke update uitvoeren waardoor je pc zijn taken niet gaat uitvoeren. ik laat niet voor de fun mijn pc aanstaan, want volgens mij denkt MS zo wel erover want ik vind dit niet serieus nemen van een besturingssysteem. Ik ben er echt klaar mee met die updates. Het moet, ik weet het maar ik bepaal en die irritante meldingen steeds over updates, ben daar zo klaar mee.
ligt toch aan jezelf hoor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p0RQsGo.png
Taakje 's nachts draaien? Een van je mogelijkheden.....

Nog eentje?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1CHZCZK.png

Blijf ervan overtuigd dat jij zelfs nog niet de tijd hebt genomen om je auto-updates te configureren, maar wel heel hard klagen over dingen die eigenlijk helemaal geen issue zijn. Zelf heb ik 's nachts ook taken draaien waar ik liever niet van heb dat ik ze moet herstarten 's morgens. En toch heb ik geen last van de situatie(s) die jij beschrijft, en jij wel. En we gebruiken toch echt wel dezelfde Windows denk ik zo ;)

Dus op wie hoor je hier eigenlijk kwaad te zijn? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 17-03-2018 02:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

JackSparrow schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:26:
[...]

Pfff...ik begrijp oprecht niet waarom je een illegale versie van Windows 10 zou willen installeren. Je hebt ruim de kans gehad om je Windows 7 en/of Windows 8.1 devices gratis te voorzien van Windows 10 en als je dan niet doet, dan heb je ook gewoon een enorme plaat voor je hoofd. Daarnaast heb je, als je je pc nieuw hebt gekocht (of zelf samengesteld), gewoon geen argument om daar niet een legale Windows versie bij aan te schaffen. Je gebruikt dat OS elk moment dat je pc aan staat....en voor meerdere jaren (nouja, Windows 10 wordt elk half jaar gratis voor je bijgewerkt naar een nieuwe versie) dus dat kost je minder dan een 50 cent per dag.
Tja... Wel een PC van een paar honderd of paar duizend € kopen, maar dan een OS dat je ieder moment dat je het gebruikt niet willen betalen. Ik snap die logica ook niet zo. W10 kost net iets meer dan €100 voor een volledige, legale versie.

Los van dat: Het is strafbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:02:
[...]

Tja... Wel een PC van een paar honderd of paar duizend € kopen, maar dan een OS dat je ieder moment dat je het gebruikt niet willen betalen. Ik snap die logica ook niet zo. W10 kost net iets meer dan €100 voor een volledige, legale versie.

Los van dat: Het is strafbaar. :)
Of je koopt ergens een andere 'legale' key. Tevens weet ik niet of TS een student is, maar die krijgen meestal ook flinke kortingen op software.

Verder neem ik aan dat dit topic wel dicht mag. Het uitschakelen van updates is totaal geen goed idee, en zal het mij niet verrassen als Windows is gedownload van usenet/torrents .. nog zoiets dat het gros van de mensen doen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HollowGamer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:40:
[...]

Of je koopt ergens een andere 'legale' key. Tevens weet ik niet of TS een student is, maar die krijgen meestal ook flinke kortingen op software.

Verder neem ik aan dat dit topic wel dicht mag. Het uitschakelen van updates is totaal geen goed idee, en zal het mij niet verrassen als Windows is gedownload van usenet/torrents .. nog zoiets dat het gros van de mensen doen. :S
Ik heb op mijn kantoor PC de automatische Windows Updates ook uit staan. Heel bewust.
Die updates wil ik namelijk alleen gecontroleerd uitvoeren. :) Dus grofweg 1x per maand start ik de service, update ik Windows en daarna disable ik de service weer. (Doen we ook met de virtuele Windows installaties. We zijn het wel eens vergeten. Gaat opeens Windows Update op 70+ virtuele desktops lopen. Niet leuk. Niet nuttig ook, want golden image.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:43:
[...]

Ik heb op mijn kantoor PC de automatische Windows Updates ook uit staan. Heel bewust.
Die updates wil ik namelijk alleen gecontroleerd uitvoeren. :) Dus grofweg 1x per maand start ik de service, update ik Windows en daarna disable ik de service weer. (Doen we ook met de virtuele Windows installaties. We zijn het wel eens vergeten. Gaat opeens Windows Update op 70+ virtuele desktops lopen. Niet leuk. Niet nuttig ook, want golden image.)
Tegenwoordig gaat het zo snel, dat ik niet eens door heb of er wel is geüpdatet. Soms denk ik dat de service kapot is omdat ik al een aantal dagen geen update melding heb gekregen. Verder is een 1x per maand, zeker voor een kantoor PC, niet erg slim. Ik neem aan dat je al eens van cryptolockers heb gehoord? Of wormen zoals al eerder genoemd in dit topic?

Je hebt btw. wel degelijk controle over updates in je netwerk, zeker als je gebruikt maakt van iets als WSUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

HollowGamer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Tegenwoordig gaat het zo snel, dat ik niet eens door heb of er wel is geüpdatet. Soms denk ik dat de service kapot is omdat ik al een aantal dagen geen update melding heb gekregen. Verder is een 1x per maand, zeker voor een kantoor PC, niet erg slim. Ik neem aan dat je al eens van cryptolockers heb gehoord? Of wormen zoals al eerder genoemd in dit topic?
Ja hoor. :) En wanneer nodig updaten we vaker, maar in de regel 1x per maand.
(Zowel alle servers, als de virtuele desktops, als praktisch de enige 2 PC's in het bedrijf, die van mijn collega en mij.)

In een relatief gecontroleerde en beveiligde omgeving, is 1x per maand in mijn beleving een prima frequentie en hoeft het niet vaker, tenzij er plots een lek bekend word waardoor er met spoed gepatched moet worden.
Je hebt btw. wel degelijk controle over updates in je netwerk, zeker als je gebruikt maakt van iets als WSUS.
WSUS kan niets met virtuele desktops en golden images. Het idee is dat zodra iemand uit logt, diegene een verse image krijgt. Nu is dat met onze setup niet helemaal zo, alleen wanneer wij de golden image updaten krijgen de mensen de dag daarna een verse desktop, maar het komt in de buurt. (We updaten die images 2x per week alleen zijn dat enkel applicatie updates van een aantal specifieke applicaties, geen Windows updates.)

Dat updaten gebeurt dus op de golden image en zodra die klaar is, worden alle niet actieve desktops vernietigd en vervangen door die nieuwe image. Zodra iemand uit logt, word ook die desktop vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
twannnn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:14:
Ik draai nog windows mediacenter op windows 10 en kan om die reden ook niet updaten naar de laatste versies. iets met DRM oid waardoor je geen live tv meer kan kijken icm anysee tuners.

Voor mij is dit het eenigste wat heeft gewerkt. LAN instellen als gelimiteerd
https://www.cnet.com/how-...connection-in-windows-10/

Nooit meer last van updates, opties om services te disabelen zoals hier boven staat werken niet.
HollowGamer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:40:
[...]

Waarom niet ? als je netwerk goed dicht zit en je gebruikt de PC voor bepaalde doeleinde, kunnen er nog altijd redenen zijn om niet te updaten, heeft imo niks met illegale software te maken.
in mijn geval heeft het met windows mediacenter te maken, zodra ik update kan ik geen live tv meer kijken.
HollowGamer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:50:
[...]
Verder is een 1x per maand, zeker voor een kantoor PC, niet erg slim. Ik neem aan dat je al eens van cryptolockers heb gehoord? Of wormen zoals al eerder genoemd in dit topic?
1 keer per maand is prima, bij grotere netwerken wil je niet wekelijks updaten, updates rol je eerst uit naar bijvoorbeeld sysadmin pc's zodat ze getest kunnen worden voor je ze uitrolt.

in het verleden regelmatig gebeurt dat er verkeerde windows updates zijn geweest waardoor je boel crashte of applicaties die niet meer wouden opstarten.
Geloof mij, met 50+pc's wil je dat echt niet.

Een goede virus scanner is eerder up to date dan een windows update tegen worms of cryptlockers.
En ook die worden vaak eerst getest voordat ze uitgerold worden.

[ Voor 87% gewijzigd door Slux op 17-03-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tokkes schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 02:05:
[...]

ligt toch aan jezelf hoor:
[afbeelding]
Taakje 's nachts draaien? Een van je mogelijkheden.....

Nog eentje?
[afbeelding]

Blijf ervan overtuigd dat jij zelfs nog niet de tijd hebt genomen om je auto-updates te configureren, maar wel heel hard klagen over dingen die eigenlijk helemaal geen issue zijn. Zelf heb ik 's nachts ook taken draaien waar ik liever niet van heb dat ik ze moet herstarten 's morgens. En toch heb ik geen last van de situatie(s) die jij beschrijft, en jij wel. En we gebruiken toch echt wel dezelfde Windows denk ik zo ;)

Dus op wie hoor je hier eigenlijk kwaad te zijn? 8)7
Ik heb net ook weer een pc met versie 1703 geïnstalleerd en meteen de Windows update uitgeschakeld en wat zie ik op het scherm, de Windows update assistent, ehhhm ik geloof dat ik deze had uitgeschakeld.
Het was vooral met de oude versies die er last van hadden. De manier hoe de updates worden aangeboden is gewoon hinderlijk. Met mijn laptop had ik wel de updates aanstaan maar als je dan je laptop nodig had kreeg je melding na melding dat de updates niet geïnstalleerd konden worden, er update klaar staan en nog zoveel meer meldingen. Ook als je bezig was met iets, zie je weer een melding over de updates maar niet een melding onderaan in je scherm, nee gewoon meteen dominant op je scherm en je moet dan eerst weggaan klikken. Daarom ben ik er echt klaar mee en zoals vroeger vond ik het heel prettig de Windows updates, ik kon zelf bepalen met de updates wanneer deze geïnstalleerd werden en waren ook niet zo groot en duurde geen uren voordat ze geïnstalleerd werden. Prima dat de updates aanstaan maar ik vraag er niet om dat het systeem wordt herstart.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik denk dat alles er nu wel over gezegd is.

Conclusie : Het is met Windows 10 compleet onnodig on onverstandig om je Windows Updates compleet uit te schakelen. Beter is het om je te verdiepen in de manieren omdat Windows Updates zo in te richten dat je er zelf het minste last van hebt.

Daarnaast bieden we natuurlijk geen ondersteuning bij het installeren/configueren van illegale versies
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.