Windows licentie vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hey,

ik heb een laptop met Windows 10 Home licentie.
Voor een cursus heb ik nu echter Pro nodig en daar heb ik de shop van de Gazet Van Antwerpen een key voor gekocht voor 29,99€. Ik dacht dat deze prijzen verdacht zouden zijn, maar als het in een webshop van een deftige krant aan die prijs te krijgen is, zal het wel OK zijn.

Als ik gewoon de productkey ingeef, dan ben ik mijn Home licentie kwijt zeker?
Kan ik de home licentie bewaren zodat ik hem op een andere computer kan gebruiken? Volgens MS niet zeker, want hoort bij die computer.

Volgens deze guide kan ik Windows 10 wel op een USB3 SSD installeren.
Nu zou ik echter wel liefst de Pro op de ingebouwde SSD hebben en Home op de externe SSD.
Zou dat ook gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vziw zijn die keys niet helemaal goed en kunnen zomaar worden ingetrokken. Ik geloof dat het keys zijn die via developer programs e.d. worden doorverkocht.

Wat wel kan, is een OEM key zoeken op sites als Azerty. Die zijn volledig legaal (iets duurder dan wat jij vond, goedkoper dan 'normale' keys) met als nadeel dat je ze maar op 1 systeem mag gebruiken ipv meenemen naar nieuwe systemen, en beperkte support vanuit Microsoft. Dit zijn dezelfde keys als degene die normaal op OEM PC's worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Bedankt voor de snelle reactie. Dit is de link naar de shop.
Staat nergens iets over OEM key of zo, advies prijs is 69,99€. Ik mag toch wel aannemen dat het bij de officiële shop van 1 van de grootste kranten van Vlaanderen wel in orde zal zijn?

Anyway, mijn vraag ging eerder over het hergebruik van de OEM Home key die bij mijn laptop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

TS zegt de key al gekocht te hebben, dus dat lijkt mij irrelevant. Daarnaast heb ik nog niet gezien dat zo'n key wordt ingetrokken.

@Chris_147 In het principe is die key gekoppeld aan de hardware (moederbord, CPU(?), etc.) en niet direct aan de disk die je gebruikt. Als je het volgens de regeltjes van Microsoft doet, mag je die W10 Home licentie niet gebruiken op een andere PC dan die laptop. Heb je dan al een doel voor die Home key voor ogen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:35
Chris_147 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:44:
Staat nergens iets over OEM key of zo, advies prijs is 69,99€. Ik mag toch wel aannemen dat het bij de officiële shop van 1 van de grootste kranten van Vlaanderen wel in orde zal zijn?

Anyway, mijn vraag ging eerder over het hergebruik van de OEM Home key die bij mijn laptop zat.
Even voor de goede orde een OEM licentie mag je alleen aanschaffen\verkopen i.c.m. hardware, deze zijn niet bedoelt voor losse verkoop.
Wil je los een versie aanschaffen zal je moeten kijken naar een retail versie of ESD versie.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit (€200 voor de pro versie)
Als jij dan een versie vindt die €29,- is dan kan je wel nagaan dat het niet is hoe het hoort\bedoelt is.

Ontopic;
Je huidige windows 10 home licentie is gekoppelt aan je moederbord\uefi, deze kan\mag je dus niet gebruiken op een andere pc\laptop. Sterker nog, als het goed is heb je niet eens een licentiesleutel gekregen.

Als je Windows 10 pro wilt installeren op je huidige laptop ben je beter af met een upgrade naar de pro versie (is goedkoper). Zodra jij een usb stick maakt met windows 10 erop dan zul je zien dat automagisch windows 10 home geinstalleerd wordt.

De pro versie installeren en activeren kan wel maar vereist wat extra werk, en ik weet niet of dit gewaardeerd wordt op dit forum aangezien het in strijd is met de licentievoorwaarden van Microsoft.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

Ik mag toch wel aannemen dat het bij de officiële shop van 1 van de grootste kranten van Vlaanderen wel in orde zal zijn?
Nee. Je kan sowieso aannemen dat een webshop van een krant geen moer weet van software licenties.

Voor thuis gebruik zal het allemaal wel los lopen.
Sinds de w10 anniversary update zijn keys gekoppeld aan je microsoft account, ook je UEFI bios keys. Deze kan je ook na een moederbord wijziging weer heractiveren
Hoe kan ik een legitieme webshop van een illegale onderscheiden?
De webshop is wel legitiem, je licentie waarschijnlijk alleen niet. Hoe je dat kan onderscheiden? bijna niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Rmg op 16-03-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Zo zie je maar hoe troebel heel het licentiegebeuren is.
Ik heb GEEN OEM key gekocht, volgens de webshop is het officiële.
Hoe kan ik een legitieme webshop van een illegale onderscheiden? De webshop van 1 vd grootste kranten van Vlaanderen lijkt mij toch legitiem. Op Marktplaats zijn er ook verkopers die rond dezelfde prijs aanbieden, maar dit leek mij betrouwbaar. Niet betrouwbaarder, maar betrouwbaar.
Uiteindelijk kan ik dan de ISO's downloaden bij TresBizz. Die staan hier ook in de shop: https://tweakers.net/shop...izz-b-punt-v/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het puur voor de cursus is zou ik een vm maken en daarin installeren. Dan hou je je eigen systeem zuiver.

virtualbox of vmware player zijn gratis.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
Als je het alleen voor cursus nodig hebt, dan kan je ook gebruik maken van de 90 dagen trail.
Er is geen officiële weg, maar het is prima mogelijk om je windows 10 PRO weer te activeren met een home edition key, naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

Chris_147 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:03:
Hoe kan ik een legitieme webshop van een illegale onderscheiden? De webshop van 1 vd grootste kranten van Vlaanderen lijkt mij toch legitiem. Op Marktplaats zijn er ook verkopers die rond dezelfde prijs aanbieden, maar dit leek mij betrouwbaar. Niet betrouwbaarder, maar betrouwbaar.
Uiteindelijk kan ik dan de ISO's downloaden bij TresBizz. Die staan hier ook in de shop: https://tweakers.net/shop...izz-b-punt-v/shopreviews/
Waarom de ISO's weer van een vage andere site downloaden. Gebruik gewoon de media creation tool van microsoft zelf.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

Ah, right. Als je de key voor je laptop niet zelf hebt gekocht, is dit een OEM key en kan je deze niet hergebruiken op een andere PC dan de PC waarvoor hij is gemaakt. Daar ga je niet omheen komen.
Axewi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Even voor de goede orde een OEM licentie mag je alleen aanschaffen\verkopen i.c.m. hardware, deze zijn niet bedoelt voor losse verkoop.
Wil je los een versie aanschaffen zal je moeten kijken naar een retail versie of ESD versie.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit (€200 voor de pro versie)
Als jij dan een versie vindt die €29,- is dan kan je wel nagaan dat het niet is hoe het hoort\bedoelt is.
Ik had het niet over de €29 versies. Zoals ik zei, de OEM versies waar ik op doelde zijn inderdaad duurder. That said, is de Win10 Home OEM nog steeds €50 goedkoper dan de full licence, wat uitkomt op €90. Vorige maand nog aangeschaft bij Azerty.

De legaliteit van de OEM keys is... vreemd. Microsoft heeft een lange tijd openlijk toegestaan dat een pc-bouwer deze mag aanschaffen en zelf gebruiken (op 1 PC, met minder support). Stilzwijgend is dit aangepast in sommige licentievoorwaarden, maar Microsoft helpdesk- en forummedewerkers geven dit nog steeds aan als mogelijkheid, en ze zijn als consument gewoon te kopen bij bekende webwinkels. Dit zal, zeker in Nederland, geen stand houden wat betreft consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Chris_147 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:03:
OEM is ook een officiële key, alleen met andere voorwaarden. Als ik jouw webshop link doorlees gaat het om de ESD versie welke dus E200,- is bij andere webshops, dus OF de webshop schiet er aardig bij in OF er is iets aan de hand met de constructie waarmee ze de keys verkopen.

https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro Dit is wat Microsoft aangeeft wat betreft het upgraden naar de Pro versie, ik durf te wedden dat als jij dit doet met je key je een mooie melding krijgt dat het niet gaat lukken.

Persoonlijk; cancel de order en koop een versie waarvan je zeker weet dat het in orde is OF als het voor een cursus is, download de 90dagen probeer versie van Microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
VM is niet echt mogeljk, want we moeten kennelijk in die Windows ook weer een VM draaien.
Ik weet van de Windows web development VMs
Ik weet ook van de Windows 10 Enterprise trial versie voor 90 dagen.
En ik weet ook van de Windows 10 Development VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Axewi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:11:
[...]
https://support.microsoft...-10-upgrading-home-to-pro Dit is wat Microsoft aangeeft wat betreft het upgraden naar de Pro versie, ik durf te wedden dat als jij dit doet met je key je een mooie melding krijgt dat het niet gaat lukken.
je hebt gelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Stoelpoot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:07:
De legaliteit van de OEM keys is... vreemd. Microsoft heeft een lange tijd openlijk toegestaan dat een pc-bouwer deze mag aanschaffen en zelf gebruiken (op 1 PC, met minder support). Stilzwijgend is dit aangepast in sommige licentievoorwaarden, maar Microsoft helpdesk- en forummedewerkers geven dit nog steeds aan als mogelijkheid, en ze zijn als consument gewoon te kopen bij bekende webwinkels. Dit zal, zeker in Nederland, geen stand houden wat betreft consumentenrecht.
Uitleg van Microsoft over licenties
Wat is een OEM-licentie?
Een OEM-licentie is de licentie waarmee je de software kunt gebruiken die bij aanschaf van een apparaat op dat apparaat is geïnstalleerd. De licentie mag niet legaal naar een andere computer worden overgebracht en moet samen met de computer worden verwijderd.
Met andere woorden een OEM licentie is gekoppelt aan een apparaat, als jij een losse OEM licentie koopt als niet systeembouwer dan voldoe je niet aan die voorwaarden. Sterker nog, de partij die de licentie los verkoopt zit al fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Even afgezien dat ik duidelijk geen OEM licentie heb gekocht (maar ook geen geldige kennelijk), was het vroeger toch voldoende om bvb een muis te kopen om in aanmerking te komen voor de OEM licentie.
Want wat is "een apparaat"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:48
Of je installeert Windows 10 Pro zonder activatie. Kun je onbeperkt gebruiken, maar kun je niet persoonlijk fine-tunen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Axewi schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:21:
[...]

Uitleg van Microsoft over licenties

[...]

Met andere woorden een OEM licentie is gekoppelt aan een apparaat, als jij een losse OEM licentie koopt als niet systeembouwer dan voldoe je niet aan die voorwaarden. Sterker nog, de partij die de licentie los verkoopt zit al fout.
1. Die link is voor MKB-bedrijven
2. Als dat voor consumenten zou gelden, stond er niets in wat mij tegenspreekt. Je kan een OEM kopen en alleen installeren op 1 PC.
3. Microsoft verkoopt zelf de OEM licenses aan doorverkopers. Doorverkopen is ook gewoon toegestaan. Alleen het gebruiken ervan zonder de PC te willen verkopen mag tegenwoordig officieel niet.
4. Microsoft liet dit vroeger wel toe voor hobbyisten.
5. Microsoft-medewerkers geven aan dat dit nog steeds kan via helpdeskkanalen.

Bron: ZDNet: Is it OK to use OEM Windows on your own PC? Don't ask Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

...
Ik mag toch wel aannemen dat het bij de officiële shop van 1 van de grootste kranten van Vlaanderen wel in orde zal zijn?
...
Daar zou ik maar niet zomaar vanuit gaan. Een vergelijkbaar verhaal heb ik hier op het forum al eens eerder voorbij zien komen.
Dat ging om een aanbieding van de Telegraaf hier. Dat is ook één van de grote kranten hier.

Zie het volgende topic:

De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt vervalste Windows 10

Ik zie dat daar ook TresBizz aangehaald wordt als betrokkene.

[ Voor 4% gewijzigd door Felyrion op 16-03-2018 10:38 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Stoelpoot schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:29:
[...]

1. Die link is voor MKB-bedrijven
2. Als dat voor consumenten zou gelden, stond er niets in wat mij tegenspreekt. Je kan een OEM kopen en alleen installeren op 1 PC.
3. Microsoft verkoopt zelf de OEM licenses aan doorverkopers. Doorverkopen is ook gewoon toegestaan. Alleen het gebruiken ervan zonder de PC te willen verkopen mag tegenwoordig officieel niet.
4. Microsoft liet dit vroeger wel toe voor hobbyisten.
5. Microsoft-medewerkers geven aan dat dit nog steeds kan via helpdeskkanalen.

Bron: ZDNet: Is it OK to use OEM Windows on your own PC? Don't ask Microsoft
Ik denk dat we langs elkaar heen praten.
Ik geef niet aan dat het niet kan, ik geef alleen aan dat het in strijd is met de voorwaarden van Microsoft.

1. OEM is ook niet bedoelt voor consumenten.
2. zie 1
3. Daar bevestig je het zelf.
4. De versie is uiteindelijk geactiveerd en ik heb nog nooit gehoord dat Microsoft actie onderneemt tegen de eindgebruiker. Dit wil nog niet zeggen dat het de bedoelling is.
5. Ik heb het ze nooit gevraagt, maar als de helpdesk je aanmoedigd om een OEM licentie aan te schaffen in plaats van een retail versie als consument dan gaat er iets fout.

quote uit je eigen bron:
Many readers tell me they bought that software and installed it on their own new (or old) PC, happily saving a significant chunk of change in the process. According to Microsoft, they are violating the terms of the OEM System Builder license agreement, which says, in convoluted language, that you must install the software using the OEM Preinstallation Kit and then resell the PC to a third party. If you install that software on your own PC, you don't have a "genuine" copy of Windows.
Hier geven ze het letterlijk aan:
Het kan en werkt wel, maar het is in strijd met de licentievoorwaarden.
Het is een grijs gebied, de licenties kan je kopen en gewoon activeren maar het mag niet. Of het stand houd i.c.m. de wet in Nederland weet ik niet.

Verder staat er inderdaad dat het voorheen toegestaan was als consument om een OEM licentie te gebruiken als je zelf een systeem aan het assembleren was, je mocht dus bijvoorbeeld een NUC barebone kopen + RAM + ssd\hdd en daar een OEM licentie op gebruiken.
Dit telt alleen niet voor de TS omdat hij een compleet systeem gekocht heeft en niet geassembleerd.

Afbeeldingslocatie: https://zdnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/10/04/2f2db3ea-4b87-11e4-b6a0-d4ae52e95e57/resize/270xauto/7e18991028917e6f0facd47e2f71b699/oemlicensing2.jpg

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat het volgens de voorwaarden van Microsoft niet mag.
Chris_147 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:22:
Even afgezien dat ik duidelijk geen OEM licentie heb gekocht (maar ook geen geldige kennelijk), was het vroeger toch voldoende om bvb een muis te kopen om in aanmerking te komen voor de OEM licentie.
Want wat is "een apparaat"?
Volgens Microsoft gaat het om een apparaat waar de software van de licentie op geinstalleerd staat, een muis is dat dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Axewi op 16-03-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Tresbizz heeft me wel (2x) een upgrade key doorgestuurd om Home te upgraden naar Pro en dan zou ik de Pro activatiecode kunnen toepassen.
Gelijkaardig aan dit: https://betanews.com/2015...o-using-this-product-key/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
Chris_147 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:52:
Tresbizz heeft me wel (2x) een upgrade key doorgestuurd om Home te upgraden naar Pro en dan zou ik de Pro activatiecode kunnen toepassen.
Gelijkaardig aan dit: knip
Dat is inderdaad de manier om er omheen te werken, ik vraag me alleen af of je dat mag posten hier ;)
Als je dat toepast zal je nieuwe key (mits geldig) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Indien je een PRO key hebt kun je deze gewoon invullen in je installatie om te upgraden.

Hoewel het toepassen van OEM licenties zoals hier beschreven inderdaad een inbreuk op de EULA zijn, betekent het niet dat dit niet legaal is. De EULA heeft weinig waarde voor de Nederlandse wet, omdat je niet uitdrukkelijk de EULA hoeft te lezen en bevestigen ALVORENS je het product koopt. Hoewel ik het misschien nu niet precies goed ga verwoorden: Je mag in NL niet zomaar andere limitaties presenteren NA aanschaf.

Daarbij denk ik dat MS er ook weinig aan wilt doen, omdat ze hun business model hard hebben gewijzigd en nog steeds aan het wijzigen zijn: Ze willen iedereen op de latest and greatest windows 10 hebben en daarbij willen ze dat je abonnementen afneemt zoals Office 365 en zaken uit de Store koopt.

De grootste inkomstenbron voor de Windows licenties blijven de grote OEM bouwers, Dell, HP etc..

De home licentie is gebakken op je moederbord en niet her te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een hele andere discussie: Waarom moet een instantie welke een cursus / training aanbied van de deelnemer(s) eisen dat ze een eigen laptop met Windows 10 Pro in bezit hebben? Heeft die instantie geen eigen cursus materiaal?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo Allemaal,
Ik heb ook een WIn 10 Pro licentie/activatie probleem...
Wat is het geval:
Ik heb een nagelnieuwe Lenovo laptop werd geleverd met Win 10 Home, kocht via pricewatch een Win 10 Pro key bij een groot bedrijf... Het betreft de giada Win 10 Pro ESD licentie..

Upgraden ging als een trein maar activatie lukt niet:
zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aSBLJu5l9hj8fFbyYfEuvebE/full.jpg

Volgens mij is die key gewoon gebruikt maar leverancier houdt vol dat ie in orde is en stelt dat deze key alleen geschikt is om Windows op een nieuwe PC te installeren en wil vervolgens geen geld terug geven danwel een andere leveren....

Wordt ik gebulshit?

[ Voor 6% gewijzigd door Kewl_one op 17-04-2018 19:08 . Reden: ik was dom ]

It is never to early to start RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zei Microsoft toen je ze belde met je vraag? Zij zijn de enigen die jouw key na kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Kewl_one schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:02:
Hallo Allemaal,
Ik heb ook een WIn 10 Pro licentie/activatie probleem...
Wat is het geval:
Ik heb een nagelnieuwe Lenovo laptop werd geleverd met Win 10 Home, kocht via pricewatch een Win 10 Pro key bij een groot bedrijf... Het betreft de giada Win 10 Pro ESD licentie..

Upgraden ging als een trein maar activatie lukt niet:
zie foto:
[afbeelding]

Volgens mij is die key gewoon gebruikt maar leverancier houdt vol dat ie in orde is en stelt dat deze key alleen geschikt is om Windows op een nieuwe PC te installeren en wil vervolgens geen geld terug geven danwel een andere leveren....

Wordt ik gebulshit?
Meestal werkt dit alleen met een schone installatie van Windows. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
@TommyboyNL
Zal morgen idd MS eens bellen, ben het helemaal zat... zit al 5 dagen tegen Activeer windows aan te kijken... Heb ik weer.. koop ik braaf een MS licentie is ie al gebruikt...

@Zorian
Ik ben de afgelopen 2 weken bezig geweest met het inrichten van de nieuwe laptop en overzetten van mijn data en apps... Op het laatst miste ik gpedit en kwam erachter dat dat alleen in de Pro versie zat... Dus goedkoopste aanbod hier gepakt...

Opnieuw installeren is geen optie veel te veel werk maar bovendien zou die ESD key toch gewoon moeten werken als upgrade key... De upgrade zelf werkte er wel mee... alleen de activatie niet... Dus MS herkent hem wel als een geldige Win10 Pro key want doet upgrade,,,, alleen bij activatie komt MS erachter dat ie al gebruikt is...

Bij systeemherstel met behoud van bestanden raakte ik de laatste keer 14! geinstalleerde programma's kwijt.... Volgens mij had de verkoper duidelijk moeten melden dat de key niet voor upgraden geschikt is... Normaal gezien is een ESD licentie dat namelijk wel i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kewl_one
Bleek een MSDN key te zijn die men aan mij verkocht had... Krijg mijn geld terug...

MS heeft er een zooitje van gemaakt met een universele upgrade key en dan de echte key... Ga morgen MS maar eens bellen... en waarschijnlijk een key van Bill kopen waarbij ik niet hoef te herinstalleren...

Pagina: 1