De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt vervalste Windows 10

Pagina: 1
Acties:
  • 11.947 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• korpusdeli
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-01 05:28
Een maand na de installatie is Windows 10 Professional deactiveerd geraakt. In contact met Microsoft Answer Desk is me medegedeeld dat de product sleutels die ik van De Telegraaf Aanbiedingen heb ontvangen op meerdere apparaten in gebruik zijn en dat het gaat om MSDN-sleutels, de sleutels die voor ontwikkelaars bestemd zijn. In een e-mail heeft me Microsoft dit bevestigd. Dat heeft als gevolg dat ik met deze sleutels geen Windows 10 Pro kan activeren en waarschijnlijk wegens veelvoudig (wereldwijd) gebruik Microsoft heeft deze sleutels deactiveerd.
De product sleutels eindigen op als volgt:
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-MY49G
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-29XTT

Microsoft verzocht me om een rapport van vervalste software te doen en in het telefoongesprek de medewerker adviseerde me ook een aangifte bij de politie te doen. Als gevolg van Windows 10 deactivatie krijg je foutcode 0xC004F034 te zien. Dit kan niet ongedaan gemaakt worden. Een nieuwe Windows 10 installatie is onvermijdelijk. Om een voorbeeld ervan te zien klik op de link(s):
Windows 10 deactivatie pic. 1
Windows 10 deactivatie pic. 2
Windows 10 deactivatie pic. 3
Windows 10 deactivatie pic. 4
Windows 10 deactivatie pic. 5
Windows 10 deactivatie pic. 6

Derde betrokken partij is TresBizz. De software komt van dit bedrijf. Desondanks artikel van 9 maart 2016 op Emerce website bol-com-mocht-digitale-aanbieder-software-afsluiten proberen bedrijven op een lucratieve manier mensen te oplichten. Van De Telegraaf Aanbiedingen krijg je product-key in een e-mail toegestuurd. Hoe dan ook als aanbieder blijft De Telegraaf Aanbiedingen hoofdverantwoordelijk.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2018 11:54 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
En wat zij de telegraaf / TresBizz toen je melde dat hun codes niet klopte ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
TresBizz wijst de vinger naar De Telegraaf Aanbiedingen. Dankzij e-mail van Microsoft en omdat ik persistent was heb ik mijn geld terugontvangen. Aldus Microsoft-medewerker zou bijvoorbeeld bij verkoop van MS Office 2016 Professional Plus er sprake zijn van verkoop van volume license product-key. Naar m.i. zijn er veel meer mensen de dupe van geweest aangezien dat met de verkoop van software is doorgegaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:16
Je maakt wel erg gretig gebruik van de dikgedruktheid in je openingspost. Nergens voor nodig om je eerst post op Tweakers als een clickbait op te maken.

Misschien even veranderen naar een normale post?

Daarnaast.....hoeveel heb je nu echt betaald voor die licentie? Is het veel minder dan de 150+ die Microsoft vraagt? Tsja....dan had je het kunnen weten IMHO.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
Dat is om makkelijker te lezen. Vette trefwoorden hier en daar. De betrokkene partijen zijn… Bovendien ben ik ook een fan van Microsoft en gelukkig ben ik ontzettend goed geholpen door Microsoft-medewerker. Zonder hem en zijn e-mail zou moeilijk zijn een e.a. te bewijzen maar ik ga niets wijzigen. >:)

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 22:01
Bedankt dat je de moeite neemt om ons te waarschuwen.

Heeft Microsoft je verteld dat de code is teruggetrokken en onbruikbaar is? Is het wel een code voor Windows 10 Pro en niet voor Windows 10 Enterprise?

Je hebt je geld in elk geval terug, dat is mooi.
Panzer_V schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:20:
Je maakt wel erg gretig gebruik van de dikgedruktheid in je openingspost.
Telegraaflezers :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Je maakt wel erg gretig gebruik van de dikgedruktheid in je openingspost. Nergens voor nodig om je eerst post op Tweakers als een clickbait op te maken.

Daarnaast.....hoeveel heb je nu echt betaald voor die licentie? Is het veel minder dan de 150+ die Microsoft vraagt? Tsja....dan had je het kunnen weten IMHO.
en wat is precies de toegevoegde waarde van jouw post - anders dan de TS af te kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34

Ik gok dit;
ADVIESPRIJS:
€ 135
KORTING:
-82%
BESPARING
€ 110,05
€ 24,95
https://aanbiedingen.tele...f-professional-13697.html

Misschien dat Microsoft nu eindelijk hier achteraan gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Was het deze aanbieding? https://aanbiedingen.tele...f-professional-13697.html

Je geld terug is veel te mager en zorgt ervoor dat dit soort praktijken door blijft gaan. Ten eerste wil je een werkende Windows 10 key. Vraag of ze die kunnen leveren, zoja, mooi, zonee, kun je de koop ontbinden, ergens anders een 'dure' key kopen, en het prijsverschil bij GroupDeal B.V. (het bedrijf achter Telegraaf Aanbiedingen) vorderen als schade. (Zeggen ze ja maar leveren ze vervolgens weer een foute code, kun je de koop ook ontbinden).
Daarnaast heb je mogelijk vervolgschade geleden (pc opnieuw installeren) en ook die kun je claimen bij GroupDeal B.V. Tijd krijg je niet vergoed, dus je moet iemand anders je pc netjes laten backuppen, herinstalleren en de software/data terugzetten, en diegene betalen om deze schade te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
GlowMouse schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:11:
Was het deze aanbieding? https://aanbiedingen.tele...f-professional-13697.html

Ja, dat is de aanbieding.
Zonder enig scrupule gaan ze door met het verkoop.

[ Voor 57% gewijzigd door korpusdeli op 27-01-2018 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korpusdeli
************ een kopie van mijn e-mail ************
GroupDeal B.V. (onderdeel van De Telegraaf Media Groep)
Xxxxxxxxxxxxxxx, maandag 15 januari 2018

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij doe ik een klacht en stel ik De Telegraaf Aanbiedingen een dagaanbiedingen platform en
onderdeel van Telegraaf Media Groep aansprakelijk voor verkoop van illegale software via
https://www.groupdeal.nl/ en https://aanbiedingen.telegraaf.nl/ website. Door Microsoft is me
bevestigd dat ontvangen vouchernummers zgn. sleutels van De Telegraaf Aanbiedingen niet
bedoeld zijn voor activeren van aangeschafte Windows 10 Pro. In reactie Microsoft schrijft dat
het om vervalste software gaat en ik een rapport van vervalste software bij Microsoft moet doen
alsook een aangifte bij de Politie.

In het verleden heb ik Windows 8.1 Pro voor een bedrag van €25 per stuk gekocht. Echter, dat
heb ik rechtstreeks bij Microsoft gedaan. Vol vertrouwen in uw website heb ik gereageerd op het
aanbod en twee keer € 29,95 voor Windows 10 Pro betaald.

De reactie van Tresbizz kwam te laat want zodra ik n.a.v. telefoongesprek met Microsoft e-mail
heb ontvangen heb ik dezelfde bijlage in replay verstuurd en mij zorg geuit of me ook Office
2016 Professional Plus illegaal verkocht is. MS Office heb ik bij een andere website online
gekocht maar de vraag blijft of de versie die via uw websites verkocht wordt ook illegaal is.
De reactie van TresBizz onderaan slaat nergens op! Ik ben opgelicht en ik beslis wat ik met
bewijzen ga doen. Uiteraard heb ik niets aan het gebruik van Windows omdat diverse Windows
onderdelen vergrendeld zijn geraakt en merendeel opties kunnen hierdoor niet gewijzigd
worden. Dat is te zien op recent geüploade scherm afdrukken.

https://postimg.org/image/8nc018bx5/
https://postimg.org/image/903e7f1wp/
https://postimg.org/image/53q2bfomx/
https://postimg.org/image/arwd2c0p5/

Ik ben niet zo vergevend zoals ik dat in e-mail naar Tresbizz schreef. Iedere betrokken is
verantwoordelijk vanaf Sales Support Agent, Accountmanager van Tresbizz.com tot GroupDeal
B.V. en De Telegraaf Aanbiedingen. Nadat ik e-mail van Microsoft heb ontvangen is de maat
vol. Als klant en koper heb ik verwacht dat ik zou een voucher/sleutel ofwel zgn. product-key
krijgen die alleen mij toebehoort en altijd geldig blijft. Zo hoort het te zijn.

Tevens wil ik een financiële compensatie krijgen voor beschadigde vertrouwen in uw website,
ingestoken en verspild tijd aan tweede installaties van Windows 10 Pro, het instellen van een
e.a. in Windows tot in puntjes, maken van acht images van tussentijdse installaties m.b.v.
Acronis True Image. Het koste me zeker meer dan 4 volle dagen. Dus meer dan 100 uur tijd
voor beide apparaten. Het feit is dat dit ook consequenties heeft voor installaties van andere
software die ik opnieuw moet uitvoeren. Namelijk om andere software te kunnen installeren
moet ik contact met softwarefabrikanten opnemen om installaties te resetten om dezelfde
software opnieuw te kunnen installeren.

Als blijkt dat dit op een bevredigende manier opgelost kan worden dan hoef ik niet aangifte bij
de Politie te doen en allerlei procedures te starten. Het herstel van vertrouwen begint met een
coulance en alleen het bedrag van € 59,90 terugstorten is niet de reden genoeg om verder een
e.a. niet recht te zetten.

Het herstel van vertrouwen begint met focus op een gebaar dat de oprechtheid van bedoeling
het daadwerkelijk bekrachtigt. Daarom stel ik het voor dat me voor twee uitgevoerde installaties
wordt een bedrag van € 100, - per Windows installatie vergoed. In totaal wordt dat € 200,- voor
beide installaties. Het is een kwestie van een geringe tegemoetkoming voor alle frustraties, emails
en heel wat werk die ik heb gedaan en telefoongesprekken in de verwachting dat wat ik
betaald heb alleen voor mij als individu bedoeld is. Ik ben wel bereid alles te vergeten en heb het
liever dat dit achter de rug is. Als de klant bij De Telegraaf Media Groep centraal staat dan
vertrouw ik erop dat u de weloverwogen beslissing gaat nemen. Dat dit anno 2018 gebeurt is
schandalig en zeer onverantwoordelijk.

Voor verdere afhandeling van mijn verzoek/klacht wil ik uitsluitend schriftelijk corresponderen.
Mocht u mijn verzoek honoreren dan ben ik bereid alle uploadde foto’s te verwijderen en dit
gedoe blijft dan tussen ons. Ik verwacht uw reactie of het bedrag van €259,90 (€59,90 + €200
voor financiële compensatie) binnen 72 uur te krijgen.

Hoogachtend,

Xxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxx

************ e-mail van TresBizz ************
Van: xxxxxxx xxxxxxxxxxx [mailto:x.xxxxxxxxxxx@tresbizz.com]
Verzonden: maandag 15 januari 2018 16:00
Aan: Xxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxxxxx.xx
CC: info@groupdeal.nl
Onderwerp: RE: [#xxxxxxxxxxx]

Goedemiddag heer,

Hartelijk bedankt voor uw email. Vervelend dat de activatie zo is verlopen.
U heeft ten tijde van een internet-aankoop altijd binnen 14 dagen recht op annulering van de order en uw geld
terug, ook zonder pressiemiddel.
U heeft uw aankoop gedaan bij een dagdealsite. Ik moet u dan ook naar hen doorverwijzen om de order te
annuleren. Ik verzoek u zodoende om een mail te sturen naar de klantenservice van
uw dagdealsite. Vermeld daarin:
- Dat u de licentiecode niet zult gebruiken
- Dat u de licentiecode niet in gebruik heeft
- Dat u de licentiecode niet aan derden zal verstrekken
- Dat u de licentiecode niet openbaar zult maken
Zodra deze mail bij uw dagdeal-wesbite binnen is, zullen zij een credit voor u in orde maken.
Ik hoop u langs deze weg op pad te hebben geholpen en wens u dan ook een hele mooie middag toe.

Met hartelijke groet / Kind regards,
xxxxxxx xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx

************ epiloog ************
Het was te proberen waard, maar behalve schamele €59,90 kreeg ik niet waar ik om vroeg. Na het herstellen van een image van complete harde schijf is Windows deactiveerd geraakt. De volgende dag besloot ik om de image opnieuw te herstellen en Windows is voor de tweede keer ook gedeactiveerd. Enkele uren later merkte ik dat ook de licenties van Nero Platinum en NewsBin Pro waren gedeactiveerd! De Windows foutmelding vond ik op Microsoft website. Echter, Microsoft verbloemt de foutomschrijving en raad je aan om software te kopen via hun website. M.a.w. volgens de foutcode 0xC004F034 komt op neer dat wat je vervalste software gebruikt.

************ beste tip ************
Waar dan ook je Windows 10 Pro koopt download van Microsoft website MediaCreationTool.exe door op <Hulpprogramma nu downloaden> knop te drukken. Je haalt binnen Windows 10 Fall Creators Update ofwel de laatste Windows 10 versie en zeker niet de eerste versie van 29-7-2015 als je van TresBizz download website downloadt. Wel kun je op TresBizz website >50 Microsoft images downloaden zonder product-key (en is vrij toegankelijk). Omdat meeste images ‘out of date’ zijn ben je vervolgens 3 dagen mee bezig met updaten/upgraden. Voer je product-key van legitieme Windows 10 (Pro) tijdens de installatie die je gekocht hebt van een andere website. Trap niet in, in ICT waarborg en Webshop Trustmark logo’s zoals ik.
Microsoft adviseerde in een van de publicaties over Tresbizz: ‘Ook wegblijven’. (Lees het artikel op Emerce website goed door.)

Let Op!
Mocht je MediaCreationTool.exe bestand uit het verleden hebben bewaard dan ga je dat bestand NIET opnieuw gebruiken. Elke MediaCreationtool bestand wijst specifiek aan naar de Windows versie van toen en je gaat automatisch oudere Windows versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672534

Bedankt dat je deze info deelt korpusdeli.

Maar op internet staat het vol met advertenties al jaren met scams, scamware, goedkope software die wel even je systeem weer snel en vlot maken, geloven is een werkwoord, kan je doen als je iets niet weet.

En deze tactiek waar je dan slachtoffer bent geworden van een soort type fraude, noem het corruptie, is eigenlijk een constante die ik ook al jaren zie, en het staat tussen de gewone advertenties.

Toen MS overging naar Windows 10, je moest eens weten hoeveel van die charlatans daar vol op in sprongen, doordat er altijd bepaalde hardware met die upgrade fouten gaan geven.

Ik kan je voorbeelden geven, maar ik ga dat niet alles hier neer zetten, het probleem is dat het niet stopt.
Schijnbaar is corruptie en fraude zo lucratief, en zijn die mensen die dat doen zo ongrijpbaar, dat het welig tiert.

Sommige mensen hebben een slogan van "zalig zijn de onwetenden".
Maar ja, op internet is dat niet zo, eigenlijk is het ook niet echt zo, maar weten en geloven...
Dus onthoud na deze negatieve ervaring met dat je bij de neus bent genomen dat, geloven is een werkwoord, dat kan je uit voeren als je iets niet weet, en zo zalig is het niet als je productkey vals bleek te zijn, nu weet je beter, maar dat is achteraf.

Dus je waarschuwing is goed man, maar je bent gewoon bestolen.

Noem het maar het wolf in schaapskleren effect.

Kijk, ik zal je 1 voorbeeld geven, hoe misbruik te maken van die overgang naar Windows 10,
de startpagina van EDGE was dan ook de msn website, en deze advertentie kwam dan ook veel voorbij nadat gebruikers Windows 10 hadden geïnstalleerd of geupgrade.

Uiteraard gaan we dat niet accepteren toch?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3g1edkax.jpg

Dus goed dat je dit schrijft, maar je hoeft er verder geen lang verhaal van te maken, want je bent 1 druppel in die oceaan dan.
Sterkte.

P.S.
Als je aangifte doet bij de politie, altijd goed, maar dan heb je te maken met jurisprudentie in het civiele recht.
Je was er zelf bij toen je een koopcontract afsloot, en bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden toen je betaalde.
Heb jij nog tekst van dat koop contract?
Je kan natuurlijk wel vertellen dat je ze niet vergeeft, maar dat is meer een christenritueel dan, waarbij jij als je aangifte doet te maken hebt met wetten, dus of men iets kan juridisch, moet je zelf dan onderzoeken.
Anders is de vogel gevlogen. Snap je?
Zo werkt het rechtssysteem. omdat in een civiele procedure ook net als bij alle rechtzaken bewijzen nodig zijn. Heb je die? En wie wil je dan aanklagen?
De website die adverteert gaat dus nu niet al die adverteerders controleren.
Iedereen mag namelijk vrij adverteren als bedrijf. Dus je sloot zelf een koopcontract af.

Je maakte geld over toen, heb je nog een afrekening met een bankrekeningnummer waar dat naar is overgeschreven? In die fase verkeer je nu.

Eigenlijk kan je het beste aardig zijn naar de telegraaf toe, aangezien die in staat zijn meer bewijzen te leveren voor de scam waar je in trapte.
Dus je kan wel boos worden op de Telegraaf, maar dan werk je je zelf in je eentje nog meer in de nesten.
Aangezien hun je verder zouden kunnen helpen, als jij aardig bent, met het verzamelen van bewijslast.

Als de telegraaf als bedrijf hun scammende klant op deze manier beschermen, neem je dat mee naar je advocaat. Waarbij je dus nog veel meer geld kwijt bent als het je niet lukt de rechter te overtuigen met het geleverde bewijs.
korpusdeli schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:14:
TresBizz wijst de vinger naar De Telegraaf Aanbiedingen. Dankzij e-mail van Microsoft en omdat ik persistent was heb ik mijn geld terugontvangen. Aldus Microsoft-medewerker zou bijvoorbeeld bij verkoop van MS Office 2016 Professional Plus er sprake zijn van verkoop van volume license product-key. Naar m.i. zijn er veel meer mensen de dupe van geweest aangezien dat met de verkoop van software is doorgegaan.
Dus ook Microsoft werd bestolen korpusdeli, je hebt je geld terug, leer hier van, staak je rancune, ga verder met je leven, en laat het verder aan Microsoft over :)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 672534 op 27-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
Heb genoeg onbetwistbare bewijzen en daarom heb ik aangifte al gedaan.
Anno 2012 kocht ik direct bij Microsoft twee licenties voor Windows 8 Pro voor €29.99 (per stuk).
Dat wetende en vol vertrouwen kocht ik twee licenties voor Windows 10 Pro op De Telegraaf Aanbiedingen website. Maar, raad het aan wat ik met Windows 8 Pro licenties heb gedaan?
Het werkt inderdaad bij de laatste Windows 10 Pro versie.
Dus, goed geïnvesteerd toch. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door korpusdeli op 28-01-2018 23:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 16:16

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is niet echt een topic voor WOS, ondanks dat het om Windows 10 gaat. Het gaat meer om het aankopen van, dus verplaats ik hem naar het shopping forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Melden bij de Stichting Reclame Code nog een optie? Omdat dit echt wel vanuit de TMG gaat?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 14:36
Na het groupon debacle ([Afhandeling] Groupon verkoop van namaak merkartikelen) bestel ik uberhaupt niet meer via dat soort sites als Groupon, Groupdeal etc..... Blijft triest dat hier geen boetes worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

Videopac

Rommelt wat aan.

Het lijkt erop dat verkopers van nepartikelen er wel erg makkelijk mee weg komen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb onnodig dikgedrukte woorden weggehaald uit de TS. Dit leest alleen maar irritant en is niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2018 11:55 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 13:25
Na bovenstaande doorgelezen te hebben krijg ik dit vandaag via 1dayfly binnen

https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly

Deze aanbieding lijkt wel heel erg op diegene van de Telegraaf .....

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

groupon idem

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 09:56

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

cefas schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:26:
Na bovenstaande doorgelezen te hebben krijg ik dit vandaag via 1dayfly binnen

https://www.1dayfly.com/nl/nl/idayfly

Deze aanbieding lijkt wel heel erg op diegene van de Telegraaf .....
Ietwat offtopic, maar ik heb maar even een vraag gesteld aan 1dayfly om te zien hoe zij daar op reageren. Eerst maar eens kijken of ze mijn reactie überhaupt laten staan :P

edit:

kijk een reactie!
Wij hebben in het verleden deze fly vaker aangeboden. Deze versie is 100% legaal. Dank voor uw vraag.
... dus maak even een screenshot als je deze koopt. Mocht je problemen krijgen dan heb je bewijs :)

[ Voor 20% gewijzigd door LightPhoenix op 29-01-2018 14:04 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Als je echt naar een legale versie zoekt raad ik iedereen ten strengste af om bij een niet gecertificeerde verkoper een key te kopen.
Je hebt namelijk geen flauw benul waar die keys vandaan komen, wie weet werkt de key ( tijdelijk ) maar dat betekend niet dat je daadwerkelijk een geldige licentie hebt!

Het beste koop je ook de retail versie zodat je een fysieke licentie hebt, als je toch voor de download versie gaat zorg er dan voor dat je een ( digitaal ) certificaat krijgt.

Op: product: Microsoft Windows 10 Pro NL , product: Microsoft Windows 10 Pro NL , pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI
zijn volledig legale licenties te koop.
* bij Bol.com plaza zou ik ook wegblijven zonder goed onderzoek te doen

En koop je toch bij een niet gecertificeerde verkoper voor een te-mooi-om-waar-te-zijn prijs neem dan contact met Microsoft op en vraag ze of dit legaal is of niet.
Ik zou het gesprek indien mogelijk dan ook opnemen en bewaren als bewijs.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:39:
Op: product: Microsoft Windows 10 Pro NL , product: Microsoft Windows 10 Pro NL , pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI
zijn volledig legale licenties te koop.
* bij Bol.com plaza zou ik ook wegblijven zonder goed onderzoek te doen
In de tweakers pricewatch stonden iig een tijdje geleden ook gewoon van die goedkope Win10pro-versies voor nog geen 20 euro er tussen. Heb ook (via de pricewatch) voor een oude pc zo'n licentie gekocht, omdat die prijs me toch iets meer aansprak dan 100+ euro. Die licentie doet het al zo'n 1,5 jaar.

Ben wel benieuwd hoe je nou kunt achterhalen of je licentie niet legitiem is. Want ik ging er vanuit dat als ie activeert dat het goed is, maar kennelijk kunnen ze ook achteraf nog besluiten dat je licentie ongeldig is en hem deactiveren? Zou ik wel gek vinden. Ik heb gewoon ter goede trouw een licentie gekocht en ook netjes een factuur daarvan.

[edit] het was deze: https://www.ictofficecent...e-microsoft-licentie-code

En onderaan deze pagina: https://www.ictofficecentre.com/algemene-voorwaarden/ staat een hele uitleg dat het legaal is, omdat het tweedehands software betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 29-01-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:25
Zo heel vreemd vind ik de prijzen niet, mijn windows 10 pro licenties heb ik ook allen voor dat bedrag gekocht. Werken prima en heb ze ook nagecheckt bij microsoft; ze gaven wel aan dat het OEM licenties zijn maar daar deden ze niet moeilijk over verder. Sowieso is microsoft vrij coulant met deze kwesties, heb al vaker een defect moederbord gehad waardoor de licentie dus niet meer geldig was. Even bellen en ze deactiveren hem zodat je hem nogmaals kunt gebruiken. Misschien kan microsoft je een aanbieding doen om je tegemoet te komen, heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Palomar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:51:
[...]

In de tweakers pricewatch stonden iig een tijdje geleden ook gewoon van die goedkope Win10pro-versies voor nog geen 20 euro er tussen. Heb ook (via de pricewatch) voor een oude pc zo'n licentie gekocht, omdat die prijs me toch iets meer aansprak dan 100+ euro. Die licentie doet het al zo'n 1,5 jaar.

Ben wel benieuwd hoe je nou kunt achterhalen of je licentie niet legitiem is. Want ik ging er vanuit dat als ie activeert dat het goed is, maar kennelijk kunnen ze ook achteraf nog besluiten dat je licentie ongeldig is en hem deactiveren? Zou ik wel gek vinden. Ik heb gewoon ter goede trouw een licentie gekocht en ook netjes een factuur daarvan.

[edit] het was deze: https://www.ictofficecent...e-microsoft-licentie-code

En onderaan deze pagina: https://www.ictofficecentre.com/algemene-voorwaarden/ staat een hele uitleg dat het legaal is, omdat het tweedehands software betreft.
Op Tweakers stonden eerst inderdaad ook een heleboel webshops met goedkope keys die mogelijk niet legaal waren, inmiddels zijn ze dus weg wat wel een reden zal hebben.

Het is inderdaad best wel moeilijk te achterhalen met zo'n goedkope key als je nou een legale of illegale versie van Windows hebt.
Daarom raad ik ook iedereen aan die zeker wil zijn dat die een legale versie van Windows draait om het bij een winkel te kopen die het gelijk van Microsoft inkoopt, waarbij je dus een licentie of certificaat krijgt van echtheid.
Dat de key werkt betekend niet dat je ook daadwerkelijk een legitieme versie van Windows draait.
Het is zoals het al zegt enkel de sleutel die de software ontgrendeld, de licentie is wat je het recht geeft om het product daadwerkelijk te mogen gebruiken.
Als Microsoft er achterkomt dat de key onrechtmatig wordt gebruikt kunnen ze besluiten de key te blokkeren, dit kan je ook overkomen als je daadwerkelijk een geldige licentie hebt doordat bijvoorbeeld onbevoegden jouw licentie code hebben weten te achterhalen en deze veelvuldig gebruiken of online plaatsen.
Mocht je dat overkomen raad Microsoft je aan om dit te melden bij je verkoper en een vervangend exemplaar te krijgen.

Dat de verkoper van jouw Windows wel legale licenties levert zou zomaar kunnen.
Je mag volgens het oordeel van een Europese rechter ook gebruikte Windows licenties doorverkopen maar het lijkt mij wel dat je dan alsnog een soort van Licentie/certificaat erbij krijgt wat aantoont dat de licentie inclusief de key van jou is.
Dat zou je er dus graag bij willen hebben, enkel een key is slechts enkel de sleutel maar geeft je uiteindelijk niet het formele recht de software daadwerkelijk te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Je mag volgens het oordeel van een Europese rechter ook gebruikte Windows licenties doorverkopen maar het lijkt mij wel dat je dan alsnog een soort van Licentie/certificaat erbij krijgt wat aantoont dat de licentie inclusief de key van jou is.
Dat zou je er dus graag bij willen hebben, enkel een key is slechts enkel de sleutel maar geeft je uiteindelijk niet het formele recht de software daadwerkelijk te mogen gebruiken.
Tja, ik weet niet of een certificaat erbij per sé nodig is. Wat dat betreft ben ik maar een 'domme consument' die ter goede trouw iets koopt. Zou anders wel verwachten dat Microsoft gaat optreden tegen dergelijke shops, want om gewoon domweg iemands pc te deactiveren vind ik niet echt klantvriendelijk.

Vind overigens de mail van de topicstarter wel een beetje overdreven. Je krijgt je geld terug, dus toch prima opgelost? Probeer het bij een andere shop opnieuw zou ik zeggen. Dat je smartegeld wilt en iedereen van de schoonmaker tot de hoogste baas verantwoordelijk acht voor jouw leed is misschien wat overtrokken in verhouding tot de daadwerkelijke overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korpusdeli
JohanNL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:34:
[...]Je krijgt je geld terug, dus toch prima opgelost? Probeer het bij een andere shop opnieuw zou ik zeggen.
Anno 2012 kocht ik direct bij Microsoft twee licenties voor Windows 8 Pro voor €29.99 (per stuk).
Maar, raad het aan wat ik met Windows 8 Pro licenties heb gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door korpusdeli op 29-01-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:34
Palomar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:54:
[...]

Tja, ik weet niet of een certificaat erbij per sé nodig is. Wat dat betreft ben ik maar een 'domme consument' die ter goede trouw iets koopt. Zou anders wel verwachten dat Microsoft gaat optreden tegen dergelijke shops, want om gewoon domweg iemands pc te deactiveren vind ik niet echt klantvriendelijk.
De gemiddelde consument (welke niet heel technisch onderlegd is) koopt dan ook kant-en-klare systemen waar al Windows op voor-geinstalleerd staat (OEM versie). Die hebben in principe geen omkijken naar een Windows licentie.

Of ze moeten van alles aan het knutselen zijn geweest. Maar dan mogen we wel verwachten dat ze weten hoe de vork in de steel steekt toch? Al worden ze zelfs dan aardig richting de Microsoft-store geduwd indien Windows tijdens de installatie niet geactiveerd werd met een geldige licentie, maarja, daar is het ergens boven de 100 euro. Dat zal vast te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
[...]

Vind overigens de mail van de topicstarter wel een beetje overdreven. Je krijgt je geld terug, dus toch prima opgelost? Probeer het bij een andere shop opnieuw zou ik zeggen. Dat je smartegeld wilt en iedereen van de schoonmaker tot de hoogste baas verantwoordelijk acht voor jouw leed is misschien wat overtrokken in verhouding tot de daadwerkelijke overlast.
Nouja laten we het zo zeggen, je moet toch wel iets hebben waarmee je kunt aantonen dat jij de eigenaar bent.
De winkel zou met dat zelfde dan kunnen aantonen dat zij eerst de eigenaar waren en het bezit daarvan dan overdragen aan jou.
De praktijk hiervan is echter in veel gevallen erg moeilijk, zeker bij licenties die eerst gekoppeld waren aan een kant-en-klare pc/laptop of een Microsoft Surface tablet waarvan je dan de Windows licentie '' eraf '' wilt halen en door wilt verkopen.
Deze OEM licenties zijn gekoppeld aan het apparaat en zijn door de uitspraak van het Europese hof wel overdraagbaar naar andere apparaten.
Als je zo'n key koopt moet je er maar op vertrouwen dat de verkoper daadwerkelijk de key heeft laten '' revoken '' van het OEM-apparaat waardoor de key weer op een legitieme manier is te gebruiken.

Al met al lijkt het Microsoft ook niet zoveel uit te maken, ze hebben zelf ook aangegeven dat ze liever hebben dat je een pirated versie van Windows 10 draait dan geen Windows 10.
Als consument hoef je je ook niet echt druk te maken over eventuele juridische gevolgen mocht je toch een illegale versie draaien.
Wel kun je je wellicht beseffen dat waarom je überhaupt zo'n goedkope key voor Windows zou kopen terwijl die mogelijkerwijs toch illegaal is, je moet er echt goed research naar doen om er achter te komen of die key die jij gekocht hebt op een legale manier te gebruiken is voor jou.
Als het je wel legaal/niet legaal niet zoveel uit maakt zijn er namelijk wel andere '' oplossingen '' die helemaal geen geld kosten.

Eventuele schadevergoeding die TS vraagt lijkt mij ook onredelijk.
De site van de Telegraaf ziet er ook zo onduidelijk en nep uit, er staat ook bij dat je enkel een code krijgt wat TS ook heeft gekregen, dan komt er nog bovenop dat de prijs echt te mooi om waar te zijn is.
korpusdeli schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:47:
[...]

Maar, raad het aan wat ik met Windows 8 Pro licenties heb gedaan?
Dat was inderdaad toen een leuke aanbieding van Microsoft, die kon/kun je gratis upgraden naar Windows 10.
Je kreeg als het goed is ook een retailverpakking waarin een licentie/certificaat in zit of een email waarin de licentie/certificaat stond.
Waar het hier om gaat is dat er online keys worden verkocht zonder enige vorm van een licentie of certificaat, op deze manier weet je dus helemaal niet of het legaal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik heb van windows 7 gratis geupgrade naar windows 10,nu kreeg ik vorige week de melding dat ik moest activeren.
En dat na anderhalf jaar,kreeg ook een mail dat de sleutel op meerdere computers was gebruikt.
Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Theodor schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:46:
Ik heb van windows 7 gratis geupgrade naar windows 10,nu kreeg ik vorige week de melding dat ik moest activeren.
En dat na anderhalf jaar,kreeg ook een mail dat de sleutel op meerdere computers was gebruikt.
Erg vreemd allemaal.
Heb je niet iets aan je hardwareconfiguratie gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Nee het enigste wat ik gedaan heb is een backup teruggezet van een half jaar oud via acronis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb dat 1 keer gehad met mijn win7 licentie. Gewoon met doos en alles.
Die stopte zomaar plots. Activeren anders niet verder. Boos MS gebeld en die legden me uit dat het een OEM licentie was. Ik had de retailverpakking met sticker in mijn handen.
Was compleet afhankelijk van die PC, dus in de auto gesprongen, naar de winkel gereden en een nieuwe gekocht.
De key die gedeactiveerd was had ik geen benul meer van hoe ik daar aan was gekomen. (nog steeds niet trouwens)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05:44
[...]

Tja, het is een lastige, je hebt natuurlijk ook wel enige onderzoeksplicht als consument. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak zo, en dat kan ook bij software aankopen zo zijn ;) Of je nu opgelicht wordt met een aankoop op marktplaats die niet aankomt na betaling, neppe merkkleding die niet door de douane komt of dat je key ongelding wordt gemaakt, ik weet niet of dat verschil zo groot is.

Ms heeft best wat informatie om vooraf zaken te checken, waarbij ze ook duidelijk aangeven key's te kunnen blokken als er mee gesjoemeld wordt, zie bijv.

https://www.microsoft.com...x?tab=PackagedSoftwareTab (en het tab digital downloads).

en bijv. https://www.microsoft.com/en-us/howtotell/Shop.aspx
Beware of Product Keys Sold Separately
With the exception of Product Key Cards (PKC’s) distributed with COA’s, Microsoft does not distribute products keys as standalone products. If you see a listing on an auction site, online classified ad, or other online page advertising product keys for sale, it’s a good indication that the keys are likely stolen or counterfeit. If you were to purchase and use a stolen or counterfeit product key to activate Windows installed on your PC, the key may not work for activation, may already be in use on another PC, or it might be blocked from use later by Microsoft when the key is reported stolen. The best way to get everything you expect up front is to buy genuine Microsoft software preinstalled on a new PC or genuine Microsoft software from an authorized reseller.
Als je dus bij een key shop enkel een key krijgt (en geen PKC met een CoA of zo'n shiney USB stick in het geval van een retail versie) is er gewoon weg een grote kans aanwezig dat er met de software iets niet in de haak is.

Dat ze keys blokkeren is verder ook niet onlogisch, het is een van de methodes om ook de shops aan te pakken zodat ze in ieder geval die key's niet verder door kunnen verkopen en de inbreuk te stoppen. Verder ben je natuurlijk ook geen "klant" van Microsoft als je bij zo'n shop koopt, dus ik weet niet of klantvriendelijkheid in die zin het juiste woord is.

@JohanNL

OEM licenties zijn ook na de uitspraak van het EU hof alleen overdraagbaar als je hardware waar deze origineel op zat erbij verkoopt. Open en andere volume licenties zijn echter na het EU arrest (usedsof arrest) wel door te verkopen, al zitten er nog wel een wat haken en ogen aan, zo mogen de licenties wel doorverkocht worden, maar alleen in de originele aantallen zoals aangeschaft. Een contract van bijv. initieel 50 Oracle licenties, mag dus ook enkel als bundel van 50 licenties doorverkocht worden en niet gesplitst naar 50 losse licenties.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 30-01-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 17:45

Basszje

Reisvaap!]

Dennism schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:40:
[...]
Tja, het is een lastige, je hebt natuurlijk ook wel enige onderzoeksplicht als consument. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak zo, en dat kan ook bij software aankopen zo zijn ;) Of je nu opgelicht wordt met een aankoop op marktplaats die niet aankomt na betaling, neppe merkkleding die niet door de douane komt of dat je key ongelding wordt gemaakt, ik weet niet of dat verschil zo groot is.

Ms heeft best wat informatie om vooraf zaken te checken, waarbij ze ook duidelijk aangeven key's te kunnen blokken als er mee gesjoemeld wordt, zie bijv.
Ja maar daar is imo hier toch wel aan voldaan.

- Het is een officiele winkel met de naam van een grote krant erop, geen vage marktplaats deal oid.

- De prijs is niet dusdanig goed dat je kan verwachten dat het illegaal is. Windows 10 doet ergens tussen gratis ( upgrade ) en paar honderd euro. Ik kan mij dus voorstellen dat een home editie voor 30 euro niet onrealistisch is. Daarnaast is er voor software regelmatig korting in de vele procenten in diverse winkels.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat we binnenkort nog vele van deze topics gaan krijgen.
Afgelopen week is er een update geweest, die heel veel keys 'onbruikbaar' maakte

één van mijn contacten heeft 5 werkstations mogen her-installeren en heractiveren omdat ze 'zomaar' "niet legaal" waren
( DELL OEM's, win7 pro stickers op de kast, origineel zonder aanpassingen )
contact met DELL en MS, en het was opgelost, maar ik vermoed dat er heel wat OEMsleutels in omloop zijn, die 'per ongeluk' dubbel zijn ingezet om WIN10 te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Basszje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:15:
[...]

Ja maar daar is imo hier toch wel aan voldaan.

- Het is een officiele winkel met de naam van een grote krant erop, geen vage marktplaats deal oid.

- De prijs is niet dusdanig goed dat je kan verwachten dat het illegaal is. Windows 10 doet ergens tussen gratis ( upgrade ) en paar honderd euro. Ik kan mij dus voorstellen dat een home editie voor 30 euro niet onrealistisch is. Daarnaast is er voor software regelmatig korting in de vele procenten in diverse winkels.
Ik betwijfel het toch het toch, de verkoper is Tresbizz, nu niet direct een partij met een schone reputatie op dit gebied als je ook maar een paar minuten googled is dit te vinden. Kijk verder eens naar de prijzen bij officieel gepartnerde Microsoft resellers, +- 85 euro is toch echt wat je minimaal betaald. Alles daaronder zijn verkopers van een net zo dubieuze strekking als Tresbizz, het zou mij echt vreemd lijken mocht je dat soort partijen kunnen gebruiken voor dit argument (voor mij klink dat net zo als "die fiets was bij meerdere junks voor het station 25 euro, dan is het toch een normale prijs?"). En voor zover ik weet zijn courante MS producten zeker niet regelmatig betrokken in kortingsacties van vele procenten, ik ben het in ieder geval bj een MS partner nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:30

Yucon

*broem*

Dennism schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:49:
[...]

Ik betwijfel het toch het toch, de verkoper is Tresbizz, nu niet direct een partij met een schone reputatie op dit gebied als je ook maar een paar minuten googled is dit te vinden. Kijk verder eens naar de prijzen bij officieel gepartnerde Microsoft resellers, +- 85 euro is toch echt wat je minimaal betaald. Alles daaronder zijn verkopers van een net zo dubieuze strekking als Tresbizz, het zou mij echt vreemd lijken mocht je dat soort partijen kunnen gebruiken voor dit argument (voor mij klink dat net zo als "die fiets was bij meerdere junks voor het station 25 euro, dan is het toch een normale prijs?"). En voor zover ik weet zijn courante MS producten zeker niet regelmatig betrokken in kortingsacties van vele procenten, ik ben het in ieder geval bj een MS partner nog nooit tegen gekomen.
Het verschil is wel dat gazelle niet massaal gratis aftandse omafietsen ingeruild heeft voor splinternieuwe exemplaren. En dat gedurende een vrij lange periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LightPhoenix schreef op Monday 29 January 2018 @ 13:49:
[...]

Ietwat offtopic, maar ik heb maar even een vraag gesteld aan 1dayfly om te zien hoe zij daar op reageren. Eerst maar eens kijken of ze mijn reactie überhaupt laten staan :P

edit:

kijk een reactie!

[...]
... dus maak even een screenshot als je deze koopt. Mocht je problemen krijgen dan heb je bewijs :)
Ik kan je vertellen dat ze het dus niet bij het juiste eind hebben, aan het eind van de rit heb jij een ongeldige Windows licentie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

JackSparrow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Ik kan je vertellen dat ze het dus niet bij het juiste eind hebben, aan het eind van de rit heb jij een ongeldige Windows licentie gekocht.
Dat is ook zeker mijn gevoel en daarom ga ik ook niet op dat soort aanbiedingen in. Maar zoals ik zei, mocht je dat wel doen, maak dan een screenshot van de modpost die zegt dat het wel degelijk legaal is. Bewijs is altijd handig als over een x tijd de licentie door Microsoft ongeldig verklaard wordt.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Je doet wel erg veel moeite om je geld terug te krijgen en een extra compensatie te krijgen. Iets met uitmelken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LightPhoenix schreef op Wednesday 31 January 2018 @ 09:13:
[...]

Dat is ook zeker mijn gevoel en daarom ga ik ook niet op dat soort aanbiedingen in. Maar zoals ik zei, mocht je dat wel doen, maak dan een screenshot van de modpost die zegt dat het wel degelijk legaal is. Bewijs is altijd handig als over een x tijd de licentie door Microsoft ongeldig verklaard wordt.
Vaak verkopen die shops MSDN keys, of Volume License keys (die mogelijk bij klanten vandaan komen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 1026657 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:14:
Je doet wel erg veel moeite om je geld terug te krijgen en een extra compensatie te krijgen. Iets met uitmelken enzo...
Ow ok, dus hij is nu de kwade persoon in deze kwestie? Moet niet veel gekker worden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Brad Pitt schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Ow ok, dus hij is nu de kwade persoon in deze kwestie? Moet niet veel gekker worden.
Nee joh, dat wil ik er niet mee zeggen. Maar, wanneer je €200 extra gaat vragen omdat je er tijd aan hebt besteed ben je in mijn ogen de situatie gewoon aan het uitmelken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

JackSparrow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Vaak verkopen die shops MSDN keys, of Volume License keys (die mogelijk bij klanten vandaan komen).
Uhm.. ja dat weet ik. Wat wil je precies met je post zeggen? Het ging mij er alleen maar om:

a) aangeven dat eenzelfde wazige 'deal' verkrijgbaar was bij 1dayfly op de dag dat TS zijn post startte. Als waarschuwing eigenlijk.
b) aan te geven dat ik een reactie van een van de Mods van 1dayfly ontlokt heb dat het wel degelijk om een legale versie gaat (wat ik dus sterk betwijfel). Mensen die achteraf dan toch willen klagen hebben met een screenshot hiervan iig een bewijs dat 1dayfly zegt dat het wel legale keys zijn (wat het dus waarschijnlijk niet zijn).

Of het dan MSDN keys zijn, VL keys of met gestolen CC gekochte keys maakt niet uit... illegaal is illegaal.

edit: 'kies' 8)7

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Tja, het is een lastige, je hebt natuurlijk ook wel enige onderzoeksplicht als consument. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak zo, en dat kan ook bij software aankopen zo zijn ;)
Ik vind het toch idd lastig om te beoordelen of het te mooi is om waar te zijn. Het betreft hier ten eerste geen fysiek product. Bij een nieuwe Gazelle-fiets weet ik gewoon dat daar voor min. xxx euro aan materiaal aan zit (kostprijs), waardoor het nooit kan kloppen als ie voor 25 euro wordt aangeboden. Bij een softwarelicentie is dat toch wat anders. Vooral aangezien Microsoft Windows zelf ook een tijdje voor een dergelijk laag bedrag heeft verkocht. Als de sleutel na aanschaf ook keurig geaccepteerd wordt en online bij Microsoft gevalideerd wordt dan vind ik het toch behoorlijk 'te goeder trouw'. Ga er iig vanuit dat Microsoft het netjes oplost mocht zo'n sleutel opeens niet meer werken en de verkoper geeft niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Palomar schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Ik vind het toch idd lastig om te beoordelen of het te mooi is om waar te zijn. Het betreft hier ten eerste geen fysiek product. Bij een nieuwe Gazelle-fiets weet ik gewoon dat daar voor min. xxx euro aan materiaal aan zit (kostprijs), waardoor het nooit kan kloppen als ie voor 25 euro wordt aangeboden. Bij een softwarelicentie is dat toch wat anders. Vooral aangezien Microsoft Windows zelf ook een tijdje voor een dergelijk laag bedrag heeft verkocht. Als de sleutel na aanschaf ook keurig geaccepteerd wordt en online bij Microsoft gevalideerd wordt dan vind ik het toch behoorlijk 'te goeder trouw'. Ga er iig vanuit dat Microsoft het netjes oplost mocht zo'n sleutel opeens niet meer werken en de verkoper geeft niet thuis.
Daar zit natuurlijk wel een kanttekening aan, Microsoft heeft enige tijd upgrade licenties voor Windows 8(.1) verkocht voor 30-40 euro en bij Windows 10 een gratis aanbod om een upgrade licentie te verkrijgen. Voorwaarde in beide gevallen was uiteraard wel dat je al een legitieme licentie in bezit had om volgens de voorwaarden gebruik te mogen maken van een van deze 2 aanbiedingen.

Deze partijen pretenderen echter geen upgrade licenties te verkopen, maar volledige versie's die je op een PC mag installeren zonder OS. Daar zit een duidelijk verschil in, ook in prijs.

Zou zo'n shady winkel bijv eenzelfde SKU als https://azerty.nl/product...e-nl-creators-update-doos verkopen voor €100 ben ik het met je eens dat dit te goeder trouw zal zijn mocht zo'n key onbruikbaar worden gemaakt. Bij een aankoop met een prijs van €30 zie ik dat een stuk minder. Al zal je dan imho nog steeds bij de verkoper moeten zijn voor een oplossing m.b.t. tot deze te goeder trouwe handeling. Ik zie eigenlijk niet in waarom Microsoft daar ook maar enige verantwoordelijkheid zou hebben, al zou het naar mijn mening inderdaad netjes zijn als ze coulant zouden zijn en bijvoorbeeld €30 korting zouden geven op een wel legitieme licentie in plaats van de getroffene het volle pond te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
LightPhoenix schreef op Wednesday 31 January 2018 @ 09:22:
[...]

Uhm.. ja dat weet ik. Wat wil je precies met je post zeggen? Het ging mij er alleen maar om:

a) aangeven dat eenzelfde wazige 'deal' verkrijgbaar was bij 1dayfly op de dag dat TS zijn post startte. Als waarschuwing eigenlijk.
b) aan te geven dat ik een reactie van een van de Mods van 1dayfly ontlokt heb dat het wel degelijk om een legale versie gaat (wat ik dus sterk betwijfel). Mensen die achteraf dan toch willen klagen hebben met een screenshot hiervan iig een bewijs dat 1dayfly zegt dat het wel legale kies zijn (wat het dus waarschijnlijk niet zijn).

Of het dan MSDN keys zijn, VL keys of met gestolen CC gekochte keys maakt niet uit... illegaal is illegaal.
Ja, dat weet jij.... 8) Maar ff serieus, ik zat in het vliegtuig en had net weer bereik...reactie kwam via mijn telefoon.....maar het is inderdad een 'schimmige' manier. Snap ook niet dat 1dayfly daar dus aan meewerkt.

MS zal er wel alles aan doen om dat soort zaken tegen te gaan, maar volgens mij is het gewoon dweilen met de kraan open.
Palomar schreef op Wednesday 31 January 2018 @ 09:37:
[...]

Ik denk dat je gewoon pech hebt aan het eind van de rit. Microsoft heeft ze inderdaad wel goedkoop aangeboden, maar dat was met Windows 8 als ik het me goed herinner. En tja....als hij geaccepteerd wordt zegt dat niets (afgezien of je licentietechnisch goed handelt), het kan namelijk ook zo zijn dat het dus 'stolen' of gelekte MSDN/VL keys zijn...die kunnen zomaar worden ingegtrokken. Je kunt dan beter een OEM key kopen van 80 eu...dan weet je zeker dat het allemaal werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:11:
[...]

Nee, aan het eind van de rit heeft de webwinkel een ongeldige Windows licentie geleverd, terwijl je een geldige licentie hebt gekocht (schriftelijk toegezegd door de winkel, dus onderzoeksplicht ruimschoots voltooid). Dus kan je op dat moment van de webwinkel een geldige licentie eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Anoniem: 1026657 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:14:
Precies, TS krijgt al zijn geld terug.
Tevens heeft hij als ik het goed begrijp twee Windows 8 Pro keys. Als TS van te voren iets meer huiswerk had gedaan zou hij hebben geweten dat je die prima kan activeren op Windows 10 *zelf ook 2 keer gedaan.

Verder weet je welk risico je neemt, al ben ik het wel eens dat deze keys aanbieder dat wel erbij moet zetten waar de keys vandaan komen of je een nieuwe kunnen geven. Daarom heb ik ook een 'handige harrie' die dat wel voor me doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Nee, aan het eind van de rit heeft de webwinkel een ongeldige Windows licentie geleverd, terwijl je een geldige licentie hebt gekocht (schriftelijk toegezegd door de winkel, dus onderzoeksplicht ruimschoots voltooid). Dus kan je op dat moment van de webwinkel een geldige licentie eisen.
Denk dat het er dan op neerkomt dat je een andere licentiesleutel krijgt die wellicht wel werkt, maar het is dan de vraag voor hoe lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Denk dat het er dan op neerkomt dat je een andere licentiesleutel krijgt die wellicht wel werkt, maar het is dan de vraag voor hoe lang ;)
Daarna bel je natuurlijk direct met MS om die te verifiëren, en vraag je weer een nieuwe aan. Daarna heb je ze 3 pogingen gegeven en wordt het tijd een aanklacht in te dienen vanwege oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online

@JohanNL

OEM licenties zijn ook na de uitspraak van het EU hof alleen overdraagbaar als je hardware waar deze origineel op zat erbij verkoopt. Open en andere volume licenties zijn echter na het EU arrest (usedsof arrest) wel door te verkopen, al zitten er nog wel een wat haken en ogen aan, zo mogen de licenties wel doorverkocht worden, maar alleen in de originele aantallen zoals aangeschaft. Een contract van bijv. initieel 50 Oracle licenties, mag dus ook enkel als bundel van 50 licenties doorverkocht worden en niet gesplitst naar 50 losse licenties.
Dank voor de uitleg.
Voor de OEM licenties is dit ook vrij logisch dat je het apparaat mee moet verkopen aangezien je anders in een situatie komt waarbij zowel koper als verkoper de licentie willen opeisen.
Uiteindelijk is het apparaat zelf de '' licentie '' die jou het recht geeft het product te gebruiken maar mag je deze licentie wel gebruiken op andere apparaten, het '' licentie apparaat '' moet daarvoor natuurlijk wel in jouw eigendom zijn en de licentie geldt alsnog slechts voor 1 apparaat.
Die volume licenties moeten inderdaad als geheel worden verkocht, in veel gevallen gaat het eigenlijk ook om 1 licentie die het recht geeft om bijvoorbeeld Windows te installeren op 50 computers.
Je kunt die dan verkopen maar aangezien het 1 licentie betreft kun je deze ook maar als 1 verkopen.

Maar, in theorie zouden die website's die goedkope keys aanbieden een schijnconstructie hierin kunnen aanbieden ( of doen dat al ).
Bij een OEM licentie zou je als verkoper de licentie kunnen overdragen zonder het originele apparaat daadwerkelijk mee te geven.
De verkoper zou de bepaalde software van het oorspronkelijke apparaat laten verwijderen, de key revoken en dan de key geven aan de koper.
De verkoper geeft dan aan dat het originele apparaat ook van de koper is maar hij niet fysiek mee krijgt maar wordt opgeslagen op een door de verkoper bepaalde locatie.

In de praktijk denk ik dat bovenstaande echt maar in een heel klein percentage van toepassing is en alsnog gaat het dan om goed vertrouwen.

In TS's geval zou het zomaar kunnen dat hij geleverd heeft gekregen waar hij voor heeft betaald.
Er werd namelijk nergens gesproken over dat je daadwerkelijk een licentie kreeg om het te gebruiken, enkel '' Windows 10 '' '' Downloadversie '' '' onbeperkt geldig op 1 computer '' '' Na aankoop ontvangt u een code, die 6 maanden geldig is ''.
Met die code kon je denk ik bij een andere aanbieder daadwerkelijk de Windows 10 ( pro ) key krijgen.
Uiteindelijk krijgt TS dus een key = code zoals afgesproken waarmee hij bij een andere aanbieder deze kan inwisselen voor een Windows 10 key.
Dat die dan niet werkt is heel jammer maar je kunt zo'n key normaal gesproken ook niet even retourneren om welbekende redenen.
De prijs is ook onrealistisch om daadwerkelijk een Windows 10 ( pro ) licentie te krijgen en de Telegraaf verschuilt zich achter hun om het zo maar even te zeggen '' doorschuifsysteem ''.
Ze hebben namelijk gewoon geleverd zoals beloofd: een code waarmee je bij een andere aanbieder een Windows 10 code kunt krijgen.

Uiteindelijk heeft de telegraaf het geld wel teruggegeven gelukkig maar dat had ook anders af kunnen lopen.
Het had ook zo kunnen zijn dat de key wel werkte maar na bijvoorbeeld 6 maanden niet meer werkte, ik denk dat de Telegraaf dan niet meer zo makkelijk doet het geld terug te geven.
De Telegraaf zou het dan wel doorhebben geschoven naar hun tussenpersoon die wellicht dan ook niet mee werkt.
TS verwacht nu ook nog een schadevergoeding maar heeft al zijn geld teruggekregen ( uit coulance na mijn mening, maar natuurlijk ook damage control voor de Telegraaf )
Stoelpoot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Daarna bel je natuurlijk direct met MS om die te verifiëren, en vraag je weer een nieuwe aan. Daarna heb je ze 3 pogingen gegeven en wordt het tijd een aanklacht in te dienen vanwege oplichting.
Tegen wie en hoe is het oplichting als je zelf geen schade hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Tegen wie en hoe is het oplichting als je zelf geen schade hebt?
Als je een legale key koopt, die niet werkt omdat deze toch illegaal is, heb je schade. Je hebt immers geen key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Stoelpoot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Als je een legale key koopt, die niet werkt omdat deze toch illegaal is, heb je schade. Je hebt immers geen key.
Lijkt mij een erg moeilijke kwestie, het is moeilijk te bewijzen dat De Telegraaf met opzet foutieve codes verkoopt.
Ik zou eerder denken aan een civiele procedure.
Echter omdat dit gewoon een te mooi om waar te zijn prijs is en bij een probleem schijnbaar toch het geld terug geven lijkt mij dit moeilijk.
Dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijke constructie die hier achter zit om De Telegraaf wellicht sws vrijuit te laten gaan.

EDIT: Zoals het eruit ziet verkoopt De Telegraaf niet direct een code voor Windows 10 ( Pro ) maar een code die je kunt inwisselen op een ander website die je recht geeft op een Windows 10 ( Pro ) code.
De Telegraaf levert het product wat zij aanbieden gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 31-01-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:42
Stoelpoot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Tegen de tijd dat je daar bent beland heb je je eigen key al betaald met al die ads/trackers. :P

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-04 03:18
vandaag kom ik er ook achter de office die ik gekocht had van de telegraaf en eerst leek te werken dat deze geen goede code is
en dus om een nieuwe activatie vraagt en als ik dat probeer krijg ik helaas ... je moet een nieuwe kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlckChta
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-05 17:05
wijgmanr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:13:
vandaag kom ik er ook achter de office die ik gekocht had van de telegraaf en eerst leek te werken dat deze geen goede code is
en dus om een nieuwe activatie vraagt en als ik dat probeer krijg ik helaas ... je moet een nieuwe kopen
Gaat het hier om deze advertentie?
https://aanbiedingen.tele...ome-of-professional-13697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
het ging om de office 2019 heb ik verkeerd gehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
sorry zie dat het windows is ipv office my bad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 10:22
wijgmanr schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:26:
het ging om de office 2019 heb ik verkeerd gehandeld?
Maak eerst eens duidelijk wat je bedoelt met 'geen goede' code, Welke melding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
kreeg vandaag de melding dat ik moest activeren toen ik een word doc wilde maken

had ik een paar maanden geleden gedaan maar ok wil je het gebruiken doe je wat office zegt dus ik weer volgens de handleiding van telegraaf via telefoon optie geprobeerd en
dan krijg ik de volgende melding:"Helaas kunnen we uw product niet activeren aangezien het aantal apparaten waarop deze licentie kan worden geïnstalleerd, is overschreden; raadpleeg de Gebruiksrechtovereenkomst. U dient een extra softwarelicentie aan te schaffen of een nieuw softwarepakket te kopen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr
ik heb het pakket allen op deze computer geïnstalleerd nooit verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijgmanr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 14:59

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic is inmiddels al weer twee jaar oud en gaat over Windows. Graag een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.