een kopie van mijn e-mail ************
GroupDeal B.V. (onderdeel van De Telegraaf Media Groep)
Xxxxxxxxxxxxxxx, maandag 15 januari 2018
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij doe ik een klacht en stel ik De Telegraaf Aanbiedingen een dagaanbiedingen platform en
onderdeel van Telegraaf Media Groep aansprakelijk voor verkoop van illegale software via
https://www.groupdeal.nl/ en
https://aanbiedingen.telegraaf.nl/ website. Door Microsoft is me
bevestigd dat ontvangen vouchernummers zgn. sleutels van De Telegraaf Aanbiedingen niet
bedoeld zijn voor activeren van aangeschafte Windows 10 Pro. In reactie Microsoft schrijft dat
het om vervalste software gaat en ik een rapport van vervalste software bij Microsoft moet doen
alsook een aangifte bij de Politie.
In het verleden heb ik Windows 8.1 Pro voor een bedrag van €25 per stuk gekocht. Echter, dat
heb ik rechtstreeks bij Microsoft gedaan. Vol vertrouwen in uw website heb ik gereageerd op het
aanbod en twee keer € 29,95 voor Windows 10 Pro betaald.
De reactie van Tresbizz kwam te laat want zodra ik n.a.v. telefoongesprek met Microsoft e-mail
heb ontvangen heb ik dezelfde bijlage in replay verstuurd en mij zorg geuit of me ook Office
2016 Professional Plus illegaal verkocht is. MS Office heb ik bij een andere website online
gekocht maar de vraag blijft of de versie die via uw websites verkocht wordt ook illegaal is.
De reactie van TresBizz onderaan slaat nergens op! Ik ben opgelicht en ik beslis wat ik met
bewijzen ga doen. Uiteraard heb ik niets aan het gebruik van Windows omdat diverse Windows
onderdelen vergrendeld zijn geraakt en merendeel opties kunnen hierdoor niet gewijzigd
worden. Dat is te zien op recent geüploade scherm afdrukken.
https://postimg.org/image/8nc018bx5/
https://postimg.org/image/903e7f1wp/
https://postimg.org/image/53q2bfomx/
https://postimg.org/image/arwd2c0p5/
Ik ben niet zo vergevend zoals ik dat in e-mail naar Tresbizz schreef. Iedere betrokken is
verantwoordelijk vanaf Sales Support Agent, Accountmanager van Tresbizz.com tot GroupDeal
B.V. en De Telegraaf Aanbiedingen. Nadat ik e-mail van Microsoft heb ontvangen is de maat
vol. Als klant en koper heb ik verwacht dat ik zou een voucher/sleutel ofwel zgn. product-key
krijgen die alleen mij toebehoort en altijd geldig blijft. Zo hoort het te zijn.
Tevens wil ik een financiële compensatie krijgen voor beschadigde vertrouwen in uw website,
ingestoken en verspild tijd aan tweede installaties van Windows 10 Pro, het instellen van een
e.a. in Windows tot in puntjes, maken van acht images van tussentijdse installaties m.b.v.
Acronis True Image. Het koste me zeker meer dan 4 volle dagen. Dus meer dan 100 uur tijd
voor beide apparaten. Het feit is dat dit ook consequenties heeft voor installaties van andere
software die ik opnieuw moet uitvoeren. Namelijk om andere software te kunnen installeren
moet ik contact met softwarefabrikanten opnemen om installaties te resetten om dezelfde
software opnieuw te kunnen installeren.
Als blijkt dat dit op een bevredigende manier opgelost kan worden dan hoef ik niet aangifte bij
de Politie te doen en allerlei procedures te starten. Het herstel van vertrouwen begint met een
coulance en alleen het bedrag van € 59,90 terugstorten is niet de reden genoeg om verder een
e.a. niet recht te zetten.
Het herstel van vertrouwen begint met focus op een gebaar dat de oprechtheid van bedoeling
het daadwerkelijk bekrachtigt. Daarom stel ik het voor dat me voor twee uitgevoerde installaties
wordt een bedrag van € 100, - per Windows installatie vergoed. In totaal wordt dat € 200,- voor
beide installaties. Het is een kwestie van een geringe tegemoetkoming voor alle frustraties, emails
en heel wat werk die ik heb gedaan en telefoongesprekken in de verwachting dat wat ik
betaald heb alleen voor mij als individu bedoeld is. Ik ben wel bereid alles te vergeten en heb het
liever dat dit achter de rug is. Als de klant bij De Telegraaf Media Groep centraal staat dan
vertrouw ik erop dat u de weloverwogen beslissing gaat nemen. Dat dit anno 2018 gebeurt is
schandalig en zeer onverantwoordelijk.
Voor verdere afhandeling van mijn verzoek/klacht wil ik uitsluitend schriftelijk corresponderen.
Mocht u mijn verzoek honoreren dan ben ik bereid alle uploadde foto’s te verwijderen en dit
gedoe blijft dan tussen ons. Ik verwacht uw reactie of het bedrag van €259,90 (€59,90 + €200
voor financiële compensatie) binnen 72 uur te krijgen.
Hoogachtend,
Xxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxx
e-mail van TresBizz ************
Van: xxxxxxx xxxxxxxxxxx [mailto:x.xxxxxxxxxxx@tresbizz.com]
Verzonden: maandag 15 januari 2018 16:00
Aan: Xxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxxxxx.xx
CC: info@groupdeal.nl
Onderwerp: RE: [#xxxxxxxxxxx]
Goedemiddag heer,
Hartelijk bedankt voor uw email. Vervelend dat de activatie zo is verlopen.
U heeft ten tijde van een internet-aankoop altijd binnen 14 dagen recht op annulering van de order en uw geld
terug, ook zonder pressiemiddel.
U heeft uw aankoop gedaan bij een dagdealsite. Ik moet u dan ook naar hen doorverwijzen om de order te
annuleren. Ik verzoek u zodoende om een mail te sturen naar de klantenservice van
uw dagdealsite. Vermeld daarin:
- Dat u de licentiecode niet zult gebruiken
- Dat u de licentiecode niet in gebruik heeft
- Dat u de licentiecode niet aan derden zal verstrekken
- Dat u de licentiecode niet openbaar zult maken
Zodra deze mail bij uw dagdeal-wesbite binnen is, zullen zij een credit voor u in orde maken.
Ik hoop u langs deze weg op pad te hebben geholpen en wens u dan ook een hele mooie middag toe.
Met hartelijke groet / Kind regards,
xxxxxxx xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxx
epiloog ************
Het was te proberen waard, maar behalve schamele €59,90 kreeg ik niet waar ik om vroeg. Na het herstellen van een image van complete harde schijf is Windows deactiveerd geraakt. De volgende dag besloot ik om de image opnieuw te herstellen en Windows is voor de tweede keer ook gedeactiveerd. Enkele uren later merkte ik dat ook de licenties van Nero Platinum en NewsBin Pro waren gedeactiveerd! De Windows foutmelding vond ik op Microsoft website. Echter, Microsoft verbloemt de foutomschrijving en raad je aan om software te kopen via hun website. M.a.w. volgens de foutcode 0xC004F034 komt op neer dat wat je vervalste software gebruikt.
beste tip ************
Waar dan ook je Windows 10 Pro koopt download van Microsoft website MediaCreationTool.exe door op <Hulpprogramma nu downloaden> knop te drukken. Je haalt binnen Windows 10 Fall Creators Update ofwel de laatste Windows 10 versie en zeker niet de eerste versie van 29-7-2015 als je van TresBizz download website downloadt. Wel kun je op TresBizz website >50 Microsoft images downloaden zonder product-key (en is vrij toegankelijk). Omdat meeste images ‘out of date’ zijn ben je vervolgens 3 dagen mee bezig met updaten/upgraden. Voer je product-key van legitieme Windows 10 (Pro) tijdens de installatie die je gekocht hebt van een andere website. Trap niet in, in ICT waarborg en Webshop Trustmark logo’s zoals ik.
Microsoft adviseerde in een van de publicaties over
Tresbizz: ‘Ook wegblijven’. (Lees het artikel op Emerce website goed door.)
Let Op!
Mocht je MediaCreationTool.exe bestand uit het verleden hebben bewaard dan ga je dat bestand NIET opnieuw gebruiken. Elke MediaCreationtool bestand wijst specifiek aan naar de Windows versie van toen en je gaat automatisch oudere Windows versie downloaden.