Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wooninbraken / Slimme deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn wijk is er meerdere keren ingebroken. Zelf twijfel ik om een slimme deurbel aan te schaffen om de kans op een inbraak te verkleinen. Hoe denken jullie erover? En mocht ik een slimme deurbel aan schaffen, waar moet ik op letten (voor - en nadelen)? Graag hoor ik jullie mening.

Alle reacties

Verwijderd

Je beseft je wel dat inbrekers meestal niet aanbellen? Of bedoel je meer de camera, die toevallig in veel, maar niet alle, slimme deurbellen ingebouwd zit?

Je hebt waarschijnlijk meer aan bewegingsmelders gecombineerd met camera('s) en alarmering.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is nuttiger om even te bekijken bij wie is ingebroken en meelevend vragen hoe ze zijn binnengekomen. Controleer of die points of entry ook in jouw huis bestaan en regel dat (met een erkende slotenmaker en/of keurmerk Veilig Wonen).

Informeer ook even bij je energiemaatschappij; tegenwoordig kan je daar ook alarmsystemen leasen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht dat inbrekers juist aanbellen, kijken of er iemand thuis is.

Ik woon in een rijtjeshuis. Wil mijn huis liever niet bekladden met diverse alarmsystemen. Een slimme deurbel van Ring bijvoorbeeld heeft een ingebouwde detectie sensor en een (video)camera. Leek mij een interessant product om de inbrekers af te schrikken :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 20:43 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb mij laten vertellen dat een camera niet afschrift, want op zichzelf doet ie niets. Het zorgt er alleen voor dat je na een inbraak met een emmer popcorn nog eens kan kijken naar hoe die inbreker er met je TV vandoor ging. Zeker een camera die min of meer verborgen is in een deurbel, zal weinig uithalen.

Bedenk hoe je het een inbreker lastig kunt maken. Grote factoren zijn buiten het zicht kunnen staan en de tijd die het kost om toegang te krijgen. Dus: zorg voor goed hang- en sluitwerk, plaats geen losstaande GFT-containers onder open (of openbreekbare) ramen, hang een bouwlamp met bewegingsmelder op. Grote kans dat een inbreker het huis van je buren dan boven het jouwe verkiest.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:43:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht dat inbrekers juist aanbellen, kijken of er iemand thuis is.

Ik woon in een rijtjeshuis. Wil mijn huis liever niet bekladden met diverse alarmsystemen. Een slimme deurbel van Ring bijvoorbeeld heeft een ingebouwde detectie sensor en een (video)camera. Leek mij een interessant product om de inbrekers af te schrikken :p
Er zijn, geloof ik, deurbellen waarbij jij vanaf je smartphone kunt spreken met degene die aanbelt. Omdat die persoon in principe niet weet of jij thuis bent, of vanaf afstand met hem spreekt, kan ik me voorstellen dat er enigzins een preventieve werking vanuit gaat.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

Je hoeft echt niet aan te bellen om te zien of er iemand thuis is hoor. Dat heb je met een beetje oplettendheid zo in de gaten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Metalfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:13:
[...]

Je hoeft echt niet aan te bellen om te zien of er iemand thuis is hoor. Dat heb je met een beetje oplettendheid zo in de gaten.
^^ dit

Rij 's avonds eens door de wijk en je pikt de huizen waar niemand thuis is er zo uit.

Daarbij, de inbreker moet dan een slappe smoes gaan bedenken waarom hij aanbelde. Vervolgens kan hij in die hele wijk niet meer zijn slag slaan omdat zijn verdachte gedrag en signalement bekend is.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

emnich schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:27:
[...]

Daarbij, de inbreker moet dan een slappe smoes gaan bedenken waarom hij aanbelde. Vervolgens kan hij in die hele wijk niet meer zijn slag slaan omdat zijn verdachte gedrag en signalement bekend is.
Hoe moeilijk kan het zijn om een standaard verhaaltje te bedenken voor als iemand wel open doet? Je kan je wel voordoen als iemand die leden werft voor de Nederlandse Vereniging voor Hulp aan Zwerfkatten of een ander fictief maar plausibel klinkend goed doel.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:15
Indien mogelijk anti inbraak strip en dergelijke monteren.

Heel flauw, maar je moet zorgen dat het inbreken bij je buren er makkelijker uitziet voor de gelegenheids dief. De gene die het speciaal op je woning hebben voorzien hou je toch niet tegen.

Hier in huis gaan bijna alle lampen via Klik aan Klik uit zenders en die gaan altijd vanzelf aan, ook als ik niet thuis ben. Deel via een timer en deel afhankelijk van zonsondergang tijd, zodat de tijd verloopt. Deels is dit spelerij en scheelt het me veel lichtschakelaars op de muur en deels is het inbraak werend.

Oja en de puppy hier wordt nu groot en weigerd brokken te eten, dus die krijgt tegenwoordig vers (diepvries) vlees. Dus wellicht dat een inbreker me een paar vlees worsten voeren scheelt. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Erwin_83 op 15-03-2018 12:49 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:58:
Hallo,

In mijn wijk is er meerdere keren ingebroken. Zelf twijfel ik om een slimme deurbel aan te schaffen om de kans op een inbraak te verkleinen. Hoe denken jullie erover? En mocht ik een slimme deurbel aan schaffen, waar moet ik op letten (voor - en nadelen)? Graag hoor ik jullie mening.
Is dit een serieuze vraag of ben jij een sockpuppet account van diegene die laatst zonder toestemming een enquete plaatste over een slimme deurbel ? ( Enquete slimme deurbel )

[ Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 15-03-2018 12:54 ]

Try SCE to Aux

Verwijderd

Deurbel van 200 euro vind een inbreker ook prima om mee te nemen.

Die dingen zijn met een torx of inbusje van onder zo los te draaien en hoppa, op marktplaats voor 100 eur.

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:00:
Deurbel van 200 euro vind een inbreker ook prima om mee te nemen.

Die dingen zijn met een torx of inbusje van onder zo los te draaien en hoppa, op marktplaats voor 100 eur.
Heb zelf de Ring video doorbell bij de voordeur hangen, van mij mag meneer de inbreker deze mee nemen en verkopen.
Deze worden namelijk op serie nr. geregistreerd waardoor bij opnieuw instellen terug gevonden kan worden en Ring geeft levenslang garantie op diefstal.

Kan de ring wel aanraden mits je bij de voordeur een goede wifi verbinding hebt.
Ik zeg er wel bij de er af en toe vertraging in de verbinding zit vooral vlak na een update.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:57
downtime schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:27:
[...]

Hoe moeilijk kan het zijn om een standaard verhaaltje te bedenken voor als iemand wel open doet? Je kan je wel voordoen als iemand die leden werft voor de Nederlandse Vereniging voor Hulp aan Zwerfkatten of een ander fictief maar plausibel klinkend goed doel.
Moeilijk niet, oliedom wel. Je wilt als inbreker snel en onopvallend dingen doen. Hoe lang denk je dat het duurt voor je signalement bekend is bij politie als je eerst een rondje aanbelt, en bij 3 huizen een slap verhaal houdt en daarna bij de 2 andere huizen inbreekt...?

Natuurlijk kan je ook aanbellen met je bivakmuts etc., maar dat is ook niet handig tenzij je er meteen een roofoverval van maakt.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:30

immetjes

HIER is BERN-E

Inbrekers kennen die bellen allang. En dan heb je beelden van een persoon die misschien degene is die de week erna bij je heeft ingebroken. En dan? Hoe bewijs je dat?

Neem dan een hond! of liever: Meer honden! (wij hebben er twee). Daar houden inbrekers niet zo van.
Fr33z schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Moeilijk niet, oliedom wel. Je wilt als inbreker snel en onopvallend dingen doen. Hoe lang denk je dat het duurt voor je signalement bekend is bij politie als je eerst een rondje aanbelt, en bij 3 huizen een slap verhaal houdt en daarna bij de 2 andere huizen inbreekt...?

Natuurlijk kan je ook aanbellen met je bivakmuts etc., maar dat is ook niet handig tenzij je er meteen een roofoverval van maakt.
Inbrekers bellen niet aan en zetten ook niet met krijt tekens op de stoep of de muur.

[ Voor 31% gewijzigd door immetjes op 15-03-2018 14:23 ]

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:15
En ipv aanbellen doen ze een takje tegen je deur leggen of iets tussen je deur, zit het er na X tijd nog dan ben je afwezig.

Aanbellen met een smoes over een vermiste kat in de achtertuin ofzo doen ze bij ouderen om binnen te komen. Bij vertrek hebben ze de kat niet gevonden maar wel je andere zaken als je pech hebt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Imnoa schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:53:
[...]

Is dit een serieuze vraag of ben jij een sockpuppet account van diegene die laatst zonder toestemming een enquete plaatste over een slimme deurbel ? ( Enquete slimme deurbel )
Daar lijkt het wel heel erg op idd. vergelijkbare usernaam (naam+nr), net aangemeld, zelfde schrijftrant (begint met "hallo," en met "hi,"...mmmm.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 14:36

Metalfreak

Hoije woh!

immetjes schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Neem dan een hond! of liever: Meer honden! (wij hebben er twee). Daar houden inbrekers niet zo van.
Want daar moet je ook 1 keer batterijen in doen, hoef je verder niet meer naar om te kijken en die kun je ook op afstand via WiFi uitlezen :?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Metalfreak schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Want daar moet je ook 1 keer batterijen in doen, hoef je verder niet meer naar om te kijken en die kun je ook op afstand via WiFi uitlezen :?
Als je er 1 keer batterijen in doet, hoef je er verder niet meer naar om te kijken hoor. >:)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

ik denk dat de ring leuk is voor bekenden en jehova's. Maar inbrekers ga je er niet mee vangen. De pro's iig niet. Dan kun je beter een goed slot op je deur hebben. En een camera in je gang. Ook dan ben je niet 100% ervan verzekerd dat je bewijs hebt. Er is 2 weken geleden bij me ingebroken. en hij heeft zelfs toen hij binnen was eerst alle stroom eraf gehaald. Als je niet instant je beelden upload, snapshot naar je telefoon, heb je nog niks.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

makkie ;) schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:17:
[...]. Er is 2 weken geleden bij me ingebroken. en hij heeft zelfs toen hij binnen was eerst alle stroom eraf gehaald. Als je niet instant je beelden upload, snapshot naar je telefoon, heb je nog niks.
Simpele camera's binnen helpen denk ik niet veel tegen de doorgewinterde inbreker. Ik heb ze ook hoor maar gebruik ze meer om te kijken wat die honden uitvreten als we er niet zijn. Ik neem aan dat deze mijnheer de bewakingscamera en server heeft meegenomen?

Verwijderd

makkie ;) schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:17:
ik denk dat de ring leuk is voor bekenden en jehova's. Maar inbrekers ga je er niet mee vangen. De pro's iig niet. Dan kun je beter een goed slot op je deur hebben. En een camera in je gang. Ook dan ben je niet 100% ervan verzekerd dat je bewijs hebt. Er is 2 weken geleden bij me ingebroken. en hij heeft zelfs toen hij binnen was eerst alle stroom eraf gehaald. Als je niet instant je beelden upload, snapshot naar je telefoon, heb je nog niks.
Had je dan geen goed slot?

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Het was een ouderwets opdek slot. met een koevoet makkelijk open te breken. Nieuwere sloten wil de VVE niet betalen. Dus ik ga nu kijken wat ik daar zelf aan kan doen. Gelukkig is hij geregistreerd door de camera's bij de ingang van het complex.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij zijn van die kleine raam/deur contactjes al genoeg om een inbreker te laten schrikken als hij binnen is. Beter is natuurlijk om te zorgen dat ie helemaal niet binnen kan komen.

https://www.bol.com/nl/p/...050007417%26itm_role%3Din
Pagina: 1