Afzien van verkoop vanwege moeilijke randvoorwaarden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het heel onredelijk van mij om een product niet te willen verkopen aan iemand die heel veel randvoorwaarden stelt?

geen DM integraal plakken aub

Vind het wel frustrerend omdat ik 10 producten heb verkocht aan Tweakers die heel tevreden waren en iedereen netjes aanbod dat ze het product terug mochten brengen als ze niet tevreden waren. Wil gewoon niet profiteren van andere mensen en dat zijn ook blij zijn. Vind het ook jammer dat mensen zo extreem veeleisend kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 13-03-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06

BoAC

Memento mori

Ik zie het probleem niet zo. Je kunt ze toch netjes verpakken zoals hij vraagt? De kosten kun je zelfs in rekening brengen. Je haalt bij een bouwmarkt demping materiaal (grijs met van die bultjes erin) en stopt ze in een net doosje.
Verder doe je een net rapportje erbij van de smartvalues waarbij ook de datum zichtbaar is.
Succes :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:02
Heel veel randvoorwaarden? Er wordt alleen een idee gedeeld over hoe deze Tweaker de vorige keer HDD's heeft opgestuurd (waar hij goede ervaringen mee heeft), zodat jij misschien hetzelfde kunt doen. Deze Tweaker lijkt zelfs voor te stellen dat hij de kosten voor het verpakken ook op zich neemt.

Ik zie even niet in hoe dit als frustrerend gezien kan worden? Maargoed, het is jouw spul wat je verkoopt. Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je (alsnog) de voorkeur geeft voor ophalen en dat je liever niet opstuurt met als risico dat deze koper afhaakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mint op 13-03-2018 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Wijziging user review - chronoz

?

[ Voor 39% gewijzigd door Dutchdeveloper op 13-03-2018 18:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Je geeft zelf aan dat het fragiel is. Koper geeft een goed voorstel hoe je dat kan oplossen. Hoe kun je dat in hemelsnaam extreem veeleisend noemen? Ik vind het erg netjes van koper

Als het je uiteindelijk niet lukt om hem te verzenden, dan kun je dat aangeven bij de koper. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dan moeilijk doet dat de deal uiteindelijk toch niet door gaat

[ Voor 37% gewijzigd door Misha op 13-03-2018 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@chronoz Je weet ook dat het niet toegestaan is om DM's publiekelijk te maken, toch doe je het om je gelijk te krijgen, athans dat probeer je. Los het probleem lekker op met een Admin @Microkid en leer een ander antwoord te accepteren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ok, nou ja, misschien hebben jullie gelijk en is het mijn schuld. Ik zal voortaan meer oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Misha schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:
Je geeft zelf aan dat het fragiel is. Koper geeft een goed voorstel hoe je dat kan oplossen. Hoe kun je dat in hemelsnaam extreem veeleisend noemen? Ik vind het erg netjes van koper

Als het je uiteindelijk niet lukt om hem te verzenden, dan kun je dat aangeven bij de koper. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dan moeilijk doet dat de deal uiteindelijk toch niet door gaat
Ik heb hem gezegd dat ik liever heb dat iemand hem ophaalt, maar hij heeft daarom een negatieve review geplaatst.
Mint schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:43:
Heel veel randvoorwaarden? Er wordt alleen een idee gedeeld over hoe deze Tweaker de vorige keer HDD's heeft opgestuurd (waar hij goede ervaringen mee heeft), zodat jij misschien hetzelfde kunt doen. Deze Tweaker lijkt zelfs voor te stellen dat hij de kosten voor het verpakken ook op zich neemt.

Ik zie even niet in hoe dit als frustrerend gezien kan worden? Maargoed, het is jouw spul wat je verkoopt. Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je (alsnog) de voorkeur geeft voor ophalen en dat je liever niet opstuurt met als risico dat deze koper afhaakt.
Nou ja, blijkbaar kon ik dat niet zeggen, want de tweaker heeft een negatieve review geplaatst en moderators zeggen dat ik legaal gebonden ben om de schijven op te sturen, dus dat deze review terecht is.

Ik bied mensen altijd de kans om het product binnen 24 of 48 uur terug te brengen, ben zelf altijd heel flexibel. Ik vind het daarom jammer dat me dit een negatieve review kost, omdat ik het bod wel akkoord vond en andere mensen ook wat gun! Maar omdat ik 60 uur per week werk is mijn enige verwachting dat ik zelf ook wat gemak heb.

[ Voor 56% gewijzigd door chronoz op 13-03-2018 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:55:
[...]
Ik heb hem gezegd dat ik liever heb dat iemand hem ophaalt, maar hij heeft daarom een negatieve review geplaatst.

[...]
Nou ja, blijkbaar kon ik dat niet zeggen, want de tweaker heeft een negatieve review geplaatst en moderators zeggen dat ik legaal gebonden ben om de schijven op te sturen, dus dat deze review terecht is.
Als dit alle DM's zijn is de review onterecht, immers ben jij nooit akkoord gegaan en is er geen koopovereenkomst. Pas als die er is mogen we op Tweakers user reviews schrijven, hoewel het in sommige gevallen redelijk vreemd is om dat niet eerder te mogen doen.

In dit geval ben ik het eens met @Ztegeman en is dit gewoon niet gedrag wat ik van een medetweaker verwacht. Als je nu werk moet verrichten voor een telefoonhoesje van twee tientjes snap ik het, maar het gaat hier om een totaal bedrag boven de maximaal verzekerde waarde bij PostNL. 8)7
Ook geeft het andere topic 'wijziging user review' al wel een beetje een kijkje in de keuken.

Als je zo terugkrabbelt mag in mijn ogen een review ook prima blijven staan als er geen koopovereenkomst zou zijn.

p.s. als je z'n username (bewust) laat staan meldt het ook even aan de andere partij dat je dit gepost hebt.
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:55:
Ik bied mensen altijd de kans om het product binnen 24 of 48 uur terug te brengen, ben zelf altijd heel flexibel. Ik vind het daarom jammer dat me dit een negatieve review kost, omdat ik het bod wel akkoord vond, omdat ik echt het maximale geld niet hoef, maar omdat ik 60 uur per week werk en het liefste zo weinig mogelijk tijd kwijt ben hieraan.
Niets weerhoudt jou om te zeggen, "mijn excuses, ik had er niet aan gedacht dat het degelijk versturen meer tijd zou kosten dan ik gehoopt had, helaas kan ik voor [insert weekend of dag] niet het pakket klaarmaken en versturen, heb je hier problemen mee?".

[ Voor 21% gewijzigd door True op 13-03-2018 19:13 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
True schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:11:
[...]

Niets weerhoudt jou om te zeggen, "mijn excuses, ik had er niet aan gedacht dat het degelijk versturen meer tijd zou kosten dan ik gehoopt had, helaas kan ik voor [insert weekend of dag] niet het pakket klaarmaken en versturen, heb je hier problemen mee?".
Ik geef heel vaak aan dat ik hem liever laat ophalen...

geen DM integraal plakken aub

Echter krijg ik alleen maar beschuldigingen aan mijn hoofd dat ik hem al verkocht zou hebben.

Ik heb eens in oktober doodziek op bed gelegen voor een week en 3 negatieve reviews gehad, omdat ik niet op een bod gereageerd zou hebben en dat ik de producten niet zou hebben en een oplichter zou zijn, daarom voorkom ik liever een transactie als er al beschuldigingen gedaan worden.
True schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:11:
[...]
Als je nu werk moet verrichten voor een telefoonhoesje van twee tientjes snap ik het, maar het gaat hier om een totaal bedrag boven de maximaal verzekerde waarde bij PostNL. 8)7
Ik geef hem een goede korting voor het gemak om er snel vanaf te zijn. Ik heb een mooi uurtarief als ZZP'er en ik laat graag anderen meeprofiteren door wat extra korting, maar zolang ik mijn eigen kosten qua tijd maar beperk. Dan hou ik er liever zelf €75 minder aan over en is de ander blij. Ik werk al 60 uur per week, mag ik op zijn minst verwachten dat ik een eenvoudige transactie wens?

Er zijn nu al 20 Tweakers geweest die een bod gedaan hebben en daarna afzagen van hun bod, maar in mijn geval zegt moderator:
Dat is nou eenmaal jouw verantwoording. Koper kan zelfs levering juridisch afdwingen.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 13-03-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
Ik vraag maar af of er daadwerkelijk een koopovereenkomst is. Er is immers nooit afgesproken waar het naartoe moet gaan. Koper had ook naar Timboektoe kunnen zeggen. Had TS dan ook maar akkoord moeten gaan?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

loki504 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:04:
Ik vraag maar af of er daadwerkelijk een koopovereenkomst is. Er is immers nooit afgesproken waar het naartoe moet gaan. Koper had ook naar Timboektoe kunnen zeggen. Had TS dan ook maar akkoord moeten gaan?.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q2641zClu9bC4xZBe8LTblfv/thumb.png

Vrij duidelijk lijkt me.

Wijziging user review - chronoz

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 13-03-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:19:
Ik heb eens in oktober doodziek op bed gelegen voor een week en 3 negatieve reviews gehad, omdat ik niet op een bod gereageerd zou hebben en dat ik de producten niet zou hebben en een oplichter zou zijn, daarom voorkom ik liever een transactie als er al beschuldigingen gedaan worden.
Regels van Tweakers zijn heel duidelijk hierover: een beoordeling mag alleen plaatsvinden wanneer er sprake is van een overeenkomst. In geval er een bod gedaan is maar niet gereageerd is, om wat voor reden dan ook, is er geen sprake van een overeenkomst. Er is alleen sprake van de wil tot een overeenkomst.

Die onterechte negatieve reviews kun je volgens de regels aangeven in een apart topic in het daarvoor bestemde forumonderdeel. Een moderator bekijkt en beoordeelt ze waarna mogelijk actie wordt ondernomen door de onterechte beoordelingen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Nee is voor mij niet duidelijk. Alleen. Dat hij voor 150 p.s akkoord gaat. Maar nog niet hoe en waar ze naar toe moeten. En daar zit het probleem. Op de randvoorwaarden is het mis gelopen. Dus kan het toch geen koopovereenkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:29
Je had wellicht met een alternatief kunnen komen met betrekking tot verzending. Zowel naar de Praxis gaan als naar de Conrad ( dan wel online bestellen ) had ik ook niet gedaan. Maar er zijn zat creatieve wijzes om de schijven op te sturen.

Maar ik snap tevens niet hoe iedereen hier zo over valt, ik heb altijd goede ervaring met kopen/verkopen hier op tweakers, en denk graag mee met een potentiële koper. Maar ik heb ook weinig zin om een dag te spenderen aan inpakken/knutselen om wat schijven op te sturen, tenzij ik er ook een uurloon bij betaald krijg. Een doos en wat bubbel plastic a la. Ik vind dit ook geen negatieve review waard.

Een iets netter bericht, of alternatieve mogelijkheid van verzending was natuurlijk wel netjes geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ztegeman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 14:04
@loki504 Mijn adres stond in het witte blok, en dat was aan de andere kant van Nederland, te ver om even harde schijven op te halen.

@chronoz, dit is ook niet netjes en ook de reden dat ik de 3 sterren in mijn review na een wraak review plus de 'vuile was buiten hangen' eigenlijk nog te hoog is. Het is ook wel een beetje selectief berichten uit onze DM posten. Ik heb er geen moeite mee, ik heb de hele tijd netjes geantwoord, behalve de laatste die je post, toen was ik zeer teleurgesteld dat de schijven waar ik naar uitkijk om mijn nieuwe server mee te bouwen niet zouden komen. Mijn review heb ik genuanceerd proberen te zijn.

Helaas ging ik ervan uit dat iemand die "pakketpost nationaal" aangeeft in de opties genoeg heeft aan afgesproken prijs+verzendkosten. Ik heb aangeboden te betalen voor verpakking, geen probleem gemaakt dat het een aantal dagen langer duurde (dat bericht mis ik). Foutje bij het aangeven okay, maar wees dan een man en stap over je tijdsverlies heen en toch een medetweaker blij maken. Nu ben ik gewoon super teleurgesteld voor een derde maal: Geen HDDs, wraak review gekregen en nu toch proberen je gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Inverted_World schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:26:
Je had wellicht met een alternatief kunnen komen met betrekking tot verzending. Zowel naar de Praxis gaan als naar de Conrad ( dan wel online bestellen ) had ik ook niet gedaan. Maar er zijn zat creatieve wijzes om de schijven op te sturen.

Maar ik snap tevens niet hoe iedereen hier zo over valt, ik heb altijd goede ervaring met kopen/verkopen hier op tweakers, en denk graag mee met een potentiële koper. Maar ik heb ook weinig zin om een dag te spenderen aan inpakken/knutselen om wat schijven op te sturen, tenzij ik er ook een uurloon bij betaald krijg. Een doos en wat bubbel plastic a la. Ik vind dit ook geen negatieve review waard.

Een iets netter bericht, of alternatieve mogelijkheid van verzending was natuurlijk wel netjes geweest.
Ik bood hem aan om de schijven in Amsterdam i.p.v. Den Haag op te halen. Ik heb ook 25 positieve ervaringen, maar toen ik doodziek op bed lag een weekje 3 negatieve ervaringen gekregen, omdat ik niet op hun boden reageerde. Er schijnen altijd Tweakers te zijn die heel snel boos zijn. Ik probeer altijd netjes te zijn en bied mensen zelfs aan om binnen 48 uur het product terug te brengen als ze niet tevreden zijn, omdat het me niet gaat om het maximale bedrag eruit te halen en ik graag mensen blij maak, maar ik wil wel graag de hoeveel tijd minimaliseren die ik kwijt ben

Het klopt dat ik inderdaad een mooier en netter bericht had kunnen sturen, maar het hele punt is dat ik erg weinig tijd heb en nauwelijks tijd heb voor al die dingen.
Ztegeman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:26:
Nu ben ik gewoon super teleurgesteld voor een derde maal: Geen HDDs, wraak review gekregen en nu toch proberen je gelijk te krijgen.
Ik schrijf alleen dat deze Tweaker erg snel teleurgesteld is en dat klopt toch gewoon? Waarom zou een verkoper geen negatieve review over een Tweaker mogen plaatsen.

Ik heb 2x eerder een bod met beschuldiging gehad en die jongens plaatsen een negatieve review gelijk, terwijl ik ooit tijd heb gehad om te reageren aangezien ik een week ziek op bed lag.

Jij doet ook een valse beschuldiging en plaatst de negatieve review iets later. Geen wonder dat ik geen zin heb om zaken op die manier te doen. Al gelijk zoveel verwachtingen en beschuldigingen nadat je zo'n mooie prijs krijgt. Ik heb zelfs nog nee gezegd tegen andere mensen voor die prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door chronoz op 13-03-2018 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Woon je zo afgelegen dat een ritje naar de bouwmarkt meer moeite kost dan alle frustraties die je hier geuit hebt afgelopen 2 uur? Je had inmiddels al 3x terug kunnen zijn laten we maar zeggen :-)

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
.SnifraM schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:42:
Woon je zo afgelegen dat een ritje naar de bouwmarkt meer moeite kost dan alle frustraties die je hier geuit hebt afgelopen 2 uur? Je had inmiddels al 3x terug kunnen zijn laten we maar zeggen :-)
Ik verdien €100 per uur en werk 60 uur per week. Het gaat mij om het principe en de eerlijkheid, niet om het geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:43:
[...]
Ik verdien €100 per uur en werk 60 uur per week. Het gaat mij om het principe en de eerlijkheid, niet om het geld.
Ik zeg toch nergens dat het je om het geld gaat? Je doet net of je tijd te kort hebt, maar 2 uur klagen op een forum kost over het algemeen meer tijd en moeite dan even naar de bouwmarkt voor wat schuim 8)7 . Snap sowieso niet waarom je iedere keer je uurtarief als ZZP'er in de discussie moet vermelden. Je vraagt of het onredelijk is wat je doet, en mijn mening is dat het zeer onredelijk is. Ook omdat de koper oppert de kosten op zich te nemen en het niet in je advertentie vermeld stond dat ophalen de enige optie was.

Maareee sterkte ermee ;)

lol+lol=hihi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vet cool. Wanneer groei je een paar en stuur je gewoon die dingen goed verpakt op? ( En ja, er was wel degelijk een overeenkomst ; je advertentie is het aanbod, @Ztegeman heeft deze aanvaard.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De tijd die jij @chronoz nu hebt gestoken in de topics, de DM's en de muren die je nu hebt opgetrokken rondom jouw eigen gelijk had je ook kunnen steken in een uurtje schouders ophalen en een tien minuten schijven inpakken.
Het voortdurend aanhalen dat je de slachtofferrol toch wel heel comfortabel vindt en het wild om je heen slaan om zoiets triviaals als een stukje schuimrubber geeft mij een beeld van jouw handelen die niet gunstig uitvalt.
Ik zou je willen zeggen dat je beter het voortdurend posten dat jij gelijk moet, wil en zal hebben tegen elke prijs even zou moeten laten rusten -een dag of twee- en dan na drie keer ademhalen even opnieuw beginnen met nadenken en handelen.
Je laat jezelf duidelijk kennen op deze manier en dat lijkt mij nergens voor nodig. Of ben je van mening dat jouw beeld door dit topic nu veel beter is geworden?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
Gast, get a live!

Harde schijven horen gewoon goed verpakt te zijn, dat weet een 'tweaker'. Geen vreemde voorwaarde. De manier waarop is aan jou, als het maar solide is verpakt.

Verder niet zeuren en probeer elkaar blij te maken. Iets doen voor je geld kan geen kwaad en vind je het teveel moeite voor het (voor jou) weinige geld, dan hou je ze lekker.

En (select) DM's posten, seriously!!!!???

Mag dit topic een slotje, krijgt vast nog veel nodeloze reacties (zoals deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens gebruik ikzelf als ik geen noppenfolie heb gewoon opgepropte kranten. Werkt prima. Plastic zak eromheen, ducttape, klaar.
Life O-) /grammarnazi

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik zal voortaan een bod op de volgende manier beantwoorden:
Geachte Tweaker,

Bij deze meld ik u dat uw bod akkoord is, mits er aan mijn algemen voorwaarden voldaan wordt:
- Het bod wordt binnen 24 uur gehonoreerd en betaald
- Het product wordt opgehaald in Den Haag of Amsterdam binnen 24 uur
- Indien verzenden gewenst is, wordt tevens een uurtarief gehanteerd met een minimum van 60 minuten.

Zie voor de rest van mijn voorwaarden het volgende document: http://mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin

Indien aan deze voorwaarden niet voldaan wordt, is er geen sprake van een overeenkomst en wordt enige transactie nietig verklaard.
Zeker gezien 75% van de Tweakers hun bod niet nakomt en ik daar geen probleem van maak.
rookie no. 1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:53:
Verder niet zeuren en probeer elkaar blij te maken. Iets doen voor je geld kan geen kwaad en vind je het teveel moeite voor het (voor jou) weinige geld, dan hou je ze lekker.
Ja, ik wil ze houden, maar Tweaker spreekt van een verplichte overeenkomst. En gezien een werkgever me een redelijk uurloon betaalt, kun je toch moeilijk zeggen dat ik niets doe voor mijn geld? Ik wil juist andere mensen mee laten profiteren door extra korting te geven, zolang het me geen extra tijd kost.

[ Voor 28% gewijzigd door chronoz op 13-03-2018 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:56:
Ik zal voortaan een bod op de volgende manier beantwoorden:

[...]
Zeker gezien 75% van de Tweakers hun bod niet nakomt en ik daar geen probleem van maak.
Damn, wat een zelfmedelijden. Je lijkt nogal trots te zijn op hoeveel geld je verdient, waarom stop je diezelfde trots niet in het fatsoenlijk verkopen van spullen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Okee, ben ik misschien de enige die de eisen ook wel een beetje overdreven vind hoor. Een heel recept waar aan voldoen moet worden met waar je het moet halen en de kosten kunnen doorgegeven worden. TS is geen persoonlijke verpakservice he? Hij biedt iets aan tegen zijn voorwaarden en de koper kan kiezen daarin mee te gaan. Het is geen winkel, maar 2e hands verkoop. Het is dus ook totaal niet netjes om, als de verkoper niet mee wil gaan in de extra eisen van de koper, om dan maar een slechte review te plaatsen. Kinderachtig.

Ik had ook al lang gezegd: "Kom maar halen, voor jou 10 anderen".

Niet netjes om de DM's te plaatsen echter.

De keyboard moraalridders gaan er ook weer hard in zeg :o Doe even rustig allemaal.
Dimens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:59:
[...]
Als het je werkelijk om principe en eerlijkheid gaat, zorg je ervoor dat de zaken alsnog bij de kopende partij terecht komen voor het overeengekomen bedrag. Je bent iets overeengekomen en dit hoor je na te komen. Pacta sunt servanda.
Wat? Het is een 2e hands verkoop site. Het is geen koopovereenkomst voor een huis dat gesloten is. Doe even allemaal normaal hier zeg 8)7. De koper en de verkoper kunnen elkaar niet vinden en dus is er geen overeenkomst. Dan een negatieve review plaatsen is verkeerd.

My god....
Als ik bij jou dus een harde schijf koop en ik meld je dat ik hem wel in Australie geleverd wil hebben, het liefst op pinksteren, voor 11 uur, ingepakt in beschuit met muisjes, dan ga je erin mee. Want... pacta sunt servanda!

[ Voor 63% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-03-2018 21:09 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:49:
[...]
je advertentie is het aanbod, @Ztegeman heeft deze aanvaard.)
Volgens mij is dat ietwat kort door de bocht. Of moet je als iemand toevallig in verweggistan woont ook maar verplicht daarnaartoe sturen als diegene je aanbod aanvaard?

In dat geval zal ik even in mijn advertentie zetten dat het "vrijblijvend" is, zoals de wet door jou gelinkt als disclaimer voorschrijft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
loki504 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Nee is voor mij niet duidelijk. Alleen. Dat hij voor 150 p.s akkoord gaat. Maar nog niet hoe en waar ze naar toe moeten. En daar zit het probleem. Op de randvoorwaarden is het mis gelopen. Dus kan het toch geen koopovereenkomst zijn.
Hier lijkt mij toch echt een overeenkomst te zijn ontstaan die de verkoper dan ook zal moeten nakomen. Daarvoor hoeft niet eerst besproken en overeengekomen te worden hoe de zaak bij de kopende partij terecht komt of hoe de betaling zal geschieden. Overeengekomen is immers de afgesproken zaken voor de afgesproken prijs. Die overeenkomst zal nagekomen moeten worden.

In eerste instantie is de verkopende partij verplicht de zaken te overhandigen aan de kopende partij. Zijn er geen afspraken gemaakt, zal de verkopende partij die zorg moeten dragen, bijvoorbeeld door verzending of thuis af te leveren. Daarom is het verstandig eerst duidelijk af te spreken wat de bedoeling is, alvorens iets overeen te komen.

Met de summiere informatie zou ik zeggen dat de overeenkomst ook verzending betreft en wat dat betreft al geen discussie hierover mag bestaan. Dit kan niet eenzijdig door de verkopende partij gewijzigd worden tot afhalen door de kopende partij.
[...]
Als het je werkelijk om principe en eerlijkheid gaat, zorg je ervoor dat de zaken alsnog bij de kopende partij terecht komen voor het overeengekomen bedrag. Je bent iets overeengekomen en dit hoor je na te komen. Pacta sunt servanda.

Mocht het de kopende partij om principes gaan, kan deze ook nakoming bij de rechter proberen af te dwingen en ik vermoed ook met succes.
[...]

Vet cool. Wanneer groei je een paar en stuur je gewoon die dingen goed verpakt op? ( En ja, er was wel degelijk een overeenkomst ; je advertentie is het aanbod, @Ztegeman heeft deze aanvaard.)
In gaan op de advertentie door de potentieel kopende partij maakt nog niet dat er een overeenkomst ontstaan. Die lijkt later per DM te zijn gesloten.
Ramon schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:57:
[...]

Volgens mij is dat ietwat kort door de bocht. Of moet je als iemand toevallig in verweggistan woont ook maar verplicht daarnaartoe sturen als diegene je aanbod aanvaard?
In zo'n geval kan er spraken zijn van dwaling waarop de overeenkomst alsnog vernietigd kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dimens op 13-03-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:57:
[...]

Damn, wat een zelfmedelijden. Je lijkt nogal trots te zijn op hoeveel geld je verdient, waarom stop je diezelfde trots niet in het fatsoenlijk verkopen van spullen?
Sorry, maar je hebt nu al 3 berichten geplaatst, overduidelijk is er veel sprake van haat van jouw kant.
[...]

In dat geval zal ik even in mijn advertentie zetten dat het "vrijblijvend" is, zoals de wet door jou gelinkt als disclaimer voorschrijft.
Ja, ik vind ook dat het verplicht lijkt te zijn dat ik algemene voorwaarden hanteer, terwijl ik simpelweg een particulier ben.

[ Voor 41% gewijzigd door chronoz op 13-03-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In beginsel kan je daar zeker aan gebonden worden ja. Nu zijn er altijd nog wel wat 'redelijkheid en billijkheid-escapes,' maar die zou ik hier niet van toepassing vinden.
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Sorry, maar je hebt nu al 3 berichten geplaatst, overduidelijk is er veel sprake van haat van jouw kant.
Ja, want het is mijn hobby om vreemdelingen op het internet te haten :+ Sorry man. Jij post dit, ik geef mijn ongezouten mening. Bevalt het je niet, dan moet je dit niet posten. Overigens staat het je natuurlijk vrij om me volledig te negeren; het is het internet.
Dimens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:59:

[...]

In gaan op de advertentie door de potentieel kopende partij maakt nog niet dat er een overeenkomst ontstaan. Die lijkt later per DM te zijn gesloten.
In principe wel, toch? Zodra je een DM stuurt met 'ik neem deze graag van je over' oid is dat een aanvaarding; een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een vormvrije verklaring openbaart. De enige uitzondering is geloof ik als het gaat om vastgoed, dan moet een advertentie gezien worden als een uitnodiging tot het doen van een bod omdat het er daadwerkelijk toe doet wie het koopt. Hier is dat niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:03:
In principe wel, toch? Zodra je een DM stuurt met 'ik neem deze graag van je over' oid is dat een aanvaarding; een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een vormvrije verklaring openbaart. De enige uitzondering is geloof ik als het gaat om vastgoed, dan moet een advertentie gezien worden als een uitnodiging tot het doen van een bod omdat het er daadwerkelijk toe doet wie het koopt. Hier is dat niet zo.
Ja dag. Doe even normaal. "Een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een vormvrije verklaring openbaart"......Zelfs winkels hebben meer rechten dan dat jij hier stelt.
Wat schiet iedereen hier door..... het is een 2e hands verkoop op een site voor computerhobbyisten.

Man man man, de rechtsbijstandsverzekeringen van jullie lachen zich een scheur elke keer als jullie je gaan beroepen op alle rechten die je denkt te hebben als je een keer een Pax kastje via MP hebt gekocht |:(

Ik vraag me af hoe je al die mensen die elke keer bieden en hun bod weer intrekken op MP achter hun vodden gaat zitten. Want het is immers een overeenkomst!!!1111 Meteen de advocaten erop! Fakkels!

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-03-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Ja dag. Doe even normaal. "Een op rechtsgevolg gerichte wil die zich door een vormvrije verklaring openbaart"......Zelfs winkels hebben meer rechten dan dat jij hier stelt.
Wat schiet iedereen hier door..... het is een 2e hands verkoop op een site voor computerhobbyisten.

Man man man, de rechtsbijstandsverzekeringen van jullie lachen zich een scheur elke keer als jullie je gaan beroepen op alle rechten die je denkt te hebben als je een keer een Pax kastje via MP hebt gekocht |:(
De wet verandert niet omdat jij 'm niet toepasselijk vindt. De regels rondom overeenkomsten zijn duidelijk. Voor het geval het je niet opgevallen was, het heet het burgerlijk wetboek. Dit soort situaties zijn exact waar die regels voor zijn.
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:05:

Ik vraag me af hoe je al die mensen die elke keer bieden en hun bod weer intrekken op MP achter hun vodden gaat zitten. Want het is immers een overeenkomst!!!1111 Meteen de advocaten erop! Fakkels!
Een bod moet aanvaard worden. In dit geval is het 'ik neem hem van je over voor de richtprijs' de aanvaarding van het aanbod dat de advertentie inherent is. Iets heel anders dan een veiling.

Overigens schat ik Tweakers wat hoger in dan MP :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:08:
[...]

De wet verandert niet omdat jij 'm niet toepasselijk vindt. De regels rondom overeenkomsten zijn duidelijk. Voor het geval het je niet opgevallen was, het heet het burgerlijk wetboek. Dit soort situaties zijn exact waar die regels voor zijn.
Ja, leuk. Als je me kan laten zien in het burgerlijk wetboek waar staat dat als iemand een bod doet op een 2e handsverkoop site en ik die aanvaard ik die juridisch kan gaan vervolgen voor het niet nakomen van de afspraak dan geloof ik je misschien.

Weet je wel hoe vaak ik dingen op MP verkoop en mensen niet eens op komen dagen, niet reageren en bod weer intrekken. Ga ik er een punt van maken.... nope. Ik betwijfel of er een wetje die dit dekt.

Echter, ik verneem hier uit dus dat als ik reageer op jouw advertentie en ik niet meer reageer dat jij me dan gaat vervolgen? Of laat je dat zitten? Dan zou jij het burgelijk wetboek ook niet navolgen.... shame on you!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:08:
Overigens schat ik Tweakers wat hoger in dan MP :+
Bij Tweakers krijg je allemaal van die doorgeschoten mensen die vinden dat ze overal maar rechten op hebben. Bij MP heb je onbeschofte lui die niet meer reageren. Weet niet wat ik vervelender vind.

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-03-2018 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Ja, leuk. Als je me kan laten zien in het burgerlijk wetboek waar staat dat als iemand een bod doet op een 2e handsverkoop site ik juridisch kan gaan vervolgen voor het niet nakomen van de afspraak dan geloof ik je misschien.

Weet je wel hoe vaak ik dingen op MP verkoop en mensen niet eens op komen dagen, niet reageren en bod weer intrekken. Ga ik er een punt van maken.... nope. Ik betwijfel of er een wetje die dit dekt.

Echter, ik verneem hier uit dus dat als ik reageer op jouw advertentie en ik niet meer reageer dat jij me dan gaat vervolgen? Of laat je dat zitten? Dan zou jij het burgelijk wetboek ook niet navolgen.... shame on you!
Nice try, but no cigar. Ik heb je zojuist de regels laten zien die precies hier over gaan, jij weet misschien niet hoe of in welke context je ze moet interpreteren. Niet erg, maar blaat er dan ook niet over.

Ik laat alleen de regels zien, ik schrijf niemand voor wat hij of zij ermee moet doen. Dat mag je lekker zelf weten. Overigens; ik ben een particulier. Ik kan niet vervolgen. Dat kan geen enkele particulier; alleen het OM kan dat. Wat jij bedoelt wordt meestal omschreven als 'voor de rechter slepen.'

TS vraagt of het redelijk is, ik laat zien wat de regels zijn. Als die niet bevallen, kan ik 'm daar niet bij helpen.
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:11:

[...]

Bij Tweakers krijg je allemaal van die doorgeschoten mensen die vinden dat ze overal maar rechten op hebben. Bij MP heb je onbeschofte lui die niet meer reageren. Weet niet wat ik vervelender vind.
Waar zeg ik dat ik ergens recht op heb? De wet zegt dat @Ztegeman hier ergens recht op heeft. Wat daarmee gebeurt; niet mijn feestje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, het is duidelijk dat er een en ander verduidelijkt moet worden. Dat is ook de enige reden dat dit topic niet naar trashcan gaat, want dit is niet de manier om moderatie te vragen.

Allereerst wat onjuistheden wegnemen:
- Reageren op de advertentie met akkoord is niet voldoende om een overeenkomst tot stand te laten komen. De advertentie wordt gezien als uitnodiging om in gesprek te gaan.
- Wél voldoende is de '150 is ook goed' en daarna akkoord van de koper. Er is een concreet aanbod en acceptatie.
- Op dit moment ligt er wel een overeenkomst, maar er is geen concreet gemaakte afspraak over de aflevering. Verkoper wil wel verzenden op zich maar koper heeft specifieke wensen. De wet heeft hiervoor een fallback (BW6:41): als partijen niet tot afspraak komen of niets afspraken is het aan de koper om te regelen dat het bij hem komt.

Dus voor Tweakers: Er is een overeenkomst, die in basis review mogelijk maakt. Echter beschrijft de review een hoop dingen die helemaal geen onderdeel uitmaakten van de overeenkomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Nice try, but no cigar. Ik heb je zojuist de regels laten zien die precies hier over gaan, jij weet misschien niet hoe of in welke context je ze moet interpreteren. Niet erg, maar blaat er dan ook niet over.

Ik laat alleen de regels zien, ik schrijf niemand voor wat hij of zij ermee moet doen. Dat mag je lekker zelf weten. Overigens; ik ben een particulier. Ik kan niet vervolgen. Dat kan geen enkele particulier; alleen het OM kan dat. Wat jij bedoelt wordt meestal omschreven als 'voor de rechter slepen.'

TS vraagt of het redelijk is, ik laat zien wat de regels zijn. Als die niet bevallen, kan ik 'm daar niet bij helpen.
Fair enough. Ik gebruik niet de juiste woorden en ik verwoord me niet goed, maar puur schrijven 'het burgelijk wetboek' is wel heel makkelijk. Waar staan dan de regels die je bedoeld? Nergens noem je die.

Gevonden :> Ik dag dat het in je oorspronkelijke post stond waar ik op reageerde. Stond er nog eentje boven. My bad.

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-03-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Fair enough. Ik gebruik niet de juiste woorden en ik verwoord me niet goed, maar puur schrijven 'het burgelijk wetboek' is wel heel makkelijk. Waar staan dan de regels die je bedoeld? Nergens noem je die.
[...]

In de link :) ff doorlezen en je komt ze wel tegen. Even eerst 3:33 lezen, dan boek 6 titel 1 lezen. Daar staan de meeste basisregels wel in. Ik noemde het burgerlijk wetboek omdat dit regels zijn die ( onder andere) tussen burgers onderling gelden, en dus juist voor deze situaties bedoeld zijn.
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:16:
Gevonden :> Ik dag dat het in je oorspronkelijke post stond waar ik op reageerde. Stond er nog eentje boven. My bad.
NP :)
Ok, het is duidelijk dat er een en ander verduidelijkt moet worden. Dat is ook de enige reden dat dit topic niet naar trashcan gaat, want dit is niet de manier om moderatie te vragen.

Allereerst wat onjuistheden wegnemen:
- Reageren op de advertentie met akkoord is niet voldoende om een overeenkomst tot stand te laten komen. De advertentie wordt gezien als uitnodiging om in gesprek te gaan.
Hofland/ Hennis: dit is alleen zo als het om een individueel bepaalde zaak gaat. Dat zijn de hier aangeboden artikelen niet, deze zijn namelijk massa geproduceerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:21:

[...]

Hofland/ Hennis: dit is alleen zo als het om een individueel bepaalde zaak gaat. Dat zijn de hier aangeboden artikelen niet, deze zijn namelijk massa geproduceerd.

[...]
...Ware het niet dat de Tweakers AV 6.2 dit expliciet bepalen voor V&A ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Dus voor Tweakers: Er is een overeenkomst, die in basis review mogelijk maakt. Echter beschrijft de review een hoop dingen die helemaal geen onderdeel uitmaakten van de overeenkomst.
Maar ik mag geen negatieve review plaatsen dat deze Tweaker erg veeleisend en erg snel teleurgesteld is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:27:
[...]

...Ware het niet dat de Tweakers AV 6.2 dit expliciet bepalen voor V&A ;)
OK, daar heb je me :+ Die ken ik niet op m'n duimpje.
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:28:
[...]
Maar ik mag geen negatieve review plaatsen dat deze Tweaker erg veeleisend en erg snel teleurgesteld is?
Sorry voor de ad hominem, maar; you're not wrong, you're just an asshole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Sorry voor de ad hominem, maar; you're not wrong, you're just an asshole.
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Sorry, maar je hebt nu al 7 berichten geplaatst, overduidelijk is er veel sprake van haat van jouw kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mezelf natuurlijk gaan herhalen, maar je kan ook mijn reactie op die post van je nog een keer lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chronoz je gedraagt je nu wel als een klein kind in dit topic en de wraak review net zo. Dit had gewoon veel netter opgelost kunnen worden.

Ik vind dat bepaalde mensen nog heel beleefd tegen je blijven. Had dit gelijk met een van de mensen van Tweakers geregeld en je had al die commentaren en problemen niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:57:
Wat? Het is een 2e hands verkoop site. Het is geen koopovereenkomst voor een huis dat gesloten is. Doe even allemaal normaal hier zeg 8)7. De koper en de verkoper kunnen elkaar niet vinden en dus is er geen overeenkomst.
Dat de verkopende partij en de kopende partij achteraf gezien het niet met elkaar kunnen vinden, maakt voor de overeenkomst niet uit indien deze al is overeengekomen - waarvan ik zou zeggen dat dit hier wel het geval is.
My god....
Als ik bij jou dus een harde schijf koop en ik meld je dat ik hem wel in Australie geleverd wil hebben, het liefst op pinksteren, voor 11 uur, ingepakt in beschuit met muisjes, dan ga je erin mee. Want... pacta sunt servanda!
Dit zal ik nooit met jou overeenkomen, dus die overeenkomst zal ik nooit na hoeven te komen. Overigens bestaan er nog wel enkele uitwegen om van een overeenkomst af te komen - zoals de door mij eerder genoemde dwaling indien die van toepassing is.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:03:
Bij de bestelling in een webwinkel waarbij de aanvaarding zonder direct contact met de verkoper ontstaat, zou ik zeggen van wel. Echter zou ik niet zeggen dat dit ook het geval is bij het ingaan op een advertentie voor een tweedehands product door een particulier aangeboden op een website zoals Marktplaats en Tweakers V&A.

Hierbij kan ik bedenken dat dit nogal wat problemen zou opleveren wanneer meerdere potentiële kopers op het aanbod in zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:35:

[...]

Bij de bestelling in een webwinkel waarbij de aanvaarding zonder direct contact met de verkoper ontstaat, zou ik zeggen van wel. Echter zou ik niet zeggen dat dit ook het geval is bij het ingaan op een advertentie voor een tweedehands product door een particulier aangeboden op een website zoals Marktplaats en Tweakers V&A.

Hierbij kan ik bedenken dat dit nogal wat problemen zou opleveren wanneer meerdere potentiële kopers op het aanbod in zouden gaan.
Hier stond iets wat niet klopte

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Aanvaarding gaat hier denk ik niet op toen er 'tegenvoorstellen' gedaan werden over hoe je het precies moest verpakken dan kan je dus nee op het geheel zeggen.

Als hij had gezegd 'prima stuur maar op zoals je goed acht' dan had je dat moeten doen (met mogelijk risico voor jou). Maar nu hij zegt dat je bij de praxis bepaald isolatiemateriaal moet halen en zo denk ik dat je een 'tegenvoorstel' hebt en die hoef jij natuurlijk niet te aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Je hebt gelijk dat ik het me erg aantrek en inderdaad niet zo volwassen reageer. Ik hecht er gewoon veel waarde aan om mensen blij te maken met V&A aanbod advertenties, maar mag ik ook een beetje aan mezelf denken dat ik niet nog extra veel tijd kwijt ben aan V&A advertenties.
Dimens schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:35:
[...]
Jah, is weleens misgegaan. Ik heb 5 aanbiedingen op mijn NUC gehad van Tweakers die afhaakten en hem niet kwamen ophalen, totdat een Tweaker een bod deed, ik heb het product voor hem gereserveerd, hij 40 uur niet meer gereageerd en uiteindelijk heeft een andere Tweaker hem opgehaald. Tweaker boos ... https://tweakers.net/aanbod/rating/549947/

Zie ook: Wijziging User Review - [apronk] - [ilaurensnl], waarin zelfde Tweaker erg boos is op een andere Tweaker, omdat hij het hoogste bod had en er zich destijds niet helemaal van bewust dat veilingen niet bindend zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door chronoz op 13-03-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:32:
@chronoz je gedraagt je nu wel als een klein kind in dit topic en de wraak review net zo. Dit had gewoon veel netter opgelost kunnen worden.

Ik vind dat bepaalde mensen nog heel beleefd tegen je blijven. Had dit gelijk met een van de mensen van Tweakers geregeld en je had al die commentaren en problemen niet gehad.
Maar het kinderlijke gedrag begon natuurlijk bij de koper die als een klein kind een negatieve review schrijft. Als ik voor alle keren dat ik teleurgesteld ben na onderhandelingen op Tweakers 1 euro kreeg had ik een gelijk salaris als die ING topman(niet helemaal maar het komt in de buurt). Teleurstelling gebeurt dagelijks in het leven. Ja dit had netjes opgelost kunnen worden. Maar hier leren we allemaal weer van zolang we inhoudelijk reageren. En. Niet op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb altijd zulke goede intenties gehad en alle mensen die wat gekocht hebben laten positieve reviews achter en ik wil dat belonen door mensen flexibiliteit te tonen, door ze een product terug te laten brengen als ze niet blij zijn.

Maar als het burgerlijk rechtboek erbij gepakt wordt als ik een product liever niet wil versturen, waarom zou ik dat nog doen? Dan kan ik ook beter verdedigend algemene voorwaarden hanteren voor elke V&A advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peltco schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:42:
Aanvaarding gaat hier denk ik niet op toen er 'tegenvoorstellen' gedaan werden over hoe je het precies moest verpakken dan kan je dus nee op het geheel zeggen.

Als hij had gezegd 'prima stuur maar op zoals je goed acht' dan had je dat moeten doen (met mogelijk risico voor jou). Maar nu hij zegt dat je bij de praxis bepaald isolatiemateriaal moet halen en zo denk ik dat je een 'tegenvoorstel' hebt en die hoef jij natuurlijk niet te aanvaarden.
Nee zo werkt het niet, als je de wet leest zoals deze veelvuldig genoemd is en desnoods zoek je wat verhelderende blogjes over die artikelen, dan zie je dat verzending niks te maken heeft met een tegenvoorstel of aanvaarding.
Dat je recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen doet niet af aan iemand zijn rechtmatige situatie. En die situatie mag best benoemd worden als sommige mensen zich als kleine kinderen gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik was oprecht vergeten dat ik verzenden in mijn advertentie had als optie en had het ook gelijk aangepast na zijn reactie, ik denk die komt even langs, maar les geleerd.

Elke reactie op een V&A en Marktplaats-advertentie is mogelijk een bindend overeenkomst volgens het wetboek, waarop mensen je aan kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

loki504 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Nee is voor mij niet duidelijk. Alleen. Dat hij voor 150 p.s akkoord gaat.
"ok ik stuur hem op"

Ts was akkoord met het bod, met het verzenden, maar bedenkt zich dan dat het allemaal lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien alles nu al wel gezegd is, er door sommige personen op de man wordt gespeeld en TS in herhalingen valt, dicht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.