Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech G430 headset aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Vraag

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 22:07
Hallo medetweakers,

Mijn vraag is tweeledig. Ben sinds kort de nieuwe eigenaar van de Logitech G430 op basis van goede reviews en prijs/kwaliteit verhouding.

Nu komt de headset met een reguliere 3.5mm kabel en een USB met "geïntegreerd sounscard" in verwerkt.
Ik bezit zelf de Gigabyte G1.Sniper B6 als mijn moederbord. Is het beter om gebruik te maken van de usb verlenging, wat ik veelal aangeraden krijg of zouden jullie mij toch aanraden om rechtstreeks op de 3.5mm poort van het moederbord aan te sluiten.

Is er tevens een (hoorbaar) verschil als het gaat om usb 2.0 of 3.0? Of heeft dat enkel met de snelheid te maken?

Alle hulp is welkom.

Mvg.

Beste antwoord (via Ducatii op 13-03-2018 13:08)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 19:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ducatii schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:28:
[...]

In dit geval, wat zou je aanrijden?
Geen verloopjes gebruiken. Verloopjes, maakt niet uit welke kant op, geven altijd verlies.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:04
Als ik die aansluiting zo zie is het een simpele converter van 3.5mm naar usb. ik zou gewoon lekker die 3.5mm gebruiken.

Cloud ☁️

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Om 7.1 (virtual) te gebruiken heb je de Logitech software nodig voor zover ik weet. Dat kan volgens mij alleen via de USB aansluiting.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:49:
Als ik die aansluiting zo zie is het een simpele converter van 3.5mm naar usb. ik zou gewoon lekker die 3.5mm gebruiken.
Wut? Die conversie is verre van simpel. In die converter zit een DAC verwerkt, een analoog digitaal converter. Die dingen geven altijd verlies in geluidskwaliteit.

Het is dus de vraag welke van de 2 DAC beter is. Die van je mobo of die van de headset.

Wat ik alleen niet snap, is wat dit met videokaarten en beeldschermen te maken heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Blaat op 13-03-2018 10:55 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Ducatii
Blaat schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Wut? Die conversie is verre van simpel. In die converter zit een DAC verwerkt, een analoog digitaal converter. Die dingen geven altijd verlies in geluidskwaliteit.

Het is dus de vraag welke van de 2 DAC beter is. Die van je mobo of die van de headset.

Wat ik alleen niet snap, is wat dit met videokaarten en beeldschermen te maken heeft.

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:53

Eren

Boss of this gym

USB aansluiting kiezen

4HEad

Acties:
  • Beste antwoord

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ducatii schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Geen verloopjes gebruiken. Verloopjes, maakt niet uit welke kant op, geven altijd verlies.

• Ducatii
Blaat schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:45:
[...]

Met verloopjes bedoel je dus het USB verlengstuk?

Ik heb beide geprobeerd en moet bekennen dat de 3.5mm audio jacket veel betere, helderder geluid geeft.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ducatii schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Met verloopjes bedoel je dus het USB verlengstuk?

Ik heb beide geprobeerd en moet bekennen dat de 3.5mm audio jacket veel betere, helderder geluid geeft.
Dan heb je je antwoord toch? :)

• Ducatii
Blaat schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Dan heb je je antwoord toch? :)
Ja, alleen ben ik toch aan het twijfelen gebracht omdat veel mensen de usb preferen en aangeven dat het beter geluid geeft. Misschien is dat aan de soundcard gebonden.

Bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Je post een vraag over een headset in Videokaarten & Beeldschermen. Is het een videokaart? Of een beeldscherm? Nee he - dan is dit ook niet de juiste plek.

Move VB -> OH

2) Nieuwe Gaming Headset Logitech G430

Waar dan ook op GoT is crossposten niet toegestaan. Graag verder in je originele topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.