Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Gaming Headset Logitech G430

Pagina: 1
Acties:

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 22:07
Hallo medetweakers,

Mijn vraag is tweeledig. Ben sinds kort de nieuwe eigenaar van de Logitech G430 op basis van goede reviews en prijs/kwaliteit verhouding.

Nu komt de headset met een reguliere 3.5mm kabel en een USB met "geïntegreerd sounscard" in verwerkt.
Ik bezit zelf de Gigabyte G1.Sniper B6 als mijn moederbord. Is het beter om gebruik te maken van de usb verlenging, wat ik veelal aangeraden krijg of zouden jullie mij toch aanraden om rechtstreeks op de 3.5mm poort van het moederbord aan te sluiten.

Is er tevens een (hoorbaar) verschil als het gaat om usb 2.0 of 3.0? Of heeft dat enkel met de snelheid te maken?

Alle hulp is welkom.

Mvg.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In principe heb je een moederbord met een relatief goede audiochip. Dat neemt niet weg dat wanneer je deze gebruikt dat er een analoog signaal door een stekkertje moet. Dit levert ruis op. Het ligt voor de hand dat er in de G430 minstens een soortgelijke audiochip als op je moederbord zit, maar minder kabellengte om aan ruis te winnen. Kortom, minder ruis en vermoedelijk een toch iets betere audiochip wanneer je USB gebruikt.

2.0 en 3.0 maakt hier geen verschil; op een 3.0 aansluiting zitten 5 lanes (draadjes) meer, maar deze worden niet gebruikt.

• Ducatii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 22:07
lactaxative schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:59:
In principe heb je een moederbord met een relatief goede audiochip. Dat neemt niet weg dat wanneer je deze gebruikt dat er een analoog signaal door een stekkertje moet. Dit levert ruis op. Het ligt voor de hand dat er in de G430 minstens een soortgelijke audiochip als op je moederbord zit, maar minder kabellengte om aan ruis te winnen. Kortom, minder ruis en vermoedelijk een toch iets betere audiochip wanneer je USB gebruikt.

2.0 en 3.0 maakt hier geen verschil; op een 3.0 aansluiting zitten 5 lanes (draadjes) meer, maar deze worden niet gebruikt.
Bedankt voor je uitvoerige en omvattende antwoord. Wat ik wel saillant vind is dat ik persoonlijk het geluid via de analoge verbinding veel helderder en hoger van kwaliteit vind klinken in tegenstelling tot USB. Die klinkt wat zwaarder met meer bas en minder zuiver, tevens is het afnemend geluidsvermogen storend.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan gebruik je toch de 3.5mm stekker? Zo'n kabeltje voegt echt geen ruis toe. Het zou kunnen dat de driver in de headset zelf een equalizer heeft die beter is afgesteld op de headset, maar misschien ook niet. Enige echte reden die ik kan bedenken om USB te gebruiken is als hij extra features dan heeft. Mijne bijvoorbeeld is zichtbaar als headphone en headset, waarbij je headset gebruikt voor voice chat, en headphone voor al het andere, en je met een wieltje kan kiezen welke luider moet zijn. Dan voegt USB dus echt functionaliteit toe. Als dat bij jou niet het geval is, kies gewoon degene die je het beste vindt klinken.