Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Garantie afhandeling defecte LG TV binnen garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchAce
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-09 19:52
Hallo mede tweakers,

Vorig jaar een tv'tje gekocht, de LG70UH700V.

Werkte prima, totdat het fenomeen backlight bleed mij begon op te vallen.
Wat erger lijkt te worden.

Nog geen jaar oud, dus, garantie gevalletje.

Contact opgenomen met het verkooppunt welke me door verwees naar een of ander herstelbedrijf.

Foto's doorgestuurd, even later kreeg ik bericht dat de levertijd op onderdelen te lang is, en een commerciele oplossing wordt verzocht vanuit de fabrikant.
Maar nu moet ik wel weer zelf contact opnemen met het verkooppunt.

Verkooppunt zegt geld gestort te krijgen van LG en dit wordt aan mijn account gekoppeld zodat ik het uiteindelijk in ontvangst kan nemen.

Hoogte van de vergoeding en datum van vergoeding is niet bekend, kan maanden duren zegt de verkoper, gewoon afwachten....

Iemand enige ervaring met een soortgelijke situatie?
Ik vind het namelijk maar erg rommelig, en op de lange baan gooien hoe de verkoper het zegt hou ik niet zo van...

Beste antwoord (via DutchAce op 23-03-2018 16:14)

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-09 16:58

ITsEZ

part-time all-rounder

Zoals @CivLord ook al schreef, de verkoper is verantwoordelijk voor de juiste afhandeling van de garantie.
Vaak sturen winkels je door naar de fabrikant met als reden dat het dan "sneller geregeld wordt".
Dit is soms inderdaad zo maar vaak ook niet, dit hoef je dus niet te accepteren en je kan de verantwoordelijkheid bij de verkoper leggen. Ik zou zeggen, tv terug brengen naar de verkoper en het geld terug krijgen. Hoeveel geld hij vervolgens krijgt van LG en wanneer hij dit krijgt heb jij verder niets meer mee te maken. In dit geval zou ik overeenkomen met de verkoper om de koop te ontbinden. Meer hier over vind je bij Consuwijzer https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

What you see is always what you get.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:34

Major_ton

Shoot!

Maanden wachten in onzekerheid is iets wat ik sowieso niet zou accepteren.

Backlight bleeding is in het geval van jouw TV iets wat bij het type TV hoort. Dat maakt het overigens niet minder storend, maar het is geen 'defect'. Gelukkig wordt het wel als zodanig behandeld en ik zou op dat momentum meeliften en een om een snelle oplossing vragen. Ik denk dat je dit redelijkerwijs ook mag verwachten, maar pas op dat je goodwill van de winkel niet verspeeld.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - Metabones Speedbooster Ultra F-Mount - Samyang 14mm/2.8 - Nikkor 35mm/1.4 Ais

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:46

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Garantiegevallen mogen in Shopping Forum: TB > SF

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:43

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan allicht, alhoewel je dan de verkoper omzeilt (wat soms niet handig is), even contact zoeken met LG zelf. Heb goede ervaring met hun telefonische support en in sommige gevallen (elders op GoT), lijkt het erop dat LG zelf de TV komt omwisselen.

Persoonlijk, maar dat is mijn mening, vind ik maanden wachten op een mogelijke financiele oplossing erg lang; eventueel navragen bij je rechtsbijstand of zij hier ook een mening over hebben?

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:35
INAL!!!

Naar de Verkoper stappen. En aangeven dat HIJ het product conform mag maken binnen x tijd(bv 14 dagen). Kan hij dit niet(en ook niet als hij even moet wachten op onderdelen). Dan mag hij een gelijkwaardig product leveren(gebaseerd op specificaties niet op prijs((al gaat dat met tv niet heel hard)). Kan/Wil hij dit niet. Dan blijft ontbinding van de koop over. En krijg jij je volledige bedrag terug. Inc eventuele verzendkosten

• CivLord
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:06
Wanneer een gebrek onder garantie valt, dan is dat een zaak tussen jou en de verkoper.
Alle problemen die er zijn met vervangende onderdelen of geld dat lang op zich laat wachten zijn een probleem van de verkoper, niet voor jou. De verkoper moet er voor zorgen dat je binnen een redelijke termijn een deugdelijk product hebt.

Tot zover de theorie. In consumentenrecht kan er een groot verschil zijn tussen recht hebben en recht krijgen, omdat het via de rechter afdwingen van je recht vaak meer geld en moeite kost dan het waard is.
Je kunt voorzichtig beginnen door de verkoper er op te wijzen hoe het zit volgens de wet- en regelgeving. (Niet meteen met een gestrekt been er vol in gaan, dat werkt vaak averechts.) Mocht dat geen resultaat hebben, dan kun je wat meer aan gaan dringen en eventueel dreigen met rechtshulp.
Kijk ook eens op internet of er iets bekend is hoe je verkoper in de regel met klachten om gaat.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:59

Perkouw

Moderator General Chat
Titelfix

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-09 16:58

ITsEZ

part-time all-rounder

Zoals @CivLord ook al schreef, de verkoper is verantwoordelijk voor de juiste afhandeling van de garantie.
Vaak sturen winkels je door naar de fabrikant met als reden dat het dan "sneller geregeld wordt".
Dit is soms inderdaad zo maar vaak ook niet, dit hoef je dus niet te accepteren en je kan de verantwoordelijkheid bij de verkoper leggen. Ik zou zeggen, tv terug brengen naar de verkoper en het geld terug krijgen. Hoeveel geld hij vervolgens krijgt van LG en wanneer hij dit krijgt heb jij verder niets meer mee te maken. In dit geval zou ik overeenkomen met de verkoper om de koop te ontbinden. Meer hier over vind je bij Consuwijzer https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

What you see is always what you get.

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16:25
De verkoper probeert je gewoon het bos in te sturen, dan is hij er vanaf en kan hij mooi alles afschuiven op LG.

Niet mee akkoord gaan en hem wijzen op zijn verplichtingen. Indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt (sowieso aan te raden) zou ik ook even vermelden dat je anders even daar gaat vragen hoe het zit. Meestal worden ze dan ook al wat meer bewust van hun verplichtingen.

Xbox Live: Lord ot Games, WIIU RavenLiquid

• DutchAce
Bedankt voor de adviesen. Ik ga uitzoeken of ik de koop kan ontbinden, ik dacht namelijk dat dit alleen kon als er gebreken zijn binnen maximaal 6 maanden na aankoop.

Nogmaals bedankt.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:35
quote:
DutchAce schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:24:
Bedankt voor de adviesen. Ik ga uitzoeken of ik de koop kan ontbinden, ik dacht namelijk dat dit alleen kon als er gebreken zijn binnen maximaal 6 maanden na aankoop.

Nogmaals bedankt.
Nee hoor. Kan zelfs na bv 5 jaar(al krijg je dan 9/10 keer niet de volledige som terug). Hij mag ook een alternatief product aanbieden. En deze mag je weigeren.( Al is het wel verstandig aan te geven waarom je hem weigert.).

Na 6 maanden(of buiten de gestelde fabrieksgarantie) moet je wel aantonen dat het een niet conform product is.

• DutchAce
Zojuist bericht gehad van de winkel.

Ze krijgen het volledige aankoopbedrag terug van LG.

Volgende week breng ik hem naar de winkel en bestel ik een nieuwe (uiteraard nog een maatje groter :D)

Gelukkig geen verdere stappen hoeven ondernemen. Ik denk met dank aan LG en niet zozeer de winkel.

• DutchAce
quote:
Major_ton schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:13:
Maanden wachten in onzekerheid is iets wat ik sowieso niet zou accepteren.

Backlight bleeding is in het geval van jouw TV iets wat bij het type TV hoort. Dat maakt het overigens niet minder storend, maar het is geen 'defect'. Gelukkig wordt het wel als zodanig behandeld en ik zou op dat momentum meeliften en een om een snelle oplossing vragen. Ik denk dat je dit redelijkerwijs ook mag verwachten, maar pas op dat je goodwill van de winkel niet verspeeld.
Ik heb zelf nog contact gehad met LG, zij zien backlight bleeding wel degelijk als een defect, en de goodwill van de winkel staat hier volledig los van.
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True