Dome camera voor wandmontage?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Goedemorgen, ik zal graag graag dome cameras buiten plaatsten. Ik lees echter dat die niet geschikt zijn voor wandmontage.
En zo'n beugel om hem daaronder te hangen vind ik wat overdreven bij mijn woning.

Ik heb online gezocht, maar vind er, behalve dat je ze met de bol naar benden moet hangen, niet echt informatie over. Terwijl ik zeker weet dat ik die bij winkels wél aan de wand zie hangen.

Weet iemand hier meer? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom de voorkeur voor een dome? Deze zijn er wel (vb. Ubiquity G3 dome) maar typisch worden er op de wand andere type camera’s geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
Een dome omdat deze niet met een bezem of door klimmen in de regenpijp om te draaien is. De dome die je aanraad ziet er goed uit, ook qua prijs en opties, maar is hij wel voor buiten? Volgens tweakers eigenschappen niet namelijk. Edit: Volgens andere websites weer wel zie ik ondertussen dus dat zit wel goed.
Dank voor de tip!

[ Voor 17% gewijzigd door Roffeltweakers op 11-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Roffeltweakers schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:07:
Een dome omdat deze niet met een bezem of door klimmen in de regenpijp om te draaien is. De dome die je aanraad ziet er goed uit, ook qua prijs en opties, maar is hij wel voor buiten? Volgens tweakers eigenschappen niet namelijk.
Hou wel rekening met het feit dat als de camera op een buitenmuur wordt geplaatst zonder afdak je met regen als snel druppels op je lens hebt en die blijven vrij lang hangen waardoor je een vertekend beeld krijgt op dat soort momenten.

Zelf heb ik deze camera boven de voordeur hangen en ook tegen de muur en bij regen hangt er altijd wel een druppel voor de lens.

Wil hem niet anders hebben hangen en ga zelf een kapje er boven maken zodra de lens droog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Domes zijn prima geschikt voor wandmontage. Voor buiten wil je uiteraard wel eentje die daarvoor geschikt is. Bijvoorbeeld.

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2018 16:58 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Gebruik zelf een Hikvision DS-2CD2142FWD-I, kan prima aan een wand worden bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
Dank voor de reacties tot dusver. De Axis wordt mij wat te duur ;)

Goed om te horen dat je een normale dome ook aan de wand kunt bevestigen. Hij komt toch 3 meter van mijn voordeur, dus die druppel zit niet voor mijn lens.. denk ik..

Verder fijn als er ook bewegingsdetectie opzit en pan/tilt is een pré.

Wat vinden jullie van de DS-2CD2122FWD-I pricewatch: Hikvision DS-2CD2122FWD-I (4mm)
Wel lagere resolutie, iets minder kijkhoek, wel plus beweging, plus pan/tilt en 30fps en POE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Roffeltweakers schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:09:

Wat vinden jullie van de DS-2CD2122FWD-I pricewatch: Hikvision DS-2CD2122FWD-I (4mm)
Wel lagere resolutie, iets minder kijkhoek, wel plus beweging, plus pan/tilt en 30fps en POE
Dat is een prima optie, Hikvision maakt erg goede en betaalbare camera's. Dit is hoe het beeld van mijn Hikvision er uit ziet: https://i.imgur.com/YhQdYK5.jpg

EDIT: De camera die je voorstelt heeft trouwens géén gemotoriseerde pan/tilt.

[ Voor 6% gewijzigd door MaxTheKing op 13-03-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
Mooi beeld hoor MaxTheKing!

Op Tweakers staat dat pan/tilt wel een optie was. Op andere websites niet altijd.

http://www.hikvision.com/...accessries_761_i6143.html geeft aan dat pan/tilt er wel opzit. Ik zal de fabrikant zelf wel even mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Roffeltweakers schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:09:
Mooi beeld hoor MaxTheKing!

Op Tweakers staat dat pan/tilt wel een optie was. Op andere websites niet altijd.

http://www.hikvision.com/...accessries_761_i6143.html geeft aan dat pan/tilt er wel opzit. Ik zal de fabrikant zelf wel even mailen ;)
Je kunt de camera handmatig verstellen ja. Niet via de netwerkinterface o.i.d. Niet gemotoriseerd dus.

Tip #1: Deze dome-camera's van Hikvision hebben snel last van IR-reflectie (LED's reflecteren in de koepel), last van insecten die op IR afkomen en regendruppels drogen op. Alle drie niet echt bevorderend voor goed beeld. Heb zelf om deze redenen mijn Hikvision dome verkocht.

Tip #2: er is op Tweakers speciaal een forum voor: Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Tip #3: Voor €100 haal je een Dahua IPC-HDW4231EM-AS en voor €140 een Dahua IPC-HDW5231R-ZE van Aliexpress.
Die twee camera's zijn rond dat budget de beste camera's die je momenteel kunt krijgen.
Geen dome (dus niet bovenstaande problemen), grote sensor (Dahua's Starlight techniek) en in het geval van de €140 camera kun je deze bij het ophangen ook verstellen qua brandpunt.
Pagina: 1