Router vertraagt internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb deze week een nieuwe Ziggo modem ontvangen, omdat ik last had van een constant wegvallende internetverbinding. Na het installeren van de nieuwe modem viel het me op dat ik niet de maximale snelheid van 200 Mbps kon halen.

Ik weet niet of ik met de defecte/oude Ziggo modem wel de maximale snelheid kon halen (ik denk het niet). Met het testen van de nieuwe Ziggo modem viel me de te lage snelheid pas op.

Situatie:
Als ik de Ziggo Connect Box direct verbind met mijn laptop dan haal ik wel de maximale snelheid. (200 Mpbs)

Ziggo Connect Box -> Linksys E3200 router -> bekabelde verbinding met laptop.
Maximale snelheid: 125/135 Mbps.
Tijdens het testen waren er geen andere apparaten verbonden met de Ziggo Connect Box en de Linksys E3200 router.

De kabel die van mijn pc naar de router gaat is dezelfde kabel als die ik gebruikt heb toen ik mijn laptop direct aansloot op de Ziggo Connect Box.

De Linksys E3200 router heeft een static IP omdat ik een tweede router in huis heb staan als extra WIFI / 'access point' op de bovenverdieping.
Alle kabels in huis zijn CAT5e kabels.

Als ik via mijn netwerk bestanden van mijn laptop naar mijn NAS (beiden zijn direct verbonden op de Linksys router met internet kabels) kopieer dan haal ik een snelheid van 27,5 MB/s volgens het 'windows 10 kopieer venster'

Screenshot router instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bSzZa7/test1.jpg

Kan het zijn dat er een instelling op mijn Linksys router ervoor zorgt dat ik niet de maximale snelheid haal?
De router is van 2011. Is de router niet in staat om met een snelheid van 200 mbps bestanden te downloaden van het internet?

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee hoe je alles precies aangesloten hebt maar je zegt "omdat ik een tweede router in huis heb staan"; staat dat ding daadwerkelijk te routeren of is 'ie alleen AP? Want als íe routeert, ben je volgens mij verplicht bridging op de Ziggo-apparatuur aan te laten zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2018 10:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00

DrDrax

Bacdafucup

Hij zou het wel aan moeten kunnen.

https://community.linksys...N-Throughput/td-p/1220652

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:21:
Geen idee hoe je alles precies aangesloten hebt maar je zegt "omdat ik een tweede router in huis heb staan"; staat dat ding daadwerkelijk te routeren of is 'ie alleen AP? Want als íe routeert, ben je volgens mij verplicht bridging op de Ziggo-apparatuur aan te laten zetten.
Volgens mij alleen als access point.
Tijdens het testen van de snelheid stond de 2e router uit.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/bFkPa7/test2.jpg

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoe heb je de snelheden getest waar het resultaat 125/135MB was?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waar staat je MTU op ingesteld? Deze hoort op 1400 te staan.

https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=136971

[ Voor 34% gewijzigd door Slavy op 07-03-2018 10:38 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• MAX3400

MAX3400

Dat telt niet ;)

Probeer eens http://speedtest.xs4all.net/files/1GiB.bin en daarna http://www.ovh.net/files/1Gio.dat (1GB groot, rechtermuis, Save As) binnen te trekken

/edit: net getest; via XS4All haal ik 51MB/s downstream, via OVH 53MB/s op mijn KPN 500/500 glas ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2018 10:41 ]

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Dat telt niet ;)

Probeer eens http://speedtest.xs4all.net/files/1GiB.bin en daarna http://www.ovh.net/files/1Gio.dat (1GB groot, rechtermuis, Save As) binnen te trekken
Dit dus, of een download van de FTP Universiteit Twente, die is ook legit. http://ftp.snt.utwente.nl/

• MAX3400

MAX3400

Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:38:
Waar staat je MTU op ingesteld? Deze hoort op 1400 te staan.
Tikfout? Ik dacht dat het 1460 tot 1500 was afhankelijk van wat de Ziggo modem aanbiedt aan het LAN?

• Ike.
  • Niet online
Deze staat nu op 'auto' 1500 (zie eerste screenshot)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:32:
Hoe heb je de snelheden getest waar het resultaat 125/135MB was?
Niet. Hij had het over 125/135Mbps. Scheelt een facto 8...

Oslik blyat! Oslik!

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Dat telt niet ;)

/edit: net getest; via XS4All haal ik 51MB/s downstream, via OVH 53MB/s op mijn KPN 500/500 glas ;)
Volgens Chrome haal ik max. 12,5 MB/s

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@MAX3400 las op het Linksys forum dat men 1400 aanraadt, wat Ziggo vraagt durf ik niet te zeggen. Bedoelde het wel voor de E3200 router, niet de Ziggo box.

@dion_b mea culpa, "minor" typo.

@Ike. moet wel zeggen dat het internet vol staat over klagende mensen die een slechte performance krijgen met de E3200, van onoplosbare problemen tot bijna 2 uur met een Linksys tech aan de lijn hangend dat de router vervangen moet worden omdat deze niet goed functioneert.

Heb je nog een andere 2e router/switch die je er tussen kan zetten om te testen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De CPU van de E-series Cisco/Linksys is niet snel genoeg.

• MAX3400

MAX3400

Vreemd...

- laptop op Ziggo: 200Mbit
- laptop op Linksys: 120Mbit
- Chrome "op" Linksys: 100Mbit
- NAS-kopie: 250Mbit

Ervanuitgaande dat de NAS even niet sneller kan, lijkt het erop dat alle poorten van de Linksys Gbit praten en dat er op SMB-niveau in ieder geval 250Mbit mogelijk is.

Kan je in de Linksys zien of & hoe druk de CPU is tijdens downloaden en/of kopieren?

/edit: wat @Slavy zegt; zet er eens een (goede) switch tussen en test dan nog eens NAS-kopieslag.

@johnkeates meer info over die CPU of linkje naar vergelijkbare klachten toevallig?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2018 10:51 ]

• johnkeates
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:
Vreemd...

- laptop op Ziggo: 200Mbit
- laptop op Linksys: 120Mbit
- Chrome "op" Linksys: 100Mbit
- NAS-kopie: 250Mbit

Ervanuitgaande dat de NAS even niet sneller kan, lijkt het erop dat alle poorten van de Linksys Gbit praten en dat er op SMB-niveau in ieder geval 250Mbit mogelijk is.

Kan je in de Linksys zien of & hoe druk de CPU is tijdens downloaden en/of kopieren?

/edit: wat @Slavy zegt; zet er eens een (goede) switch tussen en test dan nog eens NAS-kopieslag.

@johnkeates meer info over die CPU of linkje naar vergelijkbare klachten toevallig?
Anekdotisch: ik had het ding 5 jaar geleden ergens opgescharreld en het kon bar weinig. Als je de NAT engine in de SoC niet gebruikt haal je WAN-LAN onder de 100Mbit.

Data: https://wikidevi.com/wiki/Linksys_E3000 BCM4718A1 @ 480Mhz

[ Voor 4% gewijzigd door johnkeates op 07-03-2018 10:53 ]

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:50:

Dit kan je niet zien.
Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:48:
@MAX3400 las op het Linksys forum dat men 1400 aanraadt, wat Ziggo vraagt durf ik niet te zeggen. Bedoelde het wel voor de E3200 router, niet de Ziggo box.

@dion_b mea culpa, "minor" typo.

@Ike. moet wel zeggen dat het internet vol staat over klagende mensen die een slechte performance krijgen met de E3200, van onoplosbare problemen tot bijna 2 uur met een Linksys tech aan de lijn hangend dat de router vervangen moet worden omdat deze niet goed functioneert.

Heb je nog een andere 2e router/switch die je er tussen kan zetten om te testen?
Ik heb geen andere router.
Mijn 2e router die boven staat is nog ouder en heeft een max van 100mbps dacht ik.

[ Voor 64% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 10:57 ]

• MAX3400

MAX3400

johnkeates schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:53:
[...]

Anekdotisch: ik had het ding 5 jaar geleden ergens opgescharreld en het kon bar weinig. Als je de NAT engine in de SoC niet gebruikt haal je WAN-LAN onder de 100Mbit.

Data: https://wikidevi.com/wiki/Linksys_E3000 BCM4718A1 @ 480Mhz
Ja, dat lijkt me inderdaad een ietwat ondergeschikt CPU'tje... Volgens Smallnetbuilder geven theoretische tests toch weer dat WAN -> LAN routing maximaal 600Mbps zou moeten bedragen.
Oke... Zag ondertussen ook dat Linksys het zelf niet ondersteunt en dan moet je over op een WRT-firmware. Wel erg lastig wordt het zo; neem aan dat op de Linksys geen extra zooi aanstaat zoals QoS / firewall / DPI / etc?

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Ike. Heb je MAC address cloning aan staan?

Nog een FYI, zelf heb ik thuis een Ziggo Router (Cisco EPC3925) en een TP-Link staan (domme switch) en haal zonder verder te fine-tunen in de router toch het maximum. Daarnaast heb ik van TP-Link op diezelfde switch een Access Point gekoppeld staan die ook WiFi uitzend, haal wederom het maximum.

Misschien niet een oplossing op je vraag, maar het heeft samen ca 35/40 euro gekost, goedkoper dan een nieuwe router kopen.

• johnkeates
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:59:
[...]

Ja, dat lijkt me inderdaad een ietwat ondergeschikt CPU'tje... Volgens Smallnetbuilder geven theoretische tests toch weer dat WAN -> LAN routing maximaal 600Mbps zou moeten bedragen.

[...]
Met de NAT-offloading engine aan in de SoC gaat het inderdaad wel wat beter, maar dat werkt alleen als er geen in-CPU processing nodig is (dus stateful firewall, DPI, QoS enz).

Ander probleem is dat de switch een backplane van 5Gbps heeft, dus als je full-duplex aan het switchen bent kom je met 2.5 poorten al aan je limiet.

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:59:

Oke... Zag ondertussen ook dat Linksys het zelf niet ondersteunt en dan moet je over op een WRT-firmware. Wel erg lastig wordt het zo; neem aan dat op de Linksys geen extra zooi aanstaat zoals QoS / firewall / DPI / etc?
QoS (Quality of Service) Wireless WMM Support: Enabled
Moet ik dat uitschakelen?

DPI kan ik zo even snel niet vinden

Firewall staat uit.
MAC Address Clone staat uit.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ike. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:03:
[...]

QoS (Quality of Service) Wireless WMM Support: Enabled
Moet ik dat uitschakelen?

DPI kan ik zo even snel niet vinden

Firewall staat uit.
MAC Address Clone staat uit.
QoS kan een groot effect op snelheid hebben. Zet het eens uit en test wederom

• MAX3400

MAX3400

johnkeates schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Met de NAT-offloading engine aan in de SoC gaat het inderdaad wel wat beter, maar dat werkt alleen als er geen in-CPU processing nodig is (dus stateful firewall, DPI, QoS enz).

Ander probleem is dat de switch een backplane van 5Gbps heeft, dus als je full-duplex aan het switchen bent kom je met 2.5 poorten al aan je limiet.
Helemaal mee eens en inderdaad allemaal invloeden maar 200Mbps niet halen is een far cry van 5Gbps peak-performance ;)

• Ike.
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:05:
[...]

QoS kan een groot effect op snelheid hebben. Zet het eens uit en test wederom
uitgezet -> router reboot -> helaas geen verschil.

Advanced features; CTF: Disabled

(The CTF (Cut-Through Forwarding) option improves the efficiency of packet forwarding between the local network and the Internet. To use the CTF option, keep the default, Enabled.)

Is dit iets belangrijks?

[ Voor 34% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 11:12 ]

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nog een die binnenschoot, staat uPnP aan? Ook zo een setting die je hele verbinding naar slakkenmodus kan brengen.

• Ike.
  • Niet online
Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:16:
Nog een die binnenschoot, staat uPnP aan? Ook zo een setting die je hele verbinding naar slakkenmodus kan brengen.
uPnP staat aan.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zet die eens uit, router laten herstarten en dan nog eens proberen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Staat er ergens iets over SNMP management? Kun je ergens een "community string" invullen?

Je zou dan kunnen kijken of je met een snmp tool kunt kijken hoe zwaar de CPU in de router belast wordt, terwijl je een speedtest doet. Loopt ie naar de 100% dan trekt de router het niet meer.

• Ike.
  • Niet online
Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Zet die eens uit, router laten herstarten en dan nog eens proberen.
uitgezet -> reboot -> helaas geen verschil.
joopv schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:18:
Staat er ergens iets over SNMP management? Kun je ergens een "community string" invullen?
Kan ik niet vinden. denk het niet

[ Voor 33% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 11:26 ]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 21:22
Ike. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:08:
[...]

uitgezet -> router reboot -> helaas geen verschil.

Advanced features; CTF: Disabled

(The CTF (Cut-Through Forwarding) option improves the efficiency of packet forwarding between the local network and the Internet. To use the CTF option, keep the default, Enabled.)

Is dit iets belangrijks?
Zet dat maar eens aan, dat is namelijk de ofload engine. Als die uit staat dan is je CPU de limiterende factor.

Reset je router eens naar de factory defaults anders.

[ Voor 4% gewijzigd door trinite_t op 07-03-2018 11:28 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:01
En update de firmware? Je screenshot laat zien dat je op 1.0.05 zit

Volgens Smallnet builder moet de E3200 makkelijk 200mb kunnen verwerken
Routing throughput running the latest 1.0.00 build 13 firmware and our router test process measured 586 Mbps WAN to LAN, 582 Mbps LAN to WAN and 668 Mbps total with up and down tests running simultaneously.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark- op 07-03-2018 11:31 ]

• MAX3400

MAX3400

Mark- schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:30:

MAX3400 in "Router vertraagt internet verbinding" ;)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

Routing throughput running the latest 1.0.00 build 13 firmware and our router test process measured 586 Mbps WAN to LAN, 582 Mbps LAN to WAN and 668 Mbps total with up and down tests running simultaneously.
Dat is als router, maar hier staat hij als AP/switch waar hij gewoon 1Gb zou moeten halen ;)

Fixing things to the breaking point...

• Ike.
  • Niet online
Router heeft de laatste firmware.
trinite_t schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Zet dat maar eens aan, dat is namelijk de ofload engine. Als die uit staat dan is je CPU de limiterende factor.

Reset je router eens naar de factory defaults anders.
CTF enabled -> reboot -> Dit lijkt de oplossing te zijn.

http://www.speedtest.net
https://www.ziggo.nl/speedtest

geven nu een snelheid van 190/195 mbps in plaats van 135mbps. :+

Download van die 2 1GB bestanden blijft wel rond de 12 MB/s

[ Voor 16% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 11:40 ]

• MAX3400

MAX3400

Ike. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:36:
[...]
Download van die 2 1GB bestanden blijft wel rond de 11 MB/s
Ik stuur je zo even een DM met een prive-bestand om te testen

• trinite_t
Ben ik nog wel benieuwd hoe je het allemaal hebt aangesloten. Dat is mij namelijk nog niet duidelijk (vooral dat statisch ip adres niet).

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

trinite_t schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:41:
Ben ik nog wel benieuwd hoe je het allemaal hebt aangesloten. Dat is mij namelijk nog niet duidelijk (vooral dat statisch ip adres niet).
Dit staat in zijn openingspost + twee screenshots die hij heeft gepost..?

• trinite_t
Slavy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:43:
[...]

Dit staat in zijn openingspost + twee screenshots die hij heeft gepost..?
En dat lijkt nogal krom. En wel om de volgende redenen:

1. Waarom WAN<->LAN throughput als het ding alleen AP is?

2. Waarom een statisch ip adres als het ding alleen AP is?

• Ike.
  • Niet online
trinite_t schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:41:
trinite_t schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:47:
[...]

En dat lijkt nogal krom. En wel om de volgende redenen:

1. Waarom WAN<->LAN throughput als het ding alleen AP is?

2. Waarom een statisch ip adres als het ding alleen AP is?
AP is alleen de 2e router. :?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/h5ACTS/test3.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 11:48 ]

• MAX3400

MAX3400

Hoe ging het test-bestandje qua snelheid?

• trinite_t
Dus ziggo router naar linksys is op de wanpoort van de ziggo aangesloten?
Zo ja, dan zou je het liefste de Ziggo router in bridge mode zetten. en de Linksys een IP van ziggo laten krijgen (ipv het statische ip).

Rest is dan wel logish voor mij

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:50:
[...]

Hoe ging het test-bestandje qua snelheid?
Max 12 mb/s
trinite_t schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:51:
Dus ziggo router naar linksys is op de wanpoort van de ziggo aangesloten?
Zo ja, dan zou je het liefste de Ziggo router in bridge mode zetten. en de Linksys een IP van ziggo laten krijgen (ipv het statische ip).

Rest is dan wel logish voor mij
Ziggo Connect Box heeft alleen een UTP 1,2,3,4 ingang/uitgang.

[ Voor 54% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 11:57 ]

• MAX3400

MAX3400

Zag het inderdaad; maximum thoughput 131.71Mbit van mij naar jou.

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Zag het inderdaad; maximum thoughput 131.71Mbit van mij naar jou.
Ik vind het vreemd dat de 'simpele' speedtest wel een (grote) verbetering toont maar dat er bij grotere bestanden geen verandering is.

• MAX3400

MAX3400

Ik kijk nog eens naar je eerste screenshot; jouw Linksys geeft toch duidelijk aan dat hij DHCP-server is. Maar dan is 'ie dus aktief als "routing device" en niet als "switch / AP".

Dus, je Ziggo-modem staat nu wel of niet in bridge mode (aangezet door de klantenservice)?

• Ike.
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:59:
Ik kijk nog eens naar je eerste screenshot; jouw Linksys geeft toch duidelijk aan dat hij DHCP-server is. Maar dan is 'ie dus aktief als "routing device" en niet als "switch / AP".

Dus, je Ziggo-modem staat nu wel of niet in bridge mode (aangezet door de klantenservice)?
Ziggo Connect Box staat NIET in bridge modus.

Ik heb een 2e router waarvan ik later een screenshot heb geplaatst die staat volgens mij wel als AP ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 07-03-2018 12:01 ]

• MAX3400

MAX3400

Ike. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Ziggo Connect Box staat NIET in bridge modus.
Maar volgens mij moet dat wel.

Dat gezegd hebbende; ik heb al 14 maanden geen Ziggo meer in huis dus kan niet 100% bevestigen / ontkennen wat de actuele settings zijn hiervoor.

Puur op basis van de Linksys-screenshots, zie ik dat deze DHCP uitgeeft en er "dus" dubbel routing/NAT kan optreden van client -> Linksys -> Ziggo wat voor vertragingen kan zorgen.

Hoop dat iemand met meer actuele Ziggo-kennis even wat wil roepen hier :)

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 07-03-2018 12:03 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
MAX3400 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Maar volgens mij moet dat wel.

Dat gezegd hebbende; ik heb al 14 maanden geen Ziggo meer in huis dus kan niet 100% bevestigen / ontkennen wat de actuele settings zijn hiervoor.

Puur op basis van de Linksys-screenshots, zie ik dat deze DHCP uitgeeft en er "dus" dubbel routing/NAT kan optreden van client -> Linksys -> Ziggo wat voor vertragingen kan zorgen.

Hoop dat iemand met meer actuele Ziggo-kennis even wat wil roepen hier :)
Klopt, of je moet hem in bridge modus zetten, of je moet de kabel vanaf je Ziggo in de WAN poort duwen van je Linksys en vanaf de Linksys werken met een geheel ander subnet.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volgens smallnetbuilder haalt-ie maximaal 91 Mb/s LAN to WAN of WAN to LAN, gecombineerd 154 Mb/s

Dus [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ike.
  • Niet online
Vandaag een nieuwe router ontvangen (D-LINK DIR-882).
Met deze router haal ik zonder problemen de maximale internet downloadsnelheid (200 Mbps) en bijna een verdubbeling van de snelheid naar mijn NAS.

Mijn 7 jaar oude Linksys E3200 was dus toch gewoon niet in staat om hogere snelheden door te sturen.

Mijn WIFI verbinding is nu ook bijna 4x zo snel dus ik ben erg blij met deze upgrade :)

Bedankt allemaal voor het meedenken! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 16-03-2018 14:34 ]

Pagina: 1