Tv rond de 1600 (of 2100 euro via Wehkamp) euro, LED of OLED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 22:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

4K tv met alle HDR standaarden (of meest gebruikte). 55 inch of groter, all merken zijn welkom, OLED of LCD/LED is beiden goed.

Wat is je budget?
Budget zit rond 1600 euro (2100 euro bij Wehkamp aangezien ik 20% korting krijg).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix kijken in 4k/HDR , gamen op een PS4/PRO (een lage inputlag is leuk maar niet per se een vereiste). TV moet compitabel zijn met de SB20 2.1 soundbar (via ARC is dit geen probleem neem ik aan)

Wat heb je zelf al gevonden?
De LG C7 hebben wij op het oog. Tevens hoor ikl goede verhalen over de Sony 7 of 9 (KD65XE7005, Sony XE9005) serie?. Met de o.a. FALD technologie. Niet zo zeer in verdiept. Het liefst wil mijn vader de tv deze maand kopen. Men kan altijd wachten op een nieuwer product maar is dat verstandig voor binnen nu en een half jaar?

Welke vragen heb je hier nog over of andere informatie?
Uiteraard gaan wij de tv nog zelf bezichtigen. We zoeken gewoon wat opties om op af te gaan. Tevens maken wij gebruik van een KPN kast voor TV (laatste model)

Is Image retention een groot probleem bij OLED? Of toch voor LCD/LED gaan aangezien er redelijk wat zonlicht doorkomt in de middag?

Alvast bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Disker op 07-03-2018 00:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een C7 kan je voor < € 1500 kopen. Zie daarvoor ook het oled prijzen topic. Veel beter en goedkoper zul je een toptelevisie niet kunnen vinden.

Verschillende Tweakers geven aan problemen te hebben met image retention en zelfs inbranden, maar ik heb na een half jaar nog nergens last van.

Ik vind de C7 een prachttelevisie.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
De XE9005 heeft en krijgt geen ondersteuning voor Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Jorgen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 02:40:
Een C7 kan je voor < € 1500 kopen. Zie daarvoor ook het oled prijzen topic. Veel beter en goedkoper zul je een toptelevisie niet kunnen vinden.
Maar hij heeft het ook over 65" dan zou ik toch voor de 65XE9005 gaan, die als het goed is voor ongeveer 1600/1700 euro te koop is (Smits/Audiovision) ipv een 55" OLED

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Ik heb de 55" Sony XE9005 en ben echt super tevreden.

Uitgebreide review van de Sony (en andere tv's): https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ga eens naar een winkel, liefst een die meerdere TV's naast elkaar heeft staan en vergelijk ze dan eens (rekening houdend met het feit dat de winkel-instellingen vaak niet overeenkomen met wat je thuis hebt, dus vraag ook even om een afstandsbediening).
Want WIJ kunnen niet bepalen wat JIJ het mooiste beeld vindt... :)

Verhalen over image-retention neem ik meestal met een forse pot zout. Ik heb mijn TV ruim een half jaar geleden gekocht en heb daar totaal geen last van. Nu ben ik ook geen gamer, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
overigens zeer tevreden eigenaar van een LG 55C7

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

desjaak909 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:01:
[...]

Maar hij heeft het ook over 65" dan zou ik toch voor de 65XE9005 gaan, die als het goed is voor ongeveer 1600/1700 euro te koop is (Smits/Audiovision) ipv een 55" OLED
Ik lees toch echt 55" of groter:
[...]

Ik zoek een?

4K tv met alle HDR standaarden (of meest gebruikte). 55 inch of groter, all merken zijn welkom, OLED of LCD/LED is beiden goed.

[...]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Jorgen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Ik lees toch echt 55" of groter:

[...]
Ja, daarom zeg ik toch ook, ga voor de 65 inch sony aangezien 65 inch oled buiten budget valt en ik persoonlijk 10 inch extra meer waard vind dan betere PQ.

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
Wat is je budget?
Budget zit rond 1600 euro (2100 euro bij Wehkamp aangezien ik 20% korting krijg).
Hoe kom je aan die korting? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 18:23
\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Kijk hier eens voor een redelijk idee van wat er nog mogelijk is op de prijzen voor OLED.

Zelf vind ik OLED echt super, zeker ook voor gamen/films. Als je een budget van €1600 euro hebt, kun je daar echt een fantastisch mooi scherm voor krijgen. C7V van 55 inch is daar voor wel te vinden.

Kijk niet alleen naar de prijzen in de pricewatch maar bel gewoon met een aantal zaken, zoals Hofma, PlatteTV.nl etc. Prijzen kunnen ze heel vaak nog wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 22:23
Iedereen alvast bedankt voor de tips.

Een vraag is, de inputlag van de Sony 9 serie echt zo'n verschil vergeleken met de C7? Ondanks verschillende updates is het niet verbeterd lees ik (40ms), dit is bij de LG 20ms. Iemand ervaring met gamen op 1 van deze 2 tv's?

Wordt Dolby Vision veel gebruikt als een HDR formaat? Want de Sony bezit dit niet als ik het mij goed herinner.

Ga morgen even langs de winkels.

Nogmaals iedereen bedankt.

Edit: Denk toch dat we voor de C7 gaan aangezien ik veel geklaag zie over de zwakke SoC. Moet je een aparte Chromecast ultra halen en eraan hangen om normaal 4k content te kunnen bekijken (dat is best wel sneu voor een tv in dit segment)

[ Voor 29% gewijzigd door Disker op 07-03-2018 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 18:23
Dolby Vision word heel veel door Netflix gebruikt, dus als je veel netflix en chill momenten hebt, dan vergroot je je kansen met de C7 ;-)
Pagina: 1