PS4 Pro 4K

Pagina: 1
Acties:
  • 3.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Afgelopen zondag heb ik een PS4 Pro inclusief Gran Turismo aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op mijn tv, Philips 55PUS718.

Helaas zegt het spel dat ik in 2K aan het gamen ben terwijl ik een 4K televisie heb. Hoe kan dit? Ik heb de PS4 wel aangesloten met de HDMI kabel die Ziggo standaard levert bij de mediabox. Had de PS4 namelijk even op de mediabox gezet en de HDMI kabel overgezet, kan dat hier aan liggen? Alvast dank.

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:00
Staat het spel in de juiste mode?

https://www.psx-sense.nl/...ismo-sport-op-de-ps4-pro/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:23:
...Ik heb de PS4 wel aangesloten met de HDMI kabel die Ziggo standaard levert bij de mediabox....
Ik zou even beginnen met de HDMI-kabel van de PS4 zelf te gebruiken en deze direct in de TV te prikken...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 06-03-2018 09:49 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:25

Oekol

waka waka hey hey

MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Ik zou even beginnen met de HDMI-kabel van de PS4 zelf te gebruiken en deze direct in de TV te prikken...
Hdmi kabel is een hdmi kabel, denk niet dat daar per se echt het verschil in zit. Helemaal niet in van die korte kabeltjes. Denk meer dat de instelling in het spel of ps4 pro niet goed staat

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kan zijn dat het geen hdmi 2.0 kabel is ?
Zou gewoon even bijgeleverde kabel gebruiken.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hdmi uitgang op 4:4:4/4:2:2 zetten via de algemene instellingen van de tv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Hdmi kabel is een hdmi kabel, denk niet dat daar per se echt het verschil in zit. Helemaal niet in van die korte kabeltjes. Denk meer dat de instelling in het spel of ps4 pro niet goed staat
Dit is zeker niet waar. Er zit echt wel verschil in de kabels.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 11:33
Mja inderdaad. Niet zomaar iets aannemen :P
4k in/output heeft 2.0 nodig ivm bandbreedte van data doorvoor.

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 12:32

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Q: Why do I need a Premium High Speed HDMI Cable for using PS4 Pro on my 4K TV?
For maximum quality, you’ll need a PS4 Pro system, a 4K TV with a Premium HDMI input port (often marked in blue), and a Premium High Speed HDMI Cable. Users can of course use the HDMI Cable is included with PS4 Pro, but those who need to purchase a longer cable should remember to get one that meets the Premium High Speed HDMI spec.

The newer Premium High Speed HDMI format can display a 4K signal at up to 60 frames per second (60Hz). When using older High Speed HDMI Cables, users may experience issues such as flickering TV screens or images being displayed incorrectly.
https://blog.us.playstati...ps4-pro-the-ultimate-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Hmm volgens de organisatie waar ik de TV heb gekocht heeft deze televisie geen volledige HDR ondersteuning en ligt het daar aan. Vind dat maar een vaag verhaal..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:50
Gebruik sowieso de kabel die bij de PS4 Pro is geleverd. Dan weet je zeker dat het niet aan de kabel ligt.

Sony geeft het volgende aan: "Your display device supports 4K/60Hz. If it doesn’t, the picture may be scaled down to 2K/60Hz."

Als ik de specs bekijk van je tv, dan staat er: "Video-ingangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz".

Doe de HDMI kabel dus in HDMI ingang 1 of 2. Vervolgens open je het menu op je TV. Ga naar Alle instellingen -> Beeld -> Beeldstijl -> Selecteer 'Game'

Vaak is die instelling al voldoende en zal de PS4 switchen naar 4K. Anders moet je ook even de instelling doen die lennox-06 aangaf.

Volgens de handleiding van Philips:

De instelling UHD 4:4:4/4:2:2 is geschikt voor UHD
YCbCr 4:4:4 / 4:2:2-signalen. De instelling UHD
4:2:0 is geschikt voor UHD YCbCr 4:2:0-signalen.

De signaalkwaliteit instellen...
1 - Druk op , selecteer Alle instellingen en druk op
OK.
2 - Selecteer Algemene instellingen en druk
op  (rechts) om naar het menu te gaan.
3 - Selecteer HDMI Ultra HD.
4 - Selecteer UHD 4:4:4/4:2:2, UHD
4:2:0 of UHD Uit .
5 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het
menu te sluiten.

Als het beeld en geluid van een apparaat dat is
aangesloten op HDMI 1 of HDMI 2 vervormd is, sluit u
het apparaat aan op HDMI 3 of HDMI 4 op deze TV.

Heel veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Just smile schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58:
Gebruik sowieso de kabel die bij de PS4 Pro is geleverd. Dan weet je zeker dat het niet aan de kabel ligt.

Sony geeft het volgende aan: "Your display device supports 4K/60Hz. If it doesn’t, the picture may be scaled down to 2K/60Hz."

Als ik de specs bekijk van je tv, dan staat er: "Video-ingangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz".

Doe de HDMI kabel dus in HDMI ingang 1 of 2. Vervolgens open je het menu op je TV. Ga naar Alle instellingen -> Beeld -> Beeldstijl -> Selecteer 'Game'

Vaak is die instelling al voldoende en zal de PS4 switchen naar 4K. Anders moet je ook even de instelling doen die lennox-06 aangaf.

Volgens de handleiding van Philips:

De instelling UHD 4:4:4/4:2:2 is geschikt voor UHD
YCbCr 4:4:4 / 4:2:2-signalen. De instelling UHD
4:2:0 is geschikt voor UHD YCbCr 4:2:0-signalen.

De signaalkwaliteit instellen...
1 - Druk op , selecteer Alle instellingen en druk op
OK.
2 - Selecteer Algemene instellingen en druk
op  (rechts) om naar het menu te gaan.
3 - Selecteer HDMI Ultra HD.
4 - Selecteer UHD 4:4:4/4:2:2, UHD
4:2:0 of UHD Uit .
5 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het
menu te sluiten.

Als het beeld en geluid van een apparaat dat is
aangesloten op HDMI 1 of HDMI 2 vervormd is, sluit u
het apparaat aan op HDMI 3 of HDMI 4 op deze TV.

Heel veel succes!
Dank! Ga vanavond als ik thuis ben aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:35:
Hmm volgens de organisatie waar ik de TV heb gekocht heeft deze televisie geen volledige HDR ondersteuning en ligt het daar aan. Vind dat maar een vaag verhaal..
Pagina 52 van je handleiding....

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 06-03-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
lennox-06 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:17:
Hdmi uitgang op 4:4:4/4:2:2 zetten via de algemene instellingen van de tv.
Dit is je oplossing ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:23:
Afgelopen zondag heb ik een PS4 Pro inclusief Gran Turismo aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op mijn tv, Philips 55PUS718.

Helaas zegt het spel dat ik in 2K aan het gamen ben terwijl ik een 4K televisie heb. Hoe kan dit? Ik heb de PS4 wel aangesloten met de HDMI kabel die Ziggo standaard levert bij de mediabox. Had de PS4 namelijk even op de mediabox gezet en de HDMI kabel overgezet, kan dat hier aan liggen? Alvast dank.
Maar....waarom probeer je voordat je dit topic opent niet even de HDMI-kabel die bij je PS4Pro geleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Wootism schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Maar....waarom probeer je voordat je dit topic opent niet even de HDMI-kabel die bij je PS4Pro geleverd is?
Nu heb ik meerdere dingen die ik kan proberen, gemakt dient de mens :) Ben momenteel niet thuis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Nu heb ik meerdere dingen die ik kan proberen, gemakt dient de mens :) Ben momenteel niet thuis namelijk.
Was het niet een (on)geschreven regel: eerst zelf de geijkte stappen ondernemen, dan pas een topic openen? Als ik zondag een nieuwe console koop en het werkt niet, zou ik direct kabels, handleidingen etc. erbij pakken om het probleem eerst zelf te troubleshooten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

pjot1 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Dit is zeker niet waar. Er zit echt wel verschil in de kabels.
Maar niet als het over een afstand van ~2 meter gaat, dan zijn de dure varianten niet beter dan de aldi varianten. Daarbij hebben we het over Ziggo en Sony. Hoe langer de kabel zijn hoe slechter de goedkope worden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 14:10
Maar een kabel ongeschikt voor 4k blijft ongeschikt, ongeacht de lengte. Dus de ene HDMI kabel is de andere niet.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Gemak dient de mens, maar dit is bot gezegd gewoon lui. Je hebt zo te zien werkelijk helemaal niks zelf geprobeerd of opgezocht. Zelfs de topic titel straalt dit uit.

Hoe zijn je settings in je PS4? En in je TV? Doen al je HDMI poorten wel 4K/HDR? Heb je de handleiding al gelezen?

Ik zou inderdaad eens de stappen volgen zoals hierboven.
doesd00 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:35:
Dat is het ook, want HDR heeft vrij weinig met resolutie te maken. De PS4 Slim doet ook HDR en kan geen 4K weergeven.

En anders is er ook nog een PS4 topic:

[PS4] PlayStation 4 - deel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Leoon. schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Maar niet als het over een afstand van ~2 meter gaat, dan zijn de dure varianten niet beter dan de aldi varianten.
Prijs != HDMI-standaard. Sorry maar pak jij een HDMI-kabel van 7 jaar geleden en probeer daar eens je UHD-speler van vorige week mee aan te sluiten? Inprikken zal wel lukken, beeld krijgen niet. Ongeacht de lengte van de kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 06-03-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MAX3400 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Prijs != HDMI-standaard. Sorry maar pak jij een HDMI-kabel van 7 jaar geleden en probeer daar eens je UHD-speler van vorige week mee aan te sluiten? Inprikken zal wel lukken, beeld krijgen niet. Ongeacht de lengte van de kabel.
Hm, waarschijnlijk zul je gelijk hebben als we het over 4k varianten hebben idd d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Maar niet als het over een afstand van ~2 meter gaat, dan zijn de dure varianten niet beter dan de aldi varianten. Daarbij hebben we het over Ziggo en Sony. Hoe langer de kabel zijn hoe slechter de goedkope worden.
Dit was een regel die je kon hanteren vóór het 4K en HDR tijdperk.
Tegenwoordig maakt het wel degelijk uit wat voor type HDMI kabel je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
sorry, maar de mensen die reageren met "lui" en "zelf niets gezocht" enz. blijf dan lekker weg uit het topic. reageer alleen als je iets inhoudelijks wil zeggen of rapporteer desnoods, maar reageren om de zeuren is gewoon lame.

ontopic: Sowieso even kijken of je de juiste hdmi aansluitng in je tv hebt en de kabel van de ps4 pro gebruiken. Weet je in ieder geval zeker dat als het dan niet werkt het niet aan een "simpel" kabel probleempje ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
[...]

Afstand is niet heel erg relevant. Een hdmi 1.1 kan geen 4k weergeven en een 2.0 wel. Een 2.0 kabel van de aldi kan ook gewoon met 4k overweg. Nogmaals de ene kabel is andere niet. Het enige verschil tussen duur en goedkoop (met dezelfde specificaties) is vaak de inputlag die bij de duurdere varianten (meestal) minder is. Voor je dvd speler kan je dus het beste de allergoedkoopste nemen. Voor gamen een wat duurdere. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jaydenjarno schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:11:
sorry, maar de mensen die reageren met "lui" en "zelf niets gezocht" enz. blijf dan lekker weg uit het topic. reageer alleen als je iets inhoudelijks wil zeggen of rapporteer desnoods, maar reageren om de zeuren is gewoon lame.

ontopic: Sowieso even kijken of je de juiste hdmi aansluitng in je tv hebt en de kabel van de ps4 pro gebruiken. Weet je in ieder geval zeker dat als het dan niet werkt het niet aan een "simpel" kabel probleempje ligt.
Ik voel me aangesproken, maar reageer voor de rest ook inhoudelijk. Overigens voegt jouw reactie al helemaal niks toe, aangezien dit al meerdere malen gezegd is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
bram1984 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:49:
[...]

Ik voel me aangesproken, maar reageer voor de rest ook inhoudelijk. Overigens voegt jouw reactie al helemaal niks toe, aangezien dit al meerdere malen gezegd is. ;)
je voelt je vast niet voor niks aangesproken. En er is al meer gezegd ja. maar ik breng het positief. itt andere hier die er voornamelijk zijn om alles en iedereen af te zeiken en te zeuren.

Mijn punt is: Reageer positief en inhoudelijk en brand niet iets zomaar af. maar das een begrip wat ik vind en niet voor iedereen zo hoeft te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

pjot1 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Afstand is niet heel erg relevant. Een hdmi 1.1 kan geen 4k weergeven en een 2.0 wel. Een 2.0 kabel van de aldi kan ook gewoon met 4k overweg. Nogmaals de ene kabel is andere niet. Het enige verschil tussen duur en goedkoop (met dezelfde specificaties) is vaak de inputlag die bij de duurdere varianten (meestal) minder is. Voor je dvd speler kan je dus het beste de allergoedkoopste nemen. Voor gamen een wat duurdere. ;)
Hoewel lichtelijk off topic:
Ik wil wel eens wat bronnen zien die zeggen dat de kwaliteit van kabels invleod hebben op de inputlag. Ik denk dat dat een broodje aap verhaal is, maar laat me graag verrassen met feiten.

Zelf heb ik mn PS4 Pro ook direct op de TV aangesloten met de bijgeleverde kabel en moest toen in sommige games zelf 4K aanzetten. De PS4 herkent wel direct de 4k TV en de TV geeft ook de resolutie van het inkomende signaal weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
jaydenjarno schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:52:
[...]

je voelt je vast niet voor niks aangesproken. En er is al meer gezegd ja. maar ik breng het positief. itt andere hier die er voornamelijk zijn om alles en iedereen af te zeiken en te zeuren.

Mijn punt is: Reageer positief en inhoudelijk en brand niet iets zomaar af. maar das een begrip wat ik vind en niet voor iedereen zo hoeft te zijn.
Klopt, want ik noem zijn post tenslotte o.a. lui. Zoals je in de regeltjes kunt lezen, wordt enige inzet van je verwacht. Als we dit soort topics allemaal positief gaan ontvangen, dan is het einde zoek, lijkt me. Dus nee, ik zeg liever gewoon eerlijk waar het op staat. Hij heeft letterlijk maar één kabel geprobeerd, de handleiding niet gelezen, geen andere HDMI poorten geprobeerd, de settings van zijn PS4 niet gecheckt. Tja, dat noem je in feite gewoon "lui". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
High Speed HDMI kabel in HDMI 2 van de tv en het werkte. Dank allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
En opgelost na zeer basic troubleshooting die je zelf eerst had kunnen proberen. We verwachten inderdaad wat meer inzet voor je een topic opent op Tweakers. Zoals je ziet is het ongewenst en zorgt het meteen voor hele off-topic discussie. Vandaar dat ik er een slotje op gooi.

Het enige wat ik wil ophelderen (voor de gebruikers die de zoekfunctie weten te vinden in de toekomst ;)):

Het maakt bij 4k en HDR zeker wel uit welke HDMI specificatie de kabel heeft. HDMI 2.0 is dan wel vereist.
Of dat dan verder een gold-plated-mega-blubber-power kabel van 200 euro of eentje van de Action is, maakt niets uit inderdaad.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.