Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Tot gisteren was deze laptop € 1799 bij Bol.com. Hierin zit een 1070 GTX videokaart, 16 GB geheugen en een 256 GB SSD + 1 TB HDD. Bovendien zit er een goed scherm in dat in staat is om op 120hz te werken. Bijna ideaal, behalve het flashy gaming uiterlijk.

Nu ik hem ondanks dat flashy uiterlijk wilde bestellen, zie ik dat de prijs ineens verhoogd is. Merde! Kan ik weer helemaal terug in het onderzoek. Dus bij deze hoop ik van jullie enige waardevolle input te krijgen.

Ik wil een laptop waarop ik zonder al te veel moeite een FPS kan spelen, maar die ook goed geschikt is voor Adobe-software. Denk daarbij aan Premiere voor Full HD videobewerking.

Ik gebruik hem ook voor mijn werk en daar past zo'n overdreven gaming laptop niet echt in. Ik zou hem daarom graag zo neutraal mogelijk willen hebben.

Mijn budget is rond het oorspronkelijke bedrag, zo'n € 1800. Voor dat bedrag wil ik een snelle opstartschijf van tenminste 256 GB, een TB HDD voor opslag, 16 GB geheugen en, heel belangrijk, een goeie 1070 GTX videokaart.

Bij Dell kom ik al snel bij zo'n lelijke Alienware laptop uit. De basisprijs daarvan is redelijk, maar uiteindelijk kruipt het totaalbedrag al makkelijk naar de € 2000. Ik heb ook bij BTO gekeken, die weliswaar neutraal oogt, maar ook wel weer erg ... clunky eruit ziet.

De laptop gaat elke dag mee naar 't werk, maar het gewicht maakt mij niet zo heel veel uit.

Ik heb nu een Asus N550 JX met een 1050 videokaart en die is alleszins neutraal qua uiterlijk. Het liefst heb ik een soortgelijke laptop, maar dan met betere hardware. Het merk maakt me dan niet zo heel veel uit.

Wie weet de beste neutraal ogende laptop met een 1070 videokaart te vinden. Eeuwige roem voor u :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Na lang zoeken, wikken en wegen (en de overweldigende reacties hier :)) ben ik er eindelijk uit. De keuze is op een Clevo-laptop gevallen. De Skikk bood mij de beste specs voor de beste prijs en met de beste looks.

Omdat er maar weinig neutrale laptops zijn met een GTX 1070, heb ik op een gegeven moment mijn eis in eerste instantie maar naar beneden gesteld en gezocht naar een laptop met een 1060 variant. Toen kwam ik op de pricewatch: Asus FX502VM-DM119T uit. Het mooie daarvan was dat ie zeer vriendelijk geprijsd was.

En toch voegde het niet helemaal. Ik wil sneller! Zo extravagant zijn mijn eisen toch niet?

Ik ben verder gaan zoeken met BTO als uitgangspunt en kwam bij Skikk uit. Die bood mij de beste specs en het 'mooiste' neutrale uiterlijk tegen een bedrag van € 1984. Daarvoor heb ik Windows 10 er gratis bijgekregen.

Voor dat bedrag heb ik de volgende specs:
  • 15,6 Inch Skikk 15HS65 met I7 7700HQ en GTX 1070
  • Beeldscherm: 15.6" Matte Full HD 120Hz LED Widescreen (1920x1080)
  • Processor koeling: Arctic MX-4 Extreme koelpasta
  • DDR4 Geheugen: 16GB Corsair VENGEANCE 2400MHz SODIMM DDR4 (1 x 16GB)
  • M.2 Flashgeheugen: 500GB SAMSUNG 960 EVO M.2, PCIe NVMe (up to 3200MB/R, 1900MB/W)
  • Communicatie: GIGABIT LAN & KILLER WIRELESS-AC 1535 M.2 GAMING 802.11AC + BLUETOOTH 4.1
  • Windows 10 Pro
Lijkt me toch wel de beste deal. Mooi ook dat toen ik even belde met het bedrijf, ze uitgebreid de tijd namen om mij door mijn keuze heen te fietsen. Ook de gratis Windows die ik erbij kreeg spreekt voor hen.

Any thoughts van jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBowser
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2024
Ziet er goed uit. Ik heb de Surface Book 2 in pre-order staan. Ook een 1060 + touchscreen scherm die verwijderd kan worden. Helaas is hij wel iets duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Is het niet beter 2x8GB geheugen te pakken? Heb de website en laptop gevonden, en kost wel €5 extra om 2x8GB 2400MHz te pakken, maar dan heb je wel dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ja, heb ik naar gekeken, maar vond de snelheidswinst niet zo heel denderend. Een filmpje een uur lang renderen levert mij 2 minuten tijdswinst op. Althans, volgens deze test: https://www.gamersnexus.n...-single-channel?showall=1

Bovendien wil ik later wellicht toch nog een reepje van 16 GB erbij kopen, wat het weer dual-channel maakt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Rexomnium op 14-03-2018 09:41 . Reden: Dammit iPad, met je autocorrect ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Rexomnium schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:31:
Ja, heb ik naar gekeken, maar vond de snelheidswinst niet zo heel denderend. Een filmpje een uur lang renderen levert mij 2 minuten tijdswinst op. Althans, volgens deze test: https://www.gamersnexus.n...-single-channel?showall=1

Bovendien wil ik later wellicht toch nog een reepje van 16 GB erbij kopen, wat het weer dual-Chanel maakt :)
En dan natuurlijk voordeliger, anders moet je t.z.t. 2x 8GB weggooien :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop en moet zeggen dat jouw keuze er goed uit ziet. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe deze laptop is in gebruik. En dan vooral hoe warm hij wordt en hoeveel lawaai hij produceert, hoe stevig is de behuizing en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ryack schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:57:
Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe laptop en moet zeggen dat jouw keuze er goed uit ziet. Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe deze laptop is in gebruik. En dan vooral hoe warm hij wordt en hoeveel lawaai hij produceert, hoe stevig is de behuizing en zo.
Ja, ben ik zelf ook wel heel erg benieuwd naar. Las ergens dat Clevo soms een beetje flimsy aanvoelt, maar op andere plekken staat dat hij van aluminium is. Ook lees ik dingen over luidruchtigheid, maar door de speciale koelpasta hoop ik dat dat meevalt.

Tja, het is een gokje van een kleine € 2000, maar ik vermoed zomaar dat het wel goed uitpakt. Ik zal een wat uitgebreidere review plaatsen, als ik hem binnen heb (schiet es op met leveren, Laptopplus :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Rexomnium schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Ja, ben ik zelf ook wel heel erg benieuwd naar. Las ergens dat Clevo soms een beetje flimsy aanvoelt, maar op andere plekken staat dat hij van aluminium is. Ook lees ik dingen over luidruchtigheid, maar door de speciale koelpasta hoop ik dat dat meevalt.

Tja, het is een gokje van een kleine € 2000, maar ik vermoed zomaar dat het wel goed uitpakt. Ik zal een wat uitgebreidere review plaatsen, als ik hem binnen heb (schiet es op met leveren, Laptopplus :)).
De 15HS65 is inderdaad van aluminium, met goede koelpasta is de koeling echt prima, als je op FullHD gaat gamen moeten ze allemaal goed koelen, dus krijg je echt wel geluidsproductie logischerwijs :).

PS. We gaan zo hard als we kunnen :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ryack schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:57:
Ik heb de laptop inmiddels lang en breed binnen. Het duurde bijna anderhalve week voordat hij op mijn bureau stond te shinen (maandag besteld de 2e woensdag daarop had ik hem binnen). Vond ik redelijk snel voor een op maat gemaakte laptop.

Goed, stevigheid, warmte-ontwikkeling en lawaai, wilde je weten. Stevigheid wat mij betreft uitstekend. De bovenkant is van aluminium, dus de 'achterkant' van het beeldscherm en de plek waar je handpalmen op rusten. De onderkant, dus de bezel van de monitor en de plaat die je eraf schroeft om bij de binnenkant te komen zijn van hard kunststof. Laptop geeft weinig mee en doet niet onder voor mijn oude Asus 550 JX alu laptop. Misschien is ie zelfs steviger.

Warmte-ontwikkeling tijdens een paar uurtjes gamen viel redelijk mee. Boven het toetsenbord werd het wel voelbaar warm, maar de plekken waar je handpalmen op rusten blijven lekker cool.

Lawaai... ja, als je een paar uurtjes gamet klinkt ie als een schaalmodel van een Boeing 747. Het is niet hard genoeg om boven het geluid van het spel uit te komen (met koptelefoon), maar je hoort hem goed blazen. Dat is anders als je er gewoon mee 'werkt'. Je kunt de laptop zelfs op quiet zetten, wat ervoor zorgt dat ie nauwelijks blaast zonder merkbare performanceverlies.

Andere positieve punten, naast zijn enorme snelheid en ... snapiness, zijn het toetsenbord (lekkere travel van de toetsen en voelt stevig en solide aan), het geluid (heerlijke bass en goed vol en rijk van klank) en het beeldscherm. Voelbare rust.

Verder heerlijk dat Windows en nagenoeg geen extra meuk is meegeïnstalleerd.

Heb verder mijn ouwe SSD en HDD overgezet, wat een fluitje van een cent was: je kunt heel eenvoudig uitbreidingen installeren.

Kortom... heerlijke laptop. Nu alleen nog kijken hoe goed ie de tand des tijds doorstaat.

O ja, klein puntje van kritiek. De laptop is zó dik dat hij niet in het laptopcompartiment van mijn rugzak (Herschel) past. Is wel iets om rekening mee te houden als je hem regelmatig meeneemt zoals ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/p/...-6-inch/9200000083032204/

ik zie dat je OP laptop bij bol inmiddels €2329,- kost.
Als die echt eerst € 1799,- was nu flink gestegen in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Bedankt. Dat is precies wat ik wilde weten. Klinkt heel goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Viper® schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:51:
https://www.bol.com/nl/p/...-6-inch/9200000083032204/

ik zie dat je OP laptop bij bol inmiddels €2329,- kost.
Als die echt eerst € 1799,- was nu flink gestegen in prijs.
Ja, dat is wel heel opmerkelijk...

Maar kijk maar naar de prijsontwikkeling op Tweakers: pricewatch: Asus ROG Strix GL503VS-EI038T

Pagina: 1