Ik heb nu een paar maanden een Clevo p650se in bezit (tweede hands). Deze laptop was bij overname al bijzonder luid, zeer indringend en hoge frequentie. Na opstarten schoot ie naar max CPU load en het leek wel alsof er een stofzuiger aanstond. Na wat tweaken en Clevo control center heb ik het terug kunnen brengen naar idle. Bij de minste of geringste game load daarentegen schiet ie weer naar de max. Uit wanhoop heb ik via een dealer de CPU en CPU fans vervangen en koelpasta vervangen. Geen echt effect. Mijn zoon gamed soms met de laptop en moet gewoon een Noise Cancelation headphone opzetten om geen last te hebben van het enorme lawaai. De laptop wordt zelfs zo heet dat tijdens het gamen de W knop blijft "plakken" lijkt wel. Hij zegt dat het niet zo erg is (hij kan tenminste gamen duh) maar ik vermoed dat de laptop op deze manier geen lang leven beschoren is.
Wat kan ik nog doen? Ik hoor dat Clevo luidruchtig is maar zo luidruchtig als dit is volgens mij niet normaal
Graag jullie advies...
Wat kan ik nog doen? Ik hoor dat Clevo luidruchtig is maar zo luidruchtig als dit is volgens mij niet normaal
[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 02-03-2018 12:14 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !