Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget game pc

Pagina: 1
Acties:

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 18:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Al jaren een Mac gebruiker. Speelde altijd wel wat Hearthstone op mijn Mac Mini(Late 2012) maar merk toch dat dit wat meer moeite kost laatste tijd. Tijd om er een budget game pc bij te nemen! Puur voor het gamen. Voor alle overige zaken zal ik mijn Mac blijven gebruiken. Wellicht wel wat internet radio aan bij het gamen. Games waar ik aan denk zijn Hearthstone high settings, World of Warcraft high settings, Overwatch, South Park en misschien nog een shooter in de richting van cs:go of ww2.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat het niet mijn main pc zal zijn zat ik te denken aan rond de €500. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is aanwezig. Monitor van 1920x1080. Windows is nog niet aanwezig maar kan vast goedkoper dan wat er in de pricewatch staat, zag al de nodige site's met enkel keys voor ~€20

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Simpel, een budget game pc die games zoals Hearthstone/WoW op hoge settings kan draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel lijkt beter te zijn voor Blizzard games.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nop.

Ga je overklokken?
Niet de bedoeling.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik zelf al een tijdje uit het Windows tijdperk ben is de kennis m.b.t. Windows/Gamesystemen niet zo bijster hoog meer. Na veel te hebben gelezen heb ik onderstaand lijstje kunnen samenstellen. Graag nog even een laatste check van jullie. Wat ik eigenlijk niet verwacht is reacties als: voor €x meer heb je een betere, grotere, snellere [component]. Dit zal namelijk altijd zo blijven in hardware land en ik ben echt voor bang for buck gegaan. Mocht dit nou helemaal niet compatible zijn, niet mijn games kunnen draaien of kan het goedkoper? Dan hoor ik het graag. Ik sta open voor suggesties van 2e hands artikelen behalve een ssd. Maar ik denk niet dat ik nog veel goedkoper zal uitkomen 2ehands en dan is garantie toch ook wel lekker. Maandje wachten omdat er een beter/goedkoper product wordt verwacht? geen probleem. Dus gewoon een algemene check en eventueel advies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 50,-€ 50,-
1MSI B250M PRO-VD€ 50,82€ 50,82
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 137,90€ 137,90
1MS-Tech CA-0330€ 22,51€ 22,51
1Crucial CT8G4DFS824A€ 75,95€ 75,95
1be quiet! System Power 9 400W€ 42,-€ 42,-
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 77,79€ 77,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,97

Kleine toelichting waarom dit systeem:
Behzuizing: Simpel, goedkoop, goede reviews.
CPU: Goede reviews, goedkoop.
Ram: Goedkoopste dat ik kon vinden.
Mobo: Goedkoop, goede reviews.
SSD: Wil geen hdd meer. 250gb is genoeg.
GPU: Lijkt mijn genoemde games prima te draaien.
PSU: Zuinige gpu en verder niet een heel zwaar systeem. Goed merk voeding.

PSN Profile

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 19:22
Voeding is niet best, die mag naar een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. SSD naar een pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB.

Kast is eigenlijk wel groot voor het moederbord, maar goed. Ik zou zelf voor een 1050 Ti gaan, en dan een paar euro over je budget heen. Verschil is aanzienlijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Royy90
SSD toegevoegd aan mijn lijst, thanks.

Waarom zou die voeding niet best zijn? Als ik de reviews mag geloven zijn de minpunten dat de kabels zwart zijn en hij niet modulair is. Dat zijn twee dingen waar ik wel mee kan leven. Wellicht zie ik iets over het hoofd?

Kast is misschien wat groot, maar dat is geen probleem. De prijs is daarintegen prima klein.

[ Voor 16% gewijzigd door Royy90 op 05-03-2018 16:22 ]

PSN Profile

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 19:22
Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Nu degene die ik suggereerde wel wat duurder, je kan ook de pricewatch: be quiet! System Power 9 400W pakken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:28
Je zou een Athlon X4 950 + A320 moederbord kunnen overwegen. Zal wat mindere prestaties leveren maar socket AM4 heeft wel een betere toekomst dan socket 1151 met 200 serie chipset. Die laatste is namelijk end-of-life, komt niets nieuws meer voor uit terwijl socket AM4 in April een nieuwe reeks cpu's krijgt (Ryzen 2000 serie) en in 2019 volgt waarschijnlijk de Ryzen 3000 serie (Zen2, 7nm).

Dus mocht je ooit willen upgraden dan is socket AM4 de betere keus.

Jouw geheugen keuze is ook niet goed. Je kunt sneller voor minder krijgen;
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Royy90
Top, heb het aangepast.
NitroX infinity schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:23:
Je zou een Athlon X4 950 + A320 moederbord kunnen overwegen. Zal wat mindere prestaties leveren maar socket AM4 heeft wel een betere toekomst dan socket 1151 met 200 serie chipset. Die laatste is namelijk end-of-life, komt niets nieuws meer voor uit terwijl socket AM4 in April een nieuwe reeks cpu's krijgt (Ryzen 2000 serie) en in 2019 volgt waarschijnlijk de Ryzen 3000 serie (Zen2, 7nm).

Dus mocht je ooit willen upgraden dan is socket AM4 de betere keus.

Jouw geheugen keuze is ook niet goed. Je kunt sneller voor minder krijgen;
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A
Geheugen aangepast, bedankt.

Ik blijf liever bij Intel vanwege de Blizzard games. Mocht een game-pc mij zo bevallen dan kan ik later altijd nog een beter systeem overwegen met de genoemde AM4.

PSN Profile

• Brontosaurus1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 21:34
Voor die prijs van de videokaart kun je misschien ook wel een gtx 780 op de kop tikken, die is redelijk wat krachtiger dan de 1050... maar dan moet je denk ik ook je voeding upgraden naar 600w.
Volgens Geforce zelf "600 W - Minimum Recommended System Power (W)".
Bijvoorbeeld deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,95

Die is geen 600W, maar aangezien je een vrij zuinige cpu hebt denk ik dat het wel goed zit.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 15:02

amas

Law of Nature: Chaos

Brontosaurus1 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:21:
Voor die prijs van de videokaart kun je misschien ook wel een gtx 780 op de kop tikken, die is redelijk wat krachtiger dan de 1050... maar dan moet je denk ik ook je voeding upgraden naar 600w.
Volgens Geforce zelf "600 W - Minimum Recommended System Power (W)".
Bijvoorbeeld deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 79,95

Die is geen 600W, maar aangezien je een vrij zuinige cpu hebt denk ik dat het wel goed zit.
Zo veel vermogen heb je helemaal niet nodig. Het vermogen wat ze op de productpagina's aangeven is altijd te hoog. Dit is om zich in te dekken voor crappy voedingen die nooit het aangegeven vermogen kunnen leveren.

Als je een beetje kwaliteit voeding neemt is, zeker voor dit systeem, 450W al meer dan voldoende.
Source: ik draai een i5 2500K @ 4.8GHz + GTX1080 op een 450W 80+Gold voeding.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-11 16:59

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Pak een tweedehands build dat is veel krachtiger. Een mooi voorbeeld V&A aangeboden: Gaming PC I5 2500K met GTX1050i videokaart

[ Voor 64% gewijzigd door Ludwig005 op 05-03-2018 21:05 ]

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Ik zou met dit budget en deze games, ondanks je voorkeur voor Intel, toch kijken naar de amd Apis en dan specifiek de r5-2400g. Als je daar goed geheugen bij zet en een lichte overklok ga je prima game resultaten halen. Je krijgt daar een veel betere cpu voor terug, een wat mindere gpu maar dan wel geïntegreerd, een toekomst bestendig upgrade pad en je kan, als de prijzen genormaliseerd zijn later alsnog een mid-range gpu er in zetten. Hardware unboxed heeft in ieder geval zowel csgo als overwatch er mee gebenchmarked.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:00
Zou even wachten op de nieuwe Intel Celerons/Pentiums en H300/B300 chipsets.

Voor de voeding zou je ook naar de bequiet! B9 serie kunnen kijken.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 19:00
Dit inderdaad, beter een tweedehands i5 dan een Pentium chip. WoW ga je volgens mij niet lekker laten draaien op een Pentium chip, terwijl een goede i5 het prima aankan. Degelijke videokaart erbij en je kunt weer een hele tijd vooruit.

• Royy90
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken naar een net 2ehands systeem dan als dat meer bang for buck oplevert. Ook zal ik eens een blik werpen op de amd cpu's.

Deze mag op slot :)

PSN Profile

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Je kunt qua tweedehands ook je systeem baseren op een oude Dell oid.

Je kunt bijvoorbeeld een oude optiplex kopen, extra ram erbij, ssd er in, voeding vervangen en een gpu er in.
Als je goed kiest hoef je misschien de psu niet eens te vervangen.

• Royy90
Ja er zijn inderdaad nog wat mogelijkheden.

Andere mogelijkheid is om nog even 2 maandjes te wachten en dan een leuk AMD systeem in elkaar te zetten. Wellicht zijn de prijzen van de GPU’s en geheugen ook wat gedaald tegen die tijd. Dat is wat het meest gunstigste lijkt.

Ik kijk het nog even aan. Hearthstone draait nog op m’n Mac dus er is niet echt haast mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Royy90 op 11-03-2018 01:14 ]

PSN Profile

Pagina: 1