Hey Tweakers,
Na zelf er lang naar gekeken te hebben, kom ik er toch niet helemaal uit. De situatie is als volgt: Ik wil graag een pc kopen. In het begin dacht ik aan laptop; en deze dan te verbinden met een monitor. Dit omdat ik geen ruimte heb voor een bakbeest in mijn kamer. Na wat verder onderzoek leek mij een mini pc (intel skull) daarom een beter idee. Ik zou dus graag wat willen gamen, denk dan vooral aan games als civ6 of tropico. Behalve dat dus ook voor school. Mijn budget is rond de 650 euro (ex rand apparatuur) het liefst ga ik hier natuurlijk onder.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niet al te grafische spellen spelen, en schoolwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650, het liefst eronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke CPU, met het liefst een aparte GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb ook geen voorkeur voor amd of intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vrij klein. Dus misschien zelfs wel een laptop.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk als volgt, is het verstandig om een mini pc te kopen. Of heb je evenveel power met een laptop voor hetzelfde geld?
Na zelf er lang naar gekeken te hebben, kom ik er toch niet helemaal uit. De situatie is als volgt: Ik wil graag een pc kopen. In het begin dacht ik aan laptop; en deze dan te verbinden met een monitor. Dit omdat ik geen ruimte heb voor een bakbeest in mijn kamer. Na wat verder onderzoek leek mij een mini pc (intel skull) daarom een beter idee. Ik zou dus graag wat willen gamen, denk dan vooral aan games als civ6 of tropico. Behalve dat dus ook voor school. Mijn budget is rond de 650 euro (ex rand apparatuur) het liefst ga ik hier natuurlijk onder.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Niet al te grafische spellen spelen, en schoolwerk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
650, het liefst eronder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke CPU, met het liefst een aparte GPU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb ook geen voorkeur voor amd of intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vrij klein. Dus misschien zelfs wel een laptop.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk als volgt, is het verstandig om een mini pc te kopen. Of heb je evenveel power met een laptop voor hetzelfde geld?