Pc al voor de 4de keer in 1.5 jaar moeten terugsturen...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis271fusha
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-06-2019
**UPDATE**
Ja I know is lang geleden maar wat er uiteindelijk gebeurd was PostNL zei dat hun ArcticSecrets het moesten melden binnen een week en omdat ik dat gedaan had maar zondr CN24 rapport wat van Arctic moest komen het niet telde en hun niet gingen betalen, Arctic zei ik jammer voor je zoek het zelf uit en stuurden de kapotte PC terug op. Heb uiteindelijk gevonden dat alles kapot was behalve CPU en GPU dus ong zo'n 200 euro kosten... µ
Heb nu na een jaartje een nieuwe PC gekocht twv 1200 euro en die heb ik zelf gebouwd.
Dusja tip niet kopen bij zo'n bedrijven gewoon zelf doen of groot handels.

Dus ik heb in september 2016 een budget GamePc van 520 euro gekocht ik ben 14 en dit duurde 3 jaar om te sparen dus is dit voor mij redelijk kostbaar. Ik heb bij een bedrijf in nederland een computer besteld die de eerste 3 keer is moeten opsturen omdat het beeld niet meer ging en ik altijd maar errors kreeg. Ik heb dus 1 maand geleden mijn pc moeten terug sturen want de voeding was kapot voor geen reden want de pc staat naast mijn bureau en kan zeker niet omvallen ofz. Maar toen mijn pc daar aankwam kreeg ik tehoren dat die helemaal ingedeukt was door postnl.... Maar nu wacht ik op mijn claim die al 1 maand in verwerking is.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar mijn vraag is nu of dit normaal is dat mijn pc al 4 keer moet terug gestuurd worden waarvan ik altijd de verzendingkosten van ong 20 euro mag betalen (ik woon in belgie). Ik had de 3 de keer al een refund gevraagd maar die krijg je niet bij budget computers blijkbaar.

Dennis,

[ Voor 22% gewijzigd door dennis271fusha op 01-06-2019 20:18 . Reden: Gevolg ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:17
Waarom ga je niet een keer met een van je ouders de pc wegbrengen?
Scheelt weer verzendkosten en combineer het gelijk met een leuke dagje uit.

Wat was de oorzaak dat je pc 3 keer terug moest? En wat was de geboden oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:43
Kan je een lijstje met de gebruikte onderdelen plaatsen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:14
Zonde dat er zo'n troep wordt geleverd voor iets waar je voor hebt gespaard. Het lijkt erop dat ze gewoon verouderde onderdelen gebruiken die nu 1 voor 1 het loodje leggen. Ik zou inderdaad een keer met je ouders langs gaan en een degelijk product eisen. Dit is geen service zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat door meerde mensen hierboven genoemd is, even met je ouders langs gaan, dat lijkt mij ook zeker geen verkeerd plan.
Zonde dat al je geld eigenlijk aan een stuk rommel verspilt is. Dit hoort natuurlijk niet zo te zijn. Ik vind het ook raar dat ze zo te zien weinig support bieden op de budget kant van de PC's, dit slaat ook nergens op, een klant is toch een klant, ongeacht wat hij of zij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:39
Zal wel een baggervoeding in zitten. Als ze er dan steeds dezelfde baggervoeding in stoppen, blijf je problemen krijgen.

Zoals al gevraagd, wat zijn de precieze specificaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
AZ >>> SF. Ik weet niet in hoeverre de Nederlandse en Belgische wetten van elkaar afwijken. Ook het verzoek om je epos aan te vullen met punten en komma's, want het is wat onoverzichtelijk zo. Hoe lang draait het systeem bv foutloos? Heb je de computer wel goed ingepakt opgestuurd? Voedingen kunnen gewoon stukgaan, niks vreemds aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:23:
Wat door meerde mensen hierboven genoemd is, even met je ouders langs gaan, dat lijkt mij ook zeker geen verkeerd plan.
Zonde dat al je geld eigenlijk aan een stuk rommel verspilt is. Dit hoort natuurlijk niet zo te zijn. Ik vind het ook raar dat ze zo te zien weinig support bieden op de budget kant van de PC's, dit slaat ook nergens op, een klant is toch een klant, ongeacht wat hij of zij koopt.
En een tevreden klant komt ook nog eens terug en/of levert meer verkopen op (eventueel via mond-op-mond reclame). Een ontevreden klant...nouja die kun je zelf wel invullen.

Zeggen je ouders hier niets van? Ik was 15~16 toen ik mijn eerste eigen PC kocht maar daar hebben mijn ouders toch wel bij geholpen. Niet financieel maar meer met regelen met de winkel.

No offence maar een 14-jarige scheep je wat makkelijker af dan een volwassenen met wat meer (levens) ervaring in het algemeen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hier in Nederland moet garantie kostenloos verleend worden (weet niet zeker of dit een NL of een EU wet is), dus grote kans dat je die verzendkosten gewoon terug moet kunnen claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mark-k schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:50:
Hier in Nederland moet garantie kostenloos verleend worden (weet niet zeker of dit een NL of een EU wet is), dus grote kans dat je die verzendkosten gewoon terug moet kunnen claimen.
De vraag is wel of dat internationaal geldt. Mag je de kosten ook terugvorderen als je in het buitenland woont, of gelden die regels alleen voor binnen NL?

Ik weet dus niet hoe dat wettelijk geregeld is, maar misschien dat daar iemand daar wat zinnigs over kan zeggen.

Veel topics krijgen dan reacties met: "het lijkt me dat..." "het zou zo moeten zijn dat.." maar laten we daar voor passen en informatie geven die wat wettelijk vlees op de botten heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Hann1BaL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:54:
[...]

De vraag is wel of dat internationaal geldt. Mag je de kosten ook terugvorderen als je in het buitenland woont, of gelden die regels alleen voor binnen NL?

Ik weet dus niet hoe dat wettelijk geregeld is, maar misschien dat daar iemand daar wat zinnigs over kan zeggen.

Veel topics krijgen dan reacties met: "het lijkt me dat..." "het zou zo moeten zijn dat.." maar laten we daar voor passen en informatie geven die wat wettelijk vlees op de botten heeft.
Is dus blijkbaar een EU regel en dus geldig in de gehele EU, TS moet dus gewoon zijn geld terugkrijgen van de verzending: https://europa.eu/youreur...s-returns/indexamp_nl.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Maar TS woont in België en heeft bij een Nederlands bedrijf gekocht, zo begrijp ik. Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat het bedrijf dan alleen de verzendkosten tot aan de grens hoeft te betalen. Even checken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Kun je ons vertellen wat je bedoeld met het beeld ging niet meer? En wat er exact stuk was dan die 3 keer? En hoe heb je de pc nu in gepakt voor je die verstuurde? Kun je de specs van deze pc een beetje met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Krulliebol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:23:
Maar TS woont in België en heeft bij een Nederlands bedrijf gekocht, zo begrijp ik. Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat het bedrijf dan alleen de verzendkosten tot aan de grens hoeft te betalen. Even checken dus!
"Als een product dat u in de EU heeft gekocht, afwijkt van de beschrijving of niet goed werkt, moet de verkoper het gratis herstellen of vervangen, een korting geven of u uw geld teruggeven."
https://europa.eu/youreur...s-returns/indexamp_nl.htm

Als je verzendkosten moet betalen om je computer te laten repareren is het natuurlijk niet een gratis reparatie. Het is natuurlijk ook een bedrijfsrisico van de winkel om te leveren aan buitenlanders. Ik weet alleen niet of dat hier op gaat.

Maar ik krijg een beetje het gevoel dat je bij een winkel als gamepc.nl je computer hebt gekocht. Dat zijn nou niet echt winkels die goede componenten gebruiken. Dus zoals anderen al aangaven, geef eens een lijstje met de componenten die in je PC zitten. Daarnaast is hun manier van zaken doen niet helemaal fris. De kwaliteit van de componenten die ze gebruiken is vaak zeer discutabel, daarnaast gebruiken ze verouderde onderdelen die ze voor een veel te hoge prijs verkopen en hun beloftes mogen ook met een korreltje zout genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
hoi1234 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Maar ik krijg een beetje het gevoel dat je bij een winkel als gamepc.nl je computer hebt gekocht. Dat zijn nou niet echt winkels die goede componenten gebruiken.
Nu overdrijf je toch wel enorm, sinds wanneer zijn goedkope componenten slecht? Ik durf rustig te stellen dat er helemaal geen slechte componenten meer zijn en dat ze net zo lang mee gaan als duurdere componenten. Of ze hetzelfde performen dat is wellicht een ander verhaal.

Ik heb jaren lang op een sweex voeding van 3 tientjes gedraaid nadat mijn dure merk voeding het binnen 2 jaar had begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:17

WCA

Terrestrial schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Nu overdrijf je toch wel enorm, sinds wanneer zijn goedkope componenten slecht? Ik durf rustig te stellen dat er helemaal geen slechte componenten meer zijn en dat ze net zo lang mee gaan als duurdere componenten. Of ze hetzelfde performen dat is wellicht een ander verhaal.

Ik heb jaren lang op een sweex voeding van 3 tientjes gedraaid nadat mijn dure merk voeding het binnen 2 jaar had begeven.
Je kan geluk en je kan pech hebben.
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Daarnaast hoeft een dure voeding niet per se goed te zijn, raar wereldje.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Goedkope componenten hoeven inderdaad niet slecht te zijn, maar er zit wel degelijk een verschil in de kwaliteit van een voeding. De echt goedkope voedingen (sweex, MS-Tech) maken je PC in het beste geval instabiel. Dan heb je nog voedingen van bekende merken die kwalitatief minder zijn. (die gebruikt worden door gamepc.nl en vergelijkbare webshops) Deze voedingen maken intern gebruik van lagere kwaliteit componenten. Je voeding zal dan binnen een aantal jaar o.a kapotte elco's hebben. Maar kijk maar gerust eens op het forum of in Voeding advies en informatie topic - Deel 34. Daar staan genoeg voorbeelden van wat er mis kan gaan met compleet gare voedingen die nooit op de markt hadden mogen komen. (MS-Tech, sweex)

Je kunt natuurlijk ook pech gehad hebben met je voeding. Maar misschien heb je ook wel zo een 'slechte' merkvoeding gekocht. Dat weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
@hoi1234 yep de cooler master B serie staat voor de B van Bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:39
[...]

Normale componenten heb je wel gelijk. Qua voedingen? Nee. Er zijn nog echt heel slechte voedingen te koop. Die totaal niet kunnen leveren wat er op het label staat. En vaak zelfs nog bij de helft van de belasting instabiel worden.

Dat is ook iets waar door die budget zaken ontzettend op bespaard word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ik loop lang genoeg mee om te weten dat je een berg onzin schrijft. Mijn systeem is nog nooit instabiel geweest. Bovendien als ik op die site kijk zie ik ook geen slechte componenten, Asus, GTX 1050 etc. Durf jij nu te beweren dat dit slechte componenten zijn?

Trouwens ik heb een fantastische kast van jawel ms-tech onder mijn bureau staan. Dus houd die onzin aub bij je want daar zit niemand op te wachten!

Ik koop over het algemeen ook graag merk spul, Ik zal nooit voor AMD kiezen omdat het toch meer warmte produceert en zeker in het verleden meer stroom verbruikte en minder performance per klokpuls genereert maar dat wil niet zeggen dat AMD slecht is.

Maar goed terug naar het onderwerp. De topicstarter moet eerst maar is vertellen wat er eerder mis was met de pc. Voor hetzelfde geldt was die er wel een beetje onvoorzichtig mee en zat de video kaart los. Of heb je 'm per ongeluk van de trap laten vallen en is die daarom ingedeukt.?

Ik wil heus geen partij trekken voor 1 of andere winkel maar ik kan wel voorstellen dat het ze het goed onderzoeken. En als die pc helemaal ingedeukt is aangekomen vraag ik me af hoe die verpakt zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Terrestrial schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:01:
[...]
Ik loop lang genoeg mee om te weten dat je een berg onzin schrijft. Mijn systeem is nog nooit instabiel geweest. Bovendien als ik op die site kijk zie ik ook geen slechte componenten, Asus, GTX 1050 etc. Durf jij nu te beweren dat dit slechte componenten zijn?

Trouwens ik heb een fantastische kast van jawel ms-tech onder mijn bureau staan. Dus houd die onzin aub bij je want daar zit niemand op te wachten!

Ik koop over het algemeen ook graag merk spul, Ik zal nooit voor AMD kiezen omdat het toch meer warmte produceert en zeker in het verleden meer stroom verbruikte en minder performance per klokpuls genereert maar dat wil niet zeggen dat AMD slecht is.

Maar goed terug naar het onderwerp. De topicstarter moet eerst maar is vertellen wat er eerder mis was met de pc. Voor hetzelfde geldt was die er wel een beetje onvoorzichtig mee en zat de video kaart los. Of heb je 'm per ongeluk van de trap laten vallen en is die daarom ingedeukt.?

Ik wil heus geen partij trekken voor 1 of andere winkel maar ik kan wel voorstellen dat het ze het goed onderzoeken. En als die pc helemaal ingedeukt is aangekomen vraag ik me af hoe die verpakt zat.
Als je lang genoeg meeloopt weet je dat alle merken/fabrikanten wel eens een missertje maken. Ook ASUS heeft slechte producten (gehad), er zijn ongetwijfeld slecht presterende GTX1050's en de nieuwe AMDs hebben een lagere TDP dan de nieuwe Intels. Dat de single-core performance van AMD nog achterblijft klopt, daarom hebben gamers een voorkeur voor Intel. Een top voeding uit het duurdere segment zal over het algemeen betere componenten hebben dan een top budget voeding, en daarmee ook beter presteren. Dat je computer "werkt" met een bepaalde voeding zegt niet bijster veel.
Ik durf rustig te stellen dat er helemaal geen slechte componenten meer zijn en dat ze net zo lang mee gaan als duurdere componenten.
Heb je hier bronnen voor? Mijn ervaring is nogal anders, en gezien het aantal topics over hardware problemen, op dit forum en de rest van het internet, is het algemene beeld dat er zeker nog slechte componenten verkocht worden. Jouw N=1 ervaringen zijn niet representatief voor de hele markt en maakt jouw mening niet tot de absolute waarheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Loop je ook lang genoeg mee om te weten dat je zelf nu ook onwaarheden verkondigd?

Ga voor de lol even de temperaturen van een Ryzen vergelijken met een Coffee lake :+
AMD gebruikte in het verleden meer stroom, Intel nooit zeker? Ik ben fervent gebruiker van beide en beide wisselen elkaar om de paar jaar af qua stroom en/of warmte dus als je lang genoeg meeloopt weet je dat ook :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
[...]

Oké ik zou niet weten of de videokaart van slechte kwaliteit is. Met een NVidia is inderdaad weinig mis, maar het ontwerp van de videokaart kan veel roet in het eten gooien. Het feit dat het een kaart van NVidia is, zegt dus niks. De voedingen daarentegen zijn wel degelijk van slechte kwaliteit. Ze zijn zeker niet zo slecht als voedingen van bijv. MS-Tech, maar hebben wel slechtere componenten dan een goede voeding. In ieder geval voldoende reden voor mij om dit soort winkels af te raden.

En tuurlijk, goedkope onderdelen kunnen beter zijn dan hele dure, en dat kan ook voor voedingen gelden. Een voeding van 50 euro kan beter zijn/een betere prijs/kwaliteit verhouding bieden dan eentje van 100 euro.

Ga er maar gewoon van uit dat je bij dit soort bedrijven hoe dan ook genaaid wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 05-03-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:38

CasGas

.

Misschien is het handig als de TS aangeeft wat er vorige keer dan precies niet goed was en hoe dat is opgelost, als het de andere keren een software probleem was, dan zal het verhaal iets anders worden.

Dus @dennis271fusha , kan je ons iets meer historie geven hoe of wat?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

sapphire schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:01:
[...]

AMD gebruikte in het verleden meer stroom, Intel nooit zeker?
Heethoofden als Pentium 4 NetBurst _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 05-03-2018 17:52 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
[...]

Hahahaha, dan weet ik niet WAAR je mee loopt, maar goedkope voedingen waren 20 jaar geleden bagger en nu nog steeds. Elco's die knallen en je dure PCtje meenemen zijn nog steeds aan het orde van de dag.
Een kast is een stuk metaal, kan niet veel mis mee gaan he...
Dat is dus al lang niet meer zo, daarnaast heeft Intel ook genoeg heethoofden in het assortiment zitten.

Dat je een paar PC's hebt gehad wil niet zeggen dat je de complete computer industrie kent...
Ik heb een lange tijd een webwinkel gehad en geloof mij maar, goedkope componenten / merken komen VEEL vaker RMA dan duurdere merken.
Natuurlijk was de relatie niet 100% op prijs, maar vooral bij voedingen gaat dit wel op.

Ook moederborden zijn lange tijd letterlijk knallers geweest, in de tijd dat alle elcotjes gingen lekken. (Dat is nog niet zo heel lang geleden)
En ook tegenwoordig zijn er nog veel componenten die een uitvalspercentage van meerdere procenten in het eerste jaar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we aub ontopic blijven in plaats van hier een of andere discussie te starten over wie het beter weet terwijl jullie allemaal het topic even hard verzieken?

Dank u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:53

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Modbreak:Je loopt hier lang genoeg te weten dat een topic kapen voor offtopic discussie ongewenst is (topic gaat over garantie) net als ingaan op sturing in-topic. U bent gewaarschuwd.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Een topic starten ja dat is prima ,maar laat ook eens wat van je horen.
Wat je al ondernomen hebt enz.....
Pagina: 1