ikweethetbeter schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden de kwaliteit van Reggefiber (nu KPN) en Ziggo naast elkaar gezien. Of eigenlijk moet ik zeggen achter elkaar, want Reggefiber (IPTV) liep seconden achter op Ziggo digitaal (DVB-C), die vervolgens ook een fractie achterliep op Ziggo analoog.
Voor stilstaand beeld was er geen verschil te zien, bij actie zag je duidelijk artefacten, daar was Ziggo digitaal zichtbaar beter dan Reggefiber. Ik neem aan dat Reggefiber dezelfde kwaliteit heeft als KPN, de STB was in ieder geval hetzelfde.
een paar jaar geleden?
Hoeveel jaar geleden?
BTW: Reggefiber is helemaal geen ISP; m.a.w. die levert slechts infrastructuur (FttH) en geen diensten over die glasvezel...
En dat IPTV een delay kent, zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het signaal. Anno nu is IPTV op de HD glaskanalen gewoon prima op orde! Daar is echt niks mis mee.
Het hangt eerder af van de bron! Zo zijn bepaalde uitzendingen van RTL[x] gewoon niet goed. Terwijl b.v. BBC First HD, of DC of History HD gewoon uitstekend zijn.
Daarnaast is het STB device (het 'kastje') gewoon een prima klein ding, wat je makkelijk wegstopt en nauwelijks energie verbruikt (5 a 7 Watt) i.t.t. die stroomslurpers van de kabelaar.
En het argument van een dubbele AB speelt ook al lang niet meer. Wij gebruiken hier al jaren die ene AB, die meegeleverd wordt met de STB. Je programmeert éénmalig de bedieningscodes van je TV en klaar.
Wat dat betreft heeft het weinig zin om iets van zoveel jaar geleden te vergelijken met de huidige situatie. Als dat überhaupt al maatgevend zou kunnen zijn.