TV en glazvezel zonder extra kastje

Pagina: 1
Acties:
  • 9.328 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-01 23:03
Thuis hebben wij een zeer slechte internet verbinding. Daarom wil ik eigenlijk overstappen op glazvezel. Mijn vader vind dit goed hij wil alleen geen extra kastje tussen de tv.

Bestaan er tv's waar je niet zo'n kastje nodig hebt of tv's waar dat al bij zit ingebouwd? zo ja, welke?

Beste antwoord (via TheBlack op 14-03-2018 08:28)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Tv via ziggo en dan een CI+ module gebruiken.
Tv kijken zonder kastje is meestal niet een mogelijkheid, zonder streaming oid.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Tv via ziggo en dan een CI+ module gebruiken.
Tv kijken zonder kastje is meestal niet een mogelijkheid, zonder streaming oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:10
Als je nu al geen kastje hebt dan vermoed ik dat je tv via coax hebt?

Begin eerst eens te vermelden hoe je internet en tv nu geregeld is.
Evt nog de locatie

Nu kan ik alleen speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:07
Je kunt kijken welke aanbieder tv aanbiedt via een app die op je tv kan worden geïnstalleerd. Eventueel neem je alleen internet af en regel je je tv via Knippr. Maar dan moet die app wel leverbaar zijn voor je tv. En kijk eerst eens op verschillende fora, want Knippr werkt niet overal even probleemloos...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Echt uit nieuwsgierigheid, waarom geen kastje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik kan niet voor TheBlack spreken, maar er zijn slechts 2 kastjes die het overwegen waard zijn, en dat zijn de Apple TV en de Nvidia Shield. De meeste kastjes die de tv aanbieders tegenwoordig meeleveren zijn troep. Traag, instabiel. Alleen volledig functionele apps voor tvOS en Android TV, daar is een gebrek aan, ze ondersteunen vaak alleen iOS en Android, zodat ze hun brakke kastjes kunnen blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
Anoniem: 691473 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:26:
Echt uit nieuwsgierigheid, waarom geen kastje?
Omdat je dan een extra afstandsbediening hebt, en dat wilt mijn vader niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HDMI-CEC :?

al weet ik niet hoe lief de huidige kastjes daar mee omgaan :)

ik gebruik 1 afstandsbediening voor mn TV, Receiver en decoder ...

deels via HDMI-CEC deels via de universele afstandsbediening features :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
D-dark schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:06:
Als je nu al geen kastje hebt dan vermoed ik dat je tv via coax hebt?

Begin eerst eens te vermelden hoe je internet en tv nu geregeld is.
Evt nog de locatie

Nu kan ik alleen speculeren.
We hebben nu inderdaad internet, tv en telefoon met een bundel via de Ziggo over coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:12
TheBlack schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:09:
[...]

Ik ben er al een tijdje uit maar als je het kastje dmv HDMI aansluit op de juiste aansluiting op de tv dan zou je maar 1 afstandbediening (ab) hoeven te gebruiken (van het kastje)
Zodra je het kastje aanzet gaat de tv zelf ook aan, geluid etc kan je dan bedienen met de ab van het kastje, idem het uitzetten gaat dan ook zo.

Kan zijn dat ik het mis heb maar ik meen dat het zo zou moeten kunnen werken.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@TheBlack
Ziggo tv over coax met een CAM CI+ slot in je tv is de beste kwaliteit tv die je kunt hebben. Al het andere, inclusief de Mediabox XL, ook van Ziggo, is minder.

Ik heb ook Ziggo, en internet is erg snel! Ik kan me dus niet voorstellen dat het internet bij jullie traag is; door jouw vraag dacht ik dat je ADSL had. Wat ik me wel kan voorstellen, is dat het (draadloze) netwerk bij jullie thuis traag is, want Ziggo levert verschillende modem/routers, en er zijn wel eens heel beroerde geleverd.

Tip: koop een goede router, mogelijk een setje als je meerdere etages hebt, en zet die in de meterkast. Sluit die aan op het Ziggo Modem, en bel Ziggo op en laat je modem/router in de modem-only stand zetten. Ik denk dat je dan snel internet thuis hebt, en je vader kan gewoon tv blijven kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:20:
@TheBlack
Ziggo tv over coax met een CAM CI+ slot in je tv is de beste kwaliteit tv die je kunt hebben. Al het andere, inclusief de Mediabox XL, ook van Ziggo, is minder.

Ik heb ook Ziggo, en internet is erg snel! Ik kan me dus niet voorstellen dat het internet bij jullie traag is; door jouw vraag dacht ik dat je ADSL had. Wat ik me wel kan voorstellen, is dat het (draadloze) netwerk bij jullie thuis traag is, want Ziggo levert verschillende modem/routers, en er zijn wel eens heel beroerde geleverd.

Tip: koop een goede router, mogelijk een setje als je meerdere etages hebt, en zet die in de meterkast. Sluit die aan op het Ziggo Modem, en bel Ziggo op en laat je modem/router in de modem-only stand zetten. Ik denk dat je dan snel internet thuis hebt, en je vader kan gewoon tv blijven kijken!
vergeet bij een "oudere" installatie (2 jaar of ouder) ook de mogelijkheid van de bekabeling / stekkers / AOP die niet meer aan de hedendaagse afschermings eisen voldoet..

waardoor het modem misschien niet altijd even goed mee werkt.. :P

mijn AOP is technisch gezien ook verouderd.. en zou om weer aan de huidige eisen te voldoen ook vervangen moeten worden.. echter ben ik lui. en werkt het op dit moment nog als een trein. echter dat kan zelfs tijden het typen van dit bericht veranderen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
@TheBlack

We hebben laatst een nieuwe modem/router gekregen omdat we al problemen hadden met het internet. Ik heb zelf direct uit de modem een kabel naar mijn computer en ook daar is het internet langzaam, ik weet niet of het dan aan de modem kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
We kunnen je ook helpen de internetsnelheid te verbeteren. Kun je eens omschrijven hoe je netwerk is opgebouwd en welke apparatuur je nu gebruikt?

Tv via glasvezel is nu eenmaal met een kastje. En dit is zeker niet zo slecht als ikweethetbeter omschrijft. Ikzelf heb xs4all en de arris ontvangers zijn snel en geeft goeie beleving met interactieve tv.

De afstandsbediening werkt ook met je tv. Dus het is zo gewend om zo te kijken.

Je zou ook alleen een internet abonnement kunnen nemen met glasvezel. Maar laten we eerst eens kijken hoe je internetverbinding nu is opgebouwd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De speedtest al eens geprobeerd?
https://www.ziggo.nl/speedtest/

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 21:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Universele afstandsbediening. Argument gelijk omzeild en kan jij lekker over naar glasvezel.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ook niet onbelangrijk.. welk pakket neem je af bij Ziggo.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
25 Mbps down. dus dat is ongeveer 3 MBps, opzichzelf prima maar ik hoor van andere mensen hogere getallen. en 1Mbps up, ongeveer 0,12 MPps. Veel te weinig als je het mij vraagt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SMSfreakie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:34:
ook niet onbelangrijk.. welk pakket neem je af bij Ziggo.
Kan meespelen maar in die tijd dat ik Ziggo had met het goedkoopste pakket eigenlijk zelden problemen gehad ondanks dat ik een kleine 90-100 meter (coax) van een versterker zat. Zowel beeld als internet was gewoon goed en ruim binnen de marge.

De enige keren dat ik eens slecht internet had was er iets wat mijn verbinding helemaal dicht trok.
Downloaden, virus, spyware etc etc etc... kan van alles zijn.
Sinds mijn overstap van Windows naar Linux nooit meer problemen gehad met dat alles (downloaden doe ik eigenlijk vrijwel nooit meer dus ook daarmee geen problemen).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:47:
[...]

Kan meespelen maar in die tijd dat ik Ziggo had met het goedkoopste pakket eigenlijk zelden problemen gehad ondanks dat ik een kleine 90-100 meter (coax) van een versterker zat. Zowel beeld als internet was gewoon goed en ruim binnen de marge.

De enige keren dat ik eens slecht internet had was er iets wat mijn verbinding helemaal dicht trok.
Downloaden, virus, spyware etc etc etc... kan van alles zijn.
Sinds mijn overstap van Windows naar Linux nooit meer problemen gehad met dat alles (downloaden doe ik eigenlijk vrijwel nooit meer dus ook daarmee geen problemen).
ja vroeger keek ik TV op de slaapkamer via een TWEELINGsnoer.. niet eens een COAX kabel.. en tja dat werkte prima.... tegenwoordig ga je dat niet meer redden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SMSfreakie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:59:
[...]

ja vroeger keek ik TV op de slaapkamer via een TWEELINGsnoer.. niet eens een COAX kabel.. en tja dat werkte prima.... tegenwoordig ga je dat niet meer redden..
Ik zat in die tijd (jaartje of 10 geleden) in een chaletje achterin een tuin, wel alles via Hirschmann (kabel,versterker etc). De lengte van de kabel was tussen de 90 en 100 meter en ging goed, later toen de huurbaas overstapte van Ziggo naar (ik meen KPN) kwam er een 120 meter CAT5 kabel voor in de plaats en ook dat werkte gewoon super.
De snelheden waar de providers mee adverteerde haalde ik ook gemakkelijk. Bij zowel Ziggo als KPN.

Inmiddels KPN glasvezel zonder problemen.
De reden van geen Ziggo is eenvoudig ik kijk geen tv meer en wilde alleen maar een internet aanbieder ofwel kosten besparing :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
[...]

KPN of Xs4all over glasvezel. Ab kan dan geprogrammeerd worden voor aan en uit en zappen en volume. Alleen voor menu en instellingen heb je de ab van de tv nodig.

Dit lijkt me zelfs voor je vader een makkelijke stap.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
tweakduke schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:32:
Tv via glasvezel is nu eenmaal met een kastje. En dit is zeker niet zo slecht als ikweethetbeter omschrijft. Ikzelf heb xs4all en de arris ontvangers zijn snel en geeft goeie beleving met interactieve tv.
DVB-C van bijvoorbeeld Ziggo is altijd goed, waarbij je dan wel op moet letten dat je goede coaxkabels hebt.

IPTV is van wisselende kwaliteit. Er zijn redelijk goede, matige en slechte. Echter, als het om gewone live tv gaat, is het altijd minder dan DVB-C met een CAM CI+ module.

@TheBlack
Wat voor snelheid haal je, wat voor abonnement heb je? Ik haal de snelheid die Ziggo belooft (misschien op een paar procent na), en da's best rap.

[ Voor 12% gewijzigd door ikweethetbeter op 04-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TheBlack schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:05:
Thuis hebben wij een zeer slechte internet verbinding.
Wat noem je slecht? Is de bandbreedte onvoldoende of werkt de WiFi niet goed genoeg?
Daarom wil ik eigenlijk overstappen op glazvezel. Mijn vader vind dit goed hij wil alleen geen extra kastje tussen de tv.
Wat is er mogelijk op je adres? Want als er geen glasvezel beschikbaar is, dan houdt dat al op. Bovendien, geef eerst antwoord op mijn eerste vraag.
Bestaan er tv's waar je niet zo'n kastje nodig hebt of tv's waar dat al bij zit ingebouwd? zo ja, welke?
En wat had je zelf al bedacht?

Ik mis nogal wat eigen inzet in dit topic.
TheBlack schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:13:
[...]

We hebben nu inderdaad internet, tv en telefoon met een bundel via de Ziggo over coax.
En wat is daar niet goed genoeg aan?
TheBlack schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:45:
[...]

25 Mbps down. dus dat is ongeveer 3 MBps, opzichzelf prima maar ik hoor van andere mensen hogere getallen. en 1Mbps up, ongeveer 0,12 MPps. Veel te weinig als je het mij vraagt. :/
En heb je gekeken naar duurdere maar wel snellere abonnementen van Ziggo?

Of test je via WiFi en zoek je eigenlijk een betere WiFi oplossing?

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 08:14
[...]

Het kan haast niet dat je met Ziggo traag internet hebt, tenzij je in een wijk woont met heel veel buren, die allemaal tegelijkertijd veel downloaden (groot flatgebouw?).
De kans is groot dat de (coax)bekabeling niet helemaal goed is, check vooral ook de connectoren even.

Als je geluk hebt is Trined bij jullie beschikbaar over glas
Zij maken ook gebruik van een CI+ Module
Check https://www.trined.nl/diensten/televisie/digitale-televisie/
TriNed maakt gebruik van een 'standaard' CI+ module welke geschikt is voor DVB-C. Door TriNed wordt deze CI+ module niet geleverd, deze kun je zelf aanschaffen. Een CI+ module welke gecertificeerd is voor Ziggo is bij TriNed ook te gebruiken.

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 17:39
[...]

Dat klinkt als het "Ziggo basic" pakket wat destijds verkocht is. Dan haal je prima je maximale snelheid.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
Equator schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:11:
[...]

Wat noem je slecht? Is de bandbreedte onvoldoende of werkt de WiFi niet goed genoeg?

[...]

Wat is er mogelijk op je adres? Want als er geen glasvezel beschikbaar is, dan houdt dat al op. Bovendien, geef eerst antwoord op mijn eerste vraag.

[...]

En wat had je zelf al bedacht?

Ik mis nogal wat eigen inzet in dit topic.

[...]

En wat is daar niet goed genoeg aan?

[...]

En heb je gekeken naar duurdere maar wel snellere abonnementen van Ziggo?

Of test je via WiFi en zoek je eigenlijk een betere WiFi oplossing?
de bandbreedte is niet voldoende, dat kan je zien aan de resultaten van de speedtest die direct met een kabel uit de modem/router in mijn pc gaat zoals ik al genoemd had.

Er is een mogelijkheid tot glazvezel. En welke eerdere vraag bedoelde je? want ik zag nog geen reactie van jou.

Ik had zelf alleen nog maar een kastje van de provider gevonden met een losse tv. Dus daarom startte ik dit topic.

Hoe bedoel je 'wat is daar niet genoeg aan' bij een vraag met alleen feiten over hoe het internet tv en bellen bij ons geregeld is?

Ja, naar allemaal. Maar de upload snelheid ligt hier veel lager dan de upload snelheid de ze beloven met de allergoedkoopste bundel.

De wifi is ongeveer het zelfde als gewoon met de kabel, dus aan de wifi ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
LordSinclair schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:20:
[...]

Dat klinkt als het "Ziggo basic" pakket wat destijds verkocht is. Dan haal je prima je maximale snelheid.
Het is ooit hoger geweest met dit zelfde pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
DeComponeur schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Het kan haast niet dat je met Ziggo traag internet hebt, tenzij je in een wijk woont met heel veel buren, die allemaal tegelijkertijd veel downloaden (groot flatgebouw?).
De kans is groot dat de (coax)bekabeling niet helemaal goed is, check vooral ook de connectoren even.

Als je geluk hebt is Trined bij jullie beschikbaar over glas
Zij maken ook gebruik van een CI+ Module
Check https://www.trined.nl/diensten/televisie/digitale-televisie/
TriNed maakt gebruik van een 'standaard' CI+ module welke geschikt is voor DVB-C. Door TriNed wordt deze CI+ module niet geleverd, deze kun je zelf aanschaffen. Een CI+ module welke gecertificeerd is voor Ziggo is bij TriNed ook te gebruiken.
Ik heb net even gekeken, maar helaas zijn ze hier niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Heb zelf KPN glasvezel gehad met zo'n TV "kastje" en afstandsbediening. Ja, met HDMI CEC kun je een aantal functies van de TV ook via de afstandsbediening van het "kastje" bedienen, maar niet alles. Met mijn Android smart-TV had ik dus toch standaard 2 afstandsbedieningen in gebruik om de boel te bedienen. Nu heb ik Ziggo en het basis TV pakket (niet eens een CI+ module, coax kabel in de TV en gaan) vind ik persoonlijk véél prettiger werken. In mijn geval is de beeldkwaliteit minder omdat ik het basis pakket afneem waarbij alleen Nederland 1, 2 en 3 in HD zijn maar het bedieningsgemak is echt enorm verbeterd en dat vind ik veel belangrijker. De motivatie begrijp ik dan ook zeker.

Maar dat gezegd hebbende, door het gebruik van een hogere DOCSIS standaard worden ook hogere eissen aan je bekabeling gesteld. Misschien toch eens de bekabeling naar je modem na (laten) kijken. Verder staat je natuurlijk niets in de weg om bij Ziggo TV af te nemen en bij een glasvezel aanbieder enkel internet (eventueel inclusief telefonie).

Edit: en ik gebruik het vriendje voor een tientje internet bij Ziggo. Laat dat nu net 25/2,5Mbps (of 3 in de praktijk) zijn. Misschien toch eerst eens het precieze abonnement controleren..

[ Voor 8% gewijzigd door GH45T op 06-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
@TheBlack
De glasvezel streams van KPN zijn minstens gelijkwaardig aan de streams van Ziggo. Van T-mobile, voorheen Vodafone weet ik het niet, enkele jaren geleden waren de streams van Lijbrandt en Vodafone de beste die er waren (beide ook gehad), maar later is dat volgens mij veranderd.

Laat onverlet dat alleen Ziggo middels een Cam CI+ slot kan werken, dus zonder extra kastje. Zelf zie ik het probleem van een extra kastje niet, zolang ik KPN glasvezel had, heb ik altijd maar 1 afstandsbediening gebruikt. Helaas nu weer terug naar Ziggo omdat glasvezel in mijn nieuwe woning niet tijdig kon worden opgeleverd. Qua beeldkwaliteit en download snelheid prima hoor, maar die Mediabox XL moet ik nog heel erg aan wennen, zowel qua snelheid, gebruiksvriendelijkheid maar zeker ook formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
TheBlack schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:20:
de bandbreedte is niet voldoende, dat kan je zien aan de resultaten van de speedtest die direct met een kabel uit de modem/router in mijn pc gaat zoals ik al genoemd had.

...<knip>

De wifi is ongeveer het zelfde als gewoon met de kabel, dus aan de wifi ligt het niet.
Oké, het ligt niet aan je LAN thuis. Dan blijven er nog verschillende opties over:
  • Iets of iemand (bij jou thuis of je buren via wifi) zit veel bandbreedte te verstoken. Heb je laatst een (smart) device op je netwerk aangesloten? Hebben je buren toen ze bij je op bezoek waren wel eens naar het wifi wachtwoord gevraagd?
  • Al eerder genoemd: is de coax bekabeling in huis goed? Gebruik je 100% afgeschermde kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TheBlack schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:20:
[...]

Maar de upload snelheid ligt hier veel lager dan de upload snelheid de ze beloven met de allergoedkoopste
Dus je eigenlijke probleem is dat de upload te laag is, en ook nog eens lager dan geadverteerd. Heb je Ziggo daar al eens op aangesproken?

Laat hun eens naar je modem kijken, misschien kunnen ze er wat aan doen :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
Equator schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Dus je eigenlijke probleem is dat de upload te laag is, en ook nog eens lager dan geadverteerd. Heb je Ziggo daar al eens op aangesproken?

Laat hun eens naar je modem kijken, misschien kunnen ze er wat aan doen :)
Dit was eerder inderdaad ook al het geval, en toen hebben we ook een nieuwe modem gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
jurjen_g schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:35:
De glasvezel streams van KPN zijn minstens gelijkwaardig aan de streams van Ziggo.
Ik heb een paar jaar geleden de kwaliteit van Reggefiber (nu KPN) en Ziggo naast elkaar gezien. Of eigenlijk moet ik zeggen achter elkaar, want Reggefiber (IPTV) liep seconden achter op Ziggo digitaal (DVB-C), die vervolgens ook een fractie achterliep op Ziggo analoog.

Voor stilstaand beeld was er geen verschil te zien, bij actie zag je duidelijk artefacten, daar was Ziggo digitaal zichtbaar beter dan Reggefiber. Ik neem aan dat Reggefiber dezelfde kwaliteit heeft als KPN, de STB was in ieder geval hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TheBlack schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Dit was eerder inderdaad ook al het geval, en toen hebben we ook een nieuwe modem gekregen.
Maar voordat je gaat zoeken naar een andere provider met alle nadelen die er aan vast zitten, probeer het eerst op te lossen. En dan wel met behulp van Ziggo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30
[...]

Zoals LordSinclair ook al aangaf lijkt dit op het Basic pakket, en haal je de snelheden die bij dat pakket horen. Heb je Ziggo al eens gebeld met de vraag of er snellere pakketten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ikweethetbeter schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden de kwaliteit van Reggefiber (nu KPN) en Ziggo naast elkaar gezien. Of eigenlijk moet ik zeggen achter elkaar, want Reggefiber (IPTV) liep seconden achter op Ziggo digitaal (DVB-C), die vervolgens ook een fractie achterliep op Ziggo analoog.

Voor stilstaand beeld was er geen verschil te zien, bij actie zag je duidelijk artefacten, daar was Ziggo digitaal zichtbaar beter dan Reggefiber. Ik neem aan dat Reggefiber dezelfde kwaliteit heeft als KPN, de STB was in ieder geval hetzelfde.
een paar jaar geleden?
Hoeveel jaar geleden? O-)

BTW: Reggefiber is helemaal geen ISP; m.a.w. die levert slechts infrastructuur (FttH) en geen diensten over die glasvezel...

En dat IPTV een delay kent, zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het signaal. Anno nu is IPTV op de HD glaskanalen gewoon prima op orde! Daar is echt niks mis mee.
Het hangt eerder af van de bron! Zo zijn bepaalde uitzendingen van RTL[x] gewoon niet goed. Terwijl b.v. BBC First HD, of DC of History HD gewoon uitstekend zijn.
Daarnaast is het STB device (het 'kastje') gewoon een prima klein ding, wat je makkelijk wegstopt en nauwelijks energie verbruikt (5 a 7 Watt) i.t.t. die stroomslurpers van de kabelaar. :X
En het argument van een dubbele AB speelt ook al lang niet meer. Wij gebruiken hier al jaren die ene AB, die meegeleverd wordt met de STB. Je programmeert éénmalig de bedieningscodes van je TV en klaar.

Wat dat betreft heeft het weinig zin om iets van zoveel jaar geleden te vergelijken met de huidige situatie. Als dat überhaupt al maatgevend zou kunnen zijn. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
henk_dh schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:18:
Heb je Ziggo al eens gebeld met de vraag of er snellere pakketten zijn?
Daar hoef je Ziggo niet voor te bellen: die pakketten zijn er!

Met zo'n mini-pakket zit je upload zo vol. Bijvoorbeeld een buurman die op jouw wifi torrents aan het downloaden is (en dus tegelijkertijd aan het uploaden is).

Mijn advies: neem een echt pakket ipv zo'n mini-pakket, daar heb je zeker weten plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Goedkoopste oplossing is glasvezel via Tweak (€365,- per jaar voor 1Gbps up en down, wel moet het in één keer betaald worden) Voor tv, lekker bij ziggo blijven dan verandert er wat dat betreft niks.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:05
Jonaz levert in sommige regio's ook internet met een beperkt zenderpakket via DVB-C, dus zonder los TV-kastje.
Eventueel zou je bij T-Mobile het 750Mbps abonnement af kunnen sluiten voor €37,50/maand en de TV bij Ziggo houden.

Heb zelf trouwens goede ervaringen met de TV-ontvanger van KPN: reageert snel, en zappen gaat ook bijzonder vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-06 23:10
Is een ziggo monteur langs laten komen en zorgen dat de juiste snelheid wel wordt gehaald nog een optie ?
(kabel breuk/versterker laten plaatsen ed) of wil je definitief van ziggo af ?
(omdat ze het bijv niet op kunnen/willen lossen)
ik zie online dat ze 40/4 hebben. en je hebt maar 25 of je zit nog in een ouder/voormalig pakket.
of er is wat niet in de haak. en inderdaad 25 of 40 is niet echt meer van deze tijd.

[ Voor 78% gewijzigd door miciel op 06-03-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
miciel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:10:
Is een ziggo monteur langs laten komen en zorgen dat de juiste snelheid wel wordt gehaald nog een optie ?
(kabel breuk/versterker laten plaatsen ed) of wil je definitief van ziggo af ?
(omdat ze het bijv niet op kunnen/willen lossen)
ik zie online dat ze 40/4 hebben. en je hebt maar 25 of je zit nog in een ouder/voormalig pakket.
of er is wat niet in de haak. en inderdaad 25 of 40 is niet echt meer van deze tijd.
@TheBlack
Er is zeker iets niet helemaal goed. Een monteur is een goede optie, meestal (als je een beetje doorzeurt ;) ) komt deze gratis langs (wel van te voren afspreken!)

Maarrr Ziggo kan zich verschuilen achter het (nieuwe) feit dat de aangeboden snelheden kunnen afwijken.
Maximale download- en uploadsnelheid Gelijk aan de geadverteerde snelheid
Normale download- en uploadsnelheid Hoger dan 80% van de geadverteerde snelheid
Minimale download- en uploadsnelheid Hoger dan 40% van de geadverteerde snelheid.

Bij een abo van 40Mb heb je dus 'tijdens de spits' minimaal 16 Mb download...
Dit komt voor als je met veel aansluitingen (600+) op dezelfde kabel zit (coax is een gedeelde kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
DeComponeur schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:08:
Dit komt voor als je met veel aansluitingen (600+) op dezelfde kabel zit (coax is een gedeelde kabel)
Coax is inderdaad gedeeld, maar elke wijk heeft één of meer verdeelkasten, en daar gaat het signaal naar een glasvezel.

Het verschil tussen glasvezel (FttH) en coax zit 'm in de laatste 50 meter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
ikweethetbeter schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Coax is inderdaad gedeeld, maar elke wijk heeft één of meer verdeelkasten, en daar gaat het signaal naar een glasvezel.

Het verschil tussen glasvezel (FttH) en coax zit 'm in de laatste 50 meter...
Nope. De wijkcentrale heeft glasvezel en dus niet kast in de straat (uitgezonderd enkele geüpgradede en sommige nieuwbouwwijken)
ziggosite
Het laatste stukje (gemiddeld 275 meter van de wijkcentrale tot aan je eigen aansluitingspunt) is coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlack
Dank voor jullie hulp allemaal,

Ik weet nog niet helemaal wat het gaat worden, beetje overleggen binnenshuis in ieder geval. Ik denk dat jullie genoeg informatie hebben gegeven zodat wij een goede oplossing kunnen vinden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
En, wat is het geworden? Zijn je Ziggo problemen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
Kijk of Caiway glasvezel te regelen is. Hier in Twente is de combinatie met televisie over coax mogelijk. Geen één kastje in huis, overal HD televisie. DVB-C for the win!

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is een tijd geleden dat ik me op dit vlak georienteerd heb, maar blijkbaar is DVB-C bij glasvezel-providers nu echt dood. Bezopen! Ik zit niet te wachten op crappy kastjes bij m'n TV die voor mij geen donder toevoegen. Wat ik kwalijk vind, is dat DVB-C een perfecte oplossing is die nu waarschijnlijk verbannen is om geld te verdienen aan de verhuur van kastjes. Kastjes die bij elke TV in huis moeten staan, gedoe geven en stroom verbruiken. Eigenlijk zou ik verwachten dat de politiek hier ingrijpt. De mond vol van milieu en energiebesparing, maar blijkbaar is winst voor glasvezelboeren belangrijker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:25
Komt ook door het feit dat dit zeer weinig gebruikt werd door klanten. In mijn ervaring, als er al een kabel op was aangesloten was dit vaak de oude Ziggo kabel en lag deze aan de andere kant los. Ook als gevolg natuurlijk dat er niet iets van een CAM module voor was waardoor je alleen het basispakket kon kijken. Wel was het een forse kostenpost qua apparatuur: ontvangststation in de PoP/wijk, extra laser per klant (staat nmw nu geen licht meer op), elke NTU een demodulator (wat nu niet eens meer kan vaak omdat de vezel rechtstreeks in de box/router gaat dmv een SC connec. uit mijn hoofd). Daarnaast zijn die tv mediaboxen natuurlijk veel interessanter qua monitoring, kijkgedrag, ondemand (met weer bijbehorende opbrengsten). Als je het hier niet mee eens bent is het enige wat je kan doen naar de kabelboer als protest maar ik verwacht niet dat de politiek hier iets mee gaat doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Uiteraard gaat de politiek hier niets mee doen... tenzij iemand (@Exirion ? ;) )het enorm aankaart. Dankzij de Europese overheid zitten we nu bijvoorbeeld met stofzuigers die een stuk zuiniger zijn... (en helaas minder hard zuigen :| ). Overstappen van coax naar glasvezel is trouwens enorme milieuwinst. De box van Ziggo bijvoorbeeld is een enorme stroomvreter. Een beetje efficiënter had wel gemogen, dat ding wordt veel te warm en staat constant te blazen, waarschijnlijk nodig voor een snelle werking... maar dat is helaas wishful thinking. De oude buizenradio van mijn opa start sneller op, en bladeren door de menu's doet ook vaak aanspraak op je geduld...
Volgens mij wordt het tijd om gewoon een grote monitor aan te schaffen en een glasvezelkastje. Het grote voordeel is dat de monitor niet upgedate hoeft te worden. Iets wat met TV 's steeds meer gebeurt en nog meer gaat gebeuren. Je kastje upgraden of vervangen zijn dan de kosten niet... ben benieuwd of 'de markt' daarop inspringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-06 06:36
Had voorheen een Ziggo abonnement met glasvezel zonder kastje: superbeeld bij TV ontvangst en bij Netflix (4K) beiden.

Ben nu verhuisd naar een andere plaats en heb hier glasvezel met Caiway (en anders Solcon). Met een kastje.... Netflix (4K) is weer super maar de scherpte van HD tv zenders met een hoge resolutie is duidelijk minder dan ik had bij Ziggo.

Aan de tv ( 55OLED903/12) kan het niet liggen, ik heb twee van deze tv's uitgeprobeerd en beiden geven ze minder scherp beeld als in mijn vorige woonplaats.

Ik heb een installateur van Caiway gehad en die heeft de zaak doorgemeten, alles was in orde. "Prima beeldje meneer,niks mis mee" :?

Erg frusterend allemaal.... zeker ook omdat ik flink in de buidel heb getast voor een goede tv..
Wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1305826

Strandplevier schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 07:58:

Ben nu verhuisd naar een andere plaats en heb hier glasvezel met Caiway (en anders Solcon). Met een kastje.... Netflix (4K) is weer super maar de scherpte van HD tv zenders met een hoge resolutie is duidelijk minder dan ik had bij Ziggo.

Wat nu te doen?
Wees blij en tevreden dat de beelden van de 4K content dus erg mooi zijn. Dat sommige HD uitzendingen er minder uitzien dan dat je zou denken ligt aan de content. Een film uit 1975 ziet er over het algemeen niet fraai uit. Logisch want het is geen full HD content. Op een goede tv zoals nu die LG zal je dus alle fouten en slechte kwaliteit ook beter zien. Als je nu kijkt moeten de live uitzendingen vanuit de studio er gewoon mooi uit moeten zien. Als je bijvoorbeeld kijkt naar CBS reality dan is het niet om aan te gluren. Is ook een resolutie bij Ziggo op 740x564. Logisch dat dat er slecht uitziet op een goede Oled.

Daar is niets aan te doen, moet je mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strandplevier
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-06 06:36
Anoniem: 1305826 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:48:
[...]

Wees blij en tevreden dat de beelden van de 4K content dus erg mooi zijn. Dat sommige HD uitzendingen er minder uitzien dan dat je zou denken ligt aan de content. Een film uit 1975 ziet er over het algemeen niet fraai uit. Logisch want het is geen full HD content. Op een goede tv zoals nu die LG zal je dus alle fouten en slechte kwaliteit ook beter zien. Als je nu kijkt moeten de live uitzendingen vanuit de studio er gewoon mooi uit moeten zien. Als je bijvoorbeeld kijkt naar CBS reality dan is het niet om aan te gluren. Is ook een resolutie bij Ziggo op 740x564. Logisch dat dat er slecht uitziet op een goede Oled.

Daar is niets aan te doen, moet je mee leren leven.
Wat ik probeerde uit te leggen is dat content van HD tv zenders scherp is bij Ziggo (zonder kastje) en dat dezelfde content bij Caiway (met kastje) minder scherp is. Het fenomeen doet zich niet voor bij Netflix en Youtube, daar maakt de provider (het kastje?) niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Strandplevier zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het kicken en kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.