Laptop Best Buy Guide Februari 2018 (Stroom op Asus UX430U)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
In dit topic wordt de serie: Zenbook UX430UA aangeraden. Ik beschik zelf ook over deze laptop en al deze laptops hebben last van stroom op de behuizing. Dit omdat er geen gebruik wordt gemaakt van een geaarde stekker. De HP's hebben hier geen last van.

Ik heb namelijk al een tijdje last van dit probleem en bedrijven doen zeer moeilijk qua garantie, zie ook: Laptop 2x gerepareerd, koop ontbinden?

Om erachter te komen of dit alleen bij mijn laptops is of alle laptops van Asus ben ik naar de Mediamarkt gegaan in Rotterdam. Hier heb ik mijn Asus niet vandaan, dus het is een vrij goede steekproef. Alle laptops van Asus die daar stonden met een metalen behuizing, hadden last van dit probleem. Ik raad deze laptop daarom ook af en ik hoop dat Tweakers dit advies overneemt of er in ieder geval een melding van maakt ergens in het artikel. Dit om andere consumenten te beschermen tegen een miskoop.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb recent een UX430UA aangeschaft, maar het is mij nog niet opgevallen dat de behuizing ‘onder stroom staat’ tijdens het laden.

Het enige dat mij opgevallen is, is de hoorbare coil whine.

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zou wel sneu zijn, heb mensen ook al dat model aangeraden...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 15:42

sanzut

It's always christmas time

Denk dan dat alle Asus laptops dat hebben. Mijn eigen laptop is 3 jaar oud en heeft het, en een aantal asus laptops op de zaak heeft het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:11:
Ik heb recent een UX430UA aangeschaft, maar het is mij nog niet opgevallen dat de behuizing ‘onder stroom staat’ tijdens het laden.

Het enige dat mij opgevallen is, is de hoorbare coil whine.
Zet de pc aan
Hang hem aan de lader (die in het stopcontact zit)
Wrijf met de bovenkant van je vinger over de behuizing langs het trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Minder. Maar je zou verwachten dat meer mensen er dan last van hadden en vind er verder niet zoveel over terug. Eigelijk zou je dubbelblind (of op ze minst een 2e testpersoon) moeten laten testen voordat je er een conclusie aan kan hangen. Mocht ik in de mediamarkt komen ga ik het iig zeker even uitproberen.

[ Voor 12% gewijzigd door -36- op 03-03-2018 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
-36- schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:48:
Minder. Maar je zou verwachten dat meer mensen er dan last van hadden en vind er verder niet zoveel over terug. Eigelijk zou je dubbelblind (of op ze minst een 2e testpersoon) moeten laten testen voordat je er een conclusie aan kan hangen. Mocht ik in de mediamarkt komen ga ik het iig zeker even uitproberen.
Heb ik gedaan, met mijn vriendin en met een medewerker van Mediamarkt (die daar voor Samsung stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het lijkt trouwens een probleem dat bijna alle laptops (Apple, HP, Lenovo, Acer etc) met metalen panelen icm ongeaarde adapter kunnen hebben. Waarschijnlijk is dus niet de laptop maar de adapter het probleem. Dat maakt het verder niet acceptabeler of minder vervelend maar misschien wel makkelijker oplosbaar. Ook lijkt verder niet iedereen er even gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Mijn MacBooks hebben dit ook.

Lijkt me een bijkomstigheid van een metalen behuizing inderdaad.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
@Frozen Ik heb een UX430UA staan en het even geprobeerd, ik kan het inderdaad reproduceren. Maar ik voel het ook bij andere metalen laptops, zoals een Lenovo 720S.

Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen bij het reviewen van laptops. Alleen als ik met mijn vinger over de behuizing wrijf alsof het een touchpad is, merk ik het enigszins. Ik zie hier niet een bijzonder probleem of minpunt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Xtuv schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:26:
Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen bij het reviewen van laptops. Alleen als ik met mijn vinger over de behuizing wrijf alsof het een touchpad is, merk ik het enigszins. Ik zie hier niet een bijzonder probleem of minpunt in.
Ik snap dat jij het niet ziet als bijzonder probleem of minpunt. Echter zijn er wel mensen met pacemakers en tweakers die er gevoelig voor zijn. Ik hoop dus dat je het in de toekomst meeneemt in je oordeel of er in ieder geval even melding van maakt in de BBG. Zo zie je maar weer dat iedere reviewer subjectief is, want wat voor de één niet storend is, is dat voor de ander wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

.

[ Voor 99% gewijzigd door -36- op 05-03-2018 13:30 . Reden: verkeerde topic ]

Pagina: 1