Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Telfort Experiabox V8] Bridgemode zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende topics gelezen ook de KPN topic over het instellen van de router in bridge mode maar helaas zonder resultaat. Ik krijg hem niet werkend met de archer c2. Hiervoor zat ik bij ziggo en werkte alles naar behoren zonder enkel probleem.

Iemand enig idee hoe ik hem werkend kan krijgen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-03-2018 14:27)

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de Telfort config anders is dan die van KPN, daarom werkt t niet. (ik ga ff zoeken)

https://experiabox-bridge...m/telfort-vdsl--adsl.html

Edit2: Ouwe links/info:

https://forum.telfort.nl/...ge-modus-34616#post353439

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 21:17 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De v8 is al wat ouder en als je snel op KPN forums kijkt, lijken er ook wel wat kleinere issues te zijn. Eventueel omruilen voor een v10?

Desondanks, je topicstart is erg karig; je geeft 0 info tot waar je wel komt, eventuele foutmeldingen van de apparatuur, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je kan altijd nog gaan dubbel-natten, je V8 gewoon als router gebruiken en je archer in AP modus in 1 van de netwerkpoorten zetten. Werkt gegarandeerd.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat de Telfort config anders is dan die van KPN, daarom werkt t niet. (ik ga ff zoeken)

https://experiabox-bridge...m/telfort-vdsl--adsl.html

Edit2: Ouwe links/info:

https://forum.telfort.nl/...ge-modus-34616#post353439

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:07:
De v8 is al wat ouder en als je snel op KPN forums kijkt, lijken er ook wel wat kleinere issues te zijn. Eventueel omruilen voor een v10?

Desondanks, je topicstart is erg karig; je geeft 0 info tot waar je wel komt, eventuele foutmeldingen van de apparatuur, etc.
Mijn excuses. Komt door de irritatie dat ik hem niet werkend kan krijgen. Heb een probleem met de smart functies op beide televisies. Hij geeft aan dat hij w verbinding heeft maar geen connectie kan maken met de internet/DNS. WiFi van de V8 is ook echt ruk.

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:07:

Dat heb ik ook geprobeerd... Je krijgt gewoon weer een V8. Is nog steeds hun Router die ze hoofdzakelijk gebruiken ter vervanging van hun modems.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:03:
Ik heb verschillende topics gelezen ook de KPN topic over het instellen van de router in bridge mode maar helaas zonder resultaat. Ik krijg hem niet werkend met de archer c2. Hiervoor zat ik bij ziggo en werkte alles naar behoren zonder enkel probleem.

Iemand enig idee hoe ik hem werkend kan krijgen?
Wat wil je bereiken? Misschien is DMZ voldoende? (Behalve bij L2TP VPN met GRE)
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:39:
[...]

Mijn excuses. Komt door de irritatie dat ik hem niet werkend kan krijgen. Heb een probleem met de smart functies op beide televisies. Hij geeft aan dat hij w verbinding heeft maar geen connectie kan maken met de internet/DNS. WiFi van de V8 is ook echt ruk.
Je zou de TV's rechtstreeks op de router aan kunnen sluiten mits dit technisch kan? en dan de routering en Wi-Fi van je netwerk overlaten aan de C2.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Als het je alleen om ruk wifi gaat kun je je archer ook alleen daarvoor gebruiken en op de experiabox alleen wifi disablen.

Ik weet niet of je gebruik maakt van tv trouwens is de experiabox wel aan te raden. Anders moet je ook met vlans aan de slag gaan. Kan ook maar vergt way meer kennis

• sp.boot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 22:36
Craven schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:58:
Als het je alleen om ruk wifi gaat kun je je archer ook alleen daarvoor gebruiken en op de experiabox alleen wifi disablen.

Ik weet niet of je gebruik maakt van tv trouwens is de experiabox wel aan te raden. Anders moet je ook met vlans aan de slag gaan. Kan ook maar vergt way meer kennis
Om in te gaan op de Vlan's, dat is niet mer noodzakelijk.
Zie mijn topic:
Klik

Dit gaat om een glasvezel verbinding en de nieuwere V8.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat echt om internet alleen. Tv komt allemaal via IPTV. Heb ook geen thuis telefonie. Niet nodig heb een mobiel.

Ik zal de handleiding hierboven morgen proberen en laten weten of het gewerkt heeft.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de Experiabox eruit getrapt. Aan ingaande kant zit nu een TP-Link Easy Smart switch. Deze heeft hele eenvoudige managed switch functies, zodat je de VLAN’s van IPTV en internet uit elkaar kan peuteren en daardoor kan je je eigen router gebruiken.

Bij mij werkt dit super. Ik heb alleen telefonie nooit gangs gekregen, maar dat gebruik je niet, las ik.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even je titel aangepast. Verder zoals andere ook al aangeven is het voortaan handig als je wat meer informatie geeft, op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1