Beste Evohomers & lezers,
Hier een nitwit die graag advies wil over een installatie met Evohome.
Aangezien ik merk dat de ideeën daarover nogal verschillen (ook bij installateurs) wil ik iets beslagen ten ijs komen.
En ik hoop hier een hulpvaardige forumganger te treffen die mij op weg kan helpen.
Onze situatie:
We wonen op een woonark.
Deze heeft 2 verdiepingen.
Boven is een open leefruimte (woon/keuken)
Beneden zijn de andere ruimtes. (entree, toilet, badkamer, berghok, 3 kamers)
De trap naar de woonruimte is een grote open vide.
We hebben een ltho Climax2 HR-ketel. Een simpele thermostaat hangt in de woonruimte.
De radiatoren boven en beneden zitten op 2 gescheiden leidingen/lussen/circuits.
Nu kunnen we ervoor kiezen om alle radiatoren in ons huis (ark) te voorzien van zo'n thermostaatknop/sturingsknop.
Beneden is dat zeker noodzakelijk.
Echter boven…. zitten alle radiatoren zo geplaatst mbt muren en vensterbanken dat die grote knoppen er niet op passen.
EN ik denk dat het via het Evohome systeem mogelijk moet zijn om de woonruimte (de radiatoren zitten op een aparte "lus" t.o.v. beneden) met 1 thermostaat als 1 ruimte te zien.
Dat zou een aantal knoppen en een hoop geklus schelen.
Kan iemand mij vertellen of dat inderdaad kan?
Hoe het dan verder voor elkaar te krijgen met de juiste componenten komt daarna wel… eerst dit.
Alvast hartelijk dank,
Marjolein
Hier een nitwit die graag advies wil over een installatie met Evohome.
Aangezien ik merk dat de ideeën daarover nogal verschillen (ook bij installateurs) wil ik iets beslagen ten ijs komen.
En ik hoop hier een hulpvaardige forumganger te treffen die mij op weg kan helpen.
Onze situatie:
We wonen op een woonark.
Deze heeft 2 verdiepingen.
Boven is een open leefruimte (woon/keuken)
Beneden zijn de andere ruimtes. (entree, toilet, badkamer, berghok, 3 kamers)
De trap naar de woonruimte is een grote open vide.
We hebben een ltho Climax2 HR-ketel. Een simpele thermostaat hangt in de woonruimte.
De radiatoren boven en beneden zitten op 2 gescheiden leidingen/lussen/circuits.
Nu kunnen we ervoor kiezen om alle radiatoren in ons huis (ark) te voorzien van zo'n thermostaatknop/sturingsknop.
Beneden is dat zeker noodzakelijk.
Echter boven…. zitten alle radiatoren zo geplaatst mbt muren en vensterbanken dat die grote knoppen er niet op passen.
EN ik denk dat het via het Evohome systeem mogelijk moet zijn om de woonruimte (de radiatoren zitten op een aparte "lus" t.o.v. beneden) met 1 thermostaat als 1 ruimte te zien.
Dat zou een aantal knoppen en een hoop geklus schelen.
Kan iemand mij vertellen of dat inderdaad kan?
Hoe het dan verder voor elkaar te krijgen met de juiste componenten komt daarna wel… eerst dit.
Alvast hartelijk dank,
Marjolein