Vraag over Evohome-installatie in grote ruimte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Evohomers & lezers,

Hier een nitwit die graag advies wil over een installatie met Evohome.
Aangezien ik merk dat de ideeën daarover nogal verschillen (ook bij installateurs) wil ik iets beslagen ten ijs komen.
En ik hoop hier een hulpvaardige forumganger te treffen die mij op weg kan helpen.

Onze situatie:

We wonen op een woonark.
Deze heeft 2 verdiepingen.
Boven is een open leefruimte (woon/keuken)
Beneden zijn de andere ruimtes. (entree, toilet, badkamer, berghok, 3 kamers)
De trap naar de woonruimte is een grote open vide.

We hebben een ltho Climax2 HR-ketel. Een simpele thermostaat hangt in de woonruimte.
De radiatoren boven en beneden zitten op 2 gescheiden leidingen/lussen/circuits.

Nu kunnen we ervoor kiezen om alle radiatoren in ons huis (ark) te voorzien van zo'n thermostaatknop/sturingsknop.
Beneden is dat zeker noodzakelijk.
Echter boven…. zitten alle radiatoren zo geplaatst mbt muren en vensterbanken dat die grote knoppen er niet op passen.
EN ik denk dat het via het Evohome systeem mogelijk moet zijn om de woonruimte (de radiatoren zitten op een aparte "lus" t.o.v. beneden) met 1 thermostaat als 1 ruimte te zien.
Dat zou een aantal knoppen en een hoop geklus schelen.

Kan iemand mij vertellen of dat inderdaad kan?
Hoe het dan verder voor elkaar te krijgen met de juiste componenten komt daarna wel… eerst dit.

Alvast hartelijk dank,
Marjolein

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de evohome moeten er ook nieuwe knoppen op dus dat zal dan ook niet passen
je zou wel kunnen kijken voor een "dubbele "thermostaat waarbij je beneden en boven apart aanstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ook als je een Evohome-sturing "in de lus" van de bovenverdieping zou kunnen plaatsen, dan nog moeten alle radiatoren daarop aanwezig, aangepast worden… jammer.

Ik ga mij eens verdiepen in dubbele thermostaten en kijken of dat bij ons zou kunnen, met dan op de benedenverdieping wel het Evohome systeem in elke ruimte.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 22:21
Je zou eventueel de vloerverwarming module met servos kunnen gebruiken en deze (of zelfs gewoon de HR92 kranen - is namelijk goedkoper) op de verdeler zetten van de bovenverdieping, en dit in combinatie met een aparte thermostaat per ruimte.

Als je een aantal radiators op één lus hebt zitten kan je hierop één kraan zetten (waarvan je de themperatuurmeting niet gebruikt), wederom met een aparte thermostaat (die dus louter de temperatuurmeting doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:55

bert pit

asdasd

Als boven één lus is, kun je die lus voorzien van een zoneklep of van een enkele HR92. Deze hoeft tenslotte niet in het zicht gemonteerd te worden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bert pit schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:18:
Als boven één lus is, kun je die lus voorzien van een zoneklep of van een enkele HR92. Deze hoeft tenslotte niet in het zicht gemonteerd te worden.
Ja hiervoor zou ik ook gaan. Boven aansluiten met een zoneklep dan word de gehele bovenverdieping mee aangestuurd. Ik zou in de individuele kamers een zoneklep plaatsen, ieder geval in de badkamer. Later is dit altijd nog gemakkelijk uit te breiden.

Staat ook in onderstaand topic:
Honeywell Evohome Set-up - Wat is beste set-up?

[ Voor 9% gewijzigd door -SimJoc- op 28-03-2018 11:20 ]

Pagina: 1