Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Ik heb hier op het forum zo en dan de naam van de DKB bank gezien. Nu is mijn vraag of jullie ervaringen hebben met het openen van een girokonto van de dkb bank met de bijbehorende VISA creditcard ik woon in Nederland en ben hier ook belastingplichtig. Is het dan eigenlijk wel mogelijk om een girokonto met creditcard te openen. Ik wil geen rekening bij N26

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik ben zeer tevreden en heb daar al sinds 2010 (volgens mij) een rekening. Het openen ging destijds gewoon met PostIndent bij een Duits postkantoor.

Ze openen echter volgens mij al een paar jaar geen rekeningen meer voor houders buiten D-A-CH, omdat ze bang zijn dan dat houders buiten die landen niet goed genoeg de algemene voorwaarden begrijpen. Daarnaast begreep ik dat misbruik van houders buiten D-A-CH buitenproportioneel hoog was, en dan wordt het natuurlijk te duur voor ze om deze groep nog te faciliteren.

Met andere woorden: ik denk dat je geen rekening meer geopend krijgt als je in Nederland woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Accepteren van klandizie op basis van postcode is niet toegelaten in onze anti-discriminatiewetgeving.

De landsgrenzen binnen de Eurozone hebben een vrij verkeer van goederen en diensten.

De betreffende dienst valt binnen SEPA, waardoor er geen werkelijk verschil in werking zit tussen een NL of een DE bankrekening.

En er is geen sprake van een bijzondere dienst die een nationale dekking heeft (denk aan een zorgverzekering).

Ik vraag me af hoe de financiele sector ermee wegkomt om zo nationaal te blijven opereren. Waarom is het anno 2018 niet gangbaar dat mensen uit land X een bankrekening in land Y hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Qwerty-273

Meukposter

t_captain schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:57:
Ik vraag me af hoe de financiele sector ermee wegkomt om zo nationaal te blijven opereren. Waarom is het anno 2018 niet gangbaar dat mensen uit land X een bankrekening in land Y hebben.
Witwassen, fraude, regels om samen te werken met de nationale financiele authoriteit etc etc. Dat maakt het allemaal een stuk lastiger. Ook ondersteuning van een andere taal, zowel naar de klanten maar ook controlerende organen. En je gelijk halen in het geval van een rechtzaak over de grens.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Toezicht hoort binnen de EU op gelijk niveau te liggen, anders ben je niet rijp voor een vrijhandelszone.

Als iedere bank zijn due diligence op even hoog niveau bij de toezichthouder in zijn respectieve land doet, wat is het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
Ik heb even de DKB-bank opgebeld en zij geven aan dat het geen enkel probleem is om een girokonto te openen via hen, ook al ben ik inwoner van Nederland. Ik denk dat ik meteen aan de slag ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 15:32
Nieuwshierigheid kicks in: waarom de DKB bank?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:06
en waarom wil je geen N26? Benieuwd naar je onderbouwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
Hallo,

Ik heb geprobeerd een rekening te openen bij de DKB-Bank , maar dat is dus wat de medewerkster aan de telefoon aangaf niet mogelijk. Het is alleen mogelijk voor personen die in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland wonen. Waarom de DKB-Bank. Omdat die heel erg goed staat aangeschreven, alles is gratis (zelfs geld wereldwijd opnemen) en de kans is ook groot dat de creditcard gratis blijft i.v.m. N26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 21:40
Persoonlijk zou ik juist niet voor een bank gaan die 2x in 8 uur tijd een volledig ander antwoord geeft...
Overigens doet N26 geen creditcards (enkel debit cards inclusief Mastercard) dus da's sowieso al appels en peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
N26 belooft overigens wel dat de kaart gratis blijft voor mensen die zich aanmelden zolang die aanbieding nog duurt, dus dat gaat je ook geen geld kosten.

Ik kan mij herinneren dat DKB voormalig wel Nederlanders accepteerde en de medewerker die je eerder sprak was dan waarschijnlijk niet goed op de hoogte is dat dat nu niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Graag verneem ik van gebruikers hoe dit zit bij DKB met de jaaropgaven voor de belasting.
In de tarievenlijst staat: Jahressteuerbescheinigung kostenlos
Toen ik deze opvroeg kreeg ik een rekening voorgeschoteld van 10 Euro per belastingjaar, dat is niet echt kostenlos.

Mijn accountant heeft deze jaaroverzichten wel nodig, dus hoe doen andere Nederlandse klanten dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

MTT schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:34:
Graag verneem ik van gebruikers hoe dit zit bij DKB met de jaaropgaven voor de belasting.
In de tarievenlijst staat: Jahressteuerbescheinigung kostenlos
Toen ik deze opvroeg kreeg ik een rekening voorgeschoteld van 10 Euro per belastingjaar, dat is niet echt kostenlos.

Mijn accountant heeft deze jaaroverzichten wel nodig, dus hoe doen andere Nederlandse klanten dit?
De DKB stelt:
Wir erstellen allen Kunden eine Steuerbescheinigung, die unbeschränkt einkommenssteuerpflichtig in Deutschland sind und im entsprechenden Kalenderjahr Kapitalerträge erwirtschaftet haben.
Ik neem aan dat ze niet weten dat je toch wat afdragen moet en ze daarom niet automatisch krijgt. Ik krijg ze zelf ook niet, maar draag dan ook niets af in Duitsland.

Als het gaat om de stand aan het einde van het jaar op de betaalrekening, dan gebruik ik daarvoor afschrift 13 die je altijd krijgt op 31 december. debit en creditrente zijn bij mij nihil. Meestal probeer ik alle rekeningen-courant (bij verschillende banken) op € 0 te krijgen aan het einde van het jaar op ééń na, dat rekent het gemakkelijkst voor de aangifte.

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
EDIT: niet meer van belang.

[ Voor 103% gewijzigd door PatrickG op 14-09-2019 14:38 ]

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Goed, soms moet je dus even verder kijken dan je neus lang is :-)
Ik denk dat de Bunq travel card voor mijn situatie (vnl. reizen, geld opnemen) een van de betere, sowieso goedkopere keuzes is:

https://www.bunq.com/nl/pricing/travel-card
Zie ook de discussie hier: Gratis Mastercard, N26 You of Transferwise Borderless?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 14-09-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Vandaag een nieuwe visa debit cc gekregen. Ook al 10 jaar lid oid.
Pagina: 1