Jabra for Bluetooth icoon uit menubalk halen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 01:04
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik had een programma genaamd Jabra voor de bluetooth headset die ik gebruik voor werk, nu wil ik dit programma van mijn macbook pro afhalen, dit is ook gebeurt echtter blijf ik nog steeds bovenin de menu bar een icoon houden van dit programma, gaat met geen mogelijkheid weg...

Iemand een truc hoe ik deze eruit kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik heb je reactie afgesplitst van [macOS High Sierra 10.13] Ervaringen & Discussie. Het heeft verder niet specifiek met High Sierra te maken, daarom in het vervolg voor dit soort zaken graag een nieuw topic openen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Okee zal er in het vervolg op letten, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:24
Heb je het volgende al eens geprobeerd?
Command toets ingedrukt houden en dan het het icoontje uit de menubalk een flink stuk naar beneden slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Hoi sonderpa,

Dankjewel voor je reactie. Ja die optie had ik al geprobeerd, helaas schiet ie vervolgens weer terug in mijn menubar ;(

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 14:03

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Misschien ergens een optie in 't menu (control inhouden en klik) of bij preferences van 't programma dat het niet automatisch moet starten bij 't opstarten, of anders mij Users (System Preferences) bij de Current User bij Login Items kijken of Jabra er daar bij staat en dan dus verwijderen....

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:49
Controleren of er nog iets wordt aangeroepen via de launchagents
Zie hier voor de locaties: http://www.grivet-tools.c...hdaemons-vs-launchagents/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Finder > Ga > Computer > Macintosh HD > Bibliotheek:

Kijk in de mappen /LaunchAgents/ en /LaunchDaemons/ of daar nog plist-jes staan van Jabra

Het kan ook zijn dat deze in de user specifieke Bibliotheek staat;

Finder > Ga > houd Option (Alt) ingedrukt > klik op Bibliotheek (verschijnt tussen Thuismap en Computer)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 20:16

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Misschien nog een poging doen met AppCleaner. Die kijkt ook naar andere bestanden en mappen die bij het te verwijderen programma horen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endevour
Het zat inderdaad in de LaunchAgents en LaunchDaemons, hier de plists verwijderd en reboot gedaan en weg is het.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Wellicht heeft de fabrikant hier ook wel gewoon een uninstaller voor in de aanbieding ?
Dit is iets wat ik ook wel eens gezien heb bij dingen die zich wat dieper in MacOS weten te nesten.

(Vraag 2 is, waarom moet dat zo diep in het OS gehackt worden. maar soit )
Pagina: 1