There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat betwijfel ik want ik zorg wel dat 't gele notificatiedingetje "uit" is.Hero of Time schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:58:
Dan doe je volgens mij wat verkeerd.[/TOPIC].
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Lees het topic wat ik linkte nog eens goed door. Je moet de notificatie van de browser zelf aanklikken, als ik 't goed begrijp iig. En voor DMs krijg je hoe dan ook een notificatie op alle systemen.RobIII schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:19:
[...]
Dat betwijfel ik want ik zorg wel dat 't gele notificatiedingetje "uit" is.
Nou, dat mag van mij dan wel minder.Hero of Time schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:27:
En voor DMs krijg je hoe dan ook een notificatie op alle systemen.
En de rest zal ik nog eens nalopen (en hier terugkoppelen) maar ik heb volgens mij alles goed staat hoor...
Over mij
Mijn hypothese:
Op het moment dat een notificatie gegenereerd wordt stuurt t.net een berichtje naar alle aangemelde push services voor de betreffende user. Deze push services sturen het berichtje door naar de browser zodra deze online komt/is. Hier heeft tweakers dus geen controle meer over. De browser toont de notificatie vervolgens aan de gebruiker.
Een oplossing zou zijn om voordat een notificatie getoond wordt aan de user na te gaan bij de t.net-server of de notificatie al gezien is. Dit zorgt alleen wel voor een hoop extra requests voor een klein beetje extra gemak...
U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.
Dat klopt.ikvanwinsum schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:44:
Mijn hypothese:
Op het moment dat een notificatie gegenereerd wordt stuurt t.net een berichtje naar alle aangemelde push services voor de betreffende user. Deze push services sturen het berichtje door naar de browser zodra deze online komt/is. Hier heeft tweakers dus geen controle meer over. De browser toont de notificatie vervolgens aan de gebruiker.
En op de DM's na doen we dat dan ook. DM's is ook wel de bedoeling, maar ik weet niet wanneer dat in een sprint komt, dat beheert @Femme.Een oplossing zou zijn om voordat een notificatie getoond wordt aan de user na te gaan bij de t.net-server of de notificatie al gezien is. Dit zorgt alleen wel voor een hoop extra requests voor een klein beetje extra gemak...
Als @RobIII voor niet-DM notificaties dubbele krijgt, dan ga ik er voorlopig van uit dat het aan zijn kant ligt.
Voor die notificaties wordt inderdaad serverside gekeken of ie gelezen is. De makkelijkste manier om dat te herkennen is of dat bel-icoontje hier rechtsboven niet geel is, maar grijs. Dus volgens zijn beschrijving doet ie dat al zoals verwacht
Bij andere topics bleek doorgaans dat dan niet de nieuwste ServiceWorker was gedownload; ondanks dat ie al meer dan een half jaar door ons aan de browsers wordt aangeboden. Het is mij overigens niet duidelijk onder welke omstandigheden ze die daadwerkelijk overnemen, maar doordat ie uniek is (of iig lijkt te zijn) op url-basis durf ik er ook geen 'cache bust' parameters aan toe te voegen
Zojuist weer 35+ weggeklikt (gisteren aan m'n haren 't GKMT ingesleurd en daar wordt me nogal wat afge-henkt en geouwehoerd... en dus een shitton aan notificaties...)
Hmmmm dat lijkt me anders wel een goeie kandidaat voor de oorzaak...ACM schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:23:
Bij andere topics bleek doorgaans dat dan niet de nieuwste ServiceWorker was gedownload; ondanks dat ie al meer dan een half jaar door ons aan de browsers wordt aangeboden. Het is mij overigens niet duidelijk onder welke omstandigheden ze die daadwerkelijk overnemen, maar doordat ie uniek is (of iig lijkt te zijn) op url-basis durf ik er ook geen 'cache bust' parameters aan toe te voegenMet een beetje pech zouden er dan 2 ServiceWorkers actief worden; de oude en de nieuwe.
Edit: raar. Als ik naar chrome://serviceworker-internals/ ga zie ik een shitton aan serviceworkers die ik allemaal kan unregisteren en dan verdwijnen ze. Behalve die van t.net. Die kan ik unregisteren maar blijft staan... Ik heb er net 30+ unregistered en alles ging meteen weg behalve deze...
Edit2: uiteindelijk heb ik 'm wel weggekregen.
[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 06-03-2018 21:42 ]
Over mij

Ik heb afgelopen vrijdag in alle 3 de browsers (werk, thuis en laptop) in chrome://serviceworker-internals alles weggemikkerd (en daarna bevestiging gehad van her-inschakeling) en in alle 3 m'n caches leeggemikt. En toen ik vandaag van werk vertrok waren er zéker geen gele ballonnetjes en toen ik thuis m'n browser op m'n PC opende nog steeds niet. Maar wel een hele stapel notificaties dus.
Dit is écht wel een vervelend dingetje IMHO en ik zou 't super tof vinden als dit opgelost kon worden (aan welke zijde dan ook).
Over mij
Eens... Maar ik zou dus niet weten hoe het opgelost moet worden. We zoals al gezegd doen we al checks of iets gelezen is.RobIII schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:41:
Dit is écht wel een vervelend dingetje IMHO en ik zou 't super tof vinden als dit opgelost kon worden (aan welke zijde dan ook).
Hoeveel daarvan waren DM's? Want daarvan is dus ook al eerder gezegd dat e.e.a. nog niet is uitgewerkt.
Als het bijvoorbeeld 1 'goede' notificatie en 9 herhaalde DM's was, dan is het vervelend, maar wel volgens verwachting.
Krijg je wel steeds unieke notificaties - voor die browser - of zit ook daar nog wat geks bij jou?
[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 07-03-2018 08:19 ]
Toevallig in de screenshot een 1/3 verhouding notificatie/DM maar zeker meer dan 1. Zal asap eens een telling doen na een dagje gebruik.ACM schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:16:
Hoeveel daarvan waren DM's? Want daarvan is dus ook al eerder gezegd dat e.e.a. nog niet is uitgewerkt.
Als het bijvoorbeeld 1 'goede' notificatie en 9 herhaalde DM's was, dan is het vervelend, maar wel volgens verwachting.
Wat ik me afvraag... ik sluit die browsers niet / amper. Misschien dat dat nog meespeelt?ACM schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:16:
Krijg je wel steeds unieke notificaties - voor die browser - of zit ook daar nog wat geks bij jou?
Over mij
Ik heb geen idee. Wij versturen domweg naar alle registraties - in jouw geval 4 - en wat google (in jouw geval) en je browser ermee doen is nogal een black box.RobIII schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:14:
Wat ik me afvraag... ik sluit die browsers niet / amper. Misschien dat dat nog meespeelt?
Het zou natuurlijk wel kunnen dat als ze allemaal tegelijk vragen 'is het al gelezen', dat ze dan allemaal nog nee krijgen. Zelfs als je vlak daarna e.e.a. als gelezen markeert.
Dan is het dus vooral de vraag; hoe lang stonden die notificaties al open voor jij ze zag?